Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa_s
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 33
    • Vantaa

    pehmosta ja kestävää

    Pehmeärunkoista ja kestävää kumia tarttis reippaampaan kanttailuun ja satunnaiseen sutailuun, 17 tuumaisena.

    Olisko Nankang NS-20 tai Barum 3HM tai joku Hankhook paras vaihtoehto? Varmaan Y tai W nopeusluokkaa niin kumi ei pala niin helposti?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by timppa_s View Post
      Pehmeärunkoista ja kestävää kumia tarttis reippaampaan kanttailuun ja satunnaiseen sutailuun, 17 tuumaisena.

      Olisko Nankang NS-20 tai Barum 3HM tai joku Hankhook paras vaihtoehto? Varmaan Y tai W nopeusluokkaa niin kumi ei pala niin helposti?
      Siis, ”pehmeärunkoinen” mutta silti pitäisi sopia ”reippaampaan kanttailuun” ja pitäisi kaiken päälle olla vielä ”kestävä” ja halpa?

      Hmm, löytyisikö vaatimusten renkaat helpoiten Ankkalinnan kumipojilta?

      Comment

      • timppa_s
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 33
        • Vantaa

        Originally posted by Hemi View Post
        Siis, ”pehmeärunkoinen” mutta silti pitäisi sopia ”reippaampaan kanttailuun” ja pitäisi kaiken päälle olla vielä ”kestävä” ja halpa?
        Hinnalla ei niin väliä eikä oikein pidollakaan. Mielummin oikeastaan mitä liukkaampi kuivalla sitä parempi, E91 puskee silloin vähemmän kuivalla ja on kivempi ajaa. Pehmeärunkoinen oikeastaan samasta syystä. Taakse siis haussa...

        Nykykumit on Michelinin PS3:t ja ne täyttää muuten vaatimukset, ovat liukkaat ja pehmeät mutta kuluvat turhan nopeesti.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by timppa_s View Post
          Hinnalla ei niin väliä eikä oikein pidollakaan. Mielummin oikeastaan mitä liukkaampi kuivalla sitä parempi,
          E91 puskee silloin vähemmän kuivalla ja on kivempi ajaa. Pehmeärunkoinen oikeastaan samasta syystä. Taakse siis haussa...
          Siis jos sinulla on ongelmana e91:n aliohjaaminen = puskeminen, se korjaantuu alustakulmat yliohjaavaan suuntaan säätämällä, ei renkaalla.
          En silti nyt lainkaan ymmärrä, mikäli kyseessä ei ole provo....ollaanko nyt oikeasti hakemassa normaali katuliikenteeseen katurenkaita joilla on mahdollisimman helppo driftata”?
          Jos tämä on valintakriteeri ihan oikeasti, niin täytyy myöntää että ajotapasi on lievästi sanoen, sanotaanko, erikoinen ja tähän tuskin löytyy helposti varmaa vastausta kuin vastaheiton saitilta(eli ehkä jokin pinnoitettu?).

          Comment

          • timppa_s
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 33
            • Vantaa

            Originally posted by Hemi View Post
            Siis jos sinulla on ongelmana e91:n aliohjaaminen = puskeminen, se korjaantuu alustakulmat yliohjaavaan suuntaan säätämällä, ei renkaalla.
            En silti nyt lainkaan ymmärrä, mikäli kyseessä ei ole provo....ollaanko nyt oikeasti hakemassa normaali katuliikenteeseen katurenkaita joilla on mahdollisimman helppo driftata”?
            Kaikki nykyautot tuppaa puskemaan. Ollaan yritetty hakea pyöränkulmia, eteen on lisätty camberia asteen verran -1,5 asti joka auttoi aika paljon. Enempää ei enää ilmeisesti kannata laittaa? Takana on vakio noin -1 aste. Sitä vois tietty vähentää mutta takakumit kulunee sitten pelkästään ulkoreunasta?

            Tuolla vehkeellä kun ajetaan ihan normiajoa jossa renkaat sais kestää ja sitten suljetulla pätkällä reippaammin hupiajoa niin pitäisi löytää joku hyvä kompromissi. Varsinaista driftausta ei oo ohjelmassa eikä tehotkaan riitä siihen.

            Comment

            • Bablo81
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 168
              • Savonmua

              Landsailin 588 235/35/20 & 275/30/20 on nyt ollu 2 tkm alla. Tuntuma renkaista hyvä, ei vetele lainkaan ja on tosi hiljaiset jos vertaa aiempiin nangkang ns2 245/40/18. Hinta/laatusuhde kohillaan landsailissa alkutuntumalta, kulumisen aika näyttää...
              Last edited by Bablo81; 26-08-2016, 14:10.
              f11 530xd m-sport -12


              - ex e61 530xd m-sport, -06
              - ex e39 530d, -00
              - ex e30 320 touring

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 464
                • Turun kupeessa

                Originally posted by timppa_s View Post
                Hinnalla ei niin väliä eikä oikein pidollakaan. Mielummin oikeastaan mitä liukkaampi kuivalla sitä parempi, E91 puskee silloin vähemmän kuivalla ja on kivempi ajaa. Pehmeärunkoinen oikeastaan samasta syystä. Taakse siis haussa...

                Nykykumit on Michelinin PS3:t ja ne täyttää muuten vaatimukset, ovat liukkaat ja pehmeät mutta kuluvat turhan nopeesti.
                Jos etsit oikeasti liukasta rengasta, niin Wanli merkkiset renkaat ovat hävinneet monta kertaa erinäköisissä rengastestivertailuissa, ja juurikin ne moitteet tulevat löysästä rungosta ja TODELLA huonosta märkä/kuiva/sivuttaispidosta...
                Tekniikan Maailmassa taisi kyllä lukea, ettei näitä suosittele kukaan mihinkään, millä ylitetään yli 100km/h ajonopeus.
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • timppa_s
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 33
                  • Vantaa

                  Originally posted by Kaimu View Post
                  Jos etsit oikeasti liukasta rengasta, niin Wanli merkkiset renkaat ovat hävinneet monta kertaa erinäköisissä rengastestivertailuissa
                  Ehkei kuitenkaan Wanlia... Nuo käyttökokemukset on aika pelottavia. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Wanli/S1063.htm Jonkunlainen märkäpito on tarpeen.

                  Comment

                  • Geijjo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 406
                    • Hell Sinki

                    Kerran oli wanlit e36 325 ni suti märällä kiihdyttäessä vielä kolmosella,perkeles että tuli woimaa noilla renkailla suosittelen lämpimästi noihin pikkumoottorisiin
                    Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                    e39 ///M5 ZzZ
                    e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                    F11 530da M-Sport
                    Hurley-Durley x2
                    Koliseva connection
                    Itä-helsingin koiraverkko connection

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by timppa_s View Post
                      Kaikki nykyautot tuppaa puskemaan. Ollaan yritetty hakea pyöränkulmia, eteen on lisätty camberia asteen verran -1,5 asti joka auttoi aika paljon. Enempää ei enää ilmeisesti kannata laittaa? Takana on vakio noin -1 aste. Sitä vois tietty vähentää mutta takakumit kulunee sitten pelkästään ulkoreunasta?

                      Tuolla vehkeellä kun ajetaan ihan normiajoa jossa renkaat sais kestää ja sitten suljetulla pätkällä reippaammin hupiajoa niin pitäisi löytää joku hyvä kompromissi. Varsinaista driftausta ei oo ohjelmassa eikä tehotkaan riitä siihen.
                      Siitä puskemisesta pääsee kun heität liukkaat renkaat taakse ja pitävät eteen. Ääritilanteissa käytös kyllä muuttuu sitten melko mielenkiintoiseksi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by timppa_s View Post
                        Kaikki nykyautot tuppaa puskemaan. Ollaan yritetty hakea pyöränkulmia, eteen on lisätty camberia asteen verran -1,5 asti joka auttoi aika paljon. Enempää ei enää ilmeisesti kannata laittaa? Takana on vakio noin -1 aste. Sitä vois tietty vähentää mutta takakumit kulunee sitten pelkästään ulkoreunasta?

                        Tuolla vehkeellä kun ajetaan ihan normiajoa jossa renkaat sais kestää ja sitten suljetulla pätkällä reippaammin hupiajoa niin pitäisi löytää joku hyvä kompromissi. Varsinaista driftausta ei oo ohjelmassa eikä tehotkaan riitä siihen.
                        Siis normaali katuautossa edessä -1.5”-astetta ja takana -1.00”-astetta ja kaiken lisäksi vieläkin”puskee” kuivalla(ja tämä ei siis ole provo?)???
                        Mitkähän ne eturenkaat olivat?

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2542
                          • Kajaani

                          Originally posted by timppa_s View Post
                          Tuolla vehkeellä kun ajetaan ihan normiajoa jossa renkaat sais kestää ja sitten suljetulla pätkällä reippaammin hupiajoa niin pitäisi löytää joku hyvä kompromissi. Varsinaista driftausta ei oo ohjelmassa eikä tehotkaan riitä siihen.
                          Taitaa olla viisain ostaa kahdet renkaat..
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            Missä modet on sillon ku niitä tarvitaan?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1630
                              • Vähäkyrö

                              Mulla ollu ny keväästä asti Nankang NS2 alla. Edessä 245/35-19 ja takana 275/30-19. Ajomääräks voisin heittää n. 10tkm maksimissaan. Takarenkaat on sisäsyrjiltä aivan kaljut ja keskellä on kulumismerkeissä, ulkoreunoilla hiukan enemmän. Joko pitää vaihtaa merkkiä, tai sitte alustassa on jotain pahasti pielessä. Kulmien säätöön viel, kunhan saan etupäässä puslaremppaa tehtyä. Auto ei kuitenkaan ajossa vetele omituisen paljon.

                              Olisko mitään paremmin kulutusta kestävää rengasta tässä halpissarjassa, mitä tuo NS2? Kaks paria kesässä on liikaa, ku en eees kumia polta.

                              Comment

                              • uusis
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2016
                                • 192
                                • finland

                                [QUOTE=Samppae39;3785085]Mulla ollu ny keväästä asti Nankang NS2 alla. Edessä 245/35-19 ja takana 275/30-19. Ajomääräks voisin heittää n. 10tkm maksimissaan. Takarenkaat on sisäsyrjiltä aivan kaljut ja keskellä on kulumismerkeissä, ulkoreunoilla hiukan enemmän. Joko pitää vaihtaa merkkiä, tai sitte alustassa on jotain pahasti pielessä. Kulmien säätöön viel, kunhan saan etupäässä puslaremppaa tehtyä. Auto ei kuitenkaan ajossa vetele omituisen paljon.

                                Olisko mitään paremmin kulutusta kestävää rengasta tässä halpissarjassa, mitä tuo NS2? Kaks paria kesässä on liikaa, ku en eees kumia polta.[/QUOTE



                                onko sulla nyt tuo ultra sport ns2?
                                jo on niin kokeile noble sport ns-20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎