Renkaissa pintaa n.4-5mm, väärien kulmien vuoksi kuluneet sileiksi toisesta reunasta, yksi kankaille asti. Tuo kankaille kulunut roskis kamaa, mutta mites nuo muut? Kuinka vaikuttaa ajettavuuteen, vieläkö noilla kesän ajaisi?
Kannattaa varmaan vaihtaa, normi kumeja kun saa aika halvalla ja vaihto olisi kuitenkin edessä
Renkaissa pintaa n.4-5mm, väärien kulmien vuoksi kuluneet sileiksi toisesta reunasta, yksi kankaille asti. Tuo kankaille kulunut roskis kamaa, mutta mites nuo muut? Kuinka vaikuttaa ajettavuuteen, vieläkö noilla kesän ajaisi?
Toisaalta, eipä väiliä eroa onko ei. Z G2 voitti autobildin testin, tuskin Zline huonompi on. Jos niillä pärjää muualla maailmassa niin pärjää kyllä Suomessakin. Muutenhan täällä ei voisi kukaan ajaa Michelineillä, Pirelleillä, Hankookeilla, Nexeneillä....
Juu varmasti pärjää, en oo muuta väittänytkään. Kysyitkin alunperin onko noissa mitään eroa ja vastasin että eri runko ja eri kumiseokset. Näin meille viimeisessä myyntikoulutuksessa Nokian mies kertoi kun joku kysyi ihan samaa asiaa.
Nokian renkaat on maailman mittakaavassa pieni rengasvalmistaja, ja heille pohjoismaat taitaa olla heti venäjän jälkeen suurin markkina-alue joten kannattaa vähän panostaa niille alueille sopiviin renkaisiin. Kun taas muille isommille rengasvalmistajille pohjoismaat on vain kärpäsenpaska heidän kokonaismyynnistään, ja ei ole mitään järkeä ruveta räätälöimään omaa kesärengasta tänne nastarenkaiden runtelemille teille.
Niinpä, veikkaan ettei Nokian renkaatkaan ole tehnyt Suomeen omaa mallia. Sama rengas kuin Zline, kumiseos ehkä pehmeämpi jos sekään.
"Nokian zLine, myydään Suomessa myös nimellä Hakka Black
Nokian zLine on sama rengas kuin Suomessa myytävä Hakka Black. Merkittävin ero on hinta, Nokian renkaat ovat perinteisesti olleet Suomessa hyvin kalliita, mutta edullisempia muualla Euroopassa. EU-vapaakaupan johdosta Nokian on vaikea rajoittaa renkaiden liikkuvuutta, joten sen on täytynyt vaihtaa nimeä Euroopan markkinoille pitääkseen Suomen keinotekoisen korkeaa hintatasoa yllä."
Toisaalta, eipä väiliä eroa onko ei. Z G2 voitti autobildin testin, tuskin Zline huonompi on. Jos niillä pärjää muualla maailmassa niin pärjää kyllä Suomessakin. Muutenhan täällä ei voisi kukaan ajaa Michelineillä, Pirelleillä, Hankookeilla, Nexeneillä....
Kumma kun muut ei tee suomea varten pehmeämpiä renkaita...
Nokian renkaat on maailman mittakaavassa pieni rengasvalmistaja, ja heille pohjoismaat taitaa olla heti venäjän jälkeen suurin markkina-alue joten kannattaa vähän panostaa niille alueille sopiviin renkaisiin. Kun taas muille isommille rengasvalmistajille pohjoismaat on vain kärpäsenpaska heidän kokonaismyynnistään, ja ei ole mitään järkeä ruveta räätälöimään omaa kesärengasta tänne nastarenkaiden runtelemille teille.
Eikö tuo Zline tullut Z G2:n korvaajaksi ns. keskieuroopan malliksi.Tuo Black on tänne pohjoiseen.Näin ymmärtäisin.Joten varmaan vähän samaa kuin poistuvat Nokian Z G2 vs. Nokian Hakka Z.
Todennäköisesti näin. Joten eiköhän tuo zline ole todella hyvä rengas, etenkin kun hinnan huomioi.
Kumma kun muut ei tee suomea varten pehmeämpiä renkaita...
Hakkassa löysempi runko ja pehmeämpi seos, väittää tehtaalta? Onko painossa eroa tai huomaako kumin pehmeyden sormituntumalla? Kaikki specsit on samat ja jopa esittelyvideo sama. Onkohan valmistusmaa eri?
Eikö tuo Zline tullut Z G2:n korvaajaksi ns. keskieuroopan malliksi.Tuo Black on tänne pohjoiseen.Näin ymmärtäisin.Joten varmaan vähän samaa kuin poistuvat Nokian Z G2 vs. Nokian Hakka Z.
Hakkassa löysempi runko ja pehmeämpi seos, väittää tehtaalta? Onko painossa eroa tai huomaako kumin pehmeyden sormituntumalla? Kaikki specsit on samat ja jopa esittelyvideo sama. Onkohan valmistusmaa eri?
Kun kilometrejä coupeeseen kesäautona tulee varsin vähän, eikö kannattaisi ostaa halvemman pään renkaita, kun itsekin toteat, että renkaat vanhenevat alla :think?
Tämä oli nyt tällainen välimallin ratkaisu. Coupeen kahden vuoden otannalla tulee kilometrejä vuodessa viiden ja kymmenen tuhannen väliin, ja tykkään ihan ajaa sillä, joten renkaiden ominaisuuksillakin on merkitystä. Ennakoiduitu ajomäärä siis ennen noitten renkaitten arvioitua hylkyikää vuonna 2019 on tällä tahdilla luokkaa 35-70 tkm, jona aikana ne oletettavasti on muutenkin loppu.
Matkan aikana saattaa toki tulla pidenpiäkin seispmisia, mitkä "vanhentaa" renkaita suhteessa kilometreihin, mutta sitten tulee.
Ostin tuon kierroksen nyt sillä olettamuksella, että hinta ei ollut kamalasti kovempi kokonaisuutena kuin halparenkailla, ja toivon ominaisuuksien nyt ainakin muutaman vuoden olevan paremmat. Mutkatiet on kivoja.
Leave a comment: