Kysytää nyt täältäkin,toimiiko tämä piuha inpan kans?
Piuha on siis bmw scanner 1.4.0 - 1.4.2 ohelma/laitteen mukan tullu
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 748 View PostTerve!
Olen koettanut lukea tätä ketjua ja varmaan on ollut keskustelua siitä voiko inpalla lukea nuo DPF arvot ? koetin tänään inpalla kaivella arvoja mutta en löytänyt mitään missä nuo voisivat olla. Sen sijaan löysin kyllä kaikkea muuta kivaa ja sadetunnistimen toivottavasti sain nollattua.
Eli löytyykö dpf paineet inpasta ja jos löytyy niin mistä ?
Onko tuo mass adjustment se kuinka suuttimet syöttää polttoainetta ja kaikkien pitäisi olla suurin piirtein samoissa (siis mahdollisimman lähellä 0:llaa)
--Pasi
Stat pf jobilla ajaa ista sitä seurantaa. Sen verran oon ehtiny perehtyä böntin kans asiaan
Leave a comment:
-
Terve!
Olen koettanut lukea tätä ketjua ja varmaan on ollut keskustelua siitä voiko inpalla lukea nuo DPF arvot ? koetin tänään inpalla kaivella arvoja mutta en löytänyt mitään missä nuo voisivat olla. Sen sijaan löysin kyllä kaikkea muuta kivaa ja sadetunnistimen toivottavasti sain nollattua.
Eli löytyykö dpf paineet inpasta ja jos löytyy niin mistä ?
Onko tuo mass adjustment se kuinka suuttimet syöttää polttoainetta ja kaikkien pitäisi olla suurin piirtein samoissa (siis mahdollisimman lähellä 0:llaa)
--Pasi
Leave a comment:
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko vika autossa vai inpassa?
Aikaisemmin pystyin lukemaan livedataa auto käynnissä. Viime kesän jälkeen ei ole onnistunut, vikakoodien luku onnistuu, yms normaalisti kun auto ei ole käynnissä (isompi remppa viime kesänä tehty, sähköosista laturi vaihettiin).
Huomasin tänään että abs boxiin pääsee silloin kun auto käynnissä, mutta menee heti juntturiin kun kierroksia antaa ja kaatuu lopulta. Saman tyyliset herjat tulee kun ottais dme:n yhteyttä auto käynnissä.
Voiko laturi olla syyllinen? Vaihdan tuon vinkuvan laturin takuuseen, kunhan saan keulan purettua. Näkeepähän sitten olisiko tässä ollu syy :think
https://www.youtube.com/watch?v=ylJaswvxIvM
Leave a comment:
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJuurikin näin, eli muutat vaan portin vastaamaan sitä missä piuha on kiinni
Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.
Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)
Leave a comment:
-
Originally posted by KimmoKoo View PostPitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.
Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhalla
Ja tosiaan OBD.ini pitää kopioida windowsin kansioon.
Ja tietty asennat ajurit tuolle uudelle piuhalle (windows 7 ainakin tunnistaa itse)Last edited by Skunkki^; 12-03-2015, 12:01.
Leave a comment:
-
Originally posted by Skunkki^ View PostPitää.
Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
(jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)
Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?
Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?
En muista mitä erroria herjasi ja scriptit pitäisi olla kunnossa.
OBD.ini tiedosto näyttää tältä;
[OBD]
Port=Com1
Hardware=STD:OBD
RETRY=ON
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xF0000000
;Tracelevel=0x0000FFFF
; Bit 0 = Funktionsaufruf
; Bit 1 = io Ergebnis
; Bit 2 = nio Ergebnis
; Bit 3 = Detailinfos
; Nibble 0 = readchar_wait
; Nibble 1 = main
; Nibble 2 = cmd
; Nibble 3 = obd
; Nibble 4 = send_and_receive_...
; Nibble 5 = read_telegram_...
; Nibble 6 = send_telegram
; Nibble 7 = SendData
Pitääkö tuohon Port=Com1, muuttaa Com3, sillä laitehallinnassa näkyy piuha Com3 portissa ?
E: Tai olen muuttanut portin Com1:stä Com3:seen samalla kun valitaan latency timer.
Katsotaan kun kokeilen tuolla modatulla piuhallaLast edited by KimmoKoo; 12-03-2015, 11:36.
Leave a comment:
-
Moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon pitäis kyllä päästä vaikka pinnit on erillään. E39:ssä pinnit pitää olla yhdessä jos haluaa päästää kaikkiin ohjainlaitteisiin. Tuo katkaisija ratkaisee kyllä kaikki nämä ongelmat. Pinnit pitää itse asiassa olla erillään vain jos autossa on CIC professional navi, tai jos auto on F-sarjalainen.Last edited by böntti; 11-03-2015, 23:29.
Leave a comment:
-
Originally posted by KimmoKoo View PostPitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?
Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.
Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
Rakenna siihen samalla katkaisin, eli yhdistät pinnit johdoilla jossa katkaisin välissä, niin saat uudemmissakin toimimaan.
(jos sulla on toiminut aikasemmin niin luulen että vika on tossa OBD.ini tiedostossa.)
Mitä erroria herjaa? Onko scriptit kunnossa?
Onko sulla myös obd.ini:ssä valittuna tuo OBD pistoke, vai se vanhempi pyöreä jonka nimeä en muista?Last edited by Skunkki^; 11-03-2015, 14:22.
Leave a comment:
-
Pitääkö nuista K+DCAN USB -kaapeleista kolvailla 7 ja 8 pinnit yhteen, että alkaa toimimaan 2002 vuosimallin E39:ssä ?
Ennen toiminut hyvin aiempien autojen kanssa, joissa 20 pinninen adapteri käytössä. Nyt kun on tuo pelkkä OBD pistoke sisäpuolella, niin herjaa jotain erroria kun yrittää valita oikean moottorin.
Näyttää kyllä, että virrat on päällä (mustat täpät molemmissa), mutta moottoria valittaessa homma pysähtyy.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kiwes View Postheipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.
Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....
e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan
INPA/CFGDAT INPA.ini
Edit. olin hidas
Leave a comment:
-
heipähei... taas on kertaalleen asennettu INPA uusiks ja en muista kirveelläkään mistä saa alkuvalikon malleja muutettua? tätäkin on käsitelty useempaan otteeseen, mut kun ei muista ni ei muista.
Eli shift+F9 takaa pitäs saaha malli pelkän F taakse. Tämänkin tosiaan tehny moneen otteeseen, mut ei muista mikä filu nuita ohjaa....
e. Pitikin taas tulla tänne huutelee... nyt löyty sekin! Illasta pääsee kokeilee josko sai tapletilla toimii softan
Leave a comment:
Leave a comment: