Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostimen öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #31
    Originally posted by Axum View Post
    Tuollainen, ja öljyt on luonnollisesti mustat guntherin jäljiltä
    Punaiset sinne kuuluu, eli ATF:t, sulla puuttuu tuo oranssi kaulus korkista. Kuva oman lintan konehuoneesta:

    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #32
      Ahaa.. paljon kiitoksia tiedosta
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #33
        Originally posted by Axum View Post
        Ahaa.. paljon kiitoksia tiedosta
        Eipä mitään, voi sinne CHF 7.1:t myös laittaa niinkuin Scandinavian versioissa on, mutta se vaatii järjestelmän täydellisen puhdstuksen jos siellä on ATF:t olleet aiemmin.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Itellä korkissa lukee vihreellä tarralla chf 7.1, neste on kuitenkin punaista, liekkö atf:ää? Auto on saksantuonti e34 525 -90. Nestepinta on muutenkin vähissä niin lienee järkevämpää vaihtaa samalla nuo korkin suosittelemat öljyt jos nyt on sisässä atf:ää? Vaikuttaaako se asiaan mitenkään että autossa on servotronic simpukka?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Jaska PKP
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 123

            #35
            Mulla on kans ATF:ät sisässä vaikka pitäs olla CHF:ät (lukee korkissa & ohjekirjassa, mutta silti sinne saksassa oli ATF:ät saatu laitettua), miten ne nyt sitten oikeaoppisesti vaihetaan kun on tuo peräntason säätökin? Auto 740iL E32.
            BMW 740IL

            Comment

            • Violin
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 57

              #36
              Aiheeseen osittain liittyen. Mikähän versio tuo mun auton tehostinöljyn säiliö on? Päällimmäisenä pieni korkki jossa lukee CHF 11.S. Sen kun ruuvaa irti niin aukeaa suuri kansi, jonka alla näkyy sihti. Sihtiä en ole käyttänyt irti. Mites tuosta oikea määrä tsekataan? Ja autohan oli E34 525i -94.

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #37
                Tänne perään on sitten hyvä mainita että se ohjaustehostimen öljymäärä tarkistetaan tyhjäkäynnillä ja renkaat suorana...

                Comment

                • Sturmovik
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 360
                  • häme

                  #38
                  [QUOTE=Violin;837180]Aiheeseen osittain liittyen. Mikähän versio tuo mun auton tehostinöljyn säiliö on? Päällimmäisenä pieni korkki jossa lukee CHF 11.S. Sen kun ruuvaa irti niin aukeaa suuri kansi, jonka alla näkyy sihti. Sihtiä en ole käyttänyt irti. Mites tuosta oikea määrä tsekataan? Ja autohan oli E34 525i -94.

                  Sulla on takapäässä tasonsäätö, ainakin säiliöstä päätellen.
                  Tota chf 11.s saa ainakin KL-varaosa puodista. Febin tavaraa, vihree litran purkki missä lukee "S6161"

                  Täytetään muistaakseni n. 25mm yläreunasta.

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2170
                    • Himas

                    #39
                    Originally posted by K.S. View Post
                    Tänne perään on sitten hyvä mainita että se ohjaustehostimen öljymäärä tarkistetaan tyhjäkäynnillä ja renkaat suorana...
                    Mistäs tämmönen? En (yllätys) ole kuullutkaan.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #40
                      Originally posted by Sturmovik View Post
                      Täytetään muistaakseni n. 25mm yläreunasta.
                      Muistat aivan oikein, kuvankin olen tuosta pariin kertaan laittanut :think http://www.btcf.fi/forum/attachment....3&d=1111341588
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Violin
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 57

                        #41
                        Nyt on jo pahasti offtopic, mutta mistähän sen helpoiten tarkistaisi onko tuossa kulkineessa tasonsäätö? Ei ole ainakaan huomannut sen toimintaa. Lisävarusteluettelon SA-koodeista ei myöskään mikään ole siitä kertova. Kaikkia noita muita mystisiä lyhenteitä en osaa avata. Voisiko tuossa olla muuten vaan erilainen säiliö?
                        Last edited by Violin; 09-02-2007, 20:52.

                        Comment

                        • Violin
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 57

                          #42
                          Sainpa aikaseksi mennä kurkkimaan auton alle ja kyllähän siellä näytti olevan sellaiset painesäiliöt, joista menee letkut iskareille. Onko tuo tasonsäätö sitten vakiona Touringeissa? Toimintaa en sen kummemmin testannut, mutta eikös sen voisi testata esimerkiksi niin, että ukko hyppää konttiin kun auto on käynnissä ja katsotaan nostaako pertsettä?

                          Comment

                          • Sturmovik
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 360
                            • häme

                            #43
                            Originally posted by Violin View Post
                            Sainpa aikaseksi mennä kurkkimaan auton alle ja kyllähän siellä näytti olevan sellaiset painesäiliöt, joista menee letkut iskareille. Onko tuo tasonsäätö sitten vakiona Touringeissa? Toimintaa en sen kummemmin testannut, mutta eikös sen voisi testata esimerkiksi niin, että ukko hyppää konttiin kun auto on käynnissä ja katsotaan nostaako pertsettä?
                            Näin oon asian kans käsittäny, mutta ei mullakaan mitään tapahdu. Iskunvaimennus kuitenkin pelaa:think

                            Comment

                            • Heikki.Niemi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1180
                              • Kalajoki-Bemareiden mekka

                              #44
                              Originally posted by janne635 View Post
                              Joo...Elikkäs huomenna pitää mennä ostamaan tota CHF öljyy! Paljokohan maksaa? Ja miten paljo sitä mahtuu sinne? Ja miten ne tehostimen öljyt vaihdetaan, vai pystyykö CHF öljyä lisäämään tohon sekaan, mulla on toi tän hetkinen öljy ATF:ää?
                              Itse vaihdoin uudet ATF:ät vasta sisään...imuvaihtajalla vaan säiliö tyhjäksi ja uudet sisään...olen kyllä harkinnut vaihtavani nuo ATF:ät vielä notkeampaan öljyyn eli arktisten olosuhteiden hydrauliöljyyn jota käytetään mm kuorma-autojen perälautanostimissa ja hydrauliikassa...öljyn toimivuutta en epäile yhtään koska hydraulijärjestelmässä on suuremmat paineet ja korkeammat lämpötilat ja vaikka öljy on melkein kuin vettä niin sen ominaisuudet ja toimivuus pysyy samana...Nesteellä on ainakin tälläistä öljyä saatavana...
                              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                              Ex-320i E30 m20b20 -86
                              Ex-318i E30 m20b20 -87
                              Ex-320i E30 m20b20-83

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2170
                                • Himas

                                #45
                                Originally posted by Heikki.Niemi View Post
                                Itse vaihdoin uudet ATF:ät vasta sisään...imuvaihtajalla vaan säiliö tyhjäksi ja uudet sisään...olen kyllä harkinnut vaihtavani nuo ATF:ät vielä notkeampaan öljyyn eli arktisten olosuhteiden hydrauliöljyyn jota käytetään mm kuorma-autojen perälautanostimissa ja hydrauliikassa...öljyn toimivuutta en epäile yhtään koska hydraulijärjestelmässä on suuremmat paineet ja korkeammat lämpötilat ja vaikka öljy on melkein kuin vettä niin sen ominaisuudet ja toimivuus pysyy samana...Nesteellä on ainakin tälläistä öljyä saatavana...
                                Eivät ainakaan Laakkosella suosittele tuota. Voi kuulemma alkaa esim. hammastangon tiivisteet vuotamaan.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎