Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #46
    Hammerite vasaralakan meinasin käydä hakee mutta kumpi,vasaralakkapinnalla vai sileällä ja kiiltävällä pinnalla,kumpaakin saatavana?
    Mites tää on porukalla kestäny?
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • Jarppa63
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 758
      • Kerava

      #47
      Itse maalasin kiiltävällä Hammeritella. -punainen.
      Ensin teräsharjaa koneella ja käsin. Sitten pesu: rasvat ja pölyt pois ja maalia pintaan. Muutaman tunnin kuivatus ja uusi kerros maalia. Siistit on ja hyvin pysyy.

      t. Jarppa
      BMW i4M50 individual -23
      exiä: BMW 545e -21
      BMW F33 435xd -15
      M550xd-12
      e93 330da -08
      Dodge Stealth RT/TT -91
      Ford Thunderbird SC -91
      Olds Supreme avo -71
      Chevy Chevelle 2d HT -72

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10506
        • Saaressa

        #48
        Originally posted by Tonton View Post
        mistä tota pakosarja maalia kannattais tilata
        samalla vois tilailla sitä ryppy voidetta (maalia)

        vai hakeeko paikallisesta us-partsista
        Partsista niitä saa.. Ei saa yksityiselle enään myydä, mutta jokainen tietää jonkun firman nimen minkä antaa kuittiin..

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #49
          Originally posted by duuk View Post
          Partsista niitä saa.. Ei saa yksityiselle enään myydä, mutta jokainen tietää jonkun firman nimen minkä antaa kuittiin..
          Sieltähän ne tuli hommattua heti tuon kirjoittamisen jälkeen.
          Meinasin vaan kun kaljakin kannattaa tilata saksasta kotio netin kautta niin miksi ei paria purkkia maalia
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            #50
            Ja Parcolorissa näkyi viime viikolla olevan hyvä VHT-hyllyvalikoima.
            www.nenifab.com

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              #51
              e30:ssä teräsharjaputsauksella on kestänyt ainakin perus Miranol 7 vuotta...
              Respect your elders

              Comment

              • repesorsa
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 290
                • Mikkeli / Jyväskylä

                #52
                Itsellä jarrusatulat puhallettiin ja päälle pulverimaali.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #53
                  Originally posted by repesorsa View Post
                  Itsellä jarrusatulat puhallettiin ja päälle pulverimaali.
                  Missä ja mitä maksoi?

                  Comment

                  • Kamikaxe
                    Newbiemmer
                    • Oct 2013
                    • 1
                    • Ep

                    #54
                    Voiko Motipin brake caliber maalin päälle maalata suoraan 2K-maalilla? Tuo motipin maali tuoteselosteen mukaan alkydimaalia. Eli voiko ruveta kiehumaan tms? En pitänyt ko. motipin sinisen värisävystä ja ajattelin hakea maalarilta sävytettyä 2K sprayta jolla maalata satulat uudestaan.

                    Comment

                    • ApriliaMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 235
                      • Lohja

                      #55
                      Itse olen maalannu Hammeritella, hyvin on pysyny
                      e39 530iA ///M Sport -02
                      Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                      ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                      Comment

                      • Juhqi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 46
                        • Turku

                        #56
                        Puhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.

                        Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.

                        Samalla ajattelin pyörättää levyjä sorvissa ja sorvata kitkapintojen reunoissa olevat pienet ruostesiivut pois, hyvä vai huono idea?

                        Comment

                        • Paha Arkkitehti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 836
                          • World

                          #57
                          Originally posted by Juhqi View Post
                          Puhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.

                          Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.
                          Ja nostetaas tätäkin. Meikäläisellä puhallettiin levyt kokonaisena, ei niitä kitkapintoja mitenkään tullut suojattua. Siinähän ne sitten kiillottuu jarruteltaessa.

                          Tein samalla tavalla itsekin maalaukset. Onko maalit pysyny sulla paikallaan?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16467
                            • Asikkala

                            #58
                            Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                            Ja nostetaas tätäkin. Meikäläisellä puhallettiin levyt kokonaisena, ei niitä kitkapintoja mitenkään tullut suojattua. Siinähän ne sitten kiillottuu jarruteltaessa.

                            Tein samalla tavalla itsekin maalaukset. Onko maalit pysyny sulla paikallaan?
                            Täällä ainakin pysynyt hienosti sekä satuloissa että levyissä, sprayllä pohja ja pinta, ei lakkaa, ajettu kesä ja talvi.

                            Comment

                            • blueorange
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 404
                              • suomi

                              #59
                              Originally posted by Juhqi View Post
                              Puhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.

                              Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.

                              Samalla ajattelin pyörättää levyjä sorvissa ja sorvata kitkapintojen reunoissa olevat pienet ruostesiivut pois, hyvä vai huono idea?
                              Ei se suojausta tarvi.Pitää hyvin vähän aikaa Kyllähän ne pykälät voi sorvata pois.Ite käytän köyhänmiehen sorvia eli perä ilmaan,levy muttereilla napaan kiinni,kone käyntiin,ykkönen silmään ja rälläkkä käteen.Helpompi ja nopeampi kun sorvilla.Samalla voi hioa sen yläreunan eli ulkokehän niin ei tarvi puhaltaa

                              Comment

                              • 120e87
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 125
                                • Järvenpää

                                #60
                                Mä hioin satulat paikallaan rälläkkään laitettavalla teräsharjaa muistuttavalla laikalla ja vaikeet paikat hiekkapaperilla. Sit putsasin satulat asetonilla, teippasin ja sit vedin 3 kerrosta bilteman jarrusatulamaalia pensselillä. Toivottavasti kestää..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎