Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 601
    • Hämeenlinna

    Originally posted by rizzo View Post
    Vaihdetaas topicia, ei nämä taida premiumkumeja olla:



    Jatkot tähän, sain rengasliikkeestä tarjousta allelaitettuna:

    Powertrac 310 €
    Hankookit 575 €
    Leufenn 450 €

    Onko tuosta Leufennista kokemuksia? Ts. onko se vain joku poistunut Hankookin malli? Nuo ihan halvimmat paskat ei kyllä kiinnosta.
    Ääni Hankook Ventus S1 Evo2 renkaille. Juuri kävin vaihdattaan vanhat ja kuluneet Hankookin renkaat uusiin ja loppui meteli ja vetely.
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2200
      • Vantaa

      No Leufenn jäi AB testissä sijalle 44/53. Oli tuossa sakissa mitä ei lähdetty edes testaamaan, koska jarrutusmatkat olivat vaarallisen pitkiä. Eli en lähtisi tuommoista autooni laittamaan. Ääni Hankookille.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Kiitos vinkeistä, Hankookit menee alle.

        Comment

        • sLedge
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 110
          • Espoo

          Ois kyllä jännä testata semmoisia renkaita joissa on kesäolosuhteissa vaarallisen pitkät jarrutusmatkat. Me sinnitellään täällä Suomessa talvetki ja jarrutusmatkat on mitä on. Itse ainaki käytän jarrun ja väistön yhdistelmää jos törmäys uhkaa...tilannenopeus taas yleisellä tiellä pitäisi olla sopiva joka tilanteessa. Saksan autobaanalla tilanne toinen eikä siellä testivoittajakaan pelasta virheen sattuessa.
          E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
          Ex E39 540i -97

          Comment

          • Agee-
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 594
            • Jns

            Viimekesänä uutena ostetut trianglet orkkiskokoisena alla sigun E61:ssä, ja muuten on ominaisuudet pysyneet samana mutta rengasmelu muuttunut aivan jäätäväksi. Johtunee myös osittain nastarenkailla rouhitusta asvaltin pinnasta, mutta silti on eroa. Volvossa myös samaan aikaan ostetut samanlaiset trianglet, vähän eri kokoiset tosin, ja ne on vielä säilyneet hiljaisempina. Bemarin renkuilla ajettu about 35tkm ja Volvolla 20tkm. Taidan laittaa kontiot seuraavaksi alle ja kokeilla miten ne toimii:think
            VW T5 -08
            XC70 -05
            Superb -11

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2200
              • Vantaa

              Nuo AB:n vaaralliseksi luokittelemat renkaat pysähtyi märällä asfaltilla n.10m pidemmälle matkalle kuin kärkijoukko. Paras kun oli pysähtynyt, niin huonoin jatkoi matkaa 50km/h. Tämä testi tehty 80km/h vauhdista.

              Kuivalla erot toki pienemmät.

              Mutta siinä voi miettiä millaista jälki on kun törmää 50km/h autoon, eläimeen, ihmiseen tms. Aina ei ole vaara ennkoitavissa.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by VilleP View Post
                Nuo AB:n vaaralliseksi luokittelemat renkaat pysähtyi märällä asfaltilla n.10m pidemmälle matkalle kuin kärkijoukko. Paras kun oli pysähtynyt, niin huonoin jatkoi matkaa 50km/h. Tämä testi tehty 80km/h vauhdista.

                Kuivalla erot toki pienemmät.

                Mutta siinä voi miettiä millaista jälki on kun törmää 50km/h autoon, eläimeen, ihmiseen tms. Aina ei ole vaara ennkoitavissa.
                Samalla logiikalla autoon ei pitäisi laittaa kitkarenkaita, koska näissä ero jarrutusmatkassa on vielä suurempi.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Samalla logiikalla autoon ei pitäisi laittaa kitkarenkaita, koska näissä ero jarrutusmatkassa on vielä suurempi.
                  Näin on.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • awd-69
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 229
                    • Sawo

                    Ja minä raukka ajoin viime talven puolikuntoisilla Eurokitkoilla...eikä ollut yhtään "jännää" tilannetta.
                    F10 530d xdrive LCI

                    EX: E90 320d xdrive LCI

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15247
                      • Ajamisen Iloa

                      Joo ja tolla logiikalla ei kannata turhaan bemarilla ajaa, ladallakin pääsee.:think
                      Minusta tälläistä topikkia ei pitäis olla olemassa lainkaan. Ihmiset neuvoo toisiaan miten ostaa hengenvaarallisia renkaita. Kun esim camskillistä nyt saa poikkeuksetta 400-500€ kotiin asti melkein mitkä tahansa merkkirenkaat ja niillä nyt tavallisessa autossaa ajaa kuitenkin useita kesiä tai talvia niin ei se investointina kovin kummoinen ole. Moni näyttää olevan valmis maksamaan erittäin huonoista kiinalaisista muovista valetuista "kumeista" jopa enemmän kuin mitä pienellä hintojen vertailulla löytäisi kunnon kumit. Minäkin olen niitä testannut pari kertaa kun on ollut pakko löytää äkkiä uudet kun esim vanteet halkesi ja piti hankkia lainavanteet ja niille renkaat. Sateellahan tuollaiset on hengenvaarallisia pienessäkin nopeudessa. Ei ehkä itselle mutta sille kenen päälle sattuu auto lipeämään.

                      Mutta vapaa maa ni ei muuta ku jatkatte.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Joo ja tolla logiikalla ei kannata turhaan bemarilla ajaa, ladallakin pääsee.:think
                        Minusta tälläistä topikkia ei pitäis olla olemassa lainkaan. Ihmiset neuvoo toisiaan miten ostaa hengenvaarallisia renkaita. Kun esim camskillistä nyt saa poikkeuksetta 400-500€ kotiin asti melkein mitkä tahansa merkkirenkaat ja niillä nyt tavallisessa autossaa ajaa kuitenkin useita kesiä tai talvia niin ei se investointina kovin kummoinen ole. Moni näyttää olevan valmis maksamaan erittäin huonoista kiinalaisista muovista valetuista "kumeista" jopa enemmän kuin mitä pienellä hintojen vertailulla löytäisi kunnon kumit. Minäkin olen niitä testannut pari kertaa kun on ollut pakko löytää äkkiä uudet kun esim vanteet halkesi ja piti hankkia lainavanteet ja niille renkaat. Sateellahan tuollaiset on hengenvaarallisia pienessäkin nopeudessa. Ei ehkä itselle mutta sille kenen päälle sattuu auto lipeämään.

                        Mutta vapaa maa ni ei muuta ku jatkatte.




                        Herää kyllä kysymys että miten talvella voi käyttää autoa?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2200
                          • Vantaa

                          Eikö ideaali tilanne ole minimoida riskit liikenteessä? Se että ajeli viime talven kolaroimatta jollain keskieurooppa kumeilla, ei tarkoita että ensi talvena menisi yhtä hyvin.

                          Huonon renkaan käyttö ei ole mitenkään perusteltasvissa. Kertoo lähinnä piittaamattomuudesta muita tiellä liikkujia kohtaan.

                          Ja talvirenkaat on ihan oma aiheensa, ei iity tähän mitenkään.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by peto2 View Post



                            Herää kyllä kysymys että miten talvella voi käyttää autoa?
                            Mitä? Väitätkö sinä, että joku olisi muka joskus talvella ajanut autolla? Ei ole mahdollista, sehän liepeää heti jonkun päälle kun on niin liukasta ja kaikkea. Ainiin, liikkuhan siellä raskastakalustoakin talvella, jolla jarrutusmatka on yli 200m 80km/h vauhdissa, jos renkaat on vähän kuluneet ja tie ei ole sula.

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Eikö ideaali tilanne ole minimoida riskit liikenteessä? Se että ajeli viime talven kolaroimatta jollain keskieurooppa kumeilla, ei tarkoita että ensi talvena menisi yhtä hyvin.

                            Huonon renkaan käyttö ei ole mitenkään perusteltasvissa. Kertoo lähinnä piittaamattomuudesta muita tiellä liikkujia kohtaan.

                            Ja talvirenkaat on ihan oma aiheensa, ei iity tähän mitenkään.
                            Kannattaa nyt suhteuttaa minkälaisista eroista puhutaan. 10m on vielä pieni ero jarrutusmatkassa. Esim. corvette ZR-1 jarruttaa 27m 100->0km/h (ainakin joidenkin testien mukaan). Joku paku, jossa kuormaa kyydissä on jarrutusmatka on yli tuplat. Tämä siis jollekkin hiacen kokoiselle, isommilla vielä pidemmät jarrutusmatkat.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Eikö ideaali tilanne ole minimoida riskit liikenteessä? Se että ajeli viime talven kolaroimatta jollain keskieurooppa kumeilla, ei tarkoita että ensi talvena menisi yhtä hyvin.

                              Huonon renkaan käyttö ei ole mitenkään perusteltasvissa. Kertoo lähinnä piittaamattomuudesta muita tiellä liikkujia kohtaan.

                              Ja talvirenkaat on ihan oma aiheensa, ei iity tähän mitenkään.
                              Melko monisäikeinen asia. Aivan yhtä vaarallisia kuskeja ovat he jotka mittaavat sitten kelillä kuin kelillä huippuauton huipputurvavarusteet huippurenkailla eli ajavat kaikissa tilanteissa suurimpia sallittuja nopeuksia ajonvakautusta vasten.

                              Oikea hyvä kuljettaja pystyy laskemaan nopeuttaan kelitilanteen mukaisesti oikealle tasolle ja näin välttämään edes joutumasta ääritilanteisiin huonoilla tai hyvillä renkailla tai autoilla.

                              Ihan oikeasti hyvä liikenteeseen keskittyvä kuljettaja selviää kaikissa olosuhteissa millä hyvänsä avustimettomalla autolla ja renkailla, huono fasea päivittävä kuski ei edes avustimellisella ja huippurenkailla !

                              Renkaiden vaarallisuudesta puhuttaessa kannattaa muistaa että raskaan kaluston ajoneuvoissa on kesät talvet edessä kesärenkaat, vain takana talvipinnat !

                              Last edited by BMW525Xda; 11-05-2019, 07:42.

                              Comment

                              • Agee-
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 594
                                • Jns

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Renkaiden vaarallisuudesta puhuttaessa kannattaa muistaa että raskaan kaluston ajoneuvoissa on kesät talvet edessä kesärenkaat, vain takana talvipinnat !

                                http://www.autonrengasliitto.fi/fi/raskas-kalusto/
                                Kyllä täälläpäin ainakin enemmistö kuljetusyrittäjistä käyttää talvipintoja ohjaavillakin akseleilla, koska ei kesäpinnoilla ole mitään jakoja ajella umpijäisillä hiekoittamattomilla teillä. Täällä kun on välillä vielä ihan oikeakin talvi.
                                VW T5 -08
                                XC70 -05
                                Superb -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎