Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onko johdot ehjät? Joskus tullut löydettyä lambdan johdot lohkon ja vaihdelaatikon välistä litistyneenä...
    Pitäs päästä alle tiraamaan. Mutta kun nuo katkokset ja anturi eripuolin autoa, niin se tässä nyt ihmetyttää - vai sattumaa vaan:think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    m62b35:

    DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
    32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
    35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
    33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
    0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
    05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst

    Onko tässä epäloogisuutta?

    2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...
    Onko johdot ehjät? Joskus tullut löydettyä lambdan johdot lohkon ja vaihdelaatikon välistä litistyneenä...

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    m62b35:

    DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
    32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
    35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
    33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
    0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
    05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst

    Onko tässä epäloogisuutta?

    2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Tällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?

    *** 452A:Info-particle system ***
    Fault-Set 1 - ( 186064 km)

    Activation period for the main injection 1: 161.02 us
    Averaged value of the last three stored values ​​self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
    Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
    Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
    corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
    Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
    Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
    Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
    Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
    HFM-shutdown: 99.00 -
    Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
    linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
    maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
    MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
    MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
    MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
    MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
    Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
    Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
    Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
    received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
    Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
    The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
    voltage EKP: 24.20 V

    Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.

    Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?

    Found Faults:
    --Engine / Motor--
    *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
    Fault-Set 1 - ( 185824 km)

    DPF koodista pääset kun ilmoitat sen autolle vaihdetuksia. En kyllä ole varman onnistuuko tuo Carly:llä, ISTA:lla onnistuu.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    --Engine / Motor--
    *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
    Fault-Set 1 - ( 185824 km)

    5. pytyn hehku. Jos piuhat kunnossa niin hehku(t) & ohjain vaihtoon.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    DPF tukossa?

    Tällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?

    *** 452A:Info-particle system ***
    Fault-Set 1 - ( 186064 km)

    Activation period for the main injection 1: 161.02 us
    Averaged value of the last three stored values ​​self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
    Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
    Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
    corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
    Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
    Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
    Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
    Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
    HFM-shutdown: 99.00 -
    Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
    linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
    maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
    MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
    MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
    MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
    MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
    Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
    Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
    Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
    received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
    Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
    The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
    voltage EKP: 24.20 V

    Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.

    Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?

    Found Faults:
    --Engine / Motor--
    *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
    Fault-Set 1 - ( 185824 km)

    Last edited by MarkM; 24-10-2017, 11:24.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    E46 330D -00 sytytti absin ja luistoneston valon. vikakoodi inpalla: 65 wheel speed sensor rear right trigger signal
    Vaihdettu anturi.
    Nyt palaa absin ja luistoneston lisäksi myös se punainen huutomerkki. Ja nyt tulee koodi: 68 wheel speed sensor rear right start up detection.
    Mitäs nyt?
    Anturina tietysti tarvike...

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    X5 lakkasi liikkumasta. Heitti tuollaiset koodit jotka nollasin, peruutin ja nilkutin takaisin talliin pintakaasulla. Samat koodit tuli takaisin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Auto e46 320i -02 (M54) herjaa seuraavaa:

    INPA:
    P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction

    DELPHI:
    78 -Epäuskottavuus, kaasu- ja jarrupolkimet

    Onko kaasuläppäkotelo tai kaasupoljin vaihdettava vai mitä meinaa? Riittääkö tässä joku kalibrointi?

    EDIT: Resetoin kaasupolkimen youtuben ohjeen mukaan (https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M) ...meni 10 sekuntia hommaan ja potkua tuli fiiliksen mukaan ehkä 40hv ja vääntöä 40Nm lisää. Ajoin motaria 120kmh ja kulutus oli noin 8L. Aikasemmin se veti 9,5-10L. Kuulostaa tarulta, mutta näin kävi. En tiedä mikä siellä oli vialla, mutta vikakoodejakaan ei enää tullut tämän jälkeen. Olisiko jollakin tähän selitys?
    Last edited by kt10734; 16-10-2017, 21:20.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    -99 320ciA seissyt muutaman viikon ja sinä aikana oli syttyny mittaristoon keltasella ABS jne valit ja antoi vikakoodin "95 CAN Wheel speeds"...tulee välittömästi uudestaan vaikka yrittää nollata. Livedataa kun katteli "wheel sensoreista" kun liikutteli vähän autoa tallissa niin kaikista tuli sama nopeus ja menivät myös nollaan kun oli paikallaan...

    Yritin vähän googlettaa mutta ei viä löytyny vastausta. Mihin vikaan tuo koodi viittais ja miten kannattaa lähtee eteneen? Käytössä Launch-vikakoodinlukulaite...

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Click image for larger version

Name:	F5E9A41A-605D-415B-80C7-A99B8FA33361.jpg
Views:	1
Size:	83.1 KB
ID:	4835681

    Koodit lähti pois eikä tullut takaisin. Mikä tuon vian voisi hetkellisesti aiheuttaa? Suosiolla rail paineanturi vaihtoon?

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    En tiedä kuuluuko E38 kyssärilankaan vai enemmänkin tänne, laitan nyt tänne...

    E38 -97 750ial puskee seuraavanlaista koodia pihalle:

    ABS/ASC puolella: https://imgur.com/a/W8fmh

    tähän saattaa liittyä se, että välillä ACS(DSC)/ABS valot syttyvät päälle etenkin kun hieman liikahtaa ja painaa jarrua. Joskus joutokäynnillä nuo valot saataat ilmestyä ja hävitä myös itsekseen, liikkeellä tulevat takaisin (kaikki abs sensorit näyttävät järkeviä lukemia pyöränopeuksille). Tuo vikakoodi ei aina ilmesty inpan puolelle vaikka nuo varoitusvalot mittaristoon syttyisikin.. :think

    EML puolella nämä kaksi koodia uusiutuivat nollauksen jälkeen:
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Auto tuli hankittua jarruvikaisena, myyjän mukaan autosta oli pamahtanut jarruputket, tämän seurauksena jarru- ja tasonsäädön putket oli kuulemma uusittu, uudet jarrulevyt ja hilppeet joka nurkkaan. Abs pre charge pump (pumppu, joka sijaitsee j.tehostajan vieressä) on kuulemma vaihdettu ja abs yksikkö samalla. Ilmaus ei kuulemma onnistunut ja sen takia kuulemma tekee tuota, noh mene ja tiedä. Jarrut toimivat kuitenkin normaalisti ABS herjaa lukuunottamatta.

    Autossa oli myös engine faislafe prog., mutta sen sain vikakoodien nollauksella pois, tämän jälkeen ei ole tullut takaisin.

    DME puolelle en pääse lukemaan mitään, vaan antaa seuraavanlaisia herjoja:
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
    Last edited by Nutcase; 07-09-2017, 20:11.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    INPA:ssa on myös mahdollista lukea kaikilta yksiköiltä koodit kerralla, jolloin ei tule selityksiä. Eli mene moottorinohjaukseen ja lue sieltä koodit. Silloin tulee selitykset.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Koistiloinen View Post
    Jaa a nyt on kyllä pakko sanoo että mitään selitettä inpassa ei lukenut vikakoodeille, tiedä sitten onko sinulla erinlainen inpa nii siinä näkee mutta tuossa ei.
    Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
    41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
    Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.
    Minulla on ollut useampaakin versiota inpasta. Koodeille on ollut aina selitys joko englanniksi tai saksaksi.

    Leave a comment:


  • Koistiloinen
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No ne lukevat aina siinä samassa kohdassa missä tuo vikakoodikin.

    Noilla koodeilla on hankala tutkiskella oikeastaan mitään kun menee googlella hakemiseksi ja sieltäkin tulee välillä ihan mitä sattuu vastauksia.

    Inpalla voi nollailla noita vikakoodejakin joten kannattaa varmaan katsoa mitä jää jäljelle kerta nollauksen jälkeen.
    Jaa a nyt on kyllä pakko sanoo että mitään selitettä inpassa ei lukenut vikakoodeille, tiedä sitten onko sinulla erinlainen inpa nii siinä näkee mutta tuossa ei.
    Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
    41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
    Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎