Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jani View PostKulutus kestävyydellä on eri merkkien välillä isoja eroja. Esim. Michelinin kitkat kesti mulla 50tkm kun Contit meni alle 20tkm.
Että aika lyhyeksi jäi niiden miseliinienkin käyttöikä. Kaverilla kävi omassa autossaan ihan sama ilmiö miseliineillä.
Hankookeissa ja Pirelleissä on toistaiseksi kaikki tallella.
Leave a comment:
-
Jotain 20-25tkm viime talventa taisi tulla korean rinkuloihin, eipä mainittavaa kulumista tai edes irronneita nastoja kun pääasiassa tuli ajettua jäisiä ja lumisia pohjoisen teitä. Kärryäkin tuli vedettyä aika paljon ja vielä takavetoisella autolla. Alusta oli timmi ja kulmat kunnossa niin eipä ne sulaneet alle keväälläkään.
Sen verta hyvä maku jäi viime talvesta että laitoin tilaukseen kierroksen 245/45-18" uuteenkin autoonLast edited by Driver22; 04-10-2017, 16:29.
Leave a comment:
-
Originally posted by Driver22 View PostHankookki on hyvin tasapainoinen rengas myöskin, Nokialainen varmasti parempi mutta oikeuttaako se 2x hintaan :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Driver22 View PostHankookki on hyvin tasapainoinen rengas myöskin, Nokialainen varmasti parempi mutta oikeuttaako se 2x hintaan :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostEhkä valovuosi oli väärä sana, olisiko huomattavasti kilpailijoita parempi, rengas on aina kompromissi ja tässä ollaan onnistuttu hyvin, ainoastaan märkäpito on vähän terävimmän kärjen ulkopuolella.
Ikävä kyllä juuri löysärunkoisuus yleisesti tuo parhaan talvipidon kun rengas mukautuu paremmin tienpintaan, ongelma onkin ettei tuollainen rengas ole kaikille miellyttävä lumettomalla ja jäättömällä tiellä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Driver22 View PostTuon testin taulukoiden mukaan:
Lähtö jäältä, Hankook paras Nokia kolmas
Jarrutus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
Ajettavuus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
Lähtö lumelta, Goodyear paras Nokia toinen
Jarrutus lumella, Michelin paras, Nokia kolmas
Ajettavuus lumella Nokia paras
Jos se olisi "valovuoden edellä" niin kai se voittaisi joka osa-alueen? :think aika pienet on erot, pl. GT-Radial joka on selvästi huonompi kuin kaikki muut. Toki en tuota naapurin kieltä niin hyvin osaa, kunhan katsoin noita taulukoita
Originally posted by Antsah View PostMikä johti Contin hylkäykseen? Nimimerkillä Ruohti ei taivu
Originally posted by apukuski View PostOmien kokemusten perusteella Nokiat tuppaa olemaan aika löysärunkoisia ja siten ajokokemus on baijerilaisissa vähän huonompi kuin joissain muissa merkeissä.
Leave a comment:
-
Omien kokemusten perusteella Nokiat tuppaa olemaan aika löysärunkoisia ja siten ajokokemus on baijerilaisissa vähän huonompi kuin joissain muissa merkeissä.
Leave a comment:
-
Toki näin. Meidän emännän Forresterissa näkyi olleen juurikin talvirenkaina HKPL8:t 215/65R16 kokoa,kun kävin äsken tallissa tsekkaamassa. (Kuinka löysät sitten ovatkaan ajella???). Mutta silti pitäisin asiallisempana testata ns. henkilöauton renkaita,koska enemmistö niitä on kuitenkin ja pitkään. Ei SUV noita syrjäytä kuitenkaan. Tai tehdä sitten molemmille omat testit. No mielipide asioita paljolti. Ja tuskin minun manaamisella muutoksia testiohjelmiin on tulossa.Last edited by Heguli 31; 03-10-2017, 12:13.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostHanurista tämäkin. Jokseenkin harvinainen koko kuitenkin jos verrataan lähes mihin vain henkilöautojen rengaskokoon. Jos isompaa halusivat testata,niin järkevämpi "peruskoko" olisi vaikka esim. 225/50R17. Jota varmasti käytetään yleisemmin.
Leave a comment:
Leave a comment: