Voihan se näinkin olla, itsellä kyllä karsiutunut tuo Pirelli aina pois kun on ollut HKPL kanssa siellä meluisimmassa päässä testien mukaan. Jotain Focusta ja Golffiahan noissa testeissä näkyy olevan. Tuulilasissa tosin oli A3 Audi, tiedä sitten sen melutasoista.
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hankook vai Kumho nastarenkaat
Mites verrattuna Kumhon WinterCraft Wi-31:en?Originally posted by Bmw Master View Post
Tuosta voi vertailla hintojakin http://www.rengasketola.fi/53_________________________
BMW 328 xDrive (US) vm2009
Comment
-
-
Kitkoilla ei aja kuin alkoholistit ja rattijuopotOriginally posted by Bmw Master View PostOnnettomuuksiin joutuvat kitkarengaskuskit syyllistyvät tutkimuksen mukaan myös useammin alkoholin vaikutuksen alaisena ajamiseen ja yli 20 km/h ylinopeuksiin kuin nastarenkaita käyttävät. Toisaalta tutkimus osoittaa, että kitkoja käyttävät suhteellisen kokeneet ja paljon ajavat kuljettajat.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Jos ostan kitkat niin rupeaako keitto maistumaan, vai pitäisikö ensin juoda perhe hankeen ja sitten rengaskauppaan?
Comment
-
Meniskö jotenkin näin että: ajat kitkoilla mehtään, vitutukseen juot pullon kossua, ja hakkaat perheen pihalle. Siitä viisastuneena ostat nastat ja löydät uuden perheen ja ajelet onnellisena elämäsi loppuun asti....Originally posted by Bmw Master View PostKumpi on syy ja kumpi seuraus? Jos ostan kitkat niin rupeaako keitto maistumaan, vai pitäisikö ensin juoda perhe hankeen ja sitten rengaskauppaan?
On tää vaikeaa, edelleen pohdin että kumho 144€/kpl vai pirelli 203€/kpl
BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Jaaha, kesäkiekot vaihtu alle ja samalla oli kiva huomata että kolmannen talven jälkeen on molemmista takana olleista contiicecontacteista keskiosat kuopalla. Kulunu siis keskeltä helvetisti enemmän kun reunoilta ja nastoistakin puolet hukkunu. Alle laitettaessa syksyllä oli vielä ok. Mikä piru ton tekee kun paineitakin ollu 3 baria? Vanne on e90 perus 8.5x17" ja kumit 225/45-17. Edessä ei mitään probleemaa, rengaskoko sama mutta vanne 8" levee.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Mulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.Last edited by koz-528; 02-04-2015, 21:41.
Comment
-
Originally posted by Neutrone View PostJaaha, kesäkiekot vaihtu alle ja samalla oli kiva huomata että kolmannen talven jälkeen on molemmista takana olleista contiicecontacteista keskiosat kuopalla. Kulunu siis keskeltä helvetisti enemmän kun reunoilta ja nastoistakin puolet hukkunu. Alle laitettaessa syksyllä oli vielä ok. Mikä piru ton tekee kun paineitakin ollu 3 baria? Vanne on e90 perus 8.5x17" ja kumit 225/45-17. Edessä ei mitään probleemaa, rengaskoko sama mutta vanne 8" levee.Kumpikin Gislaved ja Conti on tarkkoja tuosta paineesta. Itsellä meni kerran jopa 185/70R14" pullaprofiili-Gislavedit keskeltä kuopalle takana kun oli kuormaan verrattuna liikaa painetta. Muissa merkeissä en ole tuota huomannut niin selkeästi kuin noissa kahdessa, vaikka muutoin todella hyviä gummeja ovatkin.Originally posted by koz-528 View PostMulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
Menin kehumaan tuossa aikaisemmin noita omia Michelin Xin3 vaan vedämpä kaikki kehut kyllä takaisin nyt kun menin vaihtamaan kesärenkaat alle. Vetäviltä pyöriltä (etuveto)on lopputalven aikana käynyt ihan järkyttävä kato nastoissa. Joutuu ostamaan 2kpl uusia renkaita seuraavaksi talveksi jos laillisesti meinaa ajella. Loputkin nastat on ihan "lähtökuopissa" Takarenkaista ei ole irronnut yhtäkään nastaa. Renkaat siis olivat toista talvea alla. Pintaa on vaikka kuinka paljon.
Hauskinta on että viime talven jälkeen ei irronnut yhtään nastaa vaan kato on käynyt nyt tämän talven lopulla. Laskeskelin, että suunnilleen 25-28tkm on noilla ajettu.
On kyllä tasan viimeiset Michelinit mitä minulle auton alle tulee. Uskaltaisikohan sitä ostaa vaikka 2kpl Goodyear/Hankook/Kumho ensitalveksi noiden kahden virheettömän Xin3 kavereiksi vai joutuuko uusimaan koko kierroksen?
Näitä taitaa vaivata ihan sama efekti päätellen siitä että ekan talven aikana ei nastoja irronnut. Sama vissiin siirtyä kohta kitkoihin jos nämä nastat on näin paskoja nykyään.Originally posted by koz-528 View PostMulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.Last edited by Antsah; 08-04-2015, 01:00.
Comment
-
Luulis että ne olis pilalla jo ekan talven jälkeen jos paineista johtuis, mutta kahden aikasemman talven jäljiltä ei minkäänlaisia kuoppia ole näkynyt. Myöskin nastat alko irrota vasta nyt kolmantena talvena. 3 baria ei mun mielestä pitäis kuitenkaan liikaa olla.Originally posted by deemu79 View PostKumpikin Gislaved ja Conti on tarkkoja tuosta paineesta. Itsellä meni kerran jopa 185/70R14" pullaprofiili-Gislavedit keskeltä kuopalle takana kun oli kuormaan verrattuna liikaa painetta. Muissa merkeissä en ole tuota huomannut niin selkeästi kuin noissa kahdessa, vaikka muutoin todella hyviä gummeja ovatkin.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
Comment