Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3211
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Hemi View Post
    Tästä syystä nämä rengastopikit pitäisikin jakaa näiden 15"-16" peruskokoisten keskusteluihin ja näihin 18"-20" "tuning" kokoisten vertailuihin.
    Nyt useimmilla menee pelkän rengasmerkin perusteella puurot ja vellit sekaisin kun samaan hengenvetoon joku puhuu 15":n renkaan ominaisuuksista johon taas joku vastaa omilla kokemuksillaan 19" kokoluokasta. Kyseessä on kuitenkin aivan eri tuotteesta, eikä pelkkä rengasvalmistajan nimi korreloi tässä kohtaa yhtään mihinkään.
    Voin todellakin luvata, että itse asiassa minulla ei nimenomaan ole minkäänlaisia Nankang aurinkolaseja päässä vaikka niin monet haluavatkin aivan väen väkisin itselleen uskotella.
    Eli oma pointtini on alun alkaen ollut siinä logiikassa että jos=kun puhutaan "tuning" kokoisista 18"-20" renkaista ja niiden tarjoamista ominaisuuksista suhteessa niistä maksettavaan hintaan, on NS-2 monelle ihan oikeasti varteenotettava vaihtoehto.
    Ihan joka ukolla kun ei ole varaa pyöräyttää joka kevät uusia 19":n yli 1000€:n misukoita e36:n alle, jolloin tuon hinnan suhteen on tosielämässä tehtävä kompromissi. Ok, voisihan se kompromissi olla siirtyminen 15" "premium" rengastukseen peltivantein, mutta jos tätä kompromissia ei voida/haluta tehdä, niin sitten kai on punnittava mitä mistäkin tuotteesta saadaan irti milläkin hinnalla.
    Usein kuitenkin näitä ylikoko rengasvalintoja tehdessä juuri vetelemättömyys, äänettömyys ja hinta ovat ne pääkriteerit mistä lähdetään ja tässä kohtaa useat "premium" merkit eivät enään olekkaan niin houkuttelevia vaihtoehtoja tavalliseen päivittäiskäyttöön. Tämä ei tarkoita sitä että NS-2 olisi se paras kompromissi joka suhteessa, vaan olen aina sanonut sitä että 18"-20" kokoluokan Korealaisvalmistajat ovat tässä kohtaa ja tällä hetkellä joka tapauksessa aika vahvoilla. 15", 16" ja nykyisin osin myös 17" ison vierintäkehän kokoluokista löytyy varmasti parempia kompromissejä juuri "premium" merkeistä Suomenkin olosuhteisiin.
    Pitää myös huomioida se että näissä ihan oikeasti Pntti Peruskuluttajalla on selkeää plasebovaikutusta. Eli mikäli prändi on uusi/outo, eikä siis herätä automaattisesti sokeaa luottamusta, leimaantuu ko.tuote helposti paljon helpommin vähemmän "pitäväksi" kuin alitajuntainen "laatumerkki".
    Jos oikeasti mennään AVK:lle tutkimaan siellä makaavien kolariautojen rengastuksia, niin tyhmempikin tajuaa että renkaan merkillä itsessään ei ole mitään korrelaatiota vahinkojen esiintymistiheyteen eikä niiden vakavuuteen.
    Ainoa kaksi asiaa minkä AVK:lla ja ihan tilastoistakin voi lukea on on se että renkaan kulutuspinnan syvyys vaikuttaa onnettomuusalttiuteen sekä se onko talvella olla kitka vai nastarenkaat.
    Nankang NS-2 EI siis todellakaan ole mikään optimi "paras tuote" minunkaan mielestä, mutta jos raha on rajallista, halutaan vähintään suhteellisen vetelemätö tuote kohtuullisella äänitasolla, on NS-2 ihan hyväkin vaihtoehto...noin minun mielestäni.
    Joku muu saa toki esittää jotain muutakin, mutta sitten olisi hyvä esuttää myös oikeasti varteenotettava muu vaihtoehto....kuin se että joku nyt vaan sattuu "olemaan paska"?
    Noniin, nyt mielestäni perustelut ovat varsin asialliset ja kuulostaa jo minunkin korvaani paremmalta Mutta ei tosiaan tarkoita että itse ostaisin enää "halpisrenkaita" omiin käyttötarkoituksiini, ellen luotettavalta taholta saa testituloksia, jossa aikaisemmat väitteeni todistetaan vääriksi.
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • Kytölä
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 672
      • Lohja

      Omassa coupessa 225/40 255/35/18 NS-II:set, alustassa uudet tukivarret, puslat, iskarit yms, kulmat on kohdillaan niin ei ole kyllä uraherkkä. Toista kesää renkaat alla ja ei valittamista.

      Ps. jos E46:ssa esiintyy uraherkyyttä niin takatukivarsien etuhelojen uusiminen ja kulmiensäätö auttaa asiaan.
      '88 325i cabrio
      '90 318is

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by -Tate- View Post
        Noniin, nyt mielestäni perustelut ovat varsin asialliset ja kuulostaa jo minunkin korvaani paremmalta Mutta ei tosiaan tarkoita että itse ostaisin enää "halpisrenkaita" omiin käyttötarkoituksiini, ellen luotettavalta taholta saa testituloksia, jossa aikaisemmat väitteeni todistetaan vääriksi.
        En todellakaan ole ikinä/missään, enkä milloinkaan suositellut kenellekkään 15":n Nankang:ja tai mitään muitakaan "halpisrenkaita" kenellekkään.
        Tässä kohtaa satasen säästöllä ei saavuteta yhtään mitään.

        Comment

        • VoDevil
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1046
          • Pohojam`maa

          Originally posted by Hemi View Post
          Mikä se sinulla olikaan näissä Nankang:ssa vanteen et? Entä, olikos ne alustakulmat säädettu 19" rengastukselle?
          Entä sinulle tehty puslaremontti? Ennen vai jälkeen NS-2:sten?
          Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!

          Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!

          toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
          -VaasaConnection-

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            Originally posted by VoDevil View Post
            Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!

            Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!

            toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
            Minkälaisia ongelmia on ollut näissä Ns-2:ssa?Minulla ollut takana tämän kesän alla koossa 235/40/18, muuta valittamista ei ole ollut paitsi tuo E39:iin "kuuluva" tutina.Tosin en ole ollenkaan varma johtuuko se renkaista.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • PFloyd
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 515

              Osaakos joku viisaampi neuvoa, mitä eroa on rengas-onlinessa myytävillä

              Nankang NS-2
              245/35 ZR19 93Y RF vanteen suojalistalla , BSW, TW ** 117,60 €
              Nankang NS-2
              245/35 ZR19 93Y XL ** 140,70 €

              eli mitä nää RF, BSW ja TW meinaa kun niistä kuitenkin 23e ero tulee.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2194
                • kaustinen

                RF = Reinforced = vahvistettu XL = xtra load. Eli kumpikin olisi vahvistetulla rungolla mut kuiteski samalla kantavuus indexillä 93?? Toisessa mainitaan vannesuoja toisessa ei.
                Last edited by sirkus; 21-08-2008, 09:47.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • PFloyd
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 515

                  Originally posted by sirkus View Post
                  RF = Reinforced = vahvistettu XL = xtra load. Eli kumpikin olisi vahvistetulla rungolla mut kuiteski samalla kantavuus indexillä 93?? Toisessa mainitaan vannesuoja toisessa ei.
                  Hämärää. Tosin löytyy verkkokauppa.comistakin joskus tuotteita, joissa vanhempi tuote on hinnoiteltu korkeammaksi kuin uusi korvaava..

                  Tuossa kuitenkin RF on halvempi.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by VoDevil View Post
                    Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!

                    Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!

                    toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
                    Myyt kyseistä rengasta....mutta et sitä voi kenellekkään suositella?
                    Kuka teillä maksaa laskut?

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Myyt kyseistä rengasta....mutta et sitä voi kenellekkään suositella?
                      Kuka teillä maksaa laskut?
                      Lopettakaas poijaat jo tuo tyhjänpäiväinen kinaaminen. Keskitytään välillä asiaan

                      ok?
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • VoDevil
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1046
                        • Pohojam`maa

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Myyt kyseistä rengasta....mutta et sitä voi kenellekkään suositella?
                        Kuka teillä maksaa laskut?
                        Edelleen huomioi -sen hinnan takia on oltava näitä halpoja "kiinakummia"!
                        Tottakai suosittelen aina kunnon renkaita ekaks ja mikäli rahatilanne tai muu vastaava ei millään anna periks niin sitten on tyytyminen esim näihin Nankangeihin.. Kunhan muistaa että näis ei ole kunnon "merkkirenkaaseen" muuta yhteistä kuin että ne on mustia ja pyöreitä!!

                        Tämänki topicin tarkotus oli mielestäni mielipiteet kyseisistä renkaista eikä vängätä ja väitellä niistä!?!
                        -VaasaConnection-

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          Nankangeista mitään tiedä, mutta kun nyt lupasin kommentoida:

                          Originally posted by Erich View Post
                          Mulle tuli viikonloppuna e24 alle uudet Ventus V12 evo K110 (meniköhän oikein..) gummit. Ensivaikutelmana ei ainakaan kaikkein hiljaisin rengas, vaikka koko niinkin pieni kuin 205/55-16. Olisin halunnut koossa 215/55, vaan ei ollut tarjolla. Täytyy rullata enemmän kilometrejä noilla ja kommentoida sitten lisää.
                          Thjoo. Nyt joku ~2tkm takana näillä kuivalla ja märällä. Ja hyvältä vaikuttaa. Uutena nämä pitivät hieman erikoisen ujelluksen, joka kuului about samanlaisena nopeudesta riippumatta, vaan eipä kuulu enää. Eli joko sisäänajo hoiti homman, tai sitten tuohon on jo tottunut. Hiljaisemmillakin olen ajanut, mutta aivan kelvolliset nämäkin silti melun suhteen ovat.

                          Tärinöitä tai ylimääräisiä jumputuksia ei ole ollut, ilmeisen pyöreitä siis ovat. Tasapainotuksessa puntteja meni todella vähän, yksi pyörä vallan ilman vastapainoja, enemmän niitä on yleensä esimerkiksi Nokialaisiin tarvittu. Pito näissä on yllättävän hyvä myös märällä ja käytös kaikin puolin neutraali, eipä ole yllätyksiä tullut. Suuntavakaus voisi ehkä olla hieman parempi, tämä tosin varauksella, edellisestä pyöränkulmien säädöstä on aikaa.

                          Vierintävastuskin näissä on oltava vähintään kohtuullinen, edellinen tankillinen M30B35 koneella meni lukemaan 7.9 litraa sadalla? Lienee mittarissa vikaa.

                          Tässä koossa Hankookin hintaero contiin ja misukkaan on vielä aika pieni, toisin kuin siinä paljon puhutussa 18+ koossa. Tosin sitä paremmalla syyllä taidan tulevaisuudessa rohjeta kokeilla samaa merkkiä näissä ylikokoisissakin. Ainakin tässä koossa vastine rahalle on mielestäni erittäin hyvä.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by Erich View Post
                            Nankangeista mitään tiedä, mutta kun nyt lupasin kommentoida:



                            Thjoo. Nyt joku ~2tkm takana näillä kuivalla ja märällä. Ja hyvältä vaikuttaa. Uutena nämä pitivät hieman erikoisen ujelluksen, joka kuului about samanlaisena nopeudesta riippumatta, vaan eipä kuulu enää. Eli joko sisäänajo hoiti homman, tai sitten tuohon on jo tottunut. Hiljaisemmillakin olen ajanut, mutta aivan kelvolliset nämäkin silti melun suhteen ovat.

                            Tärinöitä tai ylimääräisiä jumputuksia ei ole ollut, ilmeisen pyöreitä siis ovat. Tasapainotuksessa puntteja meni todella vähän, yksi pyörä vallan ilman vastapainoja, enemmän niitä on yleensä esimerkiksi Nokialaisiin tarvittu. Pito näissä on yllättävän hyvä myös märällä ja käytös kaikin puolin neutraali, eipä ole yllätyksiä tullut. Suuntavakaus voisi ehkä olla hieman parempi, tämä tosin varauksella, edellisestä pyöränkulmien säädöstä on aikaa.

                            Vierintävastuskin näissä on oltava vähintään kohtuullinen, edellinen tankillinen M30B35 koneella meni lukemaan 7.9 litraa sadalla? Lienee mittarissa vikaa.

                            Tässä koossa Hankookin hintaero contiin ja misukkaan on vielä aika pieni, toisin kuin siinä paljon puhutussa 18+ koossa. Tosin sitä paremmalla syyllä taidan tulevaisuudessa rohjeta kokeilla samaa merkkiä näissä ylikokoisissakin. Ainakin tässä koossa vastine rahalle on mielestäni erittäin hyvä.
                            Edit: lukihäiriö, eli eipä mitään...
                            Last edited by touring39; 29-08-2008, 13:13.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10084
                              • KVLA

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Eikös e38:ssa ole rengaskoko 215/65-16?

                              Jos laitoit noin paljon pienemmän koon, niin mittarivirhehän on jo ihan katastrofaalinen ja näyttää sen takia pienempää kulutustakin?
                              Originally Posted by Erich
                              "Mulle tuli viikonloppuna e24 alle uudet Ventus V12 evo K110"

                              Tuosta voisi päätellä autosta ihan jotain muuta,kuin E38.

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                Yks kerta Nangkangeja alkaa olla ajettu loppuun. Liukas kylmällä ja märällä kelillä. Pystyheittoa tuntuu olevan yhdessä kumissa ihan riittämiin, eikä siitä aiheutuvaa tärinää ole saatu kuriin, vaikka miten pyöritelty rengasta vanteella. Aina hetkeksi paranee, mutta kohta jo palaa.. Noiden jälkeen alla pyörii Kumho Ku31, joka vaikuttaa jo huomattavasti paremmalta... Tosin vasta edessä alla nuo Kumhot, kun pitäis saada poltettua helvettiin nuo tärisevät Nakinakit, jotka siirsin edestä taakse. Ei vaan meinaa palaa tasaisesti molemmila pyörillä, kun ei oo lukkoa Tehtin jopa naapurin ukon kanssa pientä testiä, miten painojakauma etupenkkien välillä vaikuttaa kuminpolttoon

                                Mr Sorbus viihdyttää, verenkierron elvyttää...
                                Last edited by Samppasika; 31-08-2008, 09:30.
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: samppasika@gmail.com !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎