Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rasssi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tarvitsee koneesta ihan oikean com portin. Ei toimi adapterikaapelilla. Kumpikaan
    Joo siis sen olen ymmärtänyt, että sen vaatii, mutta muuten toimii kummallakin? Kunhan on vaan com portti läppärissä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by rasssi View Post
    Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että näillä molemmilla pääsee ihmettelemään 36:sen koodeja inpa:lla. Jälkimmäisellä myös uudempien mallien? Lisäksi tuon kalliimman kaveriksi com-kaapeli(kö)?

    1
    2
    Tarvitsee koneesta ihan oikean com portin. Ei toimi adapterikaapelilla. Kumpikaan
    Last edited by Muurahainen; 17-10-2016, 20:13.

    Leave a comment:


  • rasssi
    replied
    Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että näillä molemmilla pääsee ihmettelemään 36:sen koodeja inpa:lla. Jälkimmäisellä myös uudempien mallien? Lisäksi tuon kalliimman kaveriksi com-kaapeli(kö)?

    1
    2

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    e36 IHKA ongelmaa

    Ongelmaa ilmastoinnin kanssa, ei puhalla muualle kuin tuulilasille. Kaikki säätömoottorit rikki? Voiko jokin lämpötila-anturi aiheuttaa tämän?

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Sigun bemmi antaa vikakoodia ilmamassamittarista. Koodina 3FD0. Kun koodin poistaa, niin tulee takaisin heti pelkät sytytysvirrat päällä. Auto toimii normaalisti eikä sytytä vikavaloja. Inpalla tutkittu.

    Any ideas?
    Tämä koodi hävisi itsestään, liekkö kylmempien ilmojen tulolla ollut vaikutusta asiaan.
    Mutta kelien myötä alkoi taas valittamaan 5f8f koodia, jonka jo aiemmin korjasin vaihtamalla anturin. Liekkö kontaktionkelmoo...

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Kertokaas viisaammat ja kielitaitoiset, että mitä seitsemän ensimmäistä koodia on, PDC on tiedossa. https://s10.postimg.io/k8z84xu1l/error2.png Eniten kiehtoo nuo saksaksi? olevat.
    Inpalla myös lukenut koodit, mutta ISTA näyttää antavan paljon enemmän vikoja.
    Joku pentele rajoittaa menoa ja pahasti, kun tallan lyö lattiaan. Tasaista pikku kaasun lisäystä antamalla kiihtyy ihan yhtä hyvin, mutta ylemmillä kierroksilla vähän parempaa menoa.
    Tuo maffikaan ei ole enään ongelma.

    Tänks.

    Leave a comment:


  • Timppaa
    replied
    Bmw E46 320D (110kw) vm.2003

    Elikkäs kyseinen bemu on nyt viimeaikoina sammunut kesken ajon pari kertaa tässä viimeaikoina. Eli siis kun autolla lähtee tekemään kovaa kiihdytystä niin Auto alkaa nakuttamaan todella pahasti ja jättää kauhean savupilven taaksensa, Sen jälkeen tulee kyseiset vikakoodit:
    4B90 Rail Pressure Control at engine start.
    4600 Rail pressure sensor- Plausibility- Pressure too low
    4630 Rail Pressure not plausible
    4610 Rail Pressure not plausible
    Sitten kun tuota hinattiin eilen tallillepäin, niin koitettiin hinaamalla käyntiin, Lähti käymään mutta hyvin huonosti ja diisselin paineet vain 200-450 bar. Tavallisesti tyhjäkäynnillä n.310 bar ja vedättäessä sitten paljon yli 1000 bar..?
    Mikä voisi olla vialla? Pumppu? Pumpun ohjain? Jonkinlainen säädin?

    Kiitos vinkeistä jo etukäteen..!

    Leave a comment:


  • Ville77
    replied
    x5

    Originally posted by HTK12 View Post
    Koodasitko toisen abs-boksin ja kalibroit ohjauskulma-anturin?
    En koodannut, vaihdoin boksin ja anturin pakettina toisesta autosta, ei herjaa mitään muuta kuin tuota fault code 90.
    Kun sen resetoi, niin boksista kuuluu releen ääni ja taas sama tilanne, molemmilla bokseilla sama juttu.
    Mitä tuo fault code 90 oikeasti mahtaa tarkoittaa?!?
    Vai onko virran vähyys resetoinut sen alkuperäisen boksin ja sekin on ns. tuntematon?
    Ärsyttävää, viimeinen vika tuossa autossa, sitten sen saa leimalle.
    :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ville77 View Post
    Auto e53 4.4 -00, vikakoodi 90 (time out - passive switching), palaa heti uudestaan kun nollaa. Vaihdoin toisen abs-boksin ja ohjauskulma-anturin, silti sama juttu.

    Ville
    Koodasitko toisen abs-boksin ja kalibroit ohjauskulma-anturin?

    Leave a comment:


  • Ville77
    replied
    abs/dsc ongelma

    Auto e53 4.4 -00, vikakoodi 90 (time out - passive switching), palaa heti uudestaan kun nollaa. Vaihdoin toisen abs-boksin ja ohjauskulma-anturin, silti sama juttu.

    Ville

    Leave a comment:


  • ark28
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Nonniin josko nyt kyseltäis btcf ihmeellisestä maailmasta kun loppuu itsellä nuo ideat loppuun.

    Eli 318i n46 varustetulla moottorilla olevaan autoon (160tkm ajettu) syttyi keltainen moottorin vikavalo. No ei muutakun koodit lukasin ISTALLA ja antoi seuraavat

    -002CA2 oxygen sensor heating before catalytic converter
    -002CA3 oxygen sensor heating 2 before catalytic Converter

    Noh siinä sitten nollasin koodit ja autolla ajoi n.50km kunnes sytty uudestaan samoilla koodeilla.

    Siinä kokeilin uudella anturilla eli ennen katalysaattoria oleva lambda ja syttyi taas palamaan. Sitten päätin mitata että onko moottorin ohjainlaitteelta lähtevät piuhat lambdalle ehjät ja niinhän neoli. Sitten lukasin BOSCH vikakoodit ihan piruuttaen että mitähän se kertoo niin antoi seuraavat

    -2C6D lambdatunnistin (lohko1, tunnistin2 ) ikääntynyt komponentti
    -2C6F lambdatunnistin (lohko1, tunnistin1 ) ikääntynyt komponentti
    -2C45 lambdatynnistin (lohko1, tunnistin1) epälooginen signaali


    Seuraavaksi en tiedä mitä tehdä?
    Vaihdoitko tilalle tarvikelambdan? Itselle kävi vastaava juttu Mini R56 kanssa. Eli lambdan vaihdon jälkeen samat ja pari muutakin koodia lisää ISTAlla. Laitoin siiten uuden alkuperäisen anturin ja homma ratkesi sillä.

    Leave a comment:


  • Rrooppee
    replied
    nothing

    nothing
    Last edited by Rrooppee; 23-08-2017, 08:56. Reason: nothing

    Leave a comment:


  • alumiini
    replied
    e61 vikakoodien selitykset

    Moron.

    Inpalla luettuja koodeja 525d-08:sta
    Mitähän nämä tarkoittaa:
    12 DME/DDE OKAY 7 Error stored
    434E 74 etusäleikön läpät
    4212 64 hehkuun liittyvä
    4222 64 hehkuun liittyvä
    4232 64 hehkuun liittyvä
    4242 64 hehkuun liittyvä
    4252 64 hehkuun liittyvä
    4262 64 hehkuun liittyvä
    29 DSC OKAY 2 Error stored
    6E56 E0
    6E57 E0
    63 MMI/CCC OKAY 1 Error stored
    A3DB 20
    70 LM OKAY 1 Error stored
    9CBD 64 valomoduulin smc vika
    72 KBM OKAY 1 Error stored
    A443 60 takaluukun lasinavaus mekanismi
    Last edited by alumiini; 14-07-2016, 18:39. Reason: Vika koodien selityksiä?

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Kellään tietoa tuosta yläpuolisesta vikakoodista?
    Last edited by Telehell; 21-06-2016, 11:34.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Sigun bemmi antaa vikakoodia ilmamassamittarista. Koodina 3FD0. Kun koodin poistaa, niin tulee takaisin heti pelkät sytytysvirrat päällä. Auto toimii normaalisti eikä sytytä vikavaloja. Inpalla tutkittu.

    Any ideas?

    Leave a comment:

Working...
X