Eikai se renkaan halkaisijan pienentäminen auta pintapaineeseen. Leveys vaikuttaa. :think Tarvis myös omaan kotteroon hankkia talvirenkaat 225/45R17 koossa. Kitkat olis hakusessa. Viimeuonna kovasti kehuja saaneesta nankang sv1 kitkarenkaasta kokemuksia kellään?
Kyllähän renkaan halkaisijan kasvattaminen tai pienentäminen vaikuttaa yhtälailla maahan osuvaan kosketuspintaan. Mietis vielä uudestaan.
Nooh jos jotain keskustelua olis saanut aikaan vaikka kapeammilla ajamisesta. On aikoinaan suositeltu että saa pintapainetta nastarenkaalle.
Leveämpiä ei taideta vieläkään suositella. 18' koossa 245/40 on vakiokoko ja tuo tuntuu ainakin itselle aika leveältä talvirenkaalta E60:een. Ainakin lumella.
Kuten sanoit aikoinaan. Nämä pintapainejutut eivät kyllä ole nykypäivää kun puhutaan tavan henkilöautojen renkaista. Voi jättää isovanhempien ja isoisovanhempien tarinoiksi.
Minulla on ollut 6v 18" talvirenkaita ja koossa 245/40 ja nkyisessä 225/40 eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
Kuten sanoit aikoinaan. Nämä pintapainejutut eivät kyllä ole nykypäivää kun puhutaan tavan henkilöautojen renkaista. Voi jättää isovanhempien ja isoisovanhempien tarinoiksi.
Minulla on ollut 6v 18" talvirenkaita ja koossa 245/40 ja nkyisessä 225/40 eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
Vaikuttaa lähinnä pehmeällä pinnalla. Kovalla pinnalla leveämpi pitää paremmin, se on testeissäkin todettu.
Eikai se renkaan halkaisijan pienentäminen auta pintapaineeseen. Leveys vaikuttaa. :think Tarvis myös omaan kotteroon hankkia talvirenkaat 225/45R17 koossa. Kitkat olis hakusessa. Viimeuonna kovasti kehuja saaneesta nankang sv1 kitkarenkaasta kokemuksia kellään?
Toissa talven ajoin e61 535D:n mukana tulleilla 225/50/17 kokosilla nankkareilla ja toimivat käytettynäkin niin hyvin, että ostin viime talveksi uudet 245/40/18 koossa. Ja tulen ajamaan jatkossakin talvet nankkareilla.
Ja vielä tiedoksi, että omat ajelut sisältävät talviaikana myös pohjosen reissuja, ei pelkkää kehäIII:sen sisällä pyöriskelyä.
Nooh jos jotain keskustelua olis saanut aikaan vaikka kapeammilla ajamisesta. On aikoinaan suositeltu että saa pintapainetta nastarenkaalle.
Leveämpiä ei taideta vieläkään suositella. 18' koossa 245/40 on vakiokoko ja tuo tuntuu ainakin itselle aika leveältä talvirenkaalta E60:een. Ainakin lumella.
Ei ole, ja jos tuolla ajelet missä ajelet niin ei tarvi miettiä lumesta. Tuoreella lumella sama mikä koko siellä alla, auratulla tiellä ihan mainio koko normiajossa.
Kylläpä on Nankangin kitkat huonot kaikilla osa-alueilla. Linglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Kylläpä on Nankangin kitkat huonot kaikilla osa-alueilla. Linglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Niin no, Linglongit ei ole edes hyvän kitkan veroiset jäällä. Kyllä täällä ainakin joka talvi on jäisiä teitä ollut.
Tuo melu ihmetyttää. Oman kokemuksen mukaan Hkpl8 pitää järjetöntä meteliä, Goodyear tosi hiljainen. Testien mukaan kuitenkin Hkpl8 on hiljaisempi kuin Goodyear. Pitäisi saada koeajaa ennen ostopäätöstä...
Nyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
Linglongin nastat taas todella hyvät eteläsuomen talvikelissa, kun ei ole jäätä. Nokialaiset taas samassa kelissä aivan paskat
Linglong on kesärengasmaisempi ja pärjää sellaisilla osa-alueilla, joilla nyt kesärenkaat pärjäisivät muutenkin. Nokian nastarengas voitti vertailun, varmaankin osittain tasapainoisuutensa vuoksi (helppo ja turvallinen kuluttajalle). Jutussa todetaan Nokian ja Contin kitkoista, että jääpito on hyvä, mutta tuntuma asfaltilla löysä. Sama toki pätee em. nastarenkaisiin. Näissä vertailuissa jää aina askarruttamaan, mitkä olisivat tulokset esim. tuumaa tai kahta suuremmalla vanteella, vierimiskehän pysyessä samana.
Nyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
Samaan arvon, ku jotaki pitäs tohon muovin alle laittaa kun kunnon talvi tulee. Alkuun on nuo miseliinit.
Niin no, Linglongit ei ole edes hyvän kitkan veroiset jäällä. Kyllä täällä ainakin joka talvi on jäisiä teitä ollut.
Tuo melu ihmetyttää. Oman kokemuksen mukaan Hkpl8 pitää järjetöntä meteliä, Goodyear tosi hiljainen. Testien mukaan kuitenkin Hkpl8 on hiljaisempi kuin Goodyear. Pitäisi saada koeajaa ennen ostopäätöstä...
Nyt on "pakko" valita joko R2 tai Hkpl8, haluisin nastat mutta huonot kokemukset Hkpl8:sta ei oikein innosta. Kummatkohan on helpompi myydä pois vähän käytettynä?
Tottakai on jäisiä teitä mutta suurin osa talvesta menee kuivalla tai märällä tiellä. Itselle merkkaa enemmän ajettavuus kuin maksimi pito. Ajotyylin voi muuttaa ennakoivaksi jos tietää että on tosi liukasta, mutta jos ajettavuus on vetelä paska, niin sitä ei korvata millään.
mutta jos ajettavuus on vetelä paska, niin sitä ei korvata millään.
Se on just näin. Kyllä sapetti viime syksynä kun laitoin alle uudet hakka kasit. Ajaminen märällä moottoritiellä oli hengenvaarallisen tuntuista leijumista. Paineiden nosto ei auttanut kun kumiseos vetelää. Lisäksi vielä infernaalinen jollotus/ulina.
Onko kellään kokemuksia, mitkä renkaat toimisi pakussa parhaiten? Arvon nyt nokialaisten ja muiden merkkien välillä, nokialaisissa juuri tuo vetelä ajotuntuma ja melu mietityttää, pito olisi varmaan parasta. Kyseessä vieläpä takapotku paketttiauto..
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Onko kellään kokemuksia, mitkä renkaat toimisi pakussa parhaiten? Arvon nyt nokialaisten ja muiden merkkien välillä, nokialaisissa juuri tuo vetelä ajotuntuma ja melu mietityttää, pito olisi varmaan parasta. Kyseessä vieläpä takapotku paketttiauto..
Continental, mutta parhaat tietysti pakuun on C renkaat...
Comment