INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko Inpan eri versioissa eroja esimerkiksi analogista livedataa lukiessa. Huomasin kun tutkin omaa e46 ja katselin valikoita uudemmassa inpassa tuntu olevan enempi välilehtiä tai arvoja tarjolla.
-
-
Originally posted by jpeltoma View PostNoitten Inpan SP-daten pakettien kanssa joutuu melkoiseen suohon.Niitä on netti väärällään ja eipä juuri tietoa mikä tukee mitäkin, ja kokoa helposti muutama giga...kiva latailla. Esim hyvin yleistä N47/DDE7.1 moottoria ei tue mikään jaossa olevista spdaten fileistä,vaikka muuta väitetään. Ja Olen ymmärtänyt että inpaan löytyy uusimpiin autoihin scriptit vain saksaksi...
omani esim e90 moottorien osalta näyttää tältä:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostUudet ipo:t ja prg:t. Piuhan tyyppi riippuu vuosimallista mutta kirkas k-line/d-can-piuha käy kaikkiin alkaen e39/e46 (ei ads), f-sarjaan toimii lisäksi enet. Dcan-piuhassa pitää sitten olla kytkin pinnien 7 ja 8 välillä. Vanhemmissa pinnien pitää olla yhdessä, uudemmissa (e-sarja + cic, kaikki f-sarjalaiset) erillään.
Noitten Inpan SP-daten pakettien kanssa joutuu melkoiseen suohon.Niitä on netti väärällään ja eipä juuri tietoa mikä tukee mitäkin, ja kokoa helposti muutama giga...kiva latailla. Esim hyvin yleistä N47/DDE7.1 moottoria ei tue mikään jaossa olevista spdaten fileistä,vaikka muuta väitetään. Ja Olen ymmärtänyt että inpaan löytyy uusimpiin autoihin scriptit vain saksaksi...Last edited by jpeltoma; 25-11-2014, 21:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostOstat Jartsalta k-line/dcan-piuhan niin toimii nykyiseen ja tarvittaessa uudempaankin autoon. Inpalla tehdään diagnostiikkaa ja just esim nolaillaan vikakoodeja, ncs expertillä koodaillaan eli vaikkapa muutellaan noita kongeja. Koodaukseen ja perusdiagnostiikkaan ei tartte virtalähdettä, hommat voi tehdä moottori käynnissä. Virtalähdettä tarvitaan auton ohjelmistopäivitykseen eli Bemarin terminologialla "ohjelmointiin", tai sitten pidempään diagnoosi-/koodaussessioon joka tehdään hallissa ja auto ei voi olla käynnissä.
Leave a comment:
-
-
Ostat Jartsalta k-line/dcan-piuhan niin toimii nykyiseen ja tarvittaessa uudempaankin autoon. Inpalla tehdään diagnostiikkaa ja just esim nolaillaan vikakoodeja, ncs expertillä koodaillaan eli vaikkapa muutellaan noita kongeja. Koodaukseen ja perusdiagnostiikkaan ei tartte virtalähdettä, hommat voi tehdä moottori käynnissä. Virtalähdettä tarvitaan auton ohjelmistopäivitykseen eli Bemarin terminologialla "ohjelmointiin", tai sitten pidempään diagnoosi-/koodaussessioon joka tehdään hallissa ja auto ei voi olla käynnissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostEhkä, ehkä ei. jartsa02 nimimerkiltä ainakin saa toimivan kaapelin. Mutta, kaapelin tyyppiin vaikuttaa auton tyyppi ja valmistusvuosi, siitä et maininnut mitään.
Eli INPA:lla ei voi muutella esim. kongeja päälle/pois ? Ainakaan sen vaativamman tyyppistä ohjelmointa (vikakoodien luvun/kuittauksen lisäksi) ei juuri nyt tarvitse, vaikka tuo olikin amatöörin budjettiinkin sopivan hintainen virtalähde, jonka böntti tuohon linkkasi.
Leave a comment:
-
-
Uudet ipo:t ja prg:t. Piuhan tyyppi riippuu vuosimallista mutta kirkas k-line/d-can-piuha käy kaikkiin alkaen e39/e46 (ei ads), f-sarjaan toimii lisäksi enet. Dcan-piuhassa pitää sitten olla kytkin pinnien 7 ja 8 välillä. Vanhemmissa pinnien pitää olla yhdessä, uudemmissa (e-sarja + cic, kaikki f-sarjalaiset) erillään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostInpa toimii kyllä aivan uusimmissakin malleissa ja on nopeutensa vuoksi ylivoimainen monessa hommassa.
Päivitetyt IPO-fileet ja tuoreempi OBD-kaapeli varmaan tarvitaan? Tulee itselläkin jossain vaiheessa vastaan kunhan E46 päivittyy johonkin tuoreempaan. Itse en ole vielä tarvinnut niin on jäänyt selvittelemättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostMenee ehkä hieman offtopiciin, mutta onko tuo bmwscanner tosiaan helpoin tapa hoitaa koodauksia (E46).. joskus yritin katsella jotain tutorialia ncs expertin käytöstä mutta ei nyt vaikuttanut kaikista helpoimmalta omaksua.
Leave a comment:
-
-
Menee ehkä hieman offtopiciin, mutta onko tuo bmwscanner tosiaan helpoin tapa hoitaa koodauksia (E46).. joskus yritin katsella jotain tutorialia ncs expertin käytöstä mutta ei nyt vaikuttanut kaikista helpoimmalta omaksua.
kö.. ?Last edited by Antti O; 25-11-2014, 12:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostPirssin ikä vaikuttaa. Karkeasti 1996 - 2007 on INPA vikakoodin lukuun ja niiden kuittaamiseen, livedatan seurantaan. Helpoin työkalu. Vaatii sopivan OBD-kaapelin. Vanhemmassa päässä vain moottorinohjaus sisäpuolen OBD-liitännästä, muut modulit konehuoneen pyöreästä liittimestä. TIS dokumenttien lukuun kovalevyltä (vastaa BMW Workshop Manuals -saittia). BMWScanner pikkujuttujen "koodaamiseen", vaatii oman kaapelinsa. DIS diagnosointiin ja testien ajamiseen virtuaalikoneesta. Progman/WinKFP/NCSExpert varsinaiseen koodaamiseen/softien päivitykseen. Tätä varten tarvitset myös riittävän tuhdin virtalähteen, 40A suositus.
2007 ja tuoreemmat vaatii eri kaapelin ja eri softat, ISTA/D diagnosointiin (vrt. INPA) ja ISTA/P ohjelmointiin. Jälkimmäinen vaatii vielä tuhdimman virtalähteen, max. 70A fully loaded F-sarjalaiset.
Käytännössä olen huomannut että 50A (55A piikki) virtalähde riittää hyvin full loaded F-sarjalaisen päivitykseen, sen sijaan parissa E60:ssä on ollut siinä ja siinä. Akun lataus on kyllä laskenut näissäkin virran sopivalle tasolle. F01-malleja en ole päivittänyt, niissä on kyllä vielä enemmän moduuleja kuin F1x malleissa.
Originally posted by MNi View PostKunnon virtalähde (Deutronic) maksaa vähintään sen 1200€, suomesta "tarjouksena" ~2k€.
Deutronicit, kalliimmat Ctekit sun muut on ammattilaisille.
Originally posted by MNi View PostDIS:in asennus vaatii ohjeiden lukua ja virtuaalikoneen pystytyksen. Progman on suhteellisen selkeä, kannattaa vilkaista oppaat, mutta toivottoman hidas. WInKFP/NCSExpert vaatii opiskelua, niissä on melkoinen oppimiskäyrä. Auton saa solmuun jos lähtee pystymetsästä kokeilemaan. NCSDummy on kova sana ja kärsivällisyys. ISTA/P kuulemma vaatii myös oppimskäyrää.
Vianhakuun omasta E46:sta olen tyytynyt INPAan ja BMWScanneriin. Helpointa oli asentaa 32-bit Win7, ei tarvitse naksutella joka binäärille compatibility-asetuksia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hattis View PostKiitos tyhjentävästä vastauksesta. INPA ja Win7 se on sitten minunkin valinta.
Täytyy ruveta tutkailemaan kaapelia, joku kaapeli minulla on jo jota käytin VCDS:n kanssa. Tuurilla vois olla jopa käypänen tämänkin kanssa.
Leave a comment:
-
-
Pirssin ikä vaikuttaa. Karkeasti 1996 - 2007 on INPA vikakoodin lukuun ja niiden kuittaamiseen, livedatan seurantaan. Helpoin työkalu. Vaatii sopivan OBD-kaapelin. Vanhemmassa päässä vain moottorinohjaus sisäpuolen OBD-liitännästä, muut modulit konehuoneen pyöreästä liittimestä. TIS dokumenttien lukuun kovalevyltä (vastaa BMW Workshop Manuals -saittia). BMWScanner pikkujuttujen "koodaamiseen", vaatii oman kaapelinsa. DIS diagnosointiin ja testien ajamiseen virtuaalikoneesta. Progman/WinKFP/NCSExpert varsinaiseen koodaamiseen/softien päivitykseen. Tätä varten tarvitset myös riittävän tuhdin virtalähteen, 40A suositus.
2007 ja tuoreemmat vaatii eri kaapelin ja eri softat, ISTA/D diagnosointiin (vrt. INPA) ja ISTA/P ohjelmointiin. Jälkimmäinen vaatii vielä tuhdimman virtalähteen, max. 70A fully loaded F-sarjalaiset.
Kunnon virtalähde (Deutronic) maksaa vähintään sen 1200€, suomesta "tarjouksena" ~2k€.
DIS:in asennus vaatii ohjeiden lukua ja virtuaalikoneen pystytyksen. Progman on suhteellisen selkeä, kannattaa vilkaista oppaat, mutta toivottoman hidas. WInKFP/NCSExpert vaatii opiskelua, niissä on melkoinen oppimiskäyrä. Auton saa solmuun jos lähtee pystymetsästä kokeilemaan. NCSDummy on kova sana ja kärsivällisyys. ISTA/P kuulemma vaatii myös oppimskäyrää.
Vianhakuun omasta E46:sta olen tyytynyt INPAan ja BMWScanneriin. Helpointa oli asentaa 32-bit Win7, ei tarvitse naksutella joka binäärille compatibility-asetuksia.
Leave a comment:
-
-
BMW - diagnostiikkaohjelmiin tuntuu olevan melko monta vaihtoehtoa, vs. esim Vag johon on vain VCDS.
Millä perusteella ihmiset täällä tekee valinnan eri softien välillä ?
Eli mikä ohjaa sitä valintaa ? rauta ? saatavuus ? laumasieluisuus ?
Kysyn lähinnä siksi, että itselle varmaan pitäis joku asennella tuohon vanhaan Fujitsu-Siemens Lifebookkiin (1.2 Ghz Pentinium M + 512 RAM).
Ei ole Windowsia ollut XP:n jälkeen. Pyörisköhän tuossa win7 vai jopa 8 ?
Leave a comment:
-
Leave a comment: