Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View Postm62b35:
DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst
Onko tässä epäloogisuutta?
2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...
Leave a comment:
-
-
m62b35:
DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst
Onko tässä epäloogisuutta?
2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MarkM View PostTällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?
*** 452A:Info-particle system ***
Fault-Set 1 - ( 186064 km)
Activation period for the main injection 1: 161.02 us
Averaged value of the last three stored values self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
HFM-shutdown: 99.00 -
Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
voltage EKP: 24.20 V
Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.
Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?
Found Faults:
--Engine / Motor--
*** 4A24:Zylinder 5 Control ***
Fault-Set 1 - ( 185824 km)
Leave a comment:
-
-
DPF tukossa?
Tällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?
*** 452A:Info-particle system ***
Fault-Set 1 - ( 186064 km)
Activation period for the main injection 1: 161.02 us
Averaged value of the last three stored values self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
HFM-shutdown: 99.00 -
Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
voltage EKP: 24.20 V
Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.
Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?
Found Faults:
--Engine / Motor--
*** 4A24:Zylinder 5 Control ***
Fault-Set 1 - ( 185824 km)
Last edited by MarkM; 24-10-2017, 11:24.
Leave a comment:
-
-
E46 330D -00 sytytti absin ja luistoneston valon. vikakoodi inpalla: 65 wheel speed sensor rear right trigger signal
Vaihdettu anturi.
Nyt palaa absin ja luistoneston lisäksi myös se punainen huutomerkki. Ja nyt tulee koodi: 68 wheel speed sensor rear right start up detection.
Mitäs nyt?
Anturina tietysti tarvike...
Leave a comment:
-
-
-
Auto e46 320i -02 (M54) herjaa seuraavaa:
INPA:
P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction
DELPHI:
78 -Epäuskottavuus, kaasu- ja jarrupolkimet
Onko kaasuläppäkotelo tai kaasupoljin vaihdettava vai mitä meinaa? Riittääkö tässä joku kalibrointi?
EDIT: Resetoin kaasupolkimen youtuben ohjeen mukaan (https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M) ...meni 10 sekuntia hommaan ja potkua tuli fiiliksen mukaan ehkä 40hv ja vääntöä 40Nm lisää.Ajoin motaria 120kmh ja kulutus oli noin 8L. Aikasemmin se veti 9,5-10L. Kuulostaa tarulta, mutta näin kävi. En tiedä mikä siellä oli vialla, mutta vikakoodejakaan ei enää tullut tämän jälkeen. Olisiko jollakin tähän selitys?
Last edited by kt10734; 16-10-2017, 21:20.
Leave a comment:
-
-
-99 320ciA seissyt muutaman viikon ja sinä aikana oli syttyny mittaristoon keltasella ABS jne valit ja antoi vikakoodin "95 CAN Wheel speeds"...tulee välittömästi uudestaan vaikka yrittää nollata. Livedataa kun katteli "wheel sensoreista" kun liikutteli vähän autoa tallissa niin kaikista tuli sama nopeus ja menivät myös nollaan kun oli paikallaan...
Yritin vähän googlettaa mutta ei viä löytyny vastausta. Mihin vikaan tuo koodi viittais ja miten kannattaa lähtee eteneen? Käytössä Launch-vikakoodinlukulaite...
Leave a comment:
-
-
-
En tiedä kuuluuko E38 kyssärilankaan vai enemmänkin tänne, laitan nyt tänne...
E38 -97 750ial puskee seuraavanlaista koodia pihalle:
ABS/ASC puolella: https://imgur.com/a/W8fmh
tähän saattaa liittyä se, että välillä ACS(DSC)/ABS valot syttyvät päälle etenkin kun hieman liikahtaa ja painaa jarrua. Joskus joutokäynnillä nuo valot saataat ilmestyä ja hävitä myös itsekseen, liikkeellä tulevat takaisin (kaikki abs sensorit näyttävät järkeviä lukemia pyöränopeuksille). Tuo vikakoodi ei aina ilmesty inpan puolelle vaikka nuo varoitusvalot mittaristoon syttyisikin.. :think
EML puolella nämä kaksi koodia uusiutuivat nollauksen jälkeen:
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Auto tuli hankittua jarruvikaisena, myyjän mukaan autosta oli pamahtanut jarruputket, tämän seurauksena jarru- ja tasonsäädön putket oli kuulemma uusittu, uudet jarrulevyt ja hilppeet joka nurkkaan. Abs pre charge pump (pumppu, joka sijaitsee j.tehostajan vieressä) on kuulemma vaihdettu ja abs yksikkö samalla. Ilmaus ei kuulemma onnistunut ja sen takia kuulemma tekee tuota, noh mene ja tiedä. Jarrut toimivat kuitenkin normaalisti ABS herjaa lukuunottamatta.
Autossa oli myös engine faislafe prog., mutta sen sain vikakoodien nollauksella pois, tämän jälkeen ei ole tullut takaisin.
DME puolelle en pääse lukemaan mitään, vaan antaa seuraavanlaisia herjoja:
Last edited by Nutcase; 07-09-2017, 20:11.
Leave a comment:
-
-
INPA:ssa on myös mahdollista lukea kaikilta yksiköiltä koodit kerralla, jolloin ei tule selityksiä. Eli mene moottorinohjaukseen ja lue sieltä koodit. Silloin tulee selitykset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Koistiloinen View PostJaa a nyt on kyllä pakko sanoo että mitään selitettä inpassa ei lukenut vikakoodeille, tiedä sitten onko sinulla erinlainen inpa nii siinä näkee mutta tuossa ei.
Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo ne lukevat aina siinä samassa kohdassa missä tuo vikakoodikin.
Noilla koodeilla on hankala tutkiskella oikeastaan mitään kun menee googlella hakemiseksi ja sieltäkin tulee välillä ihan mitä sattuu vastauksia.
Inpalla voi nollailla noita vikakoodejakin joten kannattaa varmaan katsoa mitä jää jäljelle kerta nollauksen jälkeen.
Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: