Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roseman
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kannattaa muuten sitten ottaa ihan vakavasti se DPF, koska sen puuttumisen seurauksena on alkanut tulla hylkäyksiä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356678. Savutusarvon raja on tiputettu katsastuksessa nyt valmistajan ilmoittamaan maksimiin. Toki auton voi saada läpi ilman DPF:ää, mutta softatulla yksilöllä se ei ole enää mitenkään varmaan, ellei softaa ole tätä silmällä pitäen tehty.
    Onko muuten kuinka helposti selvitettävissä onko autossa tehty ohjemointia vai onko se vakio?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Roseman View Post
    Savua en ole seurannut, kun auto on ollut minulla vasta pari viikkoa. Kävin pyyhkäisemässä pakoputken sisäpintaa ja paksussa noessa oli.
    Tästä voimme siis päätellä että dpf on poistettu. Täytyypä kysyä autokaupalta koska meinaavat laittaa sen kuntoon :-)
    Kannattaa muuten sitten ottaa ihan vakavasti se DPF, koska sen puuttumisen seurauksena on alkanut tulla hylkäyksiä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356678. Savutusarvon raja on tiputettu katsastuksessa nyt valmistajan ilmoittamaan maksimiin. Toki auton voi saada läpi ilman DPF:ää, mutta softatulla yksilöllä se ei ole enää mitenkään varmaan, ellei softaa ole tätä silmällä pitäen tehty.

    Leave a comment:


  • Roseman
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Savuttaako auto koskaan? Jos savua näkyy on DPF poistettu. Pakoputken pään väristä voi myös päätellä onko DPF paikallaan. Mikäli pakoputken sisäpintaa pyyhkäistäessä sormi muuttuu mustaksi on DPF poistettu. Piuhan päässä voi myös katsoa live-datasta vastapaineet (jos anturit on ehjät, niin vastapainetta pitäisi olla).
    Savua en ole seurannut, kun auto on ollut minulla vasta pari viikkoa. Kävin pyyhkäisemässä pakoputken sisäpintaa ja paksussa noessa oli.
    Tästä voimme siis päätellä että dpf on poistettu. Täytyypä kysyä autokaupalta koska meinaavat laittaa sen kuntoon :-)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Roseman View Post
    Tämäpä hyvä kysymys.. tekniikasta enempää tietämättä niin tuo olis ihan looginen juttu.. jatkan selvittelyä.

    Kiitos
    Savuttaako auto koskaan? Jos savua näkyy on DPF poistettu. Pakoputken pään väristä voi myös päätellä onko DPF paikallaan. Mikäli pakoputken sisäpintaa pyyhkäistäessä sormi muuttuu mustaksi on DPF poistettu. Piuhan päässä voi myös katsoa live-datasta vastapaineet (jos anturit on ehjät, niin vastapainetta pitäisi olla).

    Leave a comment:


  • Roseman
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei tässä nyt mitään virheitä olla etsimässä, käytännössä vaan kännykällä tms. selattaessa ei jaksa alkaa etsimään koodilistoja. Tarkista anturit ja niiden johdotus. Eihän DPF ole tyhjätty? Nythän tuo valittaa, että vastapainetta on liian vähän, tälläinen tilanne syntyy kun DPF on poistettu (Uudessakin DPF on jonkun verran vastapainetta).
    Tämäpä hyvä kysymys.. tekniikasta enempää tietämättä niin tuo olis ihan looginen juttu.. jatkan selvittelyä.

    Kiitos

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Roseman View Post
    Juu, nostan käden pystyyn virheen merkiksi!

    Tässä selitteet:
    P14a2 = dpf-plausibility -exhaust gas presure
    P14a6 = dpf-flow resistance too low

    Kiitos
    Ei tässä nyt mitään virheitä olla etsimässä, käytännössä vaan kännykällä tms. selattaessa ei jaksa alkaa etsimään koodilistoja. Tarkista anturit ja niiden johdotus. Eihän DPF ole tyhjätty? Nythän tuo valittaa, että vastapainetta on liian vähän, tälläinen tilanne syntyy kun DPF on poistettu (Uudessakin DPF on jonkun verran vastapainetta).

    Leave a comment:


  • Roseman
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näihin koodeihin kun laittaisi niiden selitteet, niin olisi helpompi vastata, aina ei jaksa alkaa etsimään jokaisen koodin selitettä. DPF tulevat koodit ei yleensä vielä tarkoita, että DFP olisi vaihtokunnossa. Pakkopoltolla saa yleensä tukossa olevan suodattimen auki.
    Juu, nostan käden pystyyn virheen merkiksi!

    Tässä selitteet:
    P14a2 = dpf-plausibility -exhaust gas presure
    P14a6 = dpf-flow resistance too low

    Kiitos

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Roseman View Post
    Tälläisenä puoli uutena BMW miehenä kyselisin että onko dpf mennyttä jos vikakoodit ovat seuraavat:
    P14a2 ja P14a6

    Autona e61 530d 2007 278tkm
    Näihin koodeihin kun laittaisi niiden selitteet, niin olisi helpompi vastata, aina ei jaksa alkaa etsimään jokaisen koodin selitettä. DPF tulevat koodit ei yleensä vielä tarkoita, että DFP olisi vaihtokunnossa. Pakkopoltolla saa yleensä tukossa olevan suodattimen auki.

    Leave a comment:


  • Roseman
    replied
    Tälläisenä puoli uutena BMW miehenä kyselisin että onko dpf mennyttä jos vikakoodit ovat seuraavat:
    P14a2 ja P14a6

    Autona e61 530d 2007 278tkm
    Last edited by Roseman; 12-01-2017, 12:26.

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    Joku varmaan osaa kertoa mitä nuo alla olevat vikakoodit on ja mitkä on toimenpiteet. E61 525xi -07 kyseessä.

    Engine-DME Motor Electronics
    2F0D DME: Radiator blind, activation, (GLF)

    IHKA Integrated automatic heating/air conditioning
    E71D Message error (auxiliary water pump, 0x2EC), receiver
    integrated automatic heating / air conditioning system,
    transmitter auxiliary heater
    Last edited by slomon; 11-01-2017, 22:14.

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    159 aussetzer katschaedigend zyl.4

    Seuraava, samalla tuli misfireä sylinteristä 4

    Leave a comment:


  • Panzerfaust
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Katso käynnistettäessä rail-paine. Jännite kun kyykkää niin tulee kaikenlaisia koodeja.
    Pitääpä yrittää kun seuraavan kerran tuota autoa näen, ja mikäli nuo omat köpölukijat saavat parametreista myös tuon kaivettua.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Panzerfaust View Post
    F30 320d jätti kovalla pakkasella lähtemättä käyntiin sahaamisesta huolimatta. Akku on nyt vaihdettu uuteen samanlaiseen (resetointi tekemättä kun Carly ei näemmä sitä F30:ssä hanskaa) ja katselin huvikseni että onko käynnistysrumbasta jäänyt koodeja...

    Engine / Motor:
    - Fault: Power Management Consumer reduction
    - Code: 288F00
    - Fault: Rail pressure at engine start-to-low
    - Code: 249300

    Body Domain Controler :
    - Fault: Wakeable inputs locked-game zsg protection
    - Code: 804033
    - Fault: Starting ability in danger - Ignition
    - Code: 804080
    - Fault: Osfg disable Achieved-terminal 15
    - Code: 8040B7
    - Fault: Reached Osfg disable terminal-30B
    - Code: 8040B9
    - Fault: Endangered-start function is active KL30B
    - Code: 8040BB
    - Fault: 30F terminal reset or shutdown
    - Code: 8040BD
    - Fault: Low Battery ID transmitter (Indo)
    - Code: 804415

    Kaikenlaista roskaa näyttää olevan avaimen patterista lähtien. Lähinnä tuo railipaine, johtuuko tuo vaan laiskasta starttauksesta vai onkohan tässä muutakin kuin akkuhommaa taustalla?
    Katso käynnistettäessä rail-paine. Jännite kun kyykkää niin tulee kaikenlaisia koodeja.

    Leave a comment:


  • Panzerfaust
    replied
    F30 320d jätti kovalla pakkasella lähtemättä käyntiin sahaamisesta huolimatta. Akku on nyt vaihdettu uuteen samanlaiseen (resetointi tekemättä kun Carly ei näemmä sitä F30:ssä hanskaa) ja katselin huvikseni että onko käynnistysrumbasta jäänyt koodeja...

    Engine / Motor:
    - Fault: Power Management Consumer reduction
    - Code: 288F00
    - Fault: Rail pressure at engine start-to-low
    - Code: 249300

    Body Domain Controler :
    - Fault: Wakeable inputs locked-game zsg protection
    - Code: 804033
    - Fault: Starting ability in danger - Ignition
    - Code: 804080
    - Fault: Osfg disable Achieved-terminal 15
    - Code: 8040B7
    - Fault: Reached Osfg disable terminal-30B
    - Code: 8040B9
    - Fault: Endangered-start function is active KL30B
    - Code: 8040BB
    - Fault: 30F terminal reset or shutdown
    - Code: 8040BD
    - Fault: Low Battery ID transmitter (Indo)
    - Code: 804415

    Kaikenlaista roskaa näyttää olevan avaimen patterista lähtien. Lähinnä tuo railipaine, johtuuko tuo vaan laiskasta starttauksesta vai onkohan tässä muutakin kuin akkuhommaa taustalla?

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    171 pruefung kraftstoff-versorgungssystem

    kurzschluss ubatt
    fehler steuert mil an
    fehler momentan vorhanden

    Mikähän tuollaisen aiheuttaa?

    1999 316 1.9 M43

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎