INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Kysytää nyt täältäkin,toimiiko tämä piuha inpan kans?

    Piuha on siis bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 ohelma/laitteen mukan tullu

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by 748 View Post
    Terve!

    Olen koettanut lukea tätä ketjua ja varmaan on ollut keskustelua siitä voiko inpalla lukea nuo DPF arvot ? koetin tänään inpalla kaivella arvoja mutta en löytänyt mitään missä nuo voisivat olla. Sen sijaan löysin kyllä kaikkea muuta kivaa ja sadetunnistimen toivottavasti sain nollattua.

    Eli löytyykö dpf paineet inpasta ja jos löytyy niin mistä ?

    Onko tuo mass adjustment se kuinka suuttimet syöttää polttoainetta ja kaikkien pitäisi olla suurin piirtein samoissa (siis mahdollisimman lähellä 0:llaa)

    --Pasi
    Ei ole inpassa jobia vastapaineille. Phenon testoon on tarkotus jobit väsätä kunhan saa aikaseksi.
    Stat pf jobilla ajaa ista sitä seurantaa. Sen verran oon ehtiny perehtyä böntin kans asiaan

    Leave a comment:


  • 748
    replied
    Terve!

    Olen koettanut lukea tätä ketjua ja varmaan on ollut keskustelua siitä voiko inpalla lukea nuo DPF arvot ? koetin tänään inpalla kaivella arvoja mutta en löytänyt mitään missä nuo voisivat olla. Sen sijaan löysin kyllä kaikkea muuta kivaa ja sadetunnistimen toivottavasti sain nollattua.

    Eli löytyykö dpf paineet inpasta ja jos löytyy niin mistä ?

    Onko tuo mass adjustment se kuinka suuttimet syöttää polttoainetta ja kaikkien pitäisi olla suurin piirtein samoissa (siis mahdollisimman lähellä 0:llaa)

    --Pasi

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko vika autossa vai inpassa?

    Aikaisemmin pystyin lukemaan livedataa auto käynnissä. Viime kesän jälkeen ei ole onnistunut, vikakoodien luku onnistuu, yms normaalisti kun auto ei ole käynnissä (isompi remppa viime kesänä tehty, sähköosista laturi vaihettiin).

    Huomasin tänään että abs boxiin pääsee silloin kun auto käynnissä, mutta menee heti juntturiin kun kierroksia antaa ja kaatuu lopulta. Saman tyyliset herjat tulee kun ottais dme:n yhteyttä auto käynnissä.

    Voiko laturi olla syyllinen? Vaihdan tuon vinkuvan laturin takuuseen, kunhan saan keulan purettua. Näkeepähän sitten olisiko tässä ollu syy :think

    https://www.youtube.com/watch?v=ylJaswvxIvM
    Toinen laturi on nyt autossa. Inpalla pystyy lukemaan livedataa. :think

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Muutanko porttia laitehallinnasta (Com3 > Com1, vai pystynkö muuttamaan tuohon OBD.ini tiedostoon portiksi Com3 ?
    Voit kyllä suoraan muuttaa obd.ini:ä.

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Juurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni

    Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.

    Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)
    Muutanko porttia laitehallinnasta (Com3 > Com1, vai pystynkö muuttamaan tuohon OBD.ini tiedostoon portiksi Com3 ?

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
    E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.


    Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
    Juurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni

    Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.

    Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)
    Last edited by Skunkki^; 12-03-2015, 12:01.

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Pitää.

    Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
    (jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)

    Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?

    Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
    Asensin varmuuden vuoksi inpan uudestaan, täytyy tänään asentaa kytkin tuohon 7&8 pinnin väliin ja testata toimiiko. Voi olla, että vika oli OBD.ini tiedostossa, mutta nyt tiedosto löytyy C-asemalta.

    En muista mitä erroria herjasi ja scriptit pitäisi olla kunnossa.

    OBD.ini tiedosto näyttää tältä;

    [OBD]
    Port=Com1
    Hardware=STD:OBD
    RETRY=ON
    ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
    ;Tracelevel=0xFFFFFFFF
    ;Tracelevel=0xF0000000
    ;Tracelevel=0x0000FFFF
    ; Bit 0 = Funktionsaufruf
    ; Bit 1 = io Ergebnis
    ; Bit 2 = nio Ergebnis
    ; Bit 3 = Detailinfos
    ; Nibble 0 = readchar_wait
    ; Nibble 1 = main
    ; Nibble 2 = cmd
    ; Nibble 3 = obd
    ; Nibble 4 = send_and_receive_...
    ; Nibble 5 = read_telegram_...
    ; Nibble 6 = send_telegram
    ; Nibble 7 = SendData


    Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
    E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.


    Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
    Last edited by KimmoKoo; 12-03-2015, 11:36.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon pitäis kyllä päästä vaikka pinnit on erillään. E39:ssä pinnit pitää olla yhdessä jos haluaa päästää kaikkiin ohjainlaitteisiin. Tuo katkaisija ratkaisee kyllä kaikki nämä ongelmat. Pinnit pitää itse asiassa olla erillään vain jos autossa on CIC professional navi, tai jos auto on F-sarjalainen.
    Last edited by böntti; 11-03-2015, 23:29.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by KimmoKoo View Post
    Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?

    Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.

    Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
    Pitää.

    Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
    (jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)

    Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?

    Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
    Last edited by Skunkki^; 11-03-2015, 14:22.

    Leave a comment:


  • KimmoKoo
    replied
    Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?

    Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.

    Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    INPA/CFGDAT INPA.ini

    Edit. olin hidas
    jjep. Kiitoksia kuitenki

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.

    Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....

    e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan

    INPA/CFGDAT INPA.ini

    Edit. olin hidas

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.

    Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....

    e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan
    Last edited by Kiwes; 10-03-2015, 12:25. Reason: löyty jo!

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Eipä löydy scrptejä, vaikka kolmea eri versioa inpasta asennellu? Kerron heti tänne, kun joku ratkaisee mistä tää asentaminen kiikastaa!!!!
    Last edited by janke; 03-03-2015, 22:40.

    Leave a comment:

Working...
X