Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #46
    Voihan se näinkin olla, itsellä kyllä karsiutunut tuo Pirelli aina pois kun on ollut HKPL kanssa siellä meluisimmassa päässä testien mukaan. Jotain Focusta ja Golffiahan noissa testeissä näkyy olevan. Tuulilasissa tosin oli A3 Audi, tiedä sitten sen melutasoista.
    Last edited by Antsah; 12-03-2015, 21:16.

    Comment

    • JJSorsa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 71
      • Joensuu

      #47
      Hankook vai Kumho nastarenkaat

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Mites verrattuna Kumhon WinterCraft Wi-31:en?
      Tuosta voi vertailla hintojakin http://www.rengasketola.fi/53
      _________________________
      BMW 328 xDrive (US) vm2009

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #49
          Kitkoilla ei aja kuin alkoholistit ja rattijuopot
          Onnettomuuksiin joutuvat kitkarengaskuskit syyllistyvät tutkimuksen mukaan myös useammin alkoholin vaikutuksen alaisena ajamiseen ja yli 20 km/h ylinopeuksiin kuin nastarenkaita käyttävät. Toisaalta tutkimus osoittaa, että kitkoja käyttävät suhteellisen kokeneet ja paljon ajavat kuljettajat.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #50
            Originally posted by bimmerE34 View Post
            Kitkoilla ei aja kuin alkoholistit ja rattijuopot

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #51
              Ja kaaharit

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Jos ostan kitkat niin rupeaako keitto maistumaan, vai pitäisikö ensin juoda perhe hankeen ja sitten rengaskauppaan?

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  #53
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Jos ostan kitkat niin rupeaako keitto maistumaan, vai pitäisikö ensin juoda perhe hankeen ja sitten rengaskauppaan?
                  Meniskö jotenkin näin että: ajat kitkoilla mehtään, vitutukseen juot pullon kossua, ja hakkaat perheen pihalle. Siitä viisastuneena ostat nastat ja löydät uuden perheen ja ajelet onnellisena elämäsi loppuun asti....

                  On tää vaikeaa, edelleen pohdin että kumho 144€/kpl vai pirelli 203€/kpl
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Originally posted by Munanjatke View Post
                    On tää vaikeaa, edelleen pohdin että kumho 144€/kpl vai pirelli 203€/kpl
                    Pirellit tietysti tai Hankookit.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #55
                      Hankookien pito/hintasuhde on aika lyömätön mitä itse noita renkaita vertaillut.

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #56
                        Jaaha, kesäkiekot vaihtu alle ja samalla oli kiva huomata että kolmannen talven jälkeen on molemmista takana olleista contiicecontacteista keskiosat kuopalla. Kulunu siis keskeltä helvetisti enemmän kun reunoilta ja nastoistakin puolet hukkunu. Alle laitettaessa syksyllä oli vielä ok. Mikä piru ton tekee kun paineitakin ollu 3 baria? Vanne on e90 perus 8.5x17" ja kumit 225/45-17. Edessä ei mitään probleemaa, rengaskoko sama mutta vanne 8" levee.
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • koz-528
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 339
                          • Ylivieska

                          #57
                          Mulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.
                          Last edited by koz-528; 02-04-2015, 20:41.
                          f11 520 da m-sport
                          ex e61 530 da
                          ex e39 530 da
                          ex e38 725 tdsa
                          ex e39 528i m5-look

                          Comment

                          • deemu79
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 453
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Neutrone View Post
                            Jaaha, kesäkiekot vaihtu alle ja samalla oli kiva huomata että kolmannen talven jälkeen on molemmista takana olleista contiicecontacteista keskiosat kuopalla. Kulunu siis keskeltä helvetisti enemmän kun reunoilta ja nastoistakin puolet hukkunu. Alle laitettaessa syksyllä oli vielä ok. Mikä piru ton tekee kun paineitakin ollu 3 baria? Vanne on e90 perus 8.5x17" ja kumit 225/45-17. Edessä ei mitään probleemaa, rengaskoko sama mutta vanne 8" levee.
                            Originally posted by koz-528 View Post
                            Mulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.
                            Kumpikin Gislaved ja Conti on tarkkoja tuosta paineesta. Itsellä meni kerran jopa 185/70R14" pullaprofiili-Gislavedit keskeltä kuopalle takana kun oli kuormaan verrattuna liikaa painetta. Muissa merkeissä en ole tuota huomannut niin selkeästi kuin noissa kahdessa, vaikka muutoin todella hyviä gummeja ovatkin.
                            sigpic
                            328i Coupe M-Sport -95

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #59
                              Menin kehumaan tuossa aikaisemmin noita omia Michelin Xin3 vaan vedämpä kaikki kehut kyllä takaisin nyt kun menin vaihtamaan kesärenkaat alle. Vetäviltä pyöriltä (etuveto)on lopputalven aikana käynyt ihan järkyttävä kato nastoissa. Joutuu ostamaan 2kpl uusia renkaita seuraavaksi talveksi jos laillisesti meinaa ajella. Loputkin nastat on ihan "lähtökuopissa" Takarenkaista ei ole irronnut yhtäkään nastaa. Renkaat siis olivat toista talvea alla. Pintaa on vaikka kuinka paljon.

                              Hauskinta on että viime talven jälkeen ei irronnut yhtään nastaa vaan kato on käynyt nyt tämän talven lopulla. Laskeskelin, että suunnilleen 25-28tkm on noilla ajettu.

                              On kyllä tasan viimeiset Michelinit mitä minulle auton alle tulee. Uskaltaisikohan sitä ostaa vaikka 2kpl Goodyear/Hankook/Kumho ensitalveksi noiden kahden virheettömän Xin3 kavereiksi vai joutuuko uusimaan koko kierroksen?

                              Originally posted by koz-528 View Post
                              Mulla sama. Conti icecontact ja 2 talvea. Edessä ok, takaa 70% nastoista pois ja keskikohta kuopalla. Tein tutkimusta ja tulin siihen tulokseen että kun kumi kuluu, alkaa nastan runko tulla esiin ja irtoaa sen jälkeen helposti. Ajotyyli ei ole muuttunut mutta kaksi aikasempaa talvea ajoin gislaved nf5:lla joille oli jo 3:s ja 4:s talvi. Ja ei niistä nastat irronnut. Kumit loppui niistäkin.
                              Näitä taitaa vaivata ihan sama efekti päätellen siitä että ekan talven aikana ei nastoja irronnut. Sama vissiin siirtyä kohta kitkoihin jos nämä nastat on näin paskoja nykyään.
                              Last edited by Antsah; 08-04-2015, 00:00.

                              Comment

                              • Neutrone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 1320
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by deemu79 View Post
                                Kumpikin Gislaved ja Conti on tarkkoja tuosta paineesta. Itsellä meni kerran jopa 185/70R14" pullaprofiili-Gislavedit keskeltä kuopalle takana kun oli kuormaan verrattuna liikaa painetta. Muissa merkeissä en ole tuota huomannut niin selkeästi kuin noissa kahdessa, vaikka muutoin todella hyviä gummeja ovatkin.
                                Luulis että ne olis pilalla jo ekan talven jälkeen jos paineista johtuis, mutta kahden aikasemman talven jäljiltä ei minkäänlaisia kuoppia ole näkynyt. Myöskin nastat alko irrota vasta nyt kolmantena talvena. 3 baria ei mun mielestä pitäis kuitenkaan liikaa olla.
                                F10 530d semiVOLL
                                ex. E90 320d M-Sport '06
                                ex. E39 523i M-Sport '00
                                ex. E36 325i Coupe '92
                                ex. E30 316i '89



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎