Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Originally posted by JaTR View Post
    Hyvä linkki! Taitaa nuo ensi kesäksi suunnittelemani Hankookit jäädä kauppaan tuon heikon kulutuskestävyyden vuoksi.
    Kannattaa huomioida sitten, että Hankookillakin on muitakin rengasmalleja.

    Leave a comment:


  • JaTR
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Tuossa ois autobildin laaja testi renkaista. Tuolla on vertailtu vierintävastukset ja polttoaineenkulutukset 15 parhaalta. Noita tuloksiahan voisi sitten verrata valmistajan ilmoitamaan eu-merkintään. Fuldan kohdalla vaikutti ainakin pitävän aika hyvin paikkansa valmistajalla C ja testissä ekomestari.




    http://bayimg.com/NAnakAAdm
    Hyvä linkki! Taitaa nuo ensi kesäksi suunnittelemani Hankookit jäädä kauppaan tuon heikon kulutuskestävyyden vuoksi.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mielenkiintoista. Tuo Nokian on EU merkinnältä polttoaineenkulutus F eli tosi huono, testissä pärjäsi hyvin. Eikö rengasmerkinnöillä tee mitään?
    Suomen malli, eli pelkkä Z on ainakin E luokiteltu. 17"-> eteenpäin nuo UHP luokan renkaat ovat kaikki siinä max. C, mitä niitä nyt tuossa kattelin, eli onhan tuo nokian lähellä muita vastaavia, eli tekee niillä merkinnöillä. Primacy 3 on C luokan rengas tuossa koossa, eli paras noista ja olihan se testinkin paras.

    Uusi Hakka Black tulee Z tilalle myyntiin nyt keväällä, näytti olevan hinnaltaankin hieman halvempi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Tuossa ois autobildin laaja testi renkaista. Tuolla on vertailtu vierintävastukset ja polttoaineenkulutukset 15 parhaalta. Noita tuloksiahan voisi sitten verrata valmistajan ilmoitamaan eu-merkintään. Fuldan kohdalla vaikutti ainakin pitävän aika hyvin paikkansa valmistajalla C ja testissä ekomestari.




    http://bayimg.com/NAnakAAdm
    Mielenkiintoista. Tuo Nokian on EU merkinnältä polttoaineenkulutus F eli tosi huono, testissä pärjäsi hyvin. Eikö rengasmerkinnöillä tee mitään?

    Leave a comment:


  • Nupe68
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Tuossa ois autobildin laaja testi renkaista. Tuolla on vertailtu vierintävastukset ja polttoaineenkulutukset 15 parhaalta. Noita tuloksiahan voisi sitten verrata valmistajan ilmoitamaan eu-merkintään. Fuldan kohdalla vaikutti ainakin pitävän aika hyvin paikkansa valmistajalla C ja testissä ekomestari.


    http://bayimg.com/NAnakAAdm
    Hyvät linkit; kiitokset. Mutta miksi renkaan vierintävastus tai polttoaineen kulutus eroavat? Luulisi, että vierintävastus (ja vain se) korreloi asian kanssa suoraan. Mikä muu kulutuseroihin renkaiden välillä vaikuttaa? Pintakuvion ilmanvastus?

    Tuo testi mennee metsään siinä, että pa-kulutus on mitattu 10 tkm ajolla eri autoyksilöillä, eri kuljettajilla ja varmaankin myös eri reiteillä. Tuskinpa noilla on ajettu letkassa 10 tkm ja sitten verrattu kokonaiskulutusta.
    Last edited by Nupe68; 05-01-2013, 19:18.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Tuossa ois autobildin laaja testi renkaista. Tuolla on vertailtu vierintävastukset ja polttoaineenkulutukset 15 parhaalta. Noita tuloksiahan voisi sitten verrata valmistajan ilmoitamaan eu-merkintään. Fuldan kohdalla vaikutti ainakin pitävän aika hyvin paikkansa valmistajalla C ja testissä ekomestari.




    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by okkraj View Post
    Tuohan on aivan älyttömästi, jos nyt oletetaan renkaan kestävän 30tkm ja keskikulutus 8L/100km dieseliä niin 1,5e litrahinnalla tuo tekee ääripäiden välillä 324eur. Tuolla erotuksella luulisi jo saavan "premiumia" alle, jolloin kulut ovat samat + pito-ominaisuudet kauttaaltaan paremmat kuin halvimmissa kiinarinkuloissa.

    Edellisessä elämässä ostin nexen N3000 renkaat vanhojen pirellien P6000 tilalle (sama koko) ja jotenkin tuntui että kulutus kasvoi vähintään 0,5L/100km IV golfissa, kaupan päälle sain kohtuu paskat märänkelin ominaisuudet, ei kannattanut "säästää" sillä näemmä tuo kulutuksen kasvu todellakin johtui renkaista kun en mitään anturivikaakaan viittaavaa autosta löytänyt.
    Mulla keskikulutus 11 ja bensa maksaa 1,799 litra

    Ongelma onkin, että premium ei tarkoita pientä kulutusta ja kiina isoa. Toivottavasti uusi eu-rengasmerkintä on luotettava, jeesaa paljon valinnassa. Kaikista kun ei TM julkaise kulutuslukuja. Toisaalta pienikään kulutus ei auta jos vetelee urissa.

    Leave a comment:


  • okkraj
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tarkistin, ero pa kulutuksessa.
    Tuohan on aivan älyttömästi, jos nyt oletetaan renkaan kestävän 30tkm ja keskikulutus 8L/100km dieseliä niin 1,5e litrahinnalla tuo tekee ääripäiden välillä 324eur. Tuolla erotuksella luulisi jo saavan "premiumia" alle, jolloin kulut ovat samat + pito-ominaisuudet kauttaaltaan paremmat kuin halvimmissa kiinarinkuloissa.

    Edellisessä elämässä ostin nexen N3000 renkaat vanhojen pirellien P6000 tilalle (sama koko) ja jotenkin tuntui että kulutus kasvoi vähintään 0,5L/100km IV golfissa, kaupan päälle sain kohtuu paskat märänkelin ominaisuudet, ei kannattanut "säästää" sillä näemmä tuo kulutuksen kasvu todellakin johtui renkaista kun en mitään anturivikaakaan viittaavaa autosta löytänyt.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Siis 9% ero vierintävastuksessa vaiko tosiaan 9% ero keskikulutuksessa?
    Tarkistin, ero pa kulutuksessa.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Ok, erikoiselta vaan tuntuu äkkiseltään, että Bridgestone suurena valmistajana ei ole panostanut asiaan ollenkaan. Tai voihan se valmistajakin luokitella ne suoraan G:ksi jos ei ole tehnyt testejä= halpa testaus
    Last edited by Antsah; 18-10-2012, 07:34.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antsah View Post

    Onko näissä muuten mitään sellaista, että jos luokittelua ei ole tehty niin luokka on automaattisesti G ? Tuli vaan mieeen kun ovat kaikki nuo japanilaisia valmistajia, että onko luokittelut vain tekemättä kyseisille rengasmalleille? Maalaisjärjellä kuulostaa loogiselta
    Luokitus on oltava tai ei saa myydä EU alueella ensikuun alusta lähtien. Vanhat renkaat on jätetty merkkaamatta ainakin rengasonlinellä kokonaan.

    Kahlasin lapi kasan Eu lappuja, mutta en löytänyt tarkkoja ohjeita mittauksiin ja onko joka rengaskoolla omat specsit. Pitääpä ottaa yhteys vaikka Nokian renkaisiin.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Paras Hankook B, huonoin Falken G. Pykälien erot alussa 0,1l, loppupäässä 0,15l autossa jonka keskikulutus 7l/100km.

    Toisessa koossa samat erot Nokian ja Bridgestonen välillä. Ei tarvitse olla venäläinen trukinrengas ollakseen G. Merkkirenkaidenkin välillä helposti ero voi olla melkein maksimi.
    Varmaan sieltä niitä ääripäitä löytyy, mutta suurimmassa osassa vaikutti olevan c tai e. D luokitusta ei tuntunut olevan missään?? Toisekseen kyllä kiinnostaa miten hyvin nuo pitää oikeasti paikkansa. Erikoista kyllä, että falkenin ja bridgestonen renkaissa on noita g-luokiteltuja paljon. Toyokin siellä taisi olla g-luokiteltuja.

    Onko näissä muuten mitään sellaista, että jos luokittelua ei ole tehty niin luokka on automaattisesti G ? Tuli vaan mieeen kun ovat kaikki nuo japanilaisia valmistajia, että onko luokittelut vain tekemättä kyseisille rengasmalleille? Maalaisjärjellä kuulostaa loogiselta
    Last edited by Antsah; 17-10-2012, 16:38.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Yli 200kg varusteita sulla autossa?
    En tiedä mistä olet tuon painon löytänyt, mutta eihän autoa punnita rekisteröintikatsastuksessa. Otteessa lukee joku hattuvakio paino. Tästä aiheesta olen tehnyt jopa topicin tänne foorumille, jatketaan painokeskustelua siellä.

    Last edited by Bmw Master; 17-10-2012, 14:33.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vaaka näyttää yli 1800kg ilman kuskia. Varusteet vaikuttaa.
    Yli 200kg varusteita sulla autossa?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikös sulla ollu tuo 528ia? Täydellä tankilla ja kuljettajalla painaa 1715kg.
    Vaaka näyttää yli 1800kg ilman kuskia. Varusteet vaikuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎