Good-wheeliltä näyttää saavan S1:stä 780 rahteineen mutta K107 eli vanhempi versio.
Evo 2 eli K117 ei näytä löytyvän takasia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Rengaskoko E61:n kesävanteille on muotoutunut, koot ovat 235/35 ja 275/30 19". Olen katsellut tarjontaa ja hintoja renkaille eli koko sarja pitäisi hankkia tuohon käyttöautoon. Painopisteinä ovat:
- hinta
- rengasmeluttomuus
- kulutuskestävyys
Auto on nyt orkkis msport-alustalla, mutta tämä todennäköisesti putoaa vielä huomattavasti alaspäin.
Vaihtoehtoina ovat nyt:
- Camskillistä Nankang NS-2 478€ rahteineen
- Camskillistä Uniroyal RS3 636€ rahteineen
- Rengas on linesta Kumho KU39 583€ rahteineen
- Rengas on linesta Hankook S1 880€ rahteineen
Camskill on halvempi takarenkaiden Hankookeista, mutta eteen sieltä ei löydy renkaita, joten ne olisi tilattava RoL:sta tai kaikki jälkimmäisestä. Ebay:stä harva antaa suoraan rahtihintaa Suomeen, jopa Good-Wheel vain osan tuotteistaan.
RoL tuntuu myyvän Kumhoja edullisemmin ja tykkäsin kyllä niistä, kun sellaiset viime kesänä Csi:hin ostin. Tosin kilometrejä tuli hyvin vähän.
Hintaerot ovat kyllä melkoiset. Todennäköisesti renkaat minun ajollani kestävät noin kaksi kesää. Kysymys kuuluukin, mitä laitetaan ottaen huomioon yllä mainitsemani kriteerit?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNämä tulivat noin viikossa. Takarenkaat paistettu 13 mutta etuset olivat 11, lievä pettymys ehkä.
Tuskin nyt on suurta merkitystä mutta olisin silti halunut ihan uutukaiset kumit
Oliko näistä joku säännös kuinka vanhoja saa vielä myydä uutena? Taitaa olla enemmän kuin 3 vuotta kuitenkin? Ja päteekö moinen säädös saksassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Weuli View PostEihän sitä mikään takaa, mutta antaa tuokin ainakin tasaisesti samoja tuloksia mittauksille. Toisin kun huoltoasemien mittarit, tai ei sitä tietysti voi yleistää. Joskus tässä nurkilla kävin parilla asemalla kokeilemassa ja hajontaa oli kyllä reilusti. (1,5bar) Lähi-Shellin hiljattain vaihdettu mittari antoi saman kun omakin.
Saapahan ainakin helposti katsottua vertailulukeman kun idriveen tulee herja tyre pressure lossista..
Leave a comment:
-
-
Onko kokemusta/tietämystä, pysyykö tietyn renkaan ominaisuudet samana joka rengaskoolla ja miten käy näiden eri rengasmerkkien/-mallien keskinäisen voimasuhteiden? Näissä testeissä kun testataan yleensä näitä vakiokokoja eikä esim. 225-leveyttä, mikä alkaa olla normaali, kun vannekoko menee yli 16":n...
Tarkoitus olis hankkia kahteen autoomme uudet kesärenkaat. Esim. E46 sedanissa ollut 225-45R17 Continental SportContact 3:set. Näyttää tuota testissä pärjännyttä Continentalin PremiumContact 5:sta löytyvän myös samassa koossa kuin uusinta SportContact 5:sta. Ajattelin josko tuo Premium-malli olisi parempi vaihtoehto taloudellisuuden näkökulmasta, nuo sportit kun ainakin nostivat kulutusta aika lailla. Hinta näyttää olevan sama näillä malleilla..Tosin onko sport-malli muiden ominaisuuksien puolesta parempi tuossa koossa?
Kokemuksia/kommentteja kyseisen/vastaavan mallin eroista tässä koossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi kai siinä mitään lakia ole, jotkut myy yli 3v vanhoja halvemmalla. Tutkimusten mukaan ei ainakaan 5 vuodessa muutu miksikään.
"Eurooppalaisten rengasjärjestöjen suositusten mukaisesti uusina myytävät renkaat ovat enintään jopa viisi vuotta aiemmin valmistettuja. Hyvän kauppatavan mukaista on kuitenkin kertoa asiakkaalle valmistusajankohdasta, jos renkaat ovat yli kolme vuotta vanhat."
Tuossa pari eri lähteistä saatua tietoa. Yli kolme vuotiaasta pitäisi kertoa, ja yli 5 vuotiasta ei saisi myydä uutena.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostNämä tulivat noin viikossa. Takarenkaat paistettu 13 mutta etuset olivat 11, lievä pettymys ehkä.
Tuskin nyt on suurta merkitystä mutta olisin silti halunut ihan uutukaiset kumit
Oliko näistä joku säännös kuinka vanhoja saa vielä myydä uutena? Taitaa olla enemmän kuin 3 vuotta kuitenkin? Ja päteekö moinen säädös saksassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostTuli testattua nyt tuota Good-wheel firmaa saksassa kun oli noin 50euroa halvempi sarjassa kuin camskill.
Otin seiskan vakiokoon renkaat 19" Hankook S1 Evo2.
Ilmottelen kauan meni toimitukseen jahka saan käsiini.
Tuskin nyt on suurta merkitystä mutta olisin silti halunut ihan uutukaiset kumit
Oliko näistä joku säännös kuinka vanhoja saa vielä myydä uutena? Taitaa olla enemmän kuin 3 vuotta kuitenkin? Ja päteekö moinen säädös saksassa?
Leave a comment:
-
-
Tekniikan maailman kesärengastesti kevät 2014: https://www.dropbox.com/s/cfwnhfxssu...sti%202014.pdf
Leave a comment:
-
-
Olen minäkin vertaillut eri asemien mittareita. Heittoa voi olla hyvinkin 0.5 bar.
Kun ei ole mitään absoluuttisen varmaa mittaria, olen luottanut näihin pönttö mallisiin mahlen isoihin kannettaviin mittareihin, ja toinen minkä mukaan olen laittanut on shellin melko uusi "eurodainu" approved by michelin. Niitten lukemat on mielestäni 0.2 bar sisällä ainakin keskenään. Hankala verrata kun ovat eri päässä kaupunkia, siinä jo renkaan lämpötilakin muuttaa painetta.
Olen harkinnut että hankkisin itselle tuollaisen eurodainu mittarin, ne näyttää 70€ maksavan netistä tilattuna, joten voisi ainakin olettaa että ne on tarkempia kun nuo 5€ motonetin mittari/täyttölaitteet. Lisäksi kun se on itsellä kaapissa, sitä ei kukaan viskele pitkin seiniä tai asfalttia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Weuli View PostEihän sitä mikään takaa, mutta antaa tuokin ainakin tasaisesti samoja tuloksia mittauksille. Toisin kun huoltoasemien mittarit, tai ei sitä tietysti voi yleistää. Joskus tässä nurkilla kävin parilla asemalla kokeilemassa ja hajontaa oli kyllä reilusti. (1,5bar) Lähi-Shellin hiljattain vaihdettu mittari antoi saman kun omakin.
Saapahan ainakin helposti katsottua vertailulukeman kun idriveen tulee herja tyre pressure lossista..
Ja mikäli mittaria ei ole tarkistusmitattu (käyty tekemässä vertailumittausia esim.rengasliikkeessä),ei sen lukemiin ole uskomista yhtään enempää.Etuna on vain tuo mittauksen helppous.Eiköhän tämä nyt osaltani ollut tässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMikä takaa,että nämä Moponetin mittarit on sen tarkempia.Olisi mukava nähdä noistakin vaikka kymmenen mittarin mittaustulokset jossain tietyssä paineessa.Eli kuinka iso hajonta tuohonkin saataisiin ja moniko näyttäisi oikein.Ainakaan minua tuo ei vakuuta.
Saapahan ainakin helposti katsottua vertailulukeman kun idriveen tulee herja tyre pressure lossista..Last edited by Weuli; 11-03-2014, 01:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiitos näistä. http://www.fipio-reifen.com/ listaa tuossa 225/45R18 koossa noista vain N8000.
Sen lisäksi löytyis CP691, CP643A, N´FERA SU1 ja N6000. Rengas-online.com tarjoaa edellisten lisäksi vielä myös CP662 ja N9000. Olen kyllä ihan hukassa näitten eri mallien kanssa. EU-merkintöjen valossa N9000 olisi meluisin ja CP643A märkäpito on E-luokkaa (N8000 = C eli parempi).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNexen n8000Originally posted by Hemi View PostHiljaisimmat löytyy tosiaan kautta linjan Nexeniltä ja ne kaikista hiljaisimmat Nexen CP641, N5000.
Sen lisäksi löytyis CP691, CP643A, N´FERA SU1 ja N6000. Rengas-online.com tarjoaa edellisten lisäksi vielä myös CP662 ja N9000. Olen kyllä ihan hukassa näitten eri mallien kanssa. EU-merkintöjen valossa N9000 olisi meluisin ja CP643A märkäpito on E-luokkaa (N8000 = C eli parempi).
Leave a comment:
-
Leave a comment: