Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    205/60/16 taisi olla myös isommalla nastamäärällä aikaisemmin ainakin. Tuon 205/55/16 lisäksi siis.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/...03236_oa.shtml

    TM:n talvirengasvertailun tulokset:

    NASTARENKAAT neljän kärki:

    1. Continental IceContact 2 (8,8)

    2. Hankook Winter l*Pike RS+ (8,7)

    3. Nokian Hakkapeliitta 9 (8,4)

    4. Goodyear Ultragrip Ice Arctic (8,3)

    ja Pirelli Ice Zero (8,3)

    KITKARENKAAT neljän kärki:

    1. Continental ContiVikingContact 6 (8,1)

    2. Sava Eskimo Ice (7,6)

    3. Good Year Ultra Grip Ice 2 (7,5)

    ja Nokian Hakkapeliitta R2 (7,5)

    4. Hankook Winter l*Cept IZ2 (7,4)

    ja Michelin X-Ice X3 (7,4)

    Vielä kun VAG ei pärjäisi autovertailuissa, niin alkaa olla läpinäkyvyyttä.
    Hankook lienee taas se versio jossa on enemmän nastoja, ja sitä saa ainoastaan varmaankin tuossa yhdessä koossa jota testataan aina. Eiköhän taas itselle Hankookit tule alle uuteenkin autoon, mutta vähän tuosta toiminnasta kyllä tulee mieleen mielikuvamanipulointi kun kaikki muut koot ovat sitten niillä vähemmillä nastoilla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Rengasliike suositteli 235/45R18 kokoa joka nurkkaan, taidan päätyä siihen. Istuu leveyden puolesta paremmin myös takavanteelle ja (toivottavasti) pikkusen mukavampi kyyti, ajoa tulee aika paljon. Halkaisijassa on vain 8 mm ero kesätakarenkaan halkaisijaan (255/35R19).
    Veikkaisin, että tuo 235 on ajettavuudeltaankin parempi valinta, kun on leveämpi rengas. Talvirenkaat on aika vetelät vrt. kesärenkaat, niin tuo 235 luultavasti tarjoaa paremman kyydin pl. sohjo.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    225/45R18 vaan joka nurkkaan..
    Rengasliike suositteli 235/45R18 kokoa joka nurkkaan, taidan päätyä siihen. Istuu leveyden puolesta paremmin myös takavanteelle ja (toivottavasti) pikkusen mukavampi kyyti, ajoa tulee aika paljon. Halkaisijassa on vain 8 mm ero kesätakarenkaan halkaisijaan (255/35R19).

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Itse pähkäillyt taas nasta- vs. kitkarengas :think Tuo nykyinen käyttis on niin hiljainen kesärenkailla (245/45R18) mietityttää että voisiko olla niin ettei nastojen humina kantautuisi ohjaamoon?

    Kitkoilla ajellut taas neljä viimeistä talvea ja jos jälleen kuppi kallistuu kitkoihin niin jompikumpi näistä tulee hommattua,Continental ContiVikingContact 6 tai Good Year Ultra Grip Ice 2 (245/45R18) :think Jos nastat niin Continental IceContact 2

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/...03236_oa.shtml

    TM:n talvirengasvertailun tulokset:

    NASTARENKAAT neljän kärki:

    1. Continental IceContact 2 (8,8)

    2. Hankook Winter l*Pike RS+ (8,7)

    3. Nokian Hakkapeliitta 9 (8,4)

    4. Goodyear Ultragrip Ice Arctic (8,3)

    ja Pirelli Ice Zero (8,3)

    KITKARENKAAT neljän kärki:

    1. Continental ContiVikingContact 6 (8,1)

    2. Sava Eskimo Ice (7,6)

    3. Good Year Ultra Grip Ice 2 (7,5)

    ja Nokian Hakkapeliitta R2 (7,5)

    4. Hankook Winter l*Cept IZ2 (7,4)

    ja Michelin X-Ice X3 (7,4)

    Vielä kun VAG ei pärjäisi autovertailuissa, niin alkaa olla läpinäkyvyyttä.
    Last edited by Smistik; 20-09-2017, 07:33.

    Leave a comment:


  • JermuS
    replied
    225/45R18 vaan joka nurkkaan..

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Talvirenkaita tullut jo katseltua sigun autoon.

    Vanteen speksit eteen 8"x18" ja taakse 8,5"x18. Orkkis rengaskoko olisi näille vanteille eteen 225/45R18 ja taakse 255/40R18. Haussa Contin CVC6 tai Nokian R2 kitkat.

    Ongelma on, ettei tuota takarenkaan kokoa meinaa löytyä pohjoisen olojen kitkana.

    Tuottaako ongelmia esim. nelivedolle jos laittaa eteen ja taakse saman koon, esim. 225/45R18 tai 235/45R18 (1 km/h vaikutus mittarivirheeseen)? Tuo 235/45R18 olisi molemmille vanneleveyksille optimaalirengas. 225/45R18 pitäisi sekin mennä vielä takavanteelle ilman isompaa venymistä.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Oma loppuarvostelu Hankook Winter I Pike RS W419 ja 125 nastaa. Ostopaikka www.rehviring.ee ja kaverin kanssa laitettiin alle.

    Autona E91 325d LCI ja rengaskoko 225/45-17". Paineet edessä 2.8bar ja takana 3.0bar. Alustakulmat ja alusta kunnossa. Edessä camberia -0.12 - -0.30 ja takana asteen verran enemmän. Auraukset tehtaan minimissä.

    Kilometrejä 20tkm lapin jäisillä ja lumisilla teillä, joista ehkä 5tkm osaksi sulaneilla/sulaneella asvaltilla. Kärryä vedetty 1/5 matkasta.

    -Käytännössä kaikki nastat tallella.
    -Nastat hieman kohonneet, mutta eivät taittuneet taaksepäin.
    -Kulutuspinnat lähes uudenveroiset
    -Asennettu bemarin orkkisvanteille, ja painoja ei mennyt käytännössä juuri yhtään eli vain 10-25g per pyörä. Kuulemma Hankookeissa ei heittoja juuri olekkaan.

    Veto ja jarrutuspito jäällä 4/5
    Veto ja jarrutuspito lumella 4/5
    Ajettavuus jäällä ja lumella 4/5
    Suuntavakaus talvikelillä 4/5
    Ajettavuus asvaltilla 3/5
    Rungon kantavuus/jämmäkkyys 3/5
    Melutaso 4/5
    Kestävyys 5/5
    Hinta-laatusuhde 5/5

    Kaikenkaikkiaan hyvä ja luotettava nastarengas kohtuuhintaan ostaisin ehdottomasti uudelleen.
    Last edited by Driver22; 06-05-2017, 10:05.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Yhdet ylivuotiset olen ostanut uutena, tosin vain 2v vanhaa satoa. Ne ainakin oli pehmeät kuin vaahtokarkki edelleen, säilytyspaikalla on iso merkitys. Sen perusteella uskaltaisin ostaa vastaisuudessakin vanhaa varastoa.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Liikkeestä tarjottiin
    Nokian R2 DOT13 428€
    Nokian R2 620-700€
    Trianglen Snowlink 368€
    Bridgestone BLIZZAK WS80 Nordic 584€
    Continental VIKINGCONTACT 6 Nordic 684€

    Vanhat renkaat on Nokian R1, DOT 2009. Pito on edelleen ihan kohtuullinen, pintaa on jäljellä, mutta pikkukivet on painuneet lamellien väliin ja renkaan pinta näyttää vanhalta räjähtäneeltä hammasharjalta. Oon kuitenkin ollu todella tyytyväinen noihin Nokialaisiin.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Kumpaa suosittelisitte mielummin, pari vuotta vanhoja premium kitkoja vai tuoreita halppis kitkoja. Molemmat sarjat toki uusia.
    Premium tuntuisi turvallisemmalta valinnalta ellei ole tarkempaa tietoa juuri kyseisen halpiksen ominaisuuksista.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Kumpaa suosittelisitte mielummin, pari vuotta vanhoja premium kitkoja vai tuoreita halppis kitkoja. Molemmat sarjat toki uusia.
    Itse valitsisin premiumkitkat. Riippuu tosin hintaerosta.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Kumpaa suosittelisitte mielummin, pari vuotta vanhoja premium kitkoja vai tuoreita halppis kitkoja. Molemmat sarjat toki uusia.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Hyvissä ajoin kun on asialla niin voi nyt saada halvemmallakin, varastontyhjennyksiä kun kärppänä seuraa

    Ei ole nuista kokemuksia, mutta jos miettii laittaako 225/50 vai 235/45 17" vanteelle niin 235/45 näyttää paremmalta omasta mielestä. 225/50 sopii paremmin E60 koppaan.
    235/45-17 mulla on Saksan kitkoina ja kyllä samalla koolla mennään...tai muutenkin oon käyttäny noita alkuperäiskokoja

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎