Originally posted by Petteri75
View Post
Itselläni on renkaan vaihtoon kaksi akkupyssyä , joista toisen pitäisi pystyä 2200Nm ja toisen 600Nm. Itse laitetut pultit lähtee puolen vuoden jälkeen tuolla isommalla pyssyllä , mutta jos pyörät on välillä käytetty auki esim huollon yhteydessä , ei kannata edes yrittää. Suoraan vaan alkulöysytys 1m jatkoverrella . Narahduksen jälkeen sitten auto ylös sitten pyssyllä pulltit irti. Kiiinnityksen teen ensin pienemmällä pyssyllä 110Nm momenttivarrella , sitten muutaman km ajon jälkeen käsin momenttiavaimella 130Nm .
Käsittämätöntä , että näin yksinkertainen asia , kuin oikea kiristysmomentti ei suurimmala osalla liikkeistä mene jakeluun. Vieraalla käytön jälkeen pitäisi aina välittömästi löysyttää ja vääntää pultiti oikeaan momentiin , mutta aina ei ehdi/jaksa.
Nuo lukkopultit on todellakin perkeleen keksintö , ja omastakin autosta ne lentää aina välittömästi mäkeen , kirjaimellisesti talon takana olevaan metsikköön niin pitkälle kuin kädestä lähtee. Niistä on vain ja pelkästään riesaa , kuka tahansa varas voi hankkia noita hylsysarjoja , joten mitään suojaakaan niillä ei saa.

Comment