Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yleensä nuo "maailmalla kehutut" kumit ajellaan kuitenkin urattomilla teillä ja asfaltti on tehty pienemmästä "murskeesta",kuin Suomessa.Joten meluvertailukin on aika vaikeaa.Etenkin jos asfaltti ei ole aivan uutta ja tasaista.Siis silloin,kun vertaillaan käyttäjien kokemuksia.
-
-
Originally posted by Riki- View Post
E: V12 Evo K110 versiota Hankookista on näköjään kehuttu maailmalla kovasti. Liekkö se sitten best bang for the buck tässä hintaluokassa?
Leave a comment:
-
-
Mitkähän "keskiluokan" renkaat E30 M3 alle? 17x8 vanne ja itse mietin 215/40R17. 235/35 mietin myös mutta on ehkä hiukan liian pulla tuolle vanteelle. 225/40 olis varmaankin se optimi mutta sitähän ei tunnetusti saa mistään.
Sporttinen ja hyvällä tuntumalla, mutta inhimillisellä metelillä varustettu olisi hakusessa. Mietin itse Kumho KU39 ja Hankook Ventus V12 Evo2 K120, mitä muita kannattaisi harkita? Kellään kokemuksia kahdesta edellämainitusta? Mitään linglongeja en tule alle laittamaan jo ihan pelkästään nimen takia.
E: V12 Evo K110 versiota Hankookista on näköjään kehuttu maailmalla kovasti. Liekkö se sitten best bang for the buck tässä hintaluokassa?Last edited by Riki-; 24-05-2014, 23:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostEi tuota nopeusluokitusta sovelleta käytännössä Suomessa katsatuksessa ollenkaan joten kauhean huolissaan ei katsastuksen suhteen tarvitse kyllä olla. Ikinä en ole kuullut, että Suomessa olisi hylsyä tullut tuosta syystä.
Itsellä on ollut takavuosina useammassakin autossa mm. Honda CRX:ssä Q-luokan talvirenkaat vaikka rakenteellisestihan tuossa on huippunopeus on tehtaan mukaan 222km/h, koskaan ei katsastuksessa ole mitään sanottu.
Ei tästä tarte mennä kuin joku 15v taaksepäin niin yleisimmät talvirenkaat oli lähes kaikki Q-luokan renkaita. Autoissa oli huippunopeudet kuitenkin enemmän.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/onko...suorituskykyyn
Talvirenkaiden kanssa tuossa tehdään poikkeus: "Talvikäyttöön tarkoitettujen renkaiden runkorakenne poikkeaa kesärenkaista olennaisesti, eikä EU-direktiivikään vaadi niiden soveltuvan yli 160 kilometrin tuntinopeuteen." En tiedä miten tiukkaan syynäävät noita nopeusluokkia kesärenkaissa, mutta itse en kehtaa turhaan antaa hylkäämis perusteita. Osa insseistä tuntuu ihan etsimällä etsivän, jos jonkun syyn hylkäämiselle autosta löytäisi.
Leave a comment:
-
-
Ei tuota nopeusluokitusta sovelleta käytännössä Suomessa katsatuksessa ollenkaan joten kauhean huolissaan ei katsastuksen suhteen tarvitse kyllä olla. Ikinä en ole kuullut, että Suomessa olisi hylsyä tullut tuosta syystä.
Itsellä on ollut takavuosina useammassakin autossa mm. Honda CRX:ssä Q-luokan talvirenkaat vaikka rakenteellisestihan tuossa on huippunopeus on tehtaan mukaan 222km/h, koskaan ei katsastuksessa ole mitään sanottu.
Ei tästä tarte mennä kuin joku 15v taaksepäin niin yleisimmät talvirenkaat oli lähes kaikki Q-luokan renkaita. Autoissa oli huippunopeudet kuitenkin enemmän.
Last edited by Antsah; 03-05-2014, 13:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTäällä on all season renkaita aika heikosti tarjolla, olisiko matalamman (H tai V) nopeusluokan rengas sama asia?
TM on teettänyt rengastestejä etelä afrikassa, joten voisi olettaa ettei niilllä tuloksilla ole paljon virkaa Suomen kesässä kun sadekelillä voi olla selvästi alle +10 astetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIhan tyypillistä "max performance" kesärenkaille. Niissä on melko heikko pito kun lämpötila laskee alle +5c ja tie on märkä. Ratkaisu on on ns. all-season renkaat, esim. Continental ExtremeContact DWS. Tästä on paljon juttua amerikkalaisilla foorumeilla. Eli pitää valita mitä ominaisuuksia renkaalta vaatii. Jos sen pitää toimia heti nollasta ylöspäin, valitse all-season. Jos taas tärkein kriteeri on maksimaalinen pito 10c+ lämpötiloissa valitse "max performance" kesärengas. Vähän sama kuin saksan kitka vs pohjoinen kitka.
TM on teettänyt rengastestejä etelä afrikassa, joten voisi olettaa ettei niilllä tuloksilla ole paljon virkaa Suomen kesässä kun sadekelillä voi olla selvästi alle +10 astetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostDunlop Sport Maxx RT 235/45-17. Testien mukaan ihan ok rengas, todellisuudessa ei. Selvästi tuntee urat ja tien kallistukset. Eilen +5 ja märkä asfaltti, todella huono pito vaikka testien mukaan märkä pito on hyvä. Testit varmaan tehty +20 lämmössä. Moottoritie vauhdissa täysjarrutuksessa abs ratisee kuin talvella eikä vauhti juuri tunnu hidastuvat. Nokian saksankitkat pitää paljon paremmin, vaikka jotkut väittää ettei kitkarenkaat sovi märälle asfaltille.
Onko Nokian Hakka renkaat ainut vaihtoehto Suomen "kesään"? Ne kai suunniteltu viileille keleille.Last edited by HTK12; 03-05-2014, 02:00.
Leave a comment:
-
-
Dunlop Sport Maxx RT 235/45-17. Testien mukaan ihan ok rengas, todellisuudessa ei. Selvästi tuntee urat ja tien kallistukset. Eilen +5 ja märkä asfaltti, todella huono pito vaikka testien mukaan märkä pito on hyvä. Testit varmaan tehty +20 lämmössä. Moottoritie vauhdissa täysjarrutuksessa abs ratisee kuin talvella eikä vauhti juuri tunnu hidastuvat. Nokian saksankitkat pitää paljon paremmin, vaikka jotkut väittää ettei kitkarenkaat sovi märälle asfaltille.
Onko Nokian Hakka renkaat ainut vaihtoehto Suomen "kesään"? Ne kai suunniteltu viileille keleille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa_s View PostUuh, eli positiivista camberia taakse, jotta takapäällä olisi vähemmän pitoa? Kuluuko takarenkaan ulkoreuna nopeasti loppuun jos tekee tuollaisen muutoksen?
Sekarenkailla voi olla negatiivisiakin vaikutuksia ja siksi kyselen kokemuksia. Eli tavoite olisi saada yliohjautumista kuivalle kelille, ajelen sateella harvemmin reippaasti.
Eli jos/kun siellä nyt on lähelle kaksi astetta negatiivista, säädät sen asteen tietämille negatiivista ja saat yliohjaavan ajokäytöksen.
Jos ei riitä, niin lähemmäs nollaa ja saat jossain kohtaa drifting auton ajokäytöksen.
Leave a comment:
-
-
Ei siellä kyllä säätövarat riitä että camberin saisit positiiviselle puolelle.
Pystympään joo toki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostEikö sen aliohjaavuuden vähentäminen olisi paljon helpompaa alustakulmia muuttamalla(taakse asteen camberit?)?
Tällaiset sekarengasyritykset muuttavat paljon muutakin ajokäytöstä, kuten mm.suuntavakavuutta?
Sekarenkailla voi olla negatiivisiakin vaikutuksia ja siksi kyselen kokemuksia. Eli tavoite olisi saada yliohjautumista kuivalle kelille, ajelen sateella harvemmin reippaasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa_s View PostPitäisi keksiä hauskat renkaat kesäajoon. Nykyiset nuukiat 225/45-17 koossa puskee aika tavalla varsinkin hitaissa mutkissa E91:n alla.
Mikä olisi mahdollisimman yliohjaava combo? Mietin Hankhook S1:ä eteen ja V12 taakse. Tai sitten ympäri Dunlop Fast/Blue response. Tai eteen Pilot sport ja taakse joku Nankang.
Uraherkkyys tai melu ei kiinnosta niin kovasti koska ajelen lähinnä taajama-ajoa. Kertokaapa kokemuksia tai testituloksia.
Tällaiset sekarengasyritykset muuttavat paljon muutakin ajokäytöstä, kuten mm.suuntavakavuutta?
Leave a comment:
-
-
yliohjaavaa kumia haussa
Pitäisi keksiä hauskat renkaat kesäajoon. Nykyiset nuukiat 225/45-17 koossa puskee aika tavalla varsinkin hitaissa mutkissa E91:n alla.
Mikä olisi mahdollisimman yliohjaava combo? Mietin Hankhook S1:ä eteen ja V12 taakse. Tai sitten ympäri Dunlop Fast/Blue response. Tai eteen Pilot sport ja taakse joku Nankang.
Uraherkkyys tai melu ei kiinnosta niin kovasti koska ajelen lähinnä taajama-ajoa. Kertokaapa kokemuksia tai testituloksia.
Leave a comment:
-
Leave a comment: