Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uniiq
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 333
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by 120e87 View Post
    Mä hioin satulat paikallaan rälläkkään laitettavalla teräsharjaa muistuttavalla laikalla ja vaikeet paikat hiekkapaperilla. Sit putsasin satulat asetonilla, teippasin ja sit vedin 3 kerrosta bilteman jarrusatulamaalia pensselillä. Toivottavasti kestää..
    Eiköhän tuo ihan hyvin kestä, itsekki tehny aina tolla tavalla (paitsi ei bilteman maalilla, vaan jollakin kunnon spray-maalilla )
    BMW harrastuksena jo vuodesta 2012

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1330
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      #62
      Itse nuo m5sen jarrut käytin hiekkapuhalluksessa ja vetäsivät pulverit päälle. maksoko 60e koko hoito ja varmasti kestää paremmin ku pensseli värkit
      Last edited by Arde92; 01-07-2015, 10:32.
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • sandu84
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 37
        • Salo Sixriver

        #63
        Mulle kun jarrut saapuu puran ne paloiksi laitan ne alkuun citroonikylpyyn , uä-pesu ja jos vielä ruostetta jossain ni kiillotuskone jonka päässä metalli raspi jolla loput lähtee. Pohjat zinc 182 ja lopuksi satulamaali.

        Tässä motip sininen



        Hiekkapuhalluskaappi on hankinta listalla.

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #64
          Hiekkapuhallus ja sitten sähkösinkitys...

          Paras tulee kun huolella hiekkapuhaltaa kaikki osat ja vie sähkösinkitykseen siinä on peruskäsittely ns. hopea ja siihen päälle ns. keltapassivointi niin saa suojapintaa riittävästi ja tässä on etuna maalaukseen ,että ne palojen kohdat on liukkaammat maaliin verrattuna joten ei jumituksia. e46 325ti rungot,carrierit ja jouset 2-kertaa makso sinkityksen osalta 30€ joten ei paljo kannata maaleilla leikkiä kun lopputuloksessa on huima ero.


          Originally posted by Exorcist View Post
          Millä maaleilla olette satuloita maalanneet ja miten on kestäneet? Miten olette alkuu putsanneet, saako noita yleensäkään puhtaaksi paineilmalla ja liuottimilla? Pitääkö purkaa satulat osiin, vai onnistuuko vaan peittämällä pahimmat kohdat?

          Kuvia/vinkkejä otetaan vastaan.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17532
            • Turku

            #65
            En tiedät tuosta tuplakäsittelystä, mutta pelkkä sähkösinkitys ei kyllä kestä mitään ulkokäyttöä.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              #66
              Palataan tähän topicciin taas, siis keltapassivointiko ei kestä ulkokäyttöä. Eikös yleensä vaihtosatulatkin mitä tehtaalta tulee ole keltapassivoituja, samoin uusissa autoissakin näkee paljon keltapassivoituja satuloita.
              Etuna olisi juuri tuo että pinta on niin ohut että palat liukuu hyvin ja ei tule mitään maalivalumia tai kuplia vääriin paikkoihin.
              Mulla oli yhdessä rs turbo fordissa aikanaan keltapassivoidut satulat, ja ne kesti kyllä ainaskin 3 kesää ihan uudenveroisina.

              "Yellow Passivates are most popular in the automotive industry for components such as Brake Calipers and Yellow Passivate provides better corrosion resistance than it's clear counterpart. "
              Last edited by Antti O; 01-11-2018, 12:37.

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1123
                • suomi

                #67
                Tuntuu nuo passivoidut orkkis satulat autosta riippuen olla helvetin ruosteessa tai todella siistit.
                Itse tulee joka autosta purettua ja hiekkapuhallettua satulat,ei ole ollut ongelmia palan kanssa ettei ”mahtuisi”.

                Maalaillut 2k automaaleilla,rata ajossa uskon ettei nuo kestä lämpöä riittävästi.
                Kerran vedin myös temadurilla,pohjalle viellä 1k epoksi ja ruoste tuli 2 päivässä läpi kesällä(satulat oli hiekkapuhallettu)..ikinä ei selvinnyt tälle episodille syytä.

                Pulverimaalaus lienee paras noihin.
                Last edited by arben; 01-11-2018, 14:12.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17532
                  • Turku

                  #68
                  Eikös keltapassivoinnin korroosionkestävyys ole samaa luokkaa kuin sähkösinkitys eli lähinnä sisäkäyttöön tarkoitettu ?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1842
                    • Karjaa

                    #69
                    No jaa, kai siinäkin on vähän eroja, ainakin 80-lukuisten Porschejen tehtaalla keltapassivoidut osat ovat kestäneet varsin hyvin aikaa ja Suomen talveakin. :think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #70
                      No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
                      Maalaushan se toinen vaihtoehto on, mutta siinä oisi käytännössä suojattava tai tehtävä tosi ohut maalikerros carriereihin missä kohtaa pala liukuu ettei ne ole ahtaat paloille.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17532
                        • Turku

                        #71
                        Originally posted by Antti O View Post
                        No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
                        Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17847
                          • PKS

                          #72
                          Originally posted by Laku View Post
                          Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
                          Kyllä ja samalla hintataso on karannut käsistä, tekijöitä on vähemmän ym. Mieluusti kuulisin itsekin mitä nykyään on saatavilla?

                          Itse purkaisin satulat täysin atomeiksi, hiekkapuhaltaisin, pohjalle kuumakestohappopohja ja päälle joku ohut jarrusatulamaali sienellä/pensselillä muutama kerros. Ilman happopohjaa ei kestä edes kesäkäytössä.

                          Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/

                          Samalla kamalla on maalattu rata-autoista satuloita, kestää.
                          Last edited by Dualfun; 07-11-2018, 12:24.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
                            Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by arben View Post
                              Pulverimaalaus lienee paras noihin.
                              Ei ole. Pulveri uunitetaan noin 170 asteen lämmössä jossa se "tasaantuu", vastaavasti samassa lämpötilassa se myös pehmiää. Esim rälläkän kipinät palaa heti kiinni tuohon.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17847
                                • PKS

                                #75
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
                                Uunituksen jälkeen ainakin tuntuu olevan hyvä, ei lohjennut maalit asentaessa ym, mutta kuten sanottu ei välttämätä tarpeeksi omakohtaisia kokemuksia. Omat E30 M3 jarrut paiskasin tuolla samaan syssyyn kun kaveri vetäsi kilpurinsa satuloihin värin.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎