Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Vastaavia kokemuksia mullakin satunnaisista ajeluista RSI-kitkoilla varustetuista autoista. Kitkoilla tuntuu auto menevän sellaisten joustavien geelityynyjen päällä kun pinnan pehmeän kumin lamellirakenne joustaa. Nastoissa tietysti tapahtuu samaa, mutta ainakin noissa omissa Contin nastoissa vähemmän.

    Eri asia sitten tietysti on jos vertaa sellaisiin nastoihin joissa myös runko nuljuaa, 17" Conteissa ei ole tätä ongelmaa.
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli nimenomaan näin. Niin RSI:ssä kuin muissakin nykykitkoissa on tuo tiekontaktin puuttuminen sisäänrakennettu ominaisuus. Ikäänkuin renkaan ja ajoalustan välissä olisi tosiaankin 1-2cm:n silikonityynyt jotka sitten varsinkin kovemmissa väuhdeissa herättää epäluottamusta jos/kun on tottunut jäykkiin matalaprofiilirenkaisiin. Tämäkin on varmasti pitkälti tottumiskysymys, eikä varmasti häiritse niitä kuljettajia jotka käyttävät kesäkiekkoina alle 17" rengaskokoluokkia.
    Kyseinen "kelluminenhan" mm.RSI:kin vähenee jo kun ko.renkaat ovat kolmanneksen pintaa menettäneinä toisen talven alla, mutta tällöin pito varsinkin kosteissa jääolosuhteissa ei ole enään lähellekkään nastarengasta, vaan jarrun polkeminen lähinnä tuntuu vain kiihdyttävän menoa.
    Uutenahan tuo RSI pitää ns."jäätyneellä jäällä" yllättävänkin hyvin, tiukasta lumesta nyt puhumattakaan, mutta kostea jää on uudellekkin kitkalle kuin kitkalle tekemätön paikka, kun pelkkä kumilamelli ei kosteaan kovaan jäähän kerta kaikkiaan pure.
    Mitä on useampi vuosi tullut seurattua eri renkaita niin ainoat ongelmat talvirenkaissa ja Mersuissa esiintyy juuri Nokian kitkoilla...Mersun luistonesto on liian herkkä ja Nokian kitka taas liian löysä niin autoilla ei pääse sulalla kelillä liikkeelle ottamatta luuistoneston ensimmäistä asentoa pois...toki ihan kaikissa mersuissa kyseistä ongelmaa ei ole mutta mm S korisissa se on.

    Toinen huomionarvoinen seikka Nokian kitkoissa on melkoisen huono vesikelin pito hieman kuluneina...mm Contin ja GoodYearin ns saksankitkat toimii huomattavasti paremmin myös märällä kelillä.. (lue etelän suolamössössä)
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      Mielenkiintoista keskustelua kitkojen osalta. Koskaan aiemmin en ole kitkoja omistanut, mutta nyt katsotaan, miten tuo "R" lunastaa lupauksensa. Kelejä odotellessa.

      "Black Ice Sipe" :think

      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • PFloyd
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 515

        Dodiin. Nyt sai E60 uudet etukumit. NS-2 edessä kokoa 245/35/19 (aiemmin tilalla oli sisäreunastaan kuluneet Goodyearin Eaglet 255/35/19). Taakse jäi Kumhon 275/30/19. Haukkua ei vielä voi näillä kilometreillä, mutta ehtii saada tuntumaa ennen talvirenkaiden laittoa.

        Autoa ostaessa ei suuntausta oltu tehty edellisille rengastuksille edellisen omistajan toimesta, joten muutosta huonompaan tuskin on luvassa. Sitten kun saa opiskelut opiskeltua ja täysivuotisen palkan, niin sitten kelpaa ostella niitä paremman luokan renkaita. Vaihtunee varmaan sitten vanteet ja renkaatkin vähän fiksumpiin mittoihin.

        Comment

        • bemanderi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 191
          • Capital West

          Mulla oli viime talvena toisessa vessassa 235/45/17" Hakkapeliitta 4:set (e39) ja toisessa 225/45/17" RSI:it (e46).

          Allekirjoitan täysin Hemin, Petrin ja Robin kommentit noista Nokian kitkoista. Tuntuu tosiaan kuin olisi pienet geelityynyt alla, ei mitään tuntumaa tiehen. Samoin vesikelipidon huononeminen renkaan kuluessa oli ihan selvä ilmiö. Muutama talvi sitten oli hetken alla Dunlopin saksankitkat (M2), ja meno oli kuin kesärenkailla.
          BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
          Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

          .. plus sitten kaikkea muuta romua.

          Comment

          • KimmoK
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 554
            • Kontiolahti/Joensuu

            Kesärenkaanakin Nokian Z 235/45-17 on todella pehmeä rengas, runko on aivan liian löysä. Onhan niillä ihan mukava ajaa maantiellä mutta eipä paljoa muita ominaisuuksia löydykään.
            ///M Power

            @colehmaizel

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              Löytyihän sieltä muiltakin samanlaisia mielipiteitä noista Nokian RSi kitkoista..
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Antza
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2143
                • Espoo

                Nyt on alla olleet parisen viikkoa Nexen N7000 halpiskumit kokoa 225/40/18. Painii siis hinnaltaan mm. Nankang NS-2:n kanssa samassa luokassa. Aiemmin oli siis kyseiset Nangkangit - niiden märkä/kylmä-ominaisuuksista tulikin jo aiemmin kommentoitua. Nangkangeihin verrattuna Nexenit ovat todella levolliset ajettavat sateisella ja kylmällä kelillä. Voi kiihdyttää ilman sutimista käyttäen kaasua, josta Nankangeilla sai vain uneksia. Muutenkin tuntuvat olevan varsin rauhalliset ja mukavat. Testaamatta on vielä nopeampi ajo sekä kestävyys kilometrien myötä, mutta ensivaikutelma ainakin on positiivinen.
                Current rides:
                F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                Previous rides:
                E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                Comment

                • janne320d
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1342
                  • jns

                  Nankang NS-2, tollaset oli itellä ja hyvät renkaat oli eikä hinnallapilatut.
                  ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10080
                    • KVLA

                    Originally posted by Antza View Post
                    Nyt on alla olleet parisen viikkoa Nexen N7000 halpiskumit kokoa 225/40/18. Painii siis hinnaltaan mm. Nankang NS-2:n kanssa samassa luokassa. Aiemmin oli siis kyseiset Nangkangit - niiden märkä/kylmä-ominaisuuksista tulikin jo aiemmin kommentoitua. Nangkangeihin verrattuna Nexenit ovat todella levolliset ajettavat sateisella ja kylmällä kelillä. Voi kiihdyttää ilman sutimista käyttäen kaasua, josta Nankangeilla sai vain uneksia. Muutenkin tuntuvat olevan varsin rauhalliset ja mukavat. Testaamatta on vielä nopeampi ajo sekä kestävyys kilometrien myötä, mutta ensivaikutelma ainakin on positiivinen.
                    Omassa E39:ssä on ko. renkaat hieman leveämpänä versiona.Näissä ainakin flat-spot ilmiötä on haitaksi asti,kun yöt/ilmat on alkaneet jo kylmetä.Kohtalaisen äänekkäät ja märkäpito ainakin "pitkittäin" aika onneton.Sutii joutavaa tosi helposti märällä,jos ajelee hiemankin reippaammalla kaasulla.Edelliset NS-2:t oli mielestäni paremmat kaikissa noissa "mu-tu mittareissa".Kulminen on vielä näillä ajoilla mahdoton sanoa.Takakumit todennäköisesti vaihtoon aiemmin...
                    Last edited by Heguli 31; 10-09-2008, 12:12.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tuohon vielä sen verran, että ei muuten todellakaan pidä paikkaansa.
                      Itse ajoin viime talven 18" Hakkapelita4:lla ja kun näitä vertaa esim.saman kokoluokan Nokian RSI kitkoihin, on tuossa nastakumissa tukevuutta ihan eri malliin. RSI:kään ei ole huono, mutta ei niin huojumaton kuin tuo nelonen.
                      Tosin vitonen on jo hieman "nuljumpi", mutta ei sekään niin pehmeä kuin vastaava kitka. Alle 17" nykykitkoilla tulen ainakin itse henkilökohtaisesti jo merisairaaksi, eikä pokka enään riitä reippaaseen päätievauhtiin.
                      Samaa mieltä hemin and co. kanssa,viime talvena oli meillä oli kaksi E39:stä.
                      Molemmissa alustasarja sekä 235\45-17 hyvät talvirenkaat ,ensin kokeilin farkku 530d:hen nokian 4:sia,muuten oli rengas ok mutta nastamelua tuli takaa ikävästi.
                      528 Sedanissa tätä ongelmaa ei ollut joten siihen jäi alle noi neloset ja farkkuun laitoin nokian rsi:t.
                      Pidoissa en huomannut suuria eroja molemmat sarjat olivat lähes uusia,toi kitkahan on aina yleensä löysempi runkoinen joten autosta tulee hieman löysempi ajettava mutta itseä tämä ominaisuus ei talvella häiritse.
                      Kesällä sitten auton pitää istua tiessä kuin tatti
                      Last edited by veku; 10-09-2008, 20:57.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • chorrus
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 565
                        • 00100

                        Olinpa viime viikonloppuna kyydissä radalla Peugeot 106 GTI:ssä, jossa kaaret etc etc ja n. 150hv & 850kg. Alla Toyo Proxes! Vitullinen pito.

                        AUDI TT Roadster 3.2
                        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                        ex.
                        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                        E38 740iA bmw schwarz II
                        E39 530dAt titansilbermetallic
                        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                        E32 735iA - lachssilbermetallic
                        E24 635CSI polarismetallic
                        AUDI A6 TDI
                        SAAB 'takemenow' 900i
                        CITROËN XSARA VTS
                        CITROËN JUMPER
                        FORD MONDERO
                        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                        + 23 x Peugeot

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by Dani View Post
                          12-04-2008, 11:37
                          Mitä mieltä Petri olet Hankook S1 Evo:sta?
                          Itse ajelen jo "toista" kesää näillä ja aina vaan tyytyväinen.
                          Samat Hankookin kumit alla ja ei tunnu kuluvan sitten millään
                          No jos vaikka tässä syksyllä yrittäis "väkisin" kuluttaa noi takakumit loppuun niin sais noi 265/30-19" laitettua vihdoinkin tilaukseen
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            Alkanu noi tärinät E39:ssä taas pitkästä aikaa ja kävin kattomassa tossa rengasliikkeessä vähän näitä 2kk / ~3tkm ajettuja nangangeja, no kuskin puolen renkaassa ihan järkyttävä pystyheitto. Näkee silmällä kuinka oikeen muljuu kun pyörittäää sitä :(

                            Vähän pettynyt olen kun tällä ajolla renkaat menee kelvottomiksi, nyt pitää viimestää ensi kesäksi sitten tilaa jonkun muun merkkiset renkaat eteen.

                            -Jyri
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by jyrbba69 View Post
                              Alkanu noi tärinät E39:ssä taas pitkästä aikaa ja kävin kattomassa tossa rengasliikkeessä vähän näitä 2kk / ~3tkm ajettuja nangangeja, no kuskin puolen renkaassa ihan järkyttävä pystyheitto. Näkee silmällä kuinka oikeen muljuu kun pyörittäää sitä :(

                              Vähän pettynyt olen kun tällä ajolla renkaat menee kelvottomiksi, nyt pitää viimestää ensi kesäksi sitten tilaa jonkun muun merkkiset renkaat eteen.

                              -Jyri
                              Kannattaako noita Nankangin paskoja ostaa? Niin moni on jo raportoinut täälläkin, että noita pilallisia renkaita on tolkuttomat määrät. Ihtiään saa kyllä kiusata jos haluaa.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • sailor
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2003
                                • 369
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by teropa View Post
                                Kannattaako noita Nankangin paskoja ostaa? Niin moni on jo raportoinut täälläkin, että noita pilallisia renkaita on tolkuttomat määrät. Ihtiään saa kyllä kiusata jos haluaa.

                                Tero
                                Oletko laskenut mikä on tuo "tolkuttomat" määrät tai "pilallisten" määrä vaikka nyt vaan tässä ketjussa? Montako tuhatta paria pyörii Suomessa ilman ongelmia ja montako ongelmaa johtuu ulkoisesta tekijästä?

                                Saapa nähdä kuinka omat nankangit ovat pärjänneet seisottuaan viime marraskuusta lähtien E39 alla. Alkaa olla aika peitellä m3 ja laittaa vanha sotaratsu tulille. Melkein hetihän tuohon saa tietty laittaa nastat alle, mutta saa nähdä minkalainen flatspot noissa renkaissa on näin pitkän seisonnan jälkeen.

                                Jani

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎