Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    #46
    Nonnih heitetääs tänne vähä kysymystä tuosta maalaamisesta, elikkä hiekkapuhalsin omat valssit ja nyt tarvitsisin hiukan tietoo maaleista: Eli, kannattaako puhallettua pintaa enää käsitellä esim hiomalla? Minkälainen pohjamaali kannattaa laittaa ja millainen värimaali ja lakka? Mieluiten semmosta tavaraa että rautakaupasta saa:think

    Ei noista nyt esittelykuntoset oo tarkotuskaa saada, kunhan vaa kestävä pinta ja jotakuinkin sellaset ettei purjo lennä vaikka vähän töllisteleeki

    niin ja kumpiko ois parempi vaihtoehto maalata, ruisku vai paukkupullo? Montako kerrosta jne jne. kaikki neuvot kelpaa
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • Kia
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 654
      • Kerava

      #47
      Nyt olis kesävanne viety uudelleenmaalattavaksi ku kesäl tuli iskarista nesteet pihalle ja maalipinta kärsi siitä jonkin verran, ei pahasti mutta minun silmään liikaa

      Vannehan on tuo EtaBeta Rochel


      Paikka siis Järvenpään Amrif ja takas saan sen ensi viikolla
      sigpic
      E30 1988 Räyhä
      i3 2018

      Comment

      • Jookuj
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 938
        • Kemi

        #48
        Tarkoitus ois puhalluttaa ja maalauttaa kesä vanteet ja tällasta paikkaa oon miettiny.. http://www.lapinmetallipinnoite.fi/

        Hiekkapuhallus+jauhemaalaus ois siis tarkoituksena..

        Onko kokemuksia kyseisestä paikasta?
        ___________________
        BMW G30 520d -17
        ----------------------------------------------------------------------
        MB c350 -11
        BMW F11 M550D -14
        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
        MB w211 -07
        BMW e39 525i -01
        BMW e36 325i -93
        BMW e36 320i -92

        Comment

        • Nikoh
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 979
          • Rovaniemi

          #49
          Originally posted by Shifter View Post
          Nonnih heitetääs tänne vähä kysymystä tuosta maalaamisesta, elikkä hiekkapuhalsin omat valssit ja nyt tarvitsisin hiukan tietoo maaleista: Eli, kannattaako puhallettua pintaa enää käsitellä esim hiomalla? Minkälainen pohjamaali kannattaa laittaa ja millainen värimaali ja lakka? Mieluiten semmosta tavaraa että rautakaupasta saa:think

          Ei noista nyt esittelykuntoset oo tarkotuskaa saada, kunhan vaa kestävä pinta ja jotakuinkin sellaset ettei purjo lennä vaikka vähän töllisteleeki

          niin ja kumpiko ois parempi vaihtoehto maalata, ruisku vai paukkupullo? Montako kerrosta jne jne. kaikki neuvot kelpaa
          Suosittelisin että hiot sen suurimman karkeuden pois siitä vaikka 120 tai 180 paperilla, ja sen jälkeen ruiskulla pari kerrosta hiontaväriä. Sitten hiot pinnan itseä miellyttäväksi 600 tai 800 paperilla, ja huolellinen pesu lopuksi. Ja sitten päästäänki jo ruiskutteleen väriä pintaan. Itse ainakin pistin 2 kerrosta väriä ja 2 kerrosta lakkaa. Standoxin aineilla tein, joita saa ainakin vianorilta täältä rovaniemeltä. Paukkumaaleista ei ole kokemusta vanteissa, mutta ainakin ite suosittelisin ihan ruiskulla maalaamista. Jauhemaalaus näissä taitaa se kestävin olla, itse tein normaalilla ruiskulla joten katsotaan miten kestää.
          ///Motorporot
          E34 ///M5 -91
          E28 535iA projekti
          ex E91 330xd M-Sport -06
          ex E38 740 iL
          ex E39 M5 -01
          ex E60 530iA M-Sport -04
          ex E34 520i

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #50
            Originally posted by Nikoh View Post
            Suosittelisin että hiot sen suurimman karkeuden pois siitä vaikka 120 tai 180 paperilla, ja sen jälkeen ruiskulla pari kerrosta hiontaväriä. Sitten hiot pinnan itseä miellyttäväksi 600 tai 800 paperilla, ja huolellinen pesu lopuksi. Ja sitten päästäänki jo ruiskutteleen väriä pintaan. Itse ainakin pistin 2 kerrosta väriä ja 2 kerrosta lakkaa. Standoxin aineilla tein, joita saa ainakin vianorilta täältä rovaniemeltä. Paukkumaaleista ei ole kokemusta vanteissa, mutta ainakin ite suosittelisin ihan ruiskulla maalaamista. Jauhemaalaus näissä taitaa se kestävin olla, itse tein normaalilla ruiskulla joten katsotaan miten kestää.
            Muuten asialliset ohjeet, mutta hinkkavärin karhennus riittää mainiosti 400-600:lla - henk.koht. käytän aika lailla pelkästään nelisatkua ja puhallettua pintaa ei tarvitse hioa mitenkään. Kestää normaali runsas 2K-lakkakierroskin vanteissa isältä pojalle. Paukkupullot ja "se minkä nimeä ei saa sanoa ääneen" - puinen työkalu, jossa hiuksia päässä, niin unohtaisin näissä asioissa ainakin itse Kestävyys hieman eriluokkaa asiallisesti tehtynä, asiallisilla aineilla ja muutenkin korkealuokkaisempaa jälkeä.
            Last edited by Rockford; 24-03-2010, 11:44.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #51
              Mites jos tollasten old-school lippavanteitten päälle vetäsee liikkeessä jauhemaalin niin miten käy lipan kiillottamisen kanssa?
              Vai pitääkö se kohta peittää vai vai vai miten?
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2027
                • Riihimäki

                #52
                Antakaas ihan käytännön vinkkejä vanteiden maalaukseen.
                Miten ripustaa vanteet että maalin ja lakan saisi ruiskittua joka puolelle? Style 32 tuntuu varsinkin hankalalta kun puolien väliin pitäisi päästä joka suunnasta. Kerran kääntäisi helposti pöydällä mutta en keksi miten base + lakka onnistuu.
                Onko happopohja aivan turha puhalletulle alulle? Liki väkisin myyvät sitä automaalikaupassa mutta onko sille muuta perustetta kun kauppiaan rahanahneus?

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #53
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Antakaas ihan käytännön vinkkejä vanteiden maalaukseen.
                  Miten ripustaa vanteet että maalin ja lakan saisi ruiskittua joka puolelle? Style 32 tuntuu varsinkin hankalalta kun puolien väliin pitäisi päästä joka suunnasta. Kerran kääntäisi helposti pöydällä mutta en keksi miten base + lakka onnistuu.
                  Onko happopohja aivan turha puhalletulle alulle? Liki väkisin myyvät sitä automaalikaupassa mutta onko sille muuta perustetta kun kauppiaan rahanahneus?
                  Paras kehille ja vanteille on pitkä tanko, johon palikat työnnetään keskireijistään. Näin komponentteja pystyy pyörittelemään mukavasti ruiskinnan aikanakin.

                  Eipä sitä happoa alumiiniosissa välttämättä tarvitse. 2K-hiontaväriä pintaan kunnolla vaan.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • jj_
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 36
                    • Rovaniemi

                    #54
                    Originally posted by Jookuj View Post
                    Tarkoitus ois puhalluttaa ja maalauttaa kesä vanteet ja tällasta paikkaa oon miettiny.. http://www.lapinmetallipinnoite.fi/

                    Hiekkapuhallus+jauhemaalaus ois siis tarkoituksena..

                    Onko kokemuksia kyseisestä paikasta?


                    Tuliko millaista jälkeä?
                    citius altius fortius
                    _______________
                    Nyt e39 528 iA
                    Ex e36 320 CiA
                    Ex e34 525 i

                    Comment

                    • josh
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 100
                      • Eura

                      #55
                      Juuri käytin hiekkapuhallettavana pahoin hapettuneet M Parallelit. Pinta on nyt tietysti karhea niin mitäs siihen pohjalle? Jotain hiontaväriä? Tarkoitus olis maalauttaa hopea/grafiittisävyllä.

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #56
                        Originally posted by josh View Post
                        Juuri käytin hiekkapuhallettavana pahoin hapettuneet M Parallelit. Pinta on nyt tietysti karhea niin mitäs siihen pohjalle? Jotain hiontaväriä? Tarkoitus olis maalauttaa hopea/grafiittisävyllä.
                        Pohjalle ei tarvitse mitään muuta, kuin 2K-hiontaväriä suoraan. Tämän jälkeen 400:lla hionta ja pintaväri perään. Voi myös vetää märkää märälle - logiikalla. Riippuu pinnan karheudesta, mutta paras lopputulos joka tapauksessa välihionnalla.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • j0ker
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 111
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by Rockford View Post
                          Pohjalle ei tarvitse mitään muuta, kuin 2K-hiontaväriä suoraan. Tämän jälkeen 400:lla hionta ja pintaväri perään. Voi myös vetää märkää märälle - logiikalla. Riippuu pinnan karheudesta, mutta paras lopputulos joka tapauksessa välihionnalla.
                          Epoksia alle ensin (jos aluvanteet kyseessä), sitten hinkkaväriä, kuitenkin niin, ettei alle jäävä epoksi ehdi kuivua kokonaan (n.40-50min lämpötilakin vaikuttaa tietysti...). Sitten välihionta aikaisempien ohjeiden mukaan, tosin itse teen p400 sijasta 600 tai 800, ja sitten base + lakka.. Tehdään tää nyt hankalimman kautta, ettei kenelläkään ole mitää hajua, mitä loppupeleissä ollaan tekemässä no, tässä mun ohjeet
                          Last edited by j0ker; 11-08-2010, 12:51. Reason: Epoksin "kuivamis"aika ennen hiontaväriä..
                          sigpic

                          e91 320da
                          ex
                          e39 523i

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            #58
                            Vanteen maalaus, onnistuuko?

                            Kysessä on 135M vanne, joka pitäisi maalata. Pulverimaalaus onnistuu, mutta silloin kaikki vanteet pitäisi maalata kerralla jotta saa saman värisen.

                            Onnistuuko yhden vanteen maalaamaan ja lakkaamaan ihan perinteisillä menetelmillä, vaikka on hankalan muotoinen? Ja saaman vielä alkuperäisen värisen.

                            Tuossa vielä kuva: http://web.mac.com/kooser/iWeb/Koose...s/IMG_0952.jpg

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              #59
                              Onhan se mahdollista.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Tumppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1812
                                • Oulu

                                #60
                                Onnistuu joo ja tuossapa vielä vähän värikooditietoa kyseiselle vannemallille:


                                Dekorsilber met. A 55

                                Bestell-Nr. 51 91 0 395 248

                                Passend für BMW M-/Individual-

                                Felgen in Dekorsilber:z.B. Styling 135 M, 152 i, 163 M, 166 M, 172 M, 191 M,

                                192 M, 193 M, 194 M
                                F31 320d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎