INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anzafin
    replied
    Ei suoranaisesti liity nyt INPAan, mutta osaako joku neuvoa paikan Suomesta, josta nopeasti saisi tilattua DCAN-kaapelin?

    - Antti -

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by japemw View Post
    Tuommonen herja päällä Instrument clusterista KOMB60, kun lukee INPA:lla vikakoodit.
    Oisko tietoa mitä tarkoitaa.
    E61 525D -04
    Can väylässä häikkää. Jos kaikki toimii älä hätäänny. Jos taas joku tökkii, niin nuita on melkosen mielenkiintoista alkaa setvimään missä syy. Ekana ehkä koittaa koodata mittari uusiksi.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Juu tuon ikäsessä kaapelista pinnit 7 ja 8 yhteen. Tällä ohjeella toimii kaikissa:
    E-sarja, ilman CIC-navia: 7 ja 8 yhteen
    E-sarja, CIC-navilla: 7 ja 8 irti
    F-sarja: 7 ja 8 irti

    Jos on 20-pin liitin konehuoneessa, sitten tietenkin yhteys sitä kautta ja pinnit yhdessä. OBD-20pin-adaptereissa on lähes poikkeuksetta kytketty pinnir yhteen eli varsinaiseen piuhaan ei tartte tehdä kytkentää.
    Last edited by böntti; 21-12-2014, 23:36.

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    Pitää huomenna jatkaa hommia, siittä että kurkkaa löytyykö tuolta konehuoneesta edes sitä, en tänään enää pimeessä ruvennut sieltä penkomaan. Jos ei löydy, niin kolvi kouraan seuraavaksi.
    Kiitokset näistä!

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Eikös ne pinnit pitäs tosiaan olla yhdessä ja eihän noin uudessa ole kuin obd2?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    2002 vuoden e39 ja http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html tämä kaapeli käytössä, sisältä pääsin odb2 portin kautta moottoriin käsiksi, mutten juurikaan mihinkään muuhun, heittää aina herjan: "ifh-0009 no response from control unit". Oiskohan ratkaisu toi 7 ja 8 pinnin yhdistäminen vai onko tää vielä niin vanha auto, että suurimpaan osaan moduleista ei pääse käsiksi kuin konehuoneen pistokkeen kautta? Ois siis kiva tietää, että kuuluuko tosta sisällä olevasta obd2 pistokkeesta edes päästä noihin käsiksi vai ei
    Jos sulla konehuoneessa pistoke on niin sieltä se pittää mennä penkomaan. 02 vuotisessa vaan ei pitäs muistaakseni enää olla. Joten pinnit yhteen ja testaamaan.

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    2002 vuoden e39 ja http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html tämä kaapeli käytössä, sisältä pääsin odb2 portin kautta moottoriin käsiksi, mutten juurikaan mihinkään muuhun, heittää aina herjan: "ifh-0009 no response from control unit". Oiskohan ratkaisu toi 7 ja 8 pinnin yhdistäminen vai onko tää vielä niin vanha auto, että suurimpaan osaan moduleista ei pääse käsiksi kuin konehuoneen pistokkeen kautta? Ois siis kiva tietää, että kuuluuko tosta sisällä olevasta obd2 pistokkeesta edes päästä noihin käsiksi vai ei

    Leave a comment:


  • japemw
    replied
    A3AA CAN_ID_1D2_ERROR_Botschaft_Getriebedaten

    Tuommonen herja päällä Instrument clusterista KOMB60, kun lukee INPA:lla vikakoodit.
    Oisko tietoa mitä tarkoitaa.
    E61 525D -04
    Last edited by japemw; 13-12-2014, 19:24. Reason: Update

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Mistä tuon inpan saa ladattua? Mieluiten ilmaiseksi Jotain torrenttia kokeilin jo mutta virustorjunta sano jo alkuunsa että sisältää haittaohjelmia... Jos jollakin olisi linkkiä johonkin varmasti toimivaan

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Arvaa muistinko ottaa ? Nyt on filut (vikakoodit) saksaksi, vaikka vaihdoin inpa.ini tiedostossa kielen englanniksi. Valikot on yhä lontoolla.
    Vikakooditekstit tulee suoraan niistä .prg fileistä, eli .prg-tiedostot on kielikohtaisia, englanti tai saksa.

    INPA käyttää niitä .prg tiedostoja. .prg:ssä ei sinänsä ole riippuvuuksia INPA:aan, mutta toisinpäin voi olla.

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Tota mä tuolla viestissä #631 yritin kertoa. Niitä SP paketteja on jos jonkinlaisia, ja uudemmat on just noita saksalaisia. EI siinä auta muutakun kaivella netistä lisää SP daten paketteja ja kokeilla :O

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Juuri noin, netissä on ollu myös komentojono tiedostoja jotka tekeen sen automatic. Mutta jos sulla on nyt toimiva INPA, niin ota niistä kansioista varmuuskopiot että saat palautettua jos päivitys menee pieleen. Hyvähän se olisi tietysti ensiksi varmistaa että itse inpan sovellus on uusin.
    Arvaa muistinko ottaa ? Nyt on filut (vikakoodit) saksaksi, vaikka vaihdoin inpa.ini tiedostossa kielen englanniksi. Valikot on yhä lontoolla.

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Juuri noin, netissä on ollu myös komentojono tiedostoja jotka tekeen sen automatic. Mutta jos sulla on nyt toimiva INPA, niin ota niistä kansioista varmuuskopiot että saat palautettua jos päivitys menee pieleen. Hyvähän se olisi tietysti ensiksi varmistaa että itse inpan sovellus on uusin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Jos päivittää inpaan esim. SP-Daten:it V53:sta niin kopioidaanko vaan raasti data noista (mun tapauksessa e89 kansiosta) cfgdat, data, daten, ecu ym. kansioista ja vedetään pa stella C:llä vastaviin kansioihin?

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Onhan niissä eroja, yllä mainitsin että inpan päivitystiedostot löytyy netistä SP Daten paketeissa. Niitä on tarjoilla mallisarjoittain. Se mitä Inpa näyttää, riippuu asennetuista päivityksistä.

    Leave a comment:

Working...
X