Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Ei inpa kertonut, sehän tässä mättääkin. tein luvun sieltä all functions tms niin ei anna selityksiä.
    Sillä tarkistetaan, vaan missä on vikaa. Vikakoodit sitten kannattaa lukaista jokaiselta yksiköltä erikseen, niin saat selityksetkin ja muut lisätiedot.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kysellään täälläkin.

    Luin vikakoodit yhdestä E46 330xd:stä jossa välillä tyhjäkäynti seilannut.
    Vikakoodeja oli

    "6660 Coolant temperature heater"

    "4704 Pre-supply pressure monitoring"

    Livedatasta katsottuna moottorin lämpö näytti n. 19 astetta 40km ajon jälkeen, mittari n. puolivälissä.

    Vissiin selvinnee lämpöanturin vaihdolla, sitä varmaan tuo ensimmäinen vikakoodi meinaa vaikka siinä lukee temperature heater?

    Mitäs tuo toinen meinaa? Liittyykö siirtopumppuun jotenkin? Nollaamisen jälkeen ainakin kävi tasaisesti. Noista dieseleistä ei ole niin kokemusta.
    Juurikin siirtopainesiin. Joskus on siirtopaine tipahtunut. Live-datasta katsomaan paljonko siirtopaine on. Samalla sitten katsomaan suuttimien korjausarvot ja rail-paineet. Suuttimien ohivuodotkin voi mitata.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kysellään täälläkin.

    Luin vikakoodit yhdestä E46 330xd:stä jossa välillä tyhjäkäynti seilannut.
    Vikakoodeja oli

    "6660 Coolant temperature heater"

    "4704 Pre-supply pressure monitoring"

    Livedatasta katsottuna moottorin lämpö näytti n. 19 astetta 40km ajon jälkeen, mittari n. puolivälissä.

    Vissiin selvinnee lämpöanturin vaihdolla, sitä varmaan tuo ensimmäinen vikakoodi meinaa vaikka siinä lukee temperature heater?

    Mitäs tuo toinen meinaa? Liittyykö siirtopumppuun jotenkin? Nollaamisen jälkeen ainakin kävi tasaisesti. Noista dieseleistä ei ole niin kokemusta.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Ei inpa kertonut, sehän tässä mättääkin. tein luvun sieltä all functions tms niin ei anna selityksiä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Ei kukaan viitsisi vaikka Inpasta laittaa sitä selkokielistä tekstiä vaikka saksaksikin?
    Noita koodeja on aika hankala muistella mikä oli minkäkin tarkoitus.

    Vai onko kaikilla sellainen käsikäyttöinen käikäle mikä ei näytä kuin koodin?
    Periaatteessa tästä löytyy se mitä infoa tuollaisella voi saada ulos.
    Last edited by Muurahainen; 05-04-2016, 11:32.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Ilmastoinnin kanssa ongelmaa, KLIMA:lta tuli seuraavat koodit, mitä mahtavat tarkoittaa?

    9C6A
    9C6C
    E714

    Noista E714 pysyi vikakoodien nollauksesta poissa, kaks ylempää uusiutui. :think

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Tulipa lukastua carlylla vikakoodit -08 325d:stä ja tuommosia löyty Immobilizer kohdasta. Nollauksen jälkeen ilmestyy samat koodit takasi. Mitähän nää selkokielellä tarkottaa? Ei oikeen googlellakaan selvinny mitään

    Driver KL15 1 FZG KS
    Code: A0BE

    Driver KL15 2 FZG KS
    Code: A0BF

    Driver KL15 3 FZG KS
    Code: A0C0

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Sain viimein INPA;n toimimaan ja pääsin lukemaan viralliset vikakoodit. Hehkuja valittaa parista pytystä ja ilmamassamittaria, nuo hoidetaan kun keritään... Nyt mikä näytölle saakka tulee aamuin illoin, on tuo tasonsäädön vika. INPA;lla vikakoodi 5F8F. Google antaa viittausta Xenonien tasoanturiin. Katsoin myös tasoantureiden livedataa, ja vasemmanpuoleinen anturi antoi voltteja mutta oikeanpuoleinen jökötti vaan jossain 0.1 voltissa. Anturi on ilmeisemmin viallinen. Liitoksen olen puhdistanut ja anturia pyöritellyt tuloksetta.

    Ohjaako tuo sama anturi myös tasonsäädön kompuraa, josta tulee sitten tuo tasonsäädön vikakoodi mittaristoon saakka?

    Oikeanpuoleinen xenonvalo kyllä näyttää paljon alemmas mitä vasemmanpuoleinen.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Käytiin kaverille koeajamassa yhtä F10 520d:tä vm.2011.
    Luin Carlylla koodit ja sinne jäi päälle 242E Cylinder 4 control. Googlettamalla ei paljoa löydy, vain viittauksia moottorinohjaukseen.

    Olisiko jollain tietoa? Auto tuntui toimivan kyllä normaalisti ja vedot oli tallella.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Pitääkö tästä huolestua? On aivan tuore koodi, vielä viime viikonloppuna katottiin, että edellinen poltto oli tapahtunut reilu 100 km aiemmin ja pöntön arveltu elinikä vielä 85 tkm.


    Leave a comment:


  • Samii-
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Inpalla on yritetty lukea väärää pdc-moduulia tai skripti on ollut liian vanha. Yhteys kyllä toimii koska ei ISTA muuten näyttäisi pdc-vikakoodia.

    Oxygen sensor = lambda
    Seat heating front passenger = vänkärin penkin lämmitys
    Washe nozzle heating = pissapojan suuttimien lämmitys

    Kaksi viimeistä voi skipata, eivät meinaa käytännössä mitään. Olisi ollut syytä katsoa tarkemmat datat noista koodeista.

    Lambda on korjattu kk sitte mutta ei oltu kuitattu vikakoodia vain pois seki poistui eikä tullu takas. Katon tuon penkilämmittimen liittimen kun kerkeän.

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    e46 m43 -98 antoi vikakoodit:
    -135 nokka-akselin asentotunnistin
    -129 can viestiyhteys asr - egs
    -2 tuntematon vikakoodi
    -44 tuntematon vikakoodi

    nokan asentotunnistin vaihdettu, mutta mikä tuo 129 on? ja nuo 2 ja 44?
    Originally posted by hartge e46 View Post
    autocomilla luettu. oireina ajoittaista tehottomuutta ja nykimistä, varsinkin kylmällä koneella ja pienillä kierroksilla.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei varmaan ole tarpeeksi tarkkaa informaatiota nyt tuossa Autocomissa tyrkyllä.

    Noita kahta on mahdoton tietää noiden koodien perusteella.
    Pyydä vaikka jotain lähistön foorumilaista lukaisemaan koodit niin saat tarkemman tuloksen.
    vesala luki koodit ja seuraili livedataa, mitään ei löytynyt...

    tuli vaan puheeksi, kun lisäilmapumppu joka pumppaa pakosarjaan lisää ilmaa pitää päällä ollessaan hieman outoa ääntä. ja letkut oli (khöh) jo parhaat päivänsä nähneet, että sieltä se vika voisi tulla... vuotoa tms...

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Inpalla on yritetty lukea väärää pdc-moduulia tai skripti on ollut liian vanha. Yhteys kyllä toimii koska ei ISTA muuten näyttäisi pdc-vikakoodia.

    Oxygen sensor = lambda
    Seat heating front passenger = vänkärin penkin lämmitys
    Washe nozzle heating = pissapojan suuttimien lämmitys

    Kaksi viimeistä voi skipata, eivät meinaa käytännössä mitään. Olisi ollut syytä katsoa tarkemmat datat noista koodeista.
    Last edited by böntti; 21-03-2016, 10:04.

    Leave a comment:


  • Samii-
    replied
    Tälläsiä näytti oma e61 tänää ja kaikki muu poistui paitsi pdc vikakoodi sekä inpalla ei saanu yhteyttä pdc moduliin. Edestä menny anturi ja lyöny koko pdc käytöstä pois? Mitä nämä muut tarkottaa hehku vikakoodien jälkee olevat siis?
    Attached Files
    Last edited by Samii-; 20-03-2016, 20:31.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hattiwatti View Post
    Kiitos HTK12 vastaksesta
    Tiskasin MAFin ja samalla putsaillessa jäi se putki kouraan mikä tulee huohottimesta? sinne ilmaputkeen. Putki kutonen kuvassa. Lienee ollut murtunut jostain kohtaa kun noin helposti rapsahti halki. Katsotaan palaako koodit vai oliko syyllinen jompi kumpi..
    Tarkistappa sitten kaikki muutki putket siitä ympäriltä. Ota ne irti, niin saa kunnolla katseltua ettei missään ole reikää. Kun yksi on noin rapsakassa kunnossa, niin muutkin voi olla. Reiän ei tarvitse olla hirveän iso aiheuttaakseen jo vikakoodia.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎