Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • oogge
    replied
    E39 m5 -99

    Eli otsikon mukainen auto antaa tälläiset vikakoodit.
    Mistä kiikastaa?:think
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    Tulipa lukastua carlylla vikakoodit -08 325d:stä ja tuommosia löyty Immobilizer kohdasta. Nollauksen jälkeen ilmestyy samat koodit takasi. Mitähän nää selkokielellä tarkottaa? Ei oikeen googlellakaan selvinny mitään

    Driver KL15 1 FZG KS
    Code: A0BE

    Driver KL15 2 FZG KS
    Code: A0BF

    Driver KL15 3 FZG KS
    Code: A0C0
    Googlella löyty vähän selkoa nyt vihdoin ja viimein noihin koodeihin eli
    A0BE - Outside door handle,passenger's door,rear,push sensor does not respond
    A0BF - Outside door handle,passenger's door,rear,pull sensor does not respond
    A0C0 - Outside door handle,passenger's door,rear,anti-play protection active

    Liittyy ainakin obd cloudin mukaan comfort access systeemiin jota ei löydy edes koko autosta. mikähän lienee vikana?
    Last edited by tuoasm; 14-05-2016, 18:38.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Sigun auto herjailee lähes kaikista valoista. Valot kuitenkin toimii. Scannerilla löytyy koodi: 93 [147] Power up from the GM III
    Taitaa olla valomoduli hajoamassa? Valot toimii hienosti. Onko tietoa missä vika? Jos modulissa niin onko joku fiksaillut noita vai onko uuden hankinta edessä?

    Leave a comment:


  • Paul 74
    replied
    Siskon 03 e46:sessa anto p0491 vikakoodin eli on joku Secondary air injection juttu :think Eli mitä pitäs korjata ku ei auto käyntiin lähteny aamulla :think

    Leave a comment:


  • joku2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nollaa koodi ja katso tuleeko takaisin. Voi olla vaikka kuinka vanha tuo koodi.
    Jatkuva tuo näyttäisi olevan, kun tulee samantien takaisin. Ilmestynyt ensimmäisen kerran nyt viimeisen parin kk:n aikana.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by joku2 View Post
    Lukasin äsken vikakoodit autostani ja listalta löytyi 3EC0 Camshaft sensor. Onkohan nyt vika tuossa anturissa vai voiko jokin muu ongelma laukaista tuon vikakoodin? Onkohan yleinenkin vika? Auto E90 318d M47n2 koneella. Ei oireile mitenkään.
    Nollaa koodi ja katso tuleeko takaisin. Voi olla vaikka kuinka vanha tuo koodi.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Onko arvausta, mikä voisi seuraavat aiheuttaa E61:ssä?
    Ensimmäinen liittynee sisäilman kierrätykseen, mutta toisesta ei tietoa.

    Air conditioning / Klimaanlage:
    - Fault: Short circuit to positive or open circuit (AUC)
    - Code: 009C54

    Light / Licht:
    - Fault: sorry, unknown DTC fault
    - Code: 009CC5

    Leave a comment:


  • joku2
    replied
    Lukasin äsken vikakoodit autostani ja listalta löytyi 3EC0 Camshaft sensor. Onkohan nyt vika tuossa anturissa vai voiko jokin muu ongelma laukaista tuon vikakoodin? Onkohan yleinenkin vika? Auto E90 318d M47n2 koneella. Ei oireile mitenkään.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Tänään uusin tuon oikeanpuoleisen anturin. Edelleenkin uuden anturin livedataseuranta pysyy samassa millimetrimäärässä ja voltit ovat olemattomat. Vasemmanpuoleinen anturi seuraa kyllä ajoneuvon korkeutta kokoajan ja volttejakin näyttää tulevan inpan mukaan.

    Eli virta häviää matkalle. Onko anturit erillisten sulakkeiden takana?

    Originally posted by Telehell View Post
    Sain viimein INPA;n toimimaan ja pääsin lukemaan viralliset vikakoodit. Hehkuja valittaa parista pytystä ja ilmamassamittaria, nuo hoidetaan kun keritään... Nyt mikä näytölle saakka tulee aamuin illoin, on tuo tasonsäädön vika. INPA;lla vikakoodi 5F8F. Google antaa viittausta Xenonien tasoanturiin. Katsoin myös tasoantureiden livedataa, ja vasemmanpuoleinen anturi antoi voltteja mutta oikeanpuoleinen jökötti vaan jossain 0.1 voltissa. Anturi on ilmeisemmin viallinen. Liitoksen olen puhdistanut ja anturia pyöritellyt tuloksetta.

    Ohjaako tuo sama anturi myös tasonsäädön kompuraa, josta tulee sitten tuo tasonsäädön vikakoodi mittaristoon saakka?

    Oikeanpuoleinen xenonvalo kyllä näyttää paljon alemmas mitä vasemmanpuoleinen.

    Leave a comment:


  • blackbimmer
    replied
    e91 320d vikakoodi 4530

    Mikähän on menossa ku tommonen koodi löyty.?:think lähti kuittaamalla pois eikä oo vielä uudestaan tullu. Autossa tehot tallessa että ei ainakaan turboon viittaa. voisko olla jossaki alipaineletkussa vuoto...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Valotatko vähän, missä koko boksi on ja mitkä juotokset täytyy uusia sekä mistä tunnistan ne? En ymmärrä hirveästi sähköistä mutta kolvi pysyy kädessä tarvittaessa. Kiitos avusta!
    Ainakin Z3:ssa se on kiinni hydrauliikka yksikössä.
    Tietääkseni E36:ssa ainakin uudemmissa on samanlainen.

    Laatikon joutuu leikkaamaan auki ja keskivaiheilta löytyvät pumpulle menevät johtimet jotka murtuvat irti piirilevyn tinauksista.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Valotatko vähän, missä koko boksi on ja mitkä juotokset täytyy uusia sekä mistä tunnistan ne? En ymmärrä hirveästi sähköistä mutta kolvi pysyy kädessä tarvittaessa. Kiitos avusta!

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Eka postasin tuonne E36 topiciin mutta löytyhän tämä oikea aluekin kysymykselle eli:

    ABS valo palaa taulussa ja INPA näyttää tämmöstä:

    113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum

    Error frequency : 0

    Syttyy heti uudestaan kun nollaa, mikä voi olla vikana?
    Pumpun virransyötön tinaukset huonona. Boksia auki, uusii juotokset ja taas homma pelaa.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Eka postasin tuonne E36 topiciin mutta löytyhän tämä oikea aluekin kysymykselle eli:

    ABS valo palaa taulussa ja INPA näyttää tämmöstä:

    113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum

    Error frequency : 0

    Syttyy heti uudestaan kun nollaa, mikä voi olla vikana?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Juurikin siirtopainesiin. Joskus on siirtopaine tipahtunut. Live-datasta katsomaan paljonko siirtopaine on. Samalla sitten katsomaan suuttimien korjausarvot ja rail-paineet. Suuttimien ohivuodotkin voi mitata.
    Vikakoodin ilmestymishetkellä oli siirtopaineet olleet luokkaa 3.8-3.9bar.
    Suuttimien korjausarvot oli mielestäni ok. Pitää tutkia tarkemmin joskus.

    Leave a comment:

Working...
X