Nyt on tuo uudempi versio ladattavissa. Pitäisi löytyä aika paljon DME:itä, eikä tarvitse itse enää kirjotella mitään. Näitä vastaavat .prg tiedostot pitää löytyä käytettävän koneen edibias/ecu kansiosta. Ikkunan kohdalla Ctrl+S tallentaa ns. CSV tiedoston ja Ctrl+E ottaa kuvakaappauksen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Taas hieman päivitetty.
Tästä uusin versio
Ei ihmeempiä, mutta nyt voi valita mitä 'job':n palauttamia 'result':teja haluaa kattella. Joissakin 'job':eisa on monta resulttia, useimmissa vain yksi. Tekstit vaan on vielä hepreaa, täytyy kattoa miten noita sais käänneltyä ison kasan kerralla automaattisesti. EIhän näitä käsin ala kukaan kirjottamaan
Comment
-
-
Nyt taas auto käy kunnolla pitkästä aikaa, niin pääsin lambdoja ihmettelemään.
En tiedä onko tämä paras aihealue näille, mutta pistetään... Data kerätty siis tällä Phenon ohjelmalla (18-Jun versio).
Juuri vaihdettu kakkoslambda (kuskin puoleinen) antaa signaaliksi tällaista:
Itseni, kokematon kun olen monessakin suhteessa, yllätti tuo aaltoilun laajuus, eli menee "tapista tappiin". Jotain aiemmin olen nähnyt jotka kivasti aaltoilee 0,2-0,6 välillä.
Ykköslambda taas...
Tuossa aluksi oli ollut useita minuutteja tyhjäkäynnillä, sitten tuon pudotuksen kohdilla nostin pariintuhanteen kierrokseen. No, on mulla toinenkin uusi Boschilainen niin laitanpa senkin paikalleen.
Kakkosen integraatoori näyttää tältä, onko raadin mielestä normaalia käppyrää?
E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000
Comment
-
-
Originally posted by E34M60 View PostNyt taas auto käy kunnolla pitkästä aikaa, niin pääsin lambdoja ihmettelemään.
Ykköslambda taas...
Tuossa aluksi oli ollut useita minuutteja tyhjäkäynnillä, sitten tuon pudotuksen kohdilla nostin pariintuhanteen kierrokseen. No, on mulla toinenkin uusi Boschilainen niin laitanpa senkin paikalleen.
Kakkosen integraatoori näyttää tältä, onko raadin mielestä normaalia käppyrää?
Se kyllä kiinnostaisi tietää, miten sitten ECU tulkitsee lambdan antamaa käyrää, eli missä vaiheessa todetaan seoksen olevan laihaa / rikasta.
Jos INPA toimii auton kanssa, niin myös tämäkin ohjelman pitäisi toimia ko. auton kanssa. Pitää vaan tietää mikä moottori/moottorinohjaus autossa on.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTuosta uusimmasta versiosta puuttunee MSVCP100.dll, vai pitäskö mulla olla se koneella? Ei suostu siis lähteen ohjelma päälle, herjaa tota.
linkki: http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=5555Last edited by pheno; 04-07-2012, 17:47.
Comment
-
-
Jatkan nyt tähän, vaikka tämä ketju onkin jo siirretty pois E34-alueelta. Yleistä tekniikkaa kyseessä ja tätä ohjelmaa kuitenkin hyödynnän.
Nyt on toinenkin lambda-anturi (numero 1, repsikan puolella) vaihdettu. Normitoiminnan jännitealue on laajempi ja ehkä mutuna vähän reippaampi reagoimaan kuin tuo alkuperäinen made in West Germany Bosch.
Mutta... Toimii edelleen kuten alkuperäinenkin anturi. Herätin parin minuutin käymisen jälkeen nostamalla kierroksia tyhjäkäynniltä, signaali käyttäytyy kuten pitäisikin. Kuva tilanteesta:
Mutta kun palautti tyhjäkäynnille, niin signaali nousi ylös ja vakiintui sinne vajaaseen 0,9 Volttiin. Kaasulla sai aina signaalin "heräämään", mutta tyhjäkäynnillä nousi takaisin ylös. Kuva herätyksestä (tuossa on näytteenottotaajuuden muutos, eli lambda-signaalin taajuus ei ole muuttunut):
Kunnes sitten 12-13 minuuttia käynnistyksen jälkeen alkoi pelaamaan ihan täysin, eli myös tyhjäkäynnillä näytti järkevää signaalia. Tässä vaiheessa tietty ykköspuolen vikakoodi on jo päällä, ja integraattori ei herää normaaliin eloonsa. Kakkospuoli toimii aivan täysin.
Oma epäilyni on, että ykköslambdan lämmitys ei toimi, voisiko se oireilla näin? Toki mittaan johdot jossain kohtaa, mutta olisi kiva kuulla arvon asiantuntijoiden mielipide asiaan.
Tilanne on kuitenkin aika hyvä. Ajelin jonkin verran ja vein pakokaasumittaukseen, läpi meni kirkkaasti. Olen vaan allerginen noille vikakoodeille... Ja olishan se kiva pitää ykköspuoltakin suljetun silmukan ohjauksella.E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000
Comment
-
-
Originally posted by E34M60 View PostMutta... Toimii edelleen kuten alkuperäinenkin anturi. Herätin parin minuutin käymisen jälkeen nostamalla kierroksia tyhjäkäynniltä, signaali käyttäytyy kuten pitäisikin. Kuva tilanteesta:
Mutta kun palautti tyhjäkäynnille, niin signaali nousi ylös ja vakiintui sinne vajaaseen 0,9 Volttiin. Kaasulla sai aina signaalin "heräämään", mutta tyhjäkäynnillä nousi takaisin ylös. Kuva herätyksestä (tuossa on näytteenottotaajuuden muutos, eli lambda-signaalin taajuus ei ole muuttunut):
Kunnes sitten 12-13 minuuttia käynnistyksen jälkeen alkoi pelaamaan ihan täysin, eli myös tyhjäkäynnillä näytti järkevää signaalia. Tässä vaiheessa tietty ykköspuolen vikakoodi on jo päällä, ja integraattori ei herää normaaliin eloonsa. Kakkospuoli toimii aivan täysin.
Oma epäilyni on, että ykköslambdan lämmitys ei toimi, voisiko se oireilla näin? Toki mittaan johdot jossain kohtaa, mutta olisi kiva kuulla arvon asiantuntijoiden mielipide asiaan.
Oletko mahdollisesti nollannut ECU:n jolloin kone ei ole vielä täysin hakenut oikeita adaptaatioita ? Toisaalta, ei lambda näytä järkeviä lukemia jos ei ole tarpeeksi lämmin. Lämmityksille on omat releet, jotka voi tarkistaa.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostLuulisi olevan tarpeeksi lämmin jos pidit kierroksillakin jonkin aikaa. Eikö tuo voisi viitata yksinkertaisesti myös siihen, että seos on hieman rikasta, koska jännite on ylhäällä. Kierroksilla sitten tilanne paranee? Vaikea sanoa.
Oletko mahdollisesti nollannut ECU:n jolloin kone ei ole vielä täysin hakenut oikeita adaptaatioita ? Toisaalta, ei lambda näytä järkeviä lukemia jos ei ole tarpeeksi lämmin. Lämmityksille on omat releet, jotka voi tarkistaa.
Releitä lämmitykselle taitaa olla yksi yhteinen. Mittaan piuhat lambdan liittimeltä maalle ja releelle seuraavaksi...E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000
Comment
-
-
Originally posted by E34M60 View PostToki se voi olla oikeastikin rikkaalla. Mutta toisaalta kakkospuoli toimii ihan täysin normaalisti (eli yhteiset osat kuten imupuolen tiivisteet varmaan suht ok), ykköspuoli asettuu tyhjäkäynnilläkin toimimaan siinä 12-13 minuutin kohdalla ja myös päästömittauksessa (oli hyvin lämmitetty kone kyllä siinä vaiheessa) meni kirkkaasti läpi. Adaptaatiot oli nollattu juuri ennen tuota. Korvakuulolta, kun aluksi integraattori lähtee miinukselle ja yrittää laihentaa seosta, moottori alkaa käymään huonommin.
Releitä lämmitykselle taitaa olla yksi yhteinen. Mittaan piuhat lambdan liittimeltä maalle ja releelle seuraavaksi...
P.S. Teen tässä juuri päivityksiä softaan, kun on hieman aikaa. Mm. jotain sellaista, mitä viimeksi mainitsit. MIllä softalla muuten teet nuo kuvat ?
Comment
-
-
Mäkin oon tässä tutkinut M52:sta ja hyvä softa sinänsä kyllä.
Toivottavaa olisi saada samaan graaffiin useampi arvo esim kierrosluku ja jokin muu, tai sitten nappi mistä voi synkata eri arvot jotta piirtää samassa kohtaa.
Samaten graaffin kelailu ja zoomailu ominaisuudet ois ihan jees
Ei saa nyt nauraa mutta mulla on tässä tämmönen hieno taideteos mikä on nii helvetin tarkka.
No, tuli kyllä selväksi millä kierrosluvulla vanos säätyy eri asentoon, sitä lähinnä tutkin.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMäkin oon tässä tutkinut M52:sta ja hyvä softa sinänsä kyllä.
Toivottavaa olisi saada samaan graaffiin useampi arvo esim kierrosluku ja jokin muu, tai sitten nappi mistä voi synkata eri arvot jotta piirtää samassa kohtaa.
Samaten graaffin kelailu ja zoomailu ominaisuudet ois ihan jees
Kelailu ja zoomaus toimii jotenkun, mutta ei ihan täydellisesti. Zoomata voi rajaamalla neliön graafin sisällä hiiren vas. napista. Oikeasta napista palautuu takaisin (tämä tosin tällä hetkellä rikkoo y-akselin autoscalingin). Kelailu/panning toimii hiiren keskinapista. Parhaiten ne toimii, kun pausettaa graafin piirtämisen.
Originally posted by Supa View Post
Ei saa nyt nauraa mutta mulla on tässä tämmönen hieno taideteos mikä on nii helvetin tarkka.
No, tuli kyllä selväksi millä kierrosluvulla vanos säätyy eri asentoon, sitä lähinnä tutkin.
Mä ainakin tykkään tälläisistä graafeista! Tästä huomaan myös, kuinka tarpeellinen on ehdottomasi toiminto.
Kuinka nopeasti muuten M52:n ecu päivittää arvoja?
Comment
-
Comment