Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Originally posted by slomon View Post
    Olisin kovin kiitollinen jos joku osaisi tuon mulle selventää







    Riittääkö Googlen alle minuutin käyttö?

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    Originally posted by slomon View Post
    E61 525xi 11/2006 kulkine antaa seuraavaa vikakoodia:
    A0B1 CAS: Input, selector-lever position, implausible
    Koodin status on not present tilassa mutta mihin tuo viittaa?
    Olisin kovin kiitollinen jos joku osaisi tuon mulle selventää

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    E61 525xi 11/2006 kulkine antaa seuraavaa vikakoodia:
    A0B1 CAS: Input, selector-lever position, implausible
    Koodin status on not present tilassa mutta mihin tuo viittaa?
    Last edited by slomon; 21-04-2017, 10:31.

    Leave a comment:


  • Gargon
    replied
    Osaiskohan joku neuvoa ongelmassa ?
    Eli autona e39 -96 ja antaa vikakoodeja:
    -71 Engine relay
    -Ja lisäksi molemmista etu abs antureista
    Mittaristossa tietysti palaa abs ja luistonestovalo ja kun koittaa kuitata noi viat anturivikakoodit ei palaa enne kun vasta lähtee autolla liikkeelle mutta toi engine relay tulee melkeen heti.
    Molemmat abs anturit on siis vaihdettu uusiin ja livedatalla kattelin ajossa ettei kummaltakaan anturilta tule minkäänlaista pyörimis dataa, johdot tuolla lienee ehjät koska paikallaan ei tule sitä vikakoodia, vikakoodin saan paikallaan aikaseks ainoastaan irrotamalla anturin.
    Kokeilin tosta viasta googletellakkin mutta ei oikeen missään oo tohon ratkasua löytynyt.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Tällaista ilmoittaa sigun E39 530i aina sillointällöin. Nollaamalla lähtee pois, mutta tulee takaisin parin-kolmen viikon jälkeen. Hieman reippaahkolta tuntuu kulutuskin. Lambdat vaihtoon vai katti sökö?

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 03/05/17 16:54:10
    ECU: MS430DS0
    JobStatus: OKAY
    Variant: MS430DS0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    234 catalyst efficience Main cat. Bank 2
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    N_32 1856.00 rpm
    MAF 223.33 mg/stk
    TCO 95.25 Grad C
    TIA 10.27 Grad C
    aufgetreten vor (rel. BZ) 3.10 h
    catalyst efficience to small
    ---
    ---
    ---
    Error to relevant
    Error debounce
    Error currently available
    stat. Error
    Errorcode: EA 71 01 28 3A 29 BF 4E 8F C1
    -------------------------------------------------------------
    190 Lambda probe heating downstrem sensor 1
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 39
    N_32 704.00 rpm
    MAF 130.73 mg/stk
    VLS_DOWN_1 0.70 V
    R_MV_LS_DIAG_DOWN_1 2570.00 Ohm
    aufgetreten vor (rel. BZ) 0.70 h
    ---
    ---
    ---
    Cat-sensor heater defective
    Error to relevant
    Error debounce
    Error currently not available
    sporadic Error
    Errorcode: BE B8 01 27 16 18 8D 0A 8F D9
    ================================================== ===========

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    sigun auto antaa seuraavanlaista koodia eikä suostu nollaantumaan..

    215 asc/msr/eml interface not ok

    mikähän tuon aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • Rami82
    replied
    Mites tälläinen pitäisi tulkita? Auto on E53 X5 prefacelift 2000 3,0D. Syttyi vaihteiston häiriövalo vaihteen ollessa P:llä 500m ajon jälkeen ja tälläisen vikakoodin onnistuin lukemaan 32/20 GEAR CHECK 1. Edellä mainittu logissa ja sitten näyttöön ilmestynyi sama asia vähän eri tavalla 32 [ 050 ] Gear check 1.

    Leave a comment:


  • Ghostriders
    replied
    Voisko joku suomentaa nää että mitä meinaa...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    E46 318ia -02 N42b20a
    272D Pitkäaikainen seoksen korjaus (2.lohko) Järjestelmä liian laihalla.
    272C Pitkäaikainen seoksen säätö, järjestelmä liian laihalla.
    Mistä pitäisi vikaa etsiä? Kävin huvikseni Autoasi korjaamolla lukemassa koodit ja epäilivät bensansuodatinta. Itse hieman epäilen koska luulusi sen tuntuvan kovemmissa kiihdytyksissä.
    Last edited by smpovers; 28-02-2017, 19:52.

    Leave a comment:


  • Tomtomr1
    replied
    Top View fault

    X5 E70 2012 Peruutusvaihteen kun laittaa päälle niin tulee kameran kuva ja huutomerkki. Kaikki kamerat kuitenkin toimivat, autossa Top View. Saako inpalla tarkennettua liitos paikan, jossa ongelma on? Oletuksena jompi kumpi peilikamera.

    S 0198 No communication possible with: Lane Depature Warning
    S 0203 No communication possible with: All-round vision camera
    00AB47 TOP VIEW not available
    00AB48 REAR VIEW not available
    Lines or plug connections defective DIAGCODE: D6650_TRSVC000_90_401

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Alfonzo View Post
    Näin minäkin vähän päättelin. Pitääpi käydä hakemassa varaosa, kun ei ihan pahan hintainen näyttäisi olevan...
    Joo eiköhän se ole viisainta kokeilla toisella katkaisijalla kun eivät tosiaan mahdottomia maksa.

    Leave a comment:


  • Alfonzo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jarruvalokatkaisijasta nuo kaikki vikakoodit on. Ellei sieltä ole piuhoja poikki tms. niin eiköhän se vika ole siinä katkaisijassa.
    Näin minäkin vähän päättelin. Pitääpi käydä hakemassa varaosa, kun ei ihan pahan hintainen näyttäisi olevan...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Alfonzo View Post
    Potilaana E39 530dA 2004. Nyt syttyi mittaristoon ABSin, luistoneston ja vaihteiston vikavalot

    Vikakoodit luin INPAlla ja seuraavat löytyi:

    Variant: GS20
    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 16:59:45
    ECU: GS20
    JobStatus: OKAY
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    151 CAN Brake signal
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    km value  365860.00 km
    Gearbox Switch L1 0.00 0/1
    Gearbox Switch L3 0.00 0/1
    Gearbox Switch L4 1.00 0/1
    Gearbox Switch L5 1.00 0/1
    Prog.-Button A  1.00 0/1
    Prog.-Button S/M  0.00 0/1
    Steptronic slot  0.00 0/1
    Error lamp  0.00 0/1
    Output Speed  1856.00 rpm
    General error
    Sporadic error
    =========================================== ======
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT

    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 17:01:50
    ECU: DDE40KW0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE40KW0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    12288 Brake-light/brake-test switch
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Engine speed  1398.60 1/min
    Supply voltage  13.89 V
    Position pedal-travel sensor1 20.87 %
    driving speed  78.81 km/h
    Fehler aufgetreten bei 365860.00 km
    Error not present
    brake signal plausibilty in drive condition
    Errorcode: 30 00 28 01 10 80 38 78 35 4D 8E EA 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    =========================================== ======
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT

    JobStatus: OKAY
    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 17:04:54
    ECU: DSC57
    Variant: DSC57
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    116 brake switch Error
    Error frequency : 253
    Vehicle speed: 80.13 km/h
    ASC not passiv
    ABS-control passiv
    stop light switch on
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    117 permanent Brake light switch
    Error frequency : 253
    Vehicle speed: 115.13 km/h
    ASC not passiv
    ABS-control passiv
    stop light switch on
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive

    ==================================================
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT



    Onko vika nyt sitten jarruvalokatkaisimessa, vaiko aivan jossain muualla?
    Jarruvalokatkaisijasta nuo kaikki vikakoodit on. Ellei sieltä ole piuhoja poikki tms. niin eiköhän se vika ole siinä katkaisijassa.

    Leave a comment:


  • Alfonzo
    replied
    Potilaana E39 530dA 2004. Nyt syttyi mittaristoon ABSin, luistoneston ja vaihteiston vikavalot

    Vikakoodit luin INPAlla ja seuraavat löytyi:

    Variant: GS20
    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 16:59:45
    ECU: GS20
    JobStatus: OKAY
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    151 CAN Brake signal
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    km value  365860.00 km
    Gearbox Switch L1 0.00 0/1
    Gearbox Switch L3 0.00 0/1
    Gearbox Switch L4 1.00 0/1
    Gearbox Switch L5 1.00 0/1
    Prog.-Button A  1.00 0/1
    Prog.-Button S/M  0.00 0/1
    Steptronic slot  0.00 0/1
    Error lamp  0.00 0/1
    Output Speed  1856.00 rpm
    General error
    Sporadic error
    =========================================== ======
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT

    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 17:01:50
    ECU: DDE40KW0
    JobStatus: OKAY
    Variant: DDE40KW0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    12288 Brake-light/brake-test switch
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Engine speed  1398.60 1/min
    Supply voltage  13.89 V
    Position pedal-travel sensor1 20.87 %
    driving speed  78.81 km/h
    Fehler aufgetreten bei 365860.00 km
    Error not present
    brake signal plausibilty in drive condition
    Errorcode: 30 00 28 01 10 80 38 78 35 4D 8E EA 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    =========================================== ======
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT

    JobStatus: OKAY
    -------------------------------------
    Date: 02/07/17 17:04:54
    ECU: DSC57
    Variant: DSC57
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    116 brake switch Error
    Error frequency : 253
    Vehicle speed: 80.13 km/h
    ASC not passiv
    ABS-control passiv
    stop light switch on
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    117 permanent Brake light switch
    Error frequency : 253
    Vehicle speed: 115.13 km/h
    ASC not passiv
    ABS-control passiv
    stop light switch on
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive

    ==================================================
    E R R O R M E M O R Y R E P O RT



    Onko vika nyt sitten jarruvalokatkaisimessa, vaiko aivan jossain muualla?
    Last edited by Alfonzo; 07-02-2017, 17:52.

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei ole suurta merkitystä. Vähentää hieman polttoaineen kulutusta maantiellä ja nopeuttaa vähän koneen lämpenemistä pakkasella.
    Ok. Eli saa olla ilman.
    Tässä nyt mennään jo ihan ot:n puolelle, mutta ohjatkaa oikeaan lankaan jos ärsyttää.
    Bensan kulutusta olen hieman ihmetellyt. Vanha e39 525i oli suhteellisen pieni ruokainen, yhdistetty kulutus oli jotain 9,4. Tää nykynen näyttäis menevän 10,2 lukemissa. Toki paljon on ajoa kaupungissa, mutta suhteessa 50/50. Vaikuttaako neliveto noin paljon vai olisiko jotain muuta mihin pitäs kiinnittää huomioita.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎