Tästä syystä nämä rengastopikit pitäisikin jakaa näiden 15"-16" peruskokoisten keskusteluihin ja näihin 18"-20" "tuning" kokoisten vertailuihin.
Nyt useimmilla menee pelkän rengasmerkin perusteella puurot ja vellit sekaisin kun samaan hengenvetoon joku puhuu 15":n renkaan ominaisuuksista johon taas joku vastaa omilla kokemuksillaan 19" kokoluokasta. Kyseessä on kuitenkin aivan eri tuotteesta, eikä pelkkä rengasvalmistajan nimi korreloi tässä kohtaa yhtään mihinkään.
Voin todellakin luvata, että itse asiassa minulla ei nimenomaan ole minkäänlaisia Nankang aurinkolaseja päässä vaikka niin monet haluavatkin aivan väen väkisin itselleen uskotella.
Eli oma pointtini on alun alkaen ollut siinä logiikassa että jos=kun puhutaan "tuning" kokoisista 18"-20" renkaista ja niiden tarjoamista ominaisuuksista suhteessa niistä maksettavaan hintaan, on NS-2 monelle ihan oikeasti varteenotettava vaihtoehto.
Ihan joka ukolla kun ei ole varaa pyöräyttää joka kevät uusia 19":n yli 1000€:n misukoita e36:n alle, jolloin tuon hinnan suhteen on tosielämässä tehtävä kompromissi. Ok, voisihan se kompromissi olla siirtyminen 15" "premium" rengastukseen peltivantein, mutta jos tätä kompromissia ei voida/haluta tehdä, niin sitten kai on punnittava mitä mistäkin tuotteesta saadaan irti milläkin hinnalla.
Usein kuitenkin näitä ylikoko rengasvalintoja tehdessä juuri vetelemättömyys, äänettömyys ja hinta ovat ne pääkriteerit mistä lähdetään ja tässä kohtaa useat "premium" merkit eivät enään olekkaan niin houkuttelevia vaihtoehtoja tavalliseen päivittäiskäyttöön. Tämä ei tarkoita sitä että NS-2 olisi se paras kompromissi joka suhteessa, vaan olen aina sanonut sitä että 18"-20" kokoluokan Korealaisvalmistajat ovat tässä kohtaa ja tällä hetkellä joka tapauksessa aika vahvoilla. 15", 16" ja nykyisin osin myös 17" ison vierintäkehän kokoluokista löytyy varmasti parempia kompromissejä juuri "premium" merkeistä Suomenkin olosuhteisiin.
Pitää myös huomioida se että näissä ihan oikeasti Pntti Peruskuluttajalla on selkeää plasebovaikutusta. Eli mikäli prändi on uusi/outo, eikä siis herätä automaattisesti sokeaa luottamusta, leimaantuu ko.tuote helposti paljon helpommin vähemmän "pitäväksi" kuin alitajuntainen "laatumerkki".
Jos oikeasti mennään AVK:lle tutkimaan siellä makaavien kolariautojen rengastuksia, niin tyhmempikin tajuaa että renkaan merkillä itsessään ei ole mitään korrelaatiota vahinkojen esiintymistiheyteen eikä niiden vakavuuteen.
Ainoa kaksi asiaa minkä AVK:lla ja ihan tilastoistakin voi lukea on on se että renkaan kulutuspinnan syvyys vaikuttaa onnettomuusalttiuteen sekä se onko talvella olla kitka vai nastarenkaat.
Nankang NS-2 EI siis todellakaan ole mikään optimi "paras tuote" minunkaan mielestä, mutta jos raha on rajallista, halutaan vähintään suhteellisen vetelemätö tuote kohtuullisella äänitasolla, on NS-2 ihan hyväkin vaihtoehto...noin minun mielestäni.
Joku muu saa toki esittää jotain muutakin, mutta sitten olisi hyvä esuttää myös oikeasti varteenotettava muu vaihtoehto....kuin se että joku nyt vaan sattuu "olemaan paska"?
Noniin, nyt mielestäni perustelut ovat varsin asialliset ja kuulostaa jo minunkin korvaani paremmalta Mutta ei tosiaan tarkoita että itse ostaisin enää "halpisrenkaita" omiin käyttötarkoituksiini, ellen luotettavalta taholta saa testituloksia, jossa aikaisemmat väitteeni todistetaan vääriksi.
Omassa coupessa 225/40 255/35/18 NS-II:set, alustassa uudet tukivarret, puslat, iskarit yms, kulmat on kohdillaan niin ei ole kyllä uraherkkä. Toista kesää renkaat alla ja ei valittamista.
Ps. jos E46:ssa esiintyy uraherkyyttä niin takatukivarsien etuhelojen uusiminen ja kulmiensäätö auttaa asiaan.
Noniin, nyt mielestäni perustelut ovat varsin asialliset ja kuulostaa jo minunkin korvaani paremmalta Mutta ei tosiaan tarkoita että itse ostaisin enää "halpisrenkaita" omiin käyttötarkoituksiini, ellen luotettavalta taholta saa testituloksia, jossa aikaisemmat väitteeni todistetaan vääriksi.
En todellakaan ole ikinä/missään, enkä milloinkaan suositellut kenellekkään 15":n Nankang:ja tai mitään muitakaan "halpisrenkaita" kenellekkään.
Tässä kohtaa satasen säästöllä ei saavuteta yhtään mitään.
Mikä se sinulla olikaan näissä Nankang:ssa vanteen et? Entä, olikos ne alustakulmat säädettu 19" rengastukselle?
Entä sinulle tehty puslaremontti? Ennen vai jälkeen NS-2:sten?
Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!
Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!
toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!
Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!
toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
Minkälaisia ongelmia on ollut näissä Ns-2:ssa?Minulla ollut takana tämän kesän alla koossa 235/40/18, muuta valittamista ei ole ollut paitsi tuo E39:iin "kuuluva" tutina.Tosin en ole ollenkaan varma johtuuko se renkaista.
RF = Reinforced = vahvistettu XL = xtra load. Eli kumpikin olisi vahvistetulla rungolla mut kuiteski samalla kantavuus indexillä 93?? Toisessa mainitaan vannesuoja toisessa ei.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
RF = Reinforced = vahvistettu XL = xtra load. Eli kumpikin olisi vahvistetulla rungolla mut kuiteski samalla kantavuus indexillä 93?? Toisessa mainitaan vannesuoja toisessa ei.
Hämärää. Tosin löytyy verkkokauppa.comistakin joskus tuotteita, joissa vanhempi tuote on hinnoiteltu korkeammaksi kuin uusi korvaava..
Vanteen et oli edes ja takana 38... nankangit oli alla ennen ja jälkeen puslaremontin!!
Myyn ja asennan renkaita työkseni ja Nankangin NS-2 löytyy myös tuotevalikoimasta(ainoastaan tuon huokean hintansa vuoksi) En kyllä voi suositella kenellekkään kyseistä rengasta, mutta toisille se hinta on tärkein!
toki nuo nettikaupat on pullollaan vielä huonompia renkaita! Ja nankang on ok vaikka takapyörinä kuskilla jolla on driftingiä veressä!!
Myyt kyseistä rengasta....mutta et sitä voi kenellekkään suositella?
Kuka teillä maksaa laskut?
Myyt kyseistä rengasta....mutta et sitä voi kenellekkään suositella?
Kuka teillä maksaa laskut?
Edelleen huomioi -sen hinnan takia on oltava näitä halpoja "kiinakummia"!
Tottakai suosittelen aina kunnon renkaita ekaks ja mikäli rahatilanne tai muu vastaava ei millään anna periks niin sitten on tyytyminen esim näihin Nankangeihin.. Kunhan muistaa että näis ei ole kunnon "merkkirenkaaseen" muuta yhteistä kuin että ne on mustia ja pyöreitä!!
Tämänki topicin tarkotus oli mielestäni mielipiteet kyseisistä renkaista eikä vängätä ja väitellä niistä!?!
Mulle tuli viikonloppuna e24 alle uudet Ventus V12 evo K110 (meniköhän oikein..) gummit. Ensivaikutelmana ei ainakaan kaikkein hiljaisin rengas, vaikka koko niinkin pieni kuin 205/55-16. Olisin halunnut koossa 215/55, vaan ei ollut tarjolla. Täytyy rullata enemmän kilometrejä noilla ja kommentoida sitten lisää.
Thjoo. Nyt joku ~2tkm takana näillä kuivalla ja märällä. Ja hyvältä vaikuttaa. Uutena nämä pitivät hieman erikoisen ujelluksen, joka kuului about samanlaisena nopeudesta riippumatta, vaan eipä kuulu enää. Eli joko sisäänajo hoiti homman, tai sitten tuohon on jo tottunut. Hiljaisemmillakin olen ajanut, mutta aivan kelvolliset nämäkin silti melun suhteen ovat.
Tärinöitä tai ylimääräisiä jumputuksia ei ole ollut, ilmeisen pyöreitä siis ovat. Tasapainotuksessa puntteja meni todella vähän, yksi pyörä vallan ilman vastapainoja, enemmän niitä on yleensä esimerkiksi Nokialaisiin tarvittu. Pito näissä on yllättävän hyvä myös märällä ja käytös kaikin puolin neutraali, eipä ole yllätyksiä tullut. Suuntavakaus voisi ehkä olla hieman parempi, tämä tosin varauksella, edellisestä pyöränkulmien säädöstä on aikaa.
Vierintävastuskin näissä on oltava vähintään kohtuullinen, edellinen tankillinen M30B35 koneella meni lukemaan 7.9 litraa sadalla? Lienee mittarissa vikaa.
Tässä koossa Hankookin hintaero contiin ja misukkaan on vielä aika pieni, toisin kuin siinä paljon puhutussa 18+ koossa. Tosin sitä paremmalla syyllä taidan tulevaisuudessa rohjeta kokeilla samaa merkkiä näissä ylikokoisissakin. Ainakin tässä koossa vastine rahalle on mielestäni erittäin hyvä.
Nankangeista mitään tiedä, mutta kun nyt lupasin kommentoida:
Thjoo. Nyt joku ~2tkm takana näillä kuivalla ja märällä. Ja hyvältä vaikuttaa. Uutena nämä pitivät hieman erikoisen ujelluksen, joka kuului about samanlaisena nopeudesta riippumatta, vaan eipä kuulu enää. Eli joko sisäänajo hoiti homman, tai sitten tuohon on jo tottunut. Hiljaisemmillakin olen ajanut, mutta aivan kelvolliset nämäkin silti melun suhteen ovat.
Tärinöitä tai ylimääräisiä jumputuksia ei ole ollut, ilmeisen pyöreitä siis ovat. Tasapainotuksessa puntteja meni todella vähän, yksi pyörä vallan ilman vastapainoja, enemmän niitä on yleensä esimerkiksi Nokialaisiin tarvittu. Pito näissä on yllättävän hyvä myös märällä ja käytös kaikin puolin neutraali, eipä ole yllätyksiä tullut. Suuntavakaus voisi ehkä olla hieman parempi, tämä tosin varauksella, edellisestä pyöränkulmien säädöstä on aikaa.
Vierintävastuskin näissä on oltava vähintään kohtuullinen, edellinen tankillinen M30B35 koneella meni lukemaan 7.9 litraa sadalla? Lienee mittarissa vikaa.
Tässä koossa Hankookin hintaero contiin ja misukkaan on vielä aika pieni, toisin kuin siinä paljon puhutussa 18+ koossa. Tosin sitä paremmalla syyllä taidan tulevaisuudessa rohjeta kokeilla samaa merkkiä näissä ylikokoisissakin. Ainakin tässä koossa vastine rahalle on mielestäni erittäin hyvä.
Yks kerta Nangkangeja alkaa olla ajettu loppuun. Liukas kylmällä ja märällä kelillä. Pystyheittoa tuntuu olevan yhdessä kumissa ihan riittämiin, eikä siitä aiheutuvaa tärinää ole saatu kuriin, vaikka miten pyöritelty rengasta vanteella. Aina hetkeksi paranee, mutta kohta jo palaa.. Noiden jälkeen alla pyörii Kumho Ku31, joka vaikuttaa jo huomattavasti paremmalta... Tosin vasta edessä alla nuo Kumhot, kun pitäis saada poltettua helvettiin nuo tärisevät Nakinakit, jotka siirsin edestä taakse. Ei vaan meinaa palaa tasaisesti molemmila pyörillä, kun ei oo lukkoa Tehtin jopa naapurin ukon kanssa pientä testiä, miten painojakauma etupenkkien välillä vaikuttaa kuminpolttoon
Comment