Originally posted by Jax_KiBez
View Post
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuon testin taulukoiden mukaan:Originally posted by Jax_KiBez View PostTuskin oli kaupasta haettua tavaraa kun vasta täksi syksyksi tullut rengas markkinoille ja testit ajettu jo keväällä. Mutta pakko ihan totuuden vuoksi myöntää että on kyllä valovuoden noita kilpailijoita edellä talvipidossa oli testiä varten tehdyt renkaat tai ei.
Lähtö jäältä, Hankook paras Nokia kolmas
Jarrutus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
Ajettavuus jäällä, Goodyear paras Nokia toinen
Lähtö lumelta, Goodyear paras Nokia toinen
Jarrutus lumella, Michelin paras, Nokia kolmas
Ajettavuus lumella Nokia paras
Jos se olisi "valovuoden edellä" niin kai se voittaisi joka osa-alueen? :think aika pienet on erot, pl. GT-Radial joka on selvästi huonompi kuin kaikki muut. Toki en tuota naapurin kieltä niin hyvin osaa, kunhan katsoin noita taulukoita
Leave a comment:
-
Tuskin oli kaupasta haettua tavaraa kun vasta täksi syksyksi tullut rengas markkinoille ja testit ajettu jo keväällä. Mutta pakko ihan totuuden vuoksi myöntää että on kyllä valovuoden noita kilpailijoita edellä talvipidossa oli testiä varten tehdyt renkaat tai ei.Originally posted by apukuski View PostYllättävän iso kaula Nokialla muihin. Olikohan siellä samat renkaat käytössä kuin mitä kaupasta saa
Leave a comment:
-
Yllättävän iso kaula Nokialla muihin. Olikohan siellä samat renkaat käytössä kuin mitä kaupasta saa
Leave a comment:
-
Tästä kiinnostuneille ruotsalainen ViBilägare:n talvirengastesti.
Continental puuttuu koska lehti hylkäsi sen tuloksen.
1. Nokian Hakkapeliitta 9 - 8.8
2. Goodyear Ice Arctic - 7.6
3. Michelin X-Ice North 3 - 7.2
4. Pirelli Ice Zero - 7.1
5. Hankook i*Pike RS+ - 7
6. Bridgestone Noranza 001 - 6.8
7. GT Radial Champiro Ice Pro - 4.9
Leave a comment:
-
Hp2 on keskieuroopan kitka.. En kyllä sellasiin rahojani laittaisi.. Savan eskimo ice on goodyearin edellinen pintamalli eli gy ice+
Leave a comment:
-
Sava Eskimo Ice pärjäsin hyvin testissä, mutta miten tuo Sava Esimko HP2 225/55/17 koossa? Ainakin HP2 mallin kuvio näyttää hieman nykyaikaisemmalta eikä 80-luvun renkaalta, niin kun tuo Ice malli.
Ice mallia ei saa 225/55/17 koossa.
Leave a comment:
-
Hanurista tämäkin. Jokseenkin harvinainen koko kuitenkin jos verrataan lähes mihin vain henkilöautojen rengaskokoon. Jos isompaa halusivat testata,niin järkevämpi "peruskoko" olisi vaikka esim. 225/50R17. Jota varmasti käytetään yleisemmin.Originally posted by Antsah View PostTuulilasi näkyi vaihtaneen testikoon suv-renkaisiin 215/65/16
Leave a comment:
-
Hakkapeliitta oli tuoreen vertailun paras nastarengas
Perjantai 29.9.2017 klo 14.19
Tuulilasi-lehden talvirengasvertailuun oli valittu katumaasturien nastarenkaat ja tässä testissä Nokian Hakkapeliitta vei voiton.
Tuulilasi-lehden 12/2017 numerossa julkaistussa nastarengasvertailussa olivat mukana katumaastureiden renkaat.
Voiton vei Nokian Hakkapeliitta 9 SUV ja kakkoseksi tuli Continentalin rengas.
Vertailussa oli mukana kaikkiaan kahdeksan rengasta.
Tulokset poikkesivat selvästi aiemmin julkaistun Tekniikan Maailma -lehden tuloksista, joissa vertailtiin tavallisen perheautoluokan nastarenkaita.
Tuulilasi vertaili 215/65 R 60-koon renkaita.
Tuulilasin testissä rengaskoko oli 215/65 R16 SUV kun TM:n testissä testirengas oli 205/55R16 -kokoinen.
TM:n testin vei Continental ja Nokian Hakkapeliitta jäi kolmanneksi.
Tuulilasin testissä Nokian Hakkapeliitta 9 SUV nousi ykköseksi.
Nokialaista kiitettiin jää- ja lumipidosta ja parantuneista märäjn asvaltin ominaisuuksista.
Continentalin Conti Ice Contact SUV jäi kakkoseksi. Conti arvioitiin lumella ryhmän parhaaksi ja kuivalla asvaltilla se päihitti Hakkapeliitan.
Kolmantena oli Bridgestone Noranza SUV 001 -rengas, jonka ominaisuudet eivät testaajien mielestä aivan vetäneet vertoja vastaavalla henkilöauton renkaalle.
Seuraavat sijat menivät järjestyksessä Gislaved Nordfrost 200 SUV, Nokian Nordman 7 SUV, BF Goodrich G-Force Stud, kiinalainen Sailun Icelblazer WSTI ja viimeisenä korealainen Nexen Winguard Winspike.
Vertailussa ei ollut mukana TM:n testissä yllättänyttä Hankookia.
Tuulilasin vertailutestin kolmen kärki:
1. Nokia Hakkapeliitta 9 SUV 9,1
2. Continental Conti Ice Contact2 SUV 9,0
3. Bridgestone Noranza SUV 001 8,7
PENTTI J. RÖNKKÖ
Leave a comment:
-
Niin tai näin, hyvät talvirenkaat nuo Hankookit nykyisin on vaikka ei olisikaan tuo D-versio
ja hinnat on halpistasoa. Hyvin pärjää täällä Lapissa takavetoisella autolla kärrynkin kanssa. Pelkkä nastamäärä ei tee autuaaksi tee...
TM-saisi kyllä vaihtaa testikoon 17" tai 18", kun nykyautojen renkaat on kasvaneet koko ajan.Last edited by Driver22; 24-09-2017, 10:21.
Leave a comment:
-
Testaisivat sellaisia renkaita ja kokoja joita on vapaasti saatavissa,eikä mitään "testi-edition" versioita. Pistän itse tämän virheellisen/harhauttavan testituloksen paljolti testaajien piikkiin. Testi kokoa voisi muutenkin suurentaa tuosta 16" kokoluokasta.Last edited by Heguli 31; 23-09-2017, 20:39.
Leave a comment:
-
Kyllähän tuo aika härskiä touhua on. Saadaan testeissä hyvät tulokset, mutta sellaisia renkaita ei sitten saakkaan kun parissa koossa, loput onkin huonompia..Originally posted by Driver22 View PostHankook lienee taas se versio jossa on enemmän nastoja, ja sitä saa ainoastaan varmaankin tuossa yhdessä koossa jota testataan aina. Eiköhän taas itselle Hankookit tule alle uuteenkin autoon, mutta vähän tuosta toiminnasta kyllä tulee mieleen mielikuvamanipulointi
kun kaikki muut koot ovat sitten niillä vähemmillä nastoilla.
Leave a comment:
-
Ei. Ainoat Hankook i'Pike RS+ W419D koot ovat 205/55R16 ja 215/65R16.
Leave a comment:
Leave a comment: