Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Nankangin NS2 on myös esim m+s merkintä, mutta en minä niillä silti talvella ajelisi. Se merkintä ei ole tae yhtään mistään. Kyllä ne oikeat kitkat on kuitenkin ihan erit renkaat.
    Minulla kävi kerran kaveri ostamassa myynnissä olevat nastarenkaat E60:iin HELMIKUUSSA. Siihen asti oli kuulemma pärjäilty m+s renkailla. Alla oli muistaakseni juurikin nuo NS-2:t. Olisi kuulemma ajellut niillä kevääseen,mutta kun emäntä oli ruvennut myös autoilemaan...

    Oli muistaakseni joku foorumilainen. Kuka tunnustaa..?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    [QUOTE=pexodus;3827811]Contin CSC6 kitka koossa 255/35-20
    todella hyvä rengas, väitän jopa että toimii paremmin kuin Nokian hkpl R2

    käytännössä äänetön, todella hyvä suuntavakaus asfaltilla, vähiten löysä tarjolla olevista kitkoista.
    jäällä kitkaksi todella hyvä, lumella häviää kyllä hieman Nokianille pidossa mielestäni.

    [QUOTE]

    Samaa mieltä,R2 oli aiemmin alla 245\40-19 koossa ja oli jotenkin löysän\nuljun oloinen F11: sen alla.
    Yllättivät jopa pari kertaa ikävästi kun oli mustaa jäätä.
    Sitä ennen oli ex-535d E61 alla contin cv5 245\40-18 kitkat ja ne oli todella hyvät alusta loppuun asti.

    Laitoin sitten tuon R2 yllätyksen jälkeen alle nastat nokian 8 255\35-20 joissa pitoa on kyllä upeasti ja ajettavuus ok mutta se melu sulalla tiellä on hanurista.
    Noilla nyt kuitenkin mennään ,vaikka salaa katselin pexoduksen myyntiilmoa

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tänäänkin ajelin peilijäisillä teillä noilla SUViConteilla, eikä mitään lipsumisia, ei luistonestokaan väläytellyt kertaakaan. Ihmeen hyvin noilla pärjää ja jos olisin tiennyt en olisi talvirenkaita edes ostanut, M+S merkintä on riittävä.
    Nankangin NS2 on myös esim m+s merkintä, mutta en minä niillä silti talvella ajelisi. Se merkintä ei ole tae yhtään mistään. Kyllä ne oikeat kitkat on kuitenkin ihan erit renkaat.
    Last edited by Antsah; 05-12-2016, 23:02.

    Leave a comment:


  • Jarno
    replied
    Joo tulihan tuota itsekkin ajettua M+S all terraineilla L200 avolava Mitsulla ja kyllä sillä ihan ok pärjäsi, mutta eihän sillä nyt olisi mitenkään pärjännyt ilman että liukkaissa risteyksissä olis käyttänyt välillä nelivetoa päällä. Muutenkin vesijäällä rupesi joskus valumaan tien kaltevuuden mukaan.
    Last edited by Jarno; 06-12-2016, 07:05.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kyllähän sitä pärjää vaikka kesärenkailla, mutta ainakin minä yritän tehdä ajosta nautintoa jolloin pito on, varsinkin talvella positiivinen asia. :think
    Tänäänkin ajelin peilijäisillä teillä noilla SUViConteilla, eikä mitään lipsumisia, ei luistonestokaan väläytellyt kertaakaan. Ihmeen hyvin noilla pärjää ja jos olisin tiennyt en olisi talvirenkaita edes ostanut, M+S merkintä on riittävä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Äläpäs sinäkään hermostu tai suutu mutta kuski joka ei pärjää nastattomalla renkaalla talvella ei kuulu Suomen liikenteeseen.
    Kyllähän sitä pärjää vaikka kesärenkailla, mutta ainakin minä yritän tehdä ajosta nautintoa jolloin pito on, varsinkin talvella positiivinen asia. :think

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by 530xdTouring View Post
    Saa hermostua ja suuttua, mutta totuus on että rengas ilman nastoja ei kuulu Suomen talveen.
    Äläpäs sinäkään hermostu tai suutu mutta kuski joka ei pärjää nastattomalla renkaalla talvella ei kuulu Suomen liikenteeseen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Minulla on myös F11 alla Hankookin nastat alla ja ovat ihan asialliset ajaa, eikä erityisen äänekkäät ainakaan tuossa autossa uutuuttaan.
    Sanoisin omasta kokemuksesta,että pito-ominaisuudet noissa on HKPL7 luokkaa,mutta hiljaisemmat.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by Kohtuullisesti View Post
    Palaan tähän omaan Goodriden kitkojen kokeiluun. Nyt pääsi vihdoin lumella ajamista kokeilemaan ja tuli todettua että halvalla ei todellakaan saa hyvää.
    Hyvä tietää. Näemmä 12 vuotta vanhat Fuldat toimii paremmin, etenkin nyt pienemmillä paineilla. Lumella ei oikeastaan mitään ongelmaa, jäällä luikertelee kyllä ja on suht huonosti pitoa, mutta pärjää kun ajaa hiljaa ja ennakoi. Jarrutus ja vetopito jäälläkin suht OK, sivuttaispitoa ei oikein ole.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikä ilmeisesti ole mitenkään lullat ajella,kuten eräs toinen nimimerkki tuossa aiemmin kirjoitteli? Omassa sedan nelikossa ainakin loistava valinta.
    Minulla on myös F11 alla Hankookin nastat alla ja ovat ihan asialliset ajaa, eikä erityisen äänekkäät ainakaan tuossa autossa uutuuttaan.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by 530xdTouring View Post
    Nyt e61 nelikon alla muutaman viikon pyörineet Hankook iPike rs nastat, ja on kyllä hinta/laatu kohdallaan, seuraavat merkkirenkaat olis ollut melkeen 100eur kalliimmat. Nämä siis 549 euroa koossa 225/50/17 asennettuna Oulussa.
    Eikä ilmeisesti ole mitenkään lullat ajella,kuten eräs toinen nimimerkki tuossa aiemmin kirjoitteli? Omassa sedan nelikossa ainakin loistava valinta.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by 530xdTouring View Post
    Saa hermostua ja suuttua, mutta totuus on että rengas ilman nastoja ei kuulu Suomen talveen.
    Olen eri mieltä. Olen tässä nyt ajanut viimeiset 7 talvea kitkoilla. Ja vieläpä keskieurooppa malleilla 17" - 20" kokoisilla. Kyllä se on siellä penkin ja ratin välissä miten tuolla pärjää.

    Originally posted by Wespa View Post
    Älä nyt viiti höpöttää, hyvillä kitkoilla (esim. Conti) pärjää oikein hyvin kunhan ei ihan kaistapäänä ajele. Ja joo, ihan "vajaa"vetoisena.
    Juurikin näin.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by 530xdTouring View Post
    Saa hermostua ja suuttua, mutta totuus on että rengas ilman nastoja ei kuulu Suomen talveen.
    Originally posted by Wespa View Post
    Älä nyt viiti höpöttää, hyvillä kitkoilla (esim. Conti) pärjää oikein hyvin kunhan ei ihan kaistapäänä ajele. Ja joo, ihan "vajaa"vetoisena.
    Oi ei, tästäkö se taas lähtee..?

    E91:ssä oli viime talvena Noranza 2 evot, joista märisin täälläkin kuinka huonot ne ovat. Kesällä hävitin ne ja hankin tilalle Conti Ice contactit, juu ne "ykköset", eli vanhaa mallia. Koko molemmissa 225/40/18. Voi että, ovat hyvät renkaat, aivan kuten muistikuva oli viiden vuoden takaa E60:n alta ja silloinkin 18". Nastarenkaaksi jämy ajettava, erittäin hiljaiset ja kaiken lisäksi vielä pitävätkin.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Älä nyt viiti höpöttää, hyvillä kitkoilla (esim. Conti) pärjää oikein hyvin kunhan ei ihan kaistapäänä ajele. Ja joo, ihan "vajaa"vetoisena.

    Leave a comment:


  • 530xdTouring
    replied
    Saa hermostua ja suuttua, mutta totuus on että rengas ilman nastoja ei kuulu Suomen talveen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎