Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jasu
    replied
    Originally posted by LT View Post
    Itse meinasin laittaa talveksi 225/40R18, on nekin sentään muutaman millin isommat kuin 255/40R17 takarenkaat joilla auto on tehtaalta rullannut ulos.
    No ei itseasiassa ole niin paljoa. Melkolailla aivan sama vierintäkehä noissa.

    Omaani päädyin laittamaan Continentalin Ice Contact 2 koossa 225/45-18 ja 245/40-18.

    Leave a comment:


  • LT
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Ei ole mun valinta, vaan edellisen omistajan
    235/45-17 olis tieten oikea, mut eipä noilla loota mitenkään kummemmin käyttäydy
    Ed omistaja kulkenut omia polkujaan myös kesänakkien suhteen, 205/50-17
    Itse meinasin laittaa talveksi 225/40R18, on nekin sentään muutaman millin isommat kuin 255/40R17 takarenkaat joilla auto on tehtaalta rullannut ulos.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mielenkiintoinen valinta rengaskooksi tunnetusti ongelmallisen aut.laatikon kaveriksi.
    Ei ole mun valinta, vaan edellisen omistajan
    235/45-17 olis tieten oikea, mut eipä noilla loota mitenkään kummemmin käyttäydy
    Ed omistaja kulkenut omia polkujaan myös kesänakkien suhteen, 205/50-17

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Täällä alla Bridgestone Blizzak Spike-01 94 kantavuudella E39 530d:ssä (1820kg).
    Mielestäni todella jämäkät 2,8 paineilla, eikä noista muutenkaan mitään valittamista. Koko tosin 225/45-17.
    Mielenkiintoinen valinta rengaskooksi tunnetusti ongelmallisen aut.laatikon kaveriksi.
    Last edited by Heguli 31; 22-11-2016, 18:22.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Täällä alla Bridgestone Blizzak Spike-01 94 kantavuudella E39 530d:ssä (1820kg).
    Mielestäni todella jämäkät 2,8 paineilla, eikä noista muutenkaan mitään valittamista. Koko tosin 225/45-17.

    225/50-17 98 lienee 650 huitteissa allelaitettuna.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Ei taida olla edes olemassa mitään kovin jämäkkiä oikeita talvirenkaita. Lähinnä kannattaisi kokeilla leveämpää rengasta alle ja ehkä jopa isommassa vannekoossa jos niin häiritsee.
    Tuota samaa mietin , josko ottais 245/45/17 koolla goodyearit. Nokiasta rengas myyjä sanoi samaa, että gy olisi jämäkemmät. Voihan se olla, että tuo konin fsd alusta vielä tehostaa sivuttais heiluntaa. Mutta tuntuu mutkaan tullessa ensin , että ei käänny ja sitten että perä lähtee alta.miksi ilmiöksi tuota ikään kutsutaankaan.Ennen oli 16 tuumaisena contit alla ja niissä ei ollut ongelmia. Ainut vain , että vanteen sisäpinta raapi 16" liian läheltä satulaa.oli sisäpinta ihan paskana.
    Last edited by Maili; 22-11-2016, 10:36.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Ei taida olla edes olemassa mitään kovin jämäkkiä oikeita talvirenkaita. Lähinnä kannattaisi kokeilla leveämpää rengasta alle ja ehkä jopa isommassa vannekoossa jos niin häiritsee.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Tai sitten goodyear tai Nokian nordman? Noin 800e kummankin puolen ne näyttää merkki renkaat asettuvan alle laitettuina.
    Nokialaiset on kyllä melko pehmeä runkoisia kaikki läpeensä. Jos kerran jämäkämpiä haet.Ja huomioithan sitten,että noita GY nastoja on 98 ja 94 kantavuudella. Ettet sitten vaan vahingossa osta niitä pienemmän kantavuuden renkaita.

    PS. Ihmettelen hieman tuota Hankookin velttoutta,jos valitit. Itsellä on sigun nelikko sedanissa samat 225/50R17 kumit. Eikä ole ollenkaan löysärunkoiset 3bar paineilla. Siis tuon kokluokan talvirenkaaksi. Auto painaa nelikkona kuitenkin yli 1800kg. Eli tuon sinun farkun painoinen.
    Last edited by Heguli 31; 22-11-2016, 09:33.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Tai sitten goodyear tai Nokian nordman? Noin 800e kummankin puolen ne näyttää merkki renkaat asettuvan alle laitettuina.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Onko kellään kokemusta yokohama nastarenkaista 225/50/17 koossa e61 alla? Rota optimalla näyttäis olevan 92e kpl. Tekeekö noilla mitään vai ostanko nyt suosista contit tai hakkapeliitat. Jäykempi runkoiset pitäis olla, kun nuo hankookit. Mutta ei taida halvalla saada hyvää..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    EN tiedä mutta hakkapeliitoissa on isompi nasta kun muissa ja neliskulmainen..
    Nekö on nykyään taas neliskulmaiset, aikaisemmin oli jotain salmiakkikuviota yms. Minusta misukan xin3 oli vielä isommat nastat(pito sitten toinen juttu).

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Onkohan hakkapelitoissa yhtään jäykempi runko:think
    EN tiedä mutta hakkapeliitoissa on isompi nasta kun muissa ja neliskulmainen..

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Mä laitoin noihin pullakumeihin nyt matalammat paineet, kun 3bar paineilla oli ekoilla jääkeleillä kovin tunnottoman ja liukkaan oloinen. Nyt on 2,7bar ja jos tuo ei auta kokeilen vielä 2,5bar. Sen alla en taida viitsiä mennä. :think Kokohan siis on muistaakseni 215/65/16 Fulda Kristall kitkat kyseessä.
    Ei taida nuihin renkaisiin auttaa vaikka ajais puolen kilon paineilla

    Hallituksen autossa nyt pyörineet nuo Contin Icecontact kakkoset (205/55/16 ja E91) kohta tuhannen kilometriä, talvi- ja jääkelillä kyllä julmettu pito mitä pääs hetken aikaa testaamaan Ehkä tietyssä nopeudessa nostaa tietynlaisen ujelluksen mutta ei missään nimessä paha, äänestä voi vähän tinkiä eikä tietenkään nuo 190? nastaa per rengas voi ihan äänettömästi edes varmaan kulkea kolmossarjalaisen alla

    Hintaansa nähden hyvä ostos, näillä kokemuksilla

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Mä laitoin noihin pullakumeihin nyt matalammat paineet, kun 3bar paineilla oli ekoilla jääkeleillä kovin tunnottoman ja liukkaan oloinen. Nyt on 2,7bar ja jos tuo ei auta kokeilen vielä 2,5bar. Sen alla en taida viitsiä mennä. :think Kokohan siis on muistaakseni 215/65/16 Fulda Kristall kitkat kyseessä.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Meillä on toisessa autossa hankookin nastat, niin pito saattaa olla icelinkissä parempi, mutta hankookit ei pompota pakkasella samanlailla kun auto on seissyt. Kyllä samalla hinnalla ehkä kannattaa laittaa hankookit.
    Mulla oli joskus e39:ssa Hankookin nastat, malliltaan pelkkä I Pike eli ei tämä W419 malli vaan ehkä se vanhempi. Niissä oli aivan surkea pito vaikka olivat ulkoisesti uuden veroiset, siksi ajatusta uusista Hankookeista piti kypsytellä aika kauan Mutta en kyllä voi näitä moittia kuin ehkä lievästä löysyydestä asvaltilla. Renkaiden puolesta painoja ei olisi mulle mennyt käytännössä ollenkaan, yksi vanne oli lievästi kiero ja siihen meni parisenkymmentä grammaa. Samaa kuullut muiltakin, eli heittoja näissä renkaissa ei juuri ole. Flatspot-ilmiötäkään en ole havainnut yhtään. Ex-auton Hakka viitoset tahtoi liikkeelle lähtiessä aina hiukan täristää.

    Camberit on mulla edessä lähellä nollaa ja takana reilun asteen verran, auraukset tehtaan arvojen minimeissä... agressiivisemmilla kulmilla auton käytös voisi olla aika erillainen. Nyt ainakin pidän että pitoa on hyvin ja auton käytös neutraali ja looginen näillä 17" kumeilla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎