Originally posted by r.w.
View Post
Eli NS2:n vesiliirron rajanopeus on 73kmh ja "premium" Misukan ja GY:n 78kmh...eroa siis "huimat" 5km tunnissa(huom.1-1 1/2mm kulutuspinnan kuluminen vastaa suunnilleen samaa eroa).
Eli nämä "kieli poskessa odotella milloin lähtee vesiliirtoon"...ovat aivan puhdasta mielikuvitusta ja romantiikkaa, jota ruokitaan tällä "premiumrenkaiden" uskottavalla ja toisiin varsin hyvin uppoavalla markkinoinnilla(toisiin se vain vaikuttaa tehokkaamiin kuin toisiin):

Märän kelin kovanopeuksisessa jarrutuksessa NS2 häviää misukalle taas "huimat" 3m(muistellaan ja suhteutetaan taas niihin talvikelin jarrutusmatkoihin):

Kuivan kelin jarrutuksessa NS2 häviää misukalle massiiviset 0.5m(ja muistellaampa nyt taas niitä nasta ja kitkarenkaiden eroja)!:

Lisätään tuohon sitten vielä taulukko joka havainnollistaa kulutuspinnan merkitystä vesikelin pito-ominaisuuksiin ja suhteutetaan nyt saatuja kesärenkaiden eroja tämän kautta:

Eli oikeasti kun vaihtaa sen NS2:n alta pois millin aiemmin kuin misukan, ollaan kutakuinkin samassa tasossa kokonais"turvallisuuden" kanssa.
Oikeasti tämän uuden NS2:n ja "premium misukan" erot suorituskyvyssä ovat niin pieniä käytännössä, että sokkotestissä ei sellaista kultapersettä olekkaan joka oikeasti huomaisi eron, Pentti Peruskuluttajasta nyt puhumattakaan.
Toki, "tuloksia" saadaan kun taustalla jyllää mielikuvat ja romantiikka, mutta todellisuudessa näiden erit tänä mäivänä ovat varsin pienet(talvirenkaissa pelkkä renkaan malli saattaa muuttaa suorituskykyä aivan älyttömästi).
Comment