Tuli kaivettua kesärenkaiden vanteet (BBS RX) talven jäliltä esiin ja näyttäisi siltä, että jonkinlaista käsittelyä kaipaavat ennenkuin laittaa renkaat vanteille. Kannattaako yrittää maalata itse vai jättääkö suosiolla maalaamon huoleksi? Lähinnä mietityttää tuo itse tehdyn maalauksen kestävyys aluvanteissa? Muuten vanteet ovat hyvässä kunnossa. Ei kanttareiden jättämiä jälkiä. Tietääkö kukaan Kuopion seudulla hyvää maalaamoa, joka voisi maalata vanteet uusiksi ja mielellään kohtuu hintaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden maalaus
Collapse
X
-
Kerran yhdeltä maalarilta itsekkin asiaa kyselin. Se oli maalannut omat vanteet ja niitä kun tutkailtiin niin niistä oli hilseilly lakkaa irti. Maalattu vissii pari-kolme vuotta sitten. Se sano että lakka imee tie suolat ja niistä tulee pikkasen rusehtavat, tiiä sitten et johtuko toi hilseily siitä. Lakan laadusta se sano että ei tiedä onko se parasta mutta kalleinta se on... Mutta jos kesä vantesiin tulee niin tuskin tulee ongelmia suolan kanssa.330d -03 M57N
-
-
Originally posted by BäämKerran yhdeltä maalarilta itsekkin asiaa kyselin. Se oli maalannut omat vanteet ja niitä kun tutkailtiin niin niistä oli hilseilly lakkaa irti. Maalattu vissii pari-kolme vuotta sitten. Se sano että lakka imee tie suolat ja niistä tulee pikkasen rusehtavat, tiiä sitten et johtuko toi hilseily siitä. Lakan laadusta se sano että ei tiedä onko se parasta mutta kalleinta se on... Mutta jos kesä vantesiin tulee niin tuskin tulee ongelmia suolan kanssa.
Mut vanteissa varmasti paras maalaustapa olisi pulverimaalaus.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
taitaa olla aika ehdoton tuo pulverimaalaus, ainakin pysyy sitten.
esson baarin kaveri oli maalauttanu 20e/per vanne pulverilla.
kaveri viime viikolla kysy maalaamosta maalauksen hintaa niin sanoivat 100e/per vanne, en tiedä sitten onko ollu jotain yhteysymmärrys pulaa, mutta johan tuohon hintaan saa uudet vanteetkin...E30 325i Cabrio '92
CBR 600f '90 Faitteri
Sierra '86 iS
Comment
-
-
Originally posted by markokKannattaako yrittää maalata itse vai jättääkö suosiolla maalaamon huoleksi? Lähinnä mietityttää tuo itse tehdyn maalauksen kestävyys aluvanteissa?Jos on kokemusta maalaamisesta, niin suoriudut hommasta varmasti myös omin avuin. Kunnon pohjatyöt ja laadukkaat aineet tietysti ykkössijalla kestävyyden kannalta + pölytön tila. Jos huippua haluat, niin onhan kunnon automaalaamossa tilat ja laitteet, pulverin vetokin onnistuu siellä.
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by RockfordItse ne vanteet siellä maalaamossakin maalaa... Eli tarkoitan että ihmisiä ne maalaritkin ovatJos on kokemusta maalaamisesta, niin suoriudut hommasta varmasti myös omin avuin. Kunnon pohjatyöt ja laadukkaat aineet tietysti ykkössijalla kestävyyden kannalta + pölytön tila. Jos huippua haluat, niin onhan kunnon automaalaamossa tilat ja laitteet, pulverin vetokin onnistuu siellä.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Kyllä se pulverimaalaus on luultavasti kestävin. Sävyjä ei vain ole tarjolla niin paljoa. Ei se perinteinen ruoiskutus automaaleilla ja lakoillakaan huono ratkaisu ole. Itsellä ei koskaan mitään ogelmia kestävyyden kanssa. Se on selvää, että maalaus pohjatöineen maksaa kun tehdään käsityönä ja on muuten melkoista näpertämistä/hidasta. Halvin ratkaisu on varmastikin puhallus, pohjamaalaus(epox/PUR), pintamaalaus(Pulverilla), tässä jää käsityön osuus mahd. pieneksi.
Comment
-
-
Pulverimaalaus on tosiaan kestävin ja jos vanne on sen mallinen et kivet hakkaa pintaa (esim tsw venom) niin automaali ei kauaa kestä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Kyllä se vaan niin titaa olla että ainoa oikea tapa saada väri kestämään vanteissa on tuo pulverimaalaus. Käytännössä kaikki kyseistä hommaa tekevät yritykset tekevät itse sen vanhojen maalien poiston, yleensä puhaltamalla joko lasikuulalla tai hiekalla. Lopputulos on sama. Ja kyllä sieltä kunnon maalaamon värikartasta aika paljon niitä eri pulverivärejä löytyy. Tietysti jos haluaa jotkut kameleonttivanteet niin sitten ei, mutta varsin montaa hopean sävyä, neonvärit, normaaleja perusvärejä, jne jne. Pulverimaalin kestävyys on ihan eri planeetalta kuin minkä tahansa ammattilaisen automaalilla maalaaman pinnan. Täällä Suomen oloissa kun ei vain kestä nuo maalit. Pulverihan on enemmänkin pinnoite.
Tuo hintahaitari on aika huima mitä olen itse seuraillut. Eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Eräs tässä pääkaupunkiseudulla toimiva pulverimaalaamo laskuttaa 170e/sarja(kyseisestä paikasta saa sitten halutessaan myös teflon pinnoitteen jos ei vanteiden peseminen kiinnosta. Hinta lienee vain tuolla 170e/vanne teitämissä ja väri on sitten... no miltä nyt paistinpannu näyttää...). Työn jälki on hyvää mutta eräästä toisesta paikasta tästä Nurmijärven kupeesta saa 70e/sarja ihan yhtä hyvällä jäljellä.
Muutama sarja on tullut maalautettua.
vnuAlla riippuen ajasta ja paikasta:
Bmw E30 316 -87
Bmw E34 "525i" -89
Citroen DS23 -73
Citroen Saxo 1.4 -99
AS-202 Bravo
Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.
Comment
-
-
Voitko antaa firman nimi? Osaako ne korjaa naarmut ym?
Originally posted by VilhosuuriKyllä se vaan niin titaa olla että ainoa oikea tapa saada väri kestämään vanteissa on tuo pulverimaalaus. Käytännössä kaikki kyseistä hommaa tekevät yritykset tekevät itse sen vanhojen maalien poiston, yleensä puhaltamalla joko lasikuulalla tai hiekalla. Lopputulos on sama. Ja kyllä sieltä kunnon maalaamon värikartasta aika paljon niitä eri pulverivärejä löytyy. Tietysti jos haluaa jotkut kameleonttivanteet niin sitten ei, mutta varsin montaa hopean sävyä, neonvärit, normaaleja perusvärejä, jne jne. Pulverimaalin kestävyys on ihan eri planeetalta kuin minkä tahansa ammattilaisen automaalilla maalaaman pinnan. Täällä Suomen oloissa kun ei vain kestä nuo maalit. Pulverihan on enemmänkin pinnoite.
Tuo hintahaitari on aika huima mitä olen itse seuraillut. Eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Eräs tässä pääkaupunkiseudulla toimiva pulverimaalaamo laskuttaa 170e/sarja(kyseisestä paikasta saa sitten halutessaan myös teflon pinnoitteen jos ei vanteiden peseminen kiinnosta. Hinta lienee vain tuolla 170e/vanne teitämissä ja väri on sitten... no miltä nyt paistinpannu näyttää...). Työn jälki on hyvää mutta eräästä toisesta paikasta tästä Nurmijärven kupeesta saa 70e/sarja ihan yhtä hyvällä jäljellä.
Muutama sarja on tullut maalautettua.
vnuM5 F10
X5M E70
Comment
-
-
Originally posted by bayerischemotorVoitko antaa firman nimi? Osaako ne korjaa naarmut ym?
Pasi Topio
Polttomaalaamo Topio & Topio Oy
Huunaantie 13 B
Lepsämä
050-3006052
Sinne pitää soittaa etukäteen ja sopia aikataulusta.
vnuAlla riippuen ajasta ja paikasta:
Bmw E30 316 -87
Bmw E34 "525i" -89
Citroen DS23 -73
Citroen Saxo 1.4 -99
AS-202 Bravo
Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.
Comment
-
Comment