Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JP
    replied
    Tonnit paukkuu.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jh. View Post
    itse ottaisin ehdottomasti kitkat nelikkoon.
    +1....

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Kulutus kestävyydellä on eri merkkien välillä isoja eroja. Esim. Michelinin kitkat kesti mulla 50tkm kun Contit meni alle 20tkm.
    Minulla lähti xin3 toisena talvena suurinosa nastoista irti vetäviltä pyöriltä, nekin mitkä oli vielö kiinni niin heiluivat. Ekana talvena ei irronnut yhtään nastaa.

    Että aika lyhyeksi jäi niiden miseliinienkin käyttöikä. Kaverilla kävi omassa autossaan ihan sama ilmiö miseliineillä.

    Hankookeissa ja Pirelleissä on toistaiseksi kaikki tallella.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Jotain 20-25tkm viime talventa taisi tulla korean rinkuloihin, eipä mainittavaa kulumista tai edes irronneita nastoja kun pääasiassa tuli ajettua jäisiä ja lumisia pohjoisen teitä. Kärryäkin tuli vedettyä aika paljon ja vielä takavetoisella autolla. Alusta oli timmi ja kulmat kunnossa niin eipä ne sulaneet alle keväälläkään.

    Sen verta hyvä maku jäi viime talvesta että laitoin tilaukseen kierroksen 245/45-18" uuteenkin autoon
    Last edited by Driver22; 04-10-2017, 16:29.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Hankookki on hyvin tasapainoinen rengas myöskin, Nokialainen varmasti parempi mutta oikeuttaako se 2x hintaan :think
    Kulutus kestävyydellä on eri merkkien välillä isoja eroja. Esim. Michelinin kitkat kesti mulla 50tkm kun Contit meni alle 20tkm.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Hankookki on hyvin tasapainoinen rengas myöskin, Nokialainen varmasti parempi mutta oikeuttaako se 2x hintaan :think
    Sitä pyydetään mistä maksetaan, Nokialla takana valtava imago talvirenkaan valmistuksesta, monelle Hankook on "kiinalainen", niille jotka renkaan tuntee hyvinkin laadukas hintaan verraten.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Ehkä valovuosi oli väärä sana, olisiko huomattavasti kilpailijoita parempi, rengas on aina kompromissi ja tässä ollaan onnistuttu hyvin, ainoastaan märkäpito on vähän terävimmän kärjen ulkopuolella.

    Ikävä kyllä juuri löysärunkoisuus yleisesti tuo parhaan talvipidon kun rengas mukautuu paremmin tienpintaan, ongelma onkin ettei tuollainen rengas ole kaikille miellyttävä lumettomalla ja jäättömällä tiellä.
    Hankookki on hyvin tasapainoinen rengas myöskin, Nokialainen varmasti parempi mutta oikeuttaako se 2x hintaan :think

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Mikä on raadin kanta kun pk-seutu ja xdrive kitkat vai nastat?
    Itse ottaisin ehdottomasti kitkat nelikkoon. Takavetoisellakin mun valinta on kitkat, mutta vaatii se vähän pelisilmän käyttöä mäkisissä risteyksissä.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Tuon testin taulukoiden mukaan:

    Lähtö jäältä, Hankook paras Nokia kolmas
    Jarrutus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
    Ajettavuus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
    Lähtö lumelta, Goodyear paras Nokia toinen
    Jarrutus lumella, Michelin paras, Nokia kolmas
    Ajettavuus lumella Nokia paras

    Jos se olisi "valovuoden edellä" niin kai se voittaisi joka osa-alueen? :think aika pienet on erot, pl. GT-Radial joka on selvästi huonompi kuin kaikki muut. Toki en tuota naapurin kieltä niin hyvin osaa, kunhan katsoin noita taulukoita
    Ehkä valovuosi oli väärä sana, olisiko huomattavasti kilpailijoita parempi, rengas on aina kompromissi ja tässä ollaan onnistuttu hyvin, ainoastaan märkäpito on vähän terävimmän kärjen ulkopuolella.

    Originally posted by Antsah View Post
    Mikä johti Contin hylkäykseen? Nimimerkillä Ruohti ei taivu
    Ymmärtääkseni nastat olivat erikoisen ulostyöntyvät ja myöhemmin hankittu kontrollisarja oli aivan eri nastaulkonemalla voitiin todeta ettei testissä ollut kuluttujalle suunnattu tuote.

    Originally posted by apukuski View Post
    Omien kokemusten perusteella Nokiat tuppaa olemaan aika löysärunkoisia ja siten ajokokemus on baijerilaisissa vähän huonompi kuin joissain muissa merkeissä.
    Ikävä kyllä juuri löysärunkoisuus yleisesti tuo parhaan talvipidon kun rengas mukautuu paremmin tienpintaan, ongelma onkin ettei tuollainen rengas ole kaikille miellyttävä lumettomalla ja jäättömällä tiellä.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Mikä on raadin kanta kun pk-seutu ja xdrive kitkat vai nastat?

    Leave a comment:


  • apukuski
    replied
    Omien kokemusten perusteella Nokiat tuppaa olemaan aika löysärunkoisia ja siten ajokokemus on baijerilaisissa vähän huonompi kuin joissain muissa merkeissä.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Kyllä sen eron huomaa.
    Niin mielikuvissa... onko jotain oikeita perusteita, ei nuo testit ainakaan tue näitä väitteitä :think ja ei mahda kauheasti olla kokemuksia noista uusista nokialaisista vielä kellään.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Jos se olisi "valovuoden edellä" niin kai se voittaisi joka osa-alueen?
    Kyllä sen eron huomaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Toki näin. Meidän emännän Forresterissa näkyi olleen juurikin talvirenkaina HKPL8:t 215/65R16 kokoa,kun kävin äsken tallissa tsekkaamassa. (Kuinka löysät sitten ovatkaan ajella???). Mutta silti pitäisin asiallisempana testata ns. henkilöauton renkaita,koska enemmistö niitä on kuitenkin ja pitkään. Ei SUV noita syrjäytä kuitenkaan. Tai tehdä sitten molemmille omat testit. No mielipide asioita paljolti. Ja tuskin minun manaamisella muutoksia testiohjelmiin on tulossa.
    Last edited by Heguli 31; 03-10-2017, 12:13.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Hanurista tämäkin. Jokseenkin harvinainen koko kuitenkin jos verrataan lähes mihin vain henkilöautojen rengaskokoon. Jos isompaa halusivat testata,niin järkevämpi "peruskoko" olisi vaikka esim. 225/50R17. Jota varmasti käytetään yleisemmin.
    Tuohan on ihan suora seuraus noiden SUV-luokan autojen huimasta suosiosta. Tavallisten perheautojen kysyntä on laskenut kuin lehmän häntä ihan koko Euroopassa ja kysyntä siirtynyt noihin.

    Leave a comment:

Working...
X