Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla pyörii E38.n alla Hakkapeliitta R2.et 255.40.19. Olen erittäin tyytyväinen. Myös ykköset olivat tosi hyvät ja pito säilyi, vaikka kuluivatkin.
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostItse tilasin äsken kokeeksi riekolta 225 55 R16 Goodyear Ultra Grip ICE 2 hintaan 125.24€ / kpl + 45€ toimituskulut ja 70€ asennuksen kera 615,96€. Katsotaan millaisella paistoleimalla ja toimitusajalla mahtaa tulla. Putiikki ainakin sijaitsee jossain Viljakkalassa, ehkä heidän varastokin.Renkaat tuli 4815 leimalla noin viikossa. Allekin ne vaihtui sovitulla tavalla, rengasliikkeestä soittivat minulle kun renkaat oli sinne saapunut. Renkaat itsessään on kyllä todella hiljaiset ja pitokin kitkoiksi yllättävän hyvä! Välillä ollut 20 cm lunta parkkipaikalla ja on pitänyt hitaasti vekslata autojen välissä, mutta kertaakaan ei ole jumiin jäänyt. Peilijäällä nyt ei oikein pidä mikään, mutta lumelle on oikein etevät renkulat. Ja nyt kun tänne pk seudullekin on lunta saatu niin hienosti noilla pärjää kehät ja motarit mitä itse ajelen. Koti on vähän syrjemmässä niin aamuisin tässä on lumikinoksissa saanut ajella, hyvin mönkii sielläkin.
Leave a comment:
-
-
Eilen sain uuden auton ajoon. Nissan Qashqai. Otin kitkoilla kun tottunu ajaa niillä. 225/45-19" Nokian Hakka R2. Hyviltä vaikuttaa noi Hakka R2 Nissanin alla. Nyt ajettu 350km sekalaista ajoa Lapin talvisilla teillä.
Paineina 3,0bar ympäriinsä. Yllätys oli suuri kun renkaassa luki made in Finland.
Leave a comment:
-
-
Aika moni sitä vanhaa mallia KW22 kehui silti, oli aika paljon sitä kumia alla tälläkin foorumilla.
Leave a comment:
-
-
Nuohan on testienkin mukaan paskat niin kuin edellinenkin malli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJSorsa View PostViime eli ekana talvena kaarrepito kadoksissa kovilla pakkasilla, tänä talvena olleet auton alla reilun kk:n ja 500 km, (kaarre)pito huono ihan normaalissakin talvisäässä. Kiertoliittymät ajettava kävelyvauhtia ja luistonestokin vilkkuu neloselle saakka eikä kaasua tarvitse paljonkaan painaa.
Leave a comment:
-
-
Kumho Wi-31 nastarenkaat kokemuksia, 2. talvi
Viime eli ekana talvena kaarrepito kadoksissa kovilla pakkasilla, tänä talvena olleet auton alla reilun kk:n ja 500 km, (kaarre)pito huono ihan normaalissakin talvisäässä. Kiertoliittymät ajettava kävelyvauhtia ja luistonestokin vilkkuu neloselle saakka eikä kaasua tarvitse paljonkaan painaa.
Alkutalvesta auton alla kuusi vuotta vanhat merkkikitkat (pintaa 4/5mm), joissa kokonaisuutena parempi pito kuin näissä Kumhon nastarenkaissa.
Näköjään pitäisi ostaa vain testattuja renkaita, eikä luottaa edellisen mallin saamaan hyviin käyttäjäarvioihin
Leave a comment:
-
-
Täältä tulee myös vahva puoltoääni Hankookin nastakumeille. Nyt on 2000km takana ja ovat kyllä mielestäni uskomattoman hiljaiset ollakseen nastarenkaat. Pitoakaan en ole osannut kaivata yhtään enempää. Tosin nelivetoisen auton tapauksessa kommentti on hieman epäreilu. Erinomainen vastine rahalle, kun Rehvidiltä tilasin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEikä ilmeisesti ole mitenkään lullat ajella,kuten eräs toinen nimimerkki tuossa aiemmin kirjoitteli? Omassa sedan nelikossa ainakin loistava valinta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teko View PostVaihdoin viikonloppuna kitkarenkaat alle. Kesärenkaat olivat kokoa 205/55/16. Talvirenkaat ovat myös kokoa 205/55/16, mutta jännä juttu, kun lähdin vaihdon jälkeen baanalle, niin kitkarenkaat hakeutuu uriin ihan hulluna ja ohjaus on tosi herkkä. Kesärenkailla ei hakenut yhtään ja niillä oli vakaa ajaa. Sain motarilla ajaa ihan tosissaan, että pysyin omalla kaistalla.
-Laitoin ihan uudet kitkat taakse. Edessä kitkat on melkein sakoilla ja epätasaisesti kuluneet. Renkaiden keskikohta on kulunut melkein sakkorajalle, mutta reunoissa on pintaa enemmän. Voiko hakeminen johtua noista eturenkaista, jotka on aika finaalissa?
-Vai voiko renkaissa olla näin paljon merkkikohtaisia eroja, että käyttäytyy ihan eri tavalla?Originally posted by tumppi$ View PostMolempiin kysymyksiisi vastaus on kyllä. Lopuillaan olevat renkaat ovat yleensä melkoisia uraohjuksia. Monesti myös seos on jo niin kovettunut että sekin tekee ikäviä temppuja, eli juurikin vetelyä ja vollotusta.
Ja tosiaan, renkaiden erot uraherkkyydessä ovat valtavia. Eikä ainoastaan eri merkkien välillä, vaan ihan myös saman merkin eri mallienkin välillä erot ovat jo huomattavia. Nämä erot korostuvat entisestään, mitä leveämpään ja sitä kautta matalampaan renkaaseen mennään. Eli leveä ja matala rengas ei anna anteeksi läheskään niin paljoa kuin korkea profiilinen ja täten joustava rengas.
Leave a comment:
-
-
Contin nastathan sieltä tuli, PYÖREÄT ja mustat.
Melu on huumaava verrattuna kitkoihin mutta näillä nyt mennään kuitenkin, ei kuitenkaan häiritsevä melu.
case closet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostNankangin NS2 on myös esim m+s merkintä, mutta en minä niillä silti talvella ajelisi. Se merkintä ei ole tae yhtään mistään. Kyllä ne oikeat kitkat on kuitenkin ihan erit renkaat.
Perjantaina tulee uudet renkaat, toivottavasti nyt pyöreät ja mustat...katsotaan mikä on merkki.
Leave a comment:
-
-
Nyt on ajettu lumella ja jäällä. Myös moottoritiellä paineltu jo reippaasti 105 kilometrin keskinopeudella.
Kivasti kulkee edelleen. Ja on todella hiljaiset. Normaalisti pystyi autossa myös moottoritienopeuksissa keskustelemaan takapenkille. Ääni ei jää melun/jyrinän alle.
Rengasliikkeen omistaja osti omaan autoonsa Nordfrostit. Ei kuulemma halunnut maksaa Dunlopeista kun ne joutuu Saksasta tilaamaan.
Originally posted by thebluenile View PostNo niin, ekat sata kilometriä ajettu Dunlopeilla. Rauhallista matka-ajoa asvaltilla, nopeus korkeimmillaan noin 90.
Hyvät fiilikset jatkuu. Ajotuntuma ei hirveästi eroa saman koon Hankook kesärenkaista. Kulkee suoraan. Kurveissa en kyllä viitsi edes yrittää pitoa kokeilla vaan varjelen nastoja...
Eihän nämäkään äänettömät ole, mutta en ole vielä hiljaisempia nastarenkaita kokenut. Ero edellisenä päivänä alla olleisiin HKPL 7:in on merkittävä. Tosin autonakin oli Toyota Aurelia Hybris farkku. Sille taitaa olla ominaista alustan aivan hirvittänä matalataajuinen jyrinä. Tärykalvot oli riekaleina Hki-Tku-Hki reissun jälkeen.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=veku;3828669][QUOTE=pexodus;3827811]Contin CSC6 kitka koossa 255/35-20
todella hyvä rengas, väitän jopa että toimii paremmin kuin Nokian hkpl R2
käytännössä äänetön, todella hyvä suuntavakaus asfaltilla, vähiten löysä tarjolla olevista kitkoista.
jäällä kitkaksi todella hyvä, lumella häviää kyllä hieman Nokianille pidossa mielestäni.
Samaa mieltä,R2 oli aiemmin alla 245\40-19 koossa ja oli jotenkin löysän\nuljun oloinen F11: sen alla.
Yllättivät jopa pari kertaa ikävästi kun oli mustaa jäätä.
Sitä ennen oli ex-535d E61 alla contin cv5 245\40-18 kitkat ja ne oli todella hyvät alusta loppuun asti.
Laitoin sitten tuon R2 yllätyksen jälkeen alle nastat nokian 8 255\35-20 joissa pitoa on kyllä upeasti ja ajettavuus ok mutta se melu sulalla tiellä on hanurista.
Noilla nyt kuitenkin mennään ,vaikka salaa katselin pexoduksen myyntiilmoa
Ja kyllähän nuo aika äänekkäät on kitkoihin verrattuna. Nythän tuota uutta Hankookia saa jo 255/40-19 koossa, jospa sitä saa kohta myös 255/35-20:nä, se on ainakin hiljainen nasta pakussa, todella hiljainen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: