Mulle kun jarrut saapuu puran ne paloiksi laitan ne alkuun citroonikylpyyn , uä-pesu ja jos vielä ruostetta jossain ni kiillotuskone jonka päässä metalli raspi jolla loput lähtee. Pohjat zinc 182 ja lopuksi satulamaali.
Paras tulee kun huolella hiekkapuhaltaa kaikki osat ja vie sähkösinkitykseen siinä on peruskäsittely ns. hopea ja siihen päälle ns. keltapassivointi niin saa suojapintaa riittävästi ja tässä on etuna maalaukseen ,että ne palojen kohdat on liukkaammat maaliin verrattuna joten ei jumituksia. e46 325ti rungot,carrierit ja jouset 2-kertaa makso sinkityksen osalta 30€ joten ei paljo kannata maaleilla leikkiä kun lopputuloksessa on huima ero.
Millä maaleilla olette satuloita maalanneet ja miten on kestäneet? Miten olette alkuu putsanneet, saako noita yleensäkään puhtaaksi paineilmalla ja liuottimilla? Pitääkö purkaa satulat osiin, vai onnistuuko vaan peittämällä pahimmat kohdat?
En tiedät tuosta tuplakäsittelystä, mutta pelkkä sähkösinkitys ei kyllä kestä mitään ulkokäyttöä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Palataan tähän topicciin taas, siis keltapassivointiko ei kestä ulkokäyttöä. Eikös yleensä vaihtosatulatkin mitä tehtaalta tulee ole keltapassivoituja, samoin uusissa autoissakin näkee paljon keltapassivoituja satuloita.
Etuna olisi juuri tuo että pinta on niin ohut että palat liukuu hyvin ja ei tule mitään maalivalumia tai kuplia vääriin paikkoihin.
Mulla oli yhdessä rs turbo fordissa aikanaan keltapassivoidut satulat, ja ne kesti kyllä ainaskin 3 kesää ihan uudenveroisina.
"Yellow Passivates are most popular in the automotive industry for components such as Brake Calipers and Yellow Passivate provides better corrosion resistance than it's clear counterpart. "
Tuntuu nuo passivoidut orkkis satulat autosta riippuen olla helvetin ruosteessa tai todella siistit.
Itse tulee joka autosta purettua ja hiekkapuhallettua satulat,ei ole ollut ongelmia palan kanssa ettei ”mahtuisi”.
Maalaillut 2k automaaleilla,rata ajossa uskon ettei nuo kestä lämpöä riittävästi.
Kerran vedin myös temadurilla,pohjalle viellä 1k epoksi ja ruoste tuli 2 päivässä läpi kesällä(satulat oli hiekkapuhallettu)..ikinä ei selvinnyt tälle episodille syytä.
Eikös keltapassivoinnin korroosionkestävyys ole samaa luokkaa kuin sähkösinkitys eli lähinnä sisäkäyttöön tarkoitettu ?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
No jaa, kai siinäkin on vähän eroja, ainakin 80-lukuisten Porschejen tehtaalla keltapassivoidut osat ovat kestäneet varsin hyvin aikaa ja Suomen talveakin. :think
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
Maalaushan se toinen vaihtoehto on, mutta siinä oisi käytännössä suojattava tai tehtävä tosi ohut maalikerros carriereihin missä kohtaa pala liukuu ettei ne ole ahtaat paloille.
No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
Kyllä ja samalla hintataso on karannut käsistä, tekijöitä on vähemmän ym. Mieluusti kuulisin itsekin mitä nykyään on saatavilla?
Itse purkaisin satulat täysin atomeiksi, hiekkapuhaltaisin, pohjalle kuumakestohappopohja ja päälle joku ohut jarrusatulamaali sienellä/pensselillä muutama kerros. Ilman happopohjaa ei kestä edes kesäkäytössä.
Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
Samalla kamalla on maalattu rata-autoista satuloita, kestää.
Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei ole. Pulveri uunitetaan noin 170 asteen lämmössä jossa se "tasaantuu", vastaavasti samassa lämpötilassa se myös pehmiää. Esim rälläkän kipinät palaa heti kiinni tuohon.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
Uunituksen jälkeen ainakin tuntuu olevan hyvä, ei lohjennut maalit asentaessa ym, mutta kuten sanottu ei välttämätä tarpeeksi omakohtaisia kokemuksia. Omat E30 M3 jarrut paiskasin tuolla samaan syssyyn kun kaveri vetäsi kilpurinsa satuloihin värin.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment