Muutama tuhat kilometriä on tullut ajeltua nuilla nankang ns-2:lla, ei todellakaan mitään valittamista renkaissa. Renkaat eivät vetele mihinkään urissa toisin kuin entiset pirellin p7000. Kokona 235/40 ja 265/35 18" e34 M5 alla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noh nih, renkaat alla ja ensivaikutelmat helvetin hyvät. Heti huoltiksen pihasta tielle päästyä älysi, kuinka paljon ne Marangonit oikein vetelikään. Nämä ei vetele, ei tunnut urat eikä epätasasuudet, meno on tasasta ja pehmeää, ja huomattavasti hiljasempaa. Rengasmelu pieneni yllättävän paljon.
Kävin tietysti myös ajamassa mutkapätkää, ja kyllä se auto kivasti vieläkin tiehen liimautuu, mutta sanoisin että karvan verran paremmin meni vanhoilla. Ja koska näillä meno on pehmeämpää, ei ole samanlaista tuntumaa tiehen. Mutta nämä erot siis hyvin pieniä.
Kyseessä siis Nankang NS-2 215/45/17, ja vertailukohtana samankokoiset Marangoni Zeta lineat. Magaronit oli tietysti jo vanhat ja vähän epätasaisesti kuluneet, mutta epäilen että ovat uutenakaan samaa tasoa olleet.
Comment
-
-
Originally posted by sepp0Noh nih, renkaat alla ja ensivaikutelmat helvetin hyvät. Heti huoltiksen pihasta tielle päästyä älysi, kuinka paljon ne Marangonit oikein vetelikään. Nämä ei vetele, ei tunnut urat eikä epätasasuudet, meno on tasasta ja pehmeää, ja huomattavasti hiljasempaa. Rengasmelu pieneni yllättävän paljon.
Kävin tietysti myös ajamassa mutkapätkää, ja kyllä se auto kivasti vieläkin tiehen liimautuu, mutta sanoisin että karvan verran paremmin meni vanhoilla. Ja koska näillä meno on pehmeämpää, ei ole samanlaista tuntumaa tiehen. Mutta nämä erot siis hyvin pieniä.
- kuulostaa hyvältä. Odottelen omia kumejani & vanteita saapuvaksi huomenna mutta pelkään pahoin että menee ensi viikkoon ;\ - arghh...
Comment
-
-
Originally posted by sepp0Kyseessä siis Nankang NS-2 215/45/17, ja vertailukohtana samankokoiset Marangoni Zeta lineat. Magaronit oli tietysti jo vanhat ja vähän epätasaisesti kuluneet, mutta epäilen että ovat uutenakaan samaa tasoa olleet.
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Itsellä GT-Radialit nyt kierroksessa (2 kpl) ja voin sanoa,että tämä merkki on heikko, verrattuna esim Nexen. Kumit vaativat molemmat yli 45g painoa. (Kumit oli ensin takana, jolloin etuvanteissa oli 10g painoa.) Vaihdoin kumit eteen tänä aamuna, ja etuvanteisiin tuli taas tuo samainen 45-50g painoa. Takavanteet eivät tarvinneet 15g enempää. (Toinen rengaspari Minerva). Vaihdon syynä akselien kesken oli renkaiden vetely/vaeltelu. GT:t liian pehmeät taakse ,kun Minervat edessä. Auto meni kuin keitetty makarooni, kun kuviot "kaatuivat" käännöksissä. Nyt ajettavuus palautui taas hyväksi.Eli sekarengastukseen korkeintaan etupäähän nämä.
Pitoa kuivalla GT:ssä on kiitettävästi, pehmeä kun on, mutta sateella yllättävän liukas. Katsotaan miten noi Minervat toimii, kun hetki niillä nyt "suditaan".
Comment
-
-
Nankang NS-2 19"Nyt yli 5tkm takana, ei kulumista, sateella yllättävän pätevä ja kuitenkin liimautuu myös kuivalla
. Aluksi tuntui omasta mielestä tuo rengasmelu hieman häiritsevältä, mutta nyt muiden kommentteja lukeneenä ilmeisesti myös sitten hiljainen kumi tuo ns-2. Itsellä ei 19" kokoluokassa mitään vertailupohjaa.. Suosittelen kuitenkin kumia ja saksan ebay myy noita 19" 600€ srj!! Hinta siis ei todellakaan huimaa!
Comment
-
-
Originally posted by hurtta- kuulostaa hyvältä. Odottelen omia kumejani & vanteita saapuvaksi huomenna mutta pelkään pahoin että menee ensi viikkoon ;\ - arghh...
Comment
-
-
Tuo "halparengaskäsite" vaatii kuitenkin hieman spekulaatiota. Eli voimme vain ihmetellä miksi näillä "ylikokoisilla" ns.merkkikumeilla kuluttajahinnat ovat x2 ja jopa x4 suuremmat kuin tuuman/kaksi pienemmän vannehalkaisijan mutta saman nopeusluokan renkaalla? Ok, valmistus-sarjat ovat pienempia, mutta ei sen pienempiä kuin esim.175/60-15":sen(ns.meganekoko)tms.?
Eli maksammeko lisää x2-x4 Contin, Pirellin tai Misukan (17"-20")tms.ylikokorenkaassa oikeasti kustannusvastaavuudesta vai onko takana jotain vallan muuta mitä ei ole mm.Nankang:in taustalla?
Eli, miten kaksi saman nopeusluokan renkaassa voi olla hinnassa moninkertainen ero kun pelkkä vannehalkaisija muuttuu parilla tuumalla?
Ei mitenkään jos kyse on pelkästään vähittäismyynnistä vaan taustalla on ensiasennusrengaspolitiikka. Eli valmistaja hinnoittelee tuotteensa niin että kate kyseisestä rengaskoosta tulee vasta kun ensin om myyty "nahkoineen" autotehtaalle rengas ja kun se 17"-19" kumi on kulunut vuoden/kahden jälkeen vaihtokuntoon, ja uusi kierros samanlaisia tarvitaan alle, on tilinteon hetki. Se miksi samat tehtaat myyvät sisaryhtiönsa tuottamaa tismalleen samaa tuotetta , mutta eri merkkisenä alle puolet halvemmalla, johtuu siitä että katepolitiikka on täysin erilainen. Ei siis välttämättä siitä että tuote olisi yhtään huonompi kuin se tuote jota valmistetaan myös ensiasennukseen.
Eli karrikoiden on samasta asiasta kuin orggisvaraosan myynnistä maahantuojaorganisaation kautta vastaan motonetin merkittömässä laatikossa myymästä täysin samalta linjalta tulevasta osasta.
Tuote ei ole yhtään parempi vaikka se on haettu Laakkosen/Metron tiskiltä, mutta hintaero voi olla nelinkertainen.
Sekin kannattaa pitää mielessä että monet näistä "halpisvalmistajiksi" täällä mielletyistä valmistajista on maailmanlaajuisesti hirvittävän paljon suurempia tekijöitä rengasvalmistajina, kuin täällä mielletty merkkitekijä(mm.kesärenkaissa Nokia). Eli tässä kohtaa pelkkä tuotteen hinta ei ole suoraan kytköksissä sen laatuun, kuten ei ole tuossa merkkivaraosa esimerkissäkään.
Comment
-
Comment