Tension eli jäykkyys voinee vaikuttaa ainakin siihen että jos jousi ei ole oikeassa asennossa niin se kampeaa tuota taimmaista tukivartta vinoon.
On nyt kyllä bemarilla melkoisen himmelin kehittänyt...
edit. tulin siihen tulokseen että "esijännitys" jouseen laitetaan sen takia että jousi tuppaa kiertymään kun auton paino on päällä. Tuo "ennakko" ottaa sitten sen huomioon että jousi olisi "lepotilassa" (ilman kiertymistä) kun auton paino on päällä. Yläpään urat on sitten sitä varten että jos kaikki ei menekään kuin elokuvissa... Alapäässä on sitten tuolla kumimollukalla myös jousen "pituuden" säätö. ISTAssa olisi varmaan paremmin selitetty että mikä vaikuttaa mihinkäkin ja koska pitää säätää mitäkin...
Nämä kaikki sen takin kun yläpää ei ole laakeroitu. Äänen kanssa näillä ei ole kyllä mitään tekemistä.
On nyt kyllä bemarilla melkoisen himmelin kehittänyt...

edit. tulin siihen tulokseen että "esijännitys" jouseen laitetaan sen takia että jousi tuppaa kiertymään kun auton paino on päällä. Tuo "ennakko" ottaa sitten sen huomioon että jousi olisi "lepotilassa" (ilman kiertymistä) kun auton paino on päällä. Yläpään urat on sitten sitä varten että jos kaikki ei menekään kuin elokuvissa... Alapäässä on sitten tuolla kumimollukalla myös jousen "pituuden" säätö. ISTAssa olisi varmaan paremmin selitetty että mikä vaikuttaa mihinkäkin ja koska pitää säätää mitäkin...
Nämä kaikki sen takin kun yläpää ei ole laakeroitu. Äänen kanssa näillä ei ole kyllä mitään tekemistä.

Comment