Originally posted by Laakeri
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ei lue mullakaan tuota m+s merkintää
Originally posted by LaakeriLukeeko teillä muuten nankang ns-2:sissa kyljessä, että m+s? Itse kiinnitin huomiota tuohon merkintään. Sen mukaanhan nuo olis talvirenkaat?
Kysytäämpä samalla toista asiaa. Kuinka leveät renkaat pitäisi lain mukaan olla 9" vanteella? Kaverilla on 225 leveät ja oli poliisi sakkoa kirjoitellessaan samalla valittanut niistä, että liian kapeat renkaat. Kuulemma muutenkin tulee liikaa ulos vanne kaaresta, vaikka kuvio on kaaren sisässä, eikä raapi renkaat mihinkään suuremmallakaan lastilla. Mitkä on muuten tarkat säännökse sille, että miten paljon saa tulla ulos kaaresta ? Taitaa olla taas uuden otteen hakemisen aikaF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by LaakeriKysytäämpä samalla toista asiaa. Kuinka leveät renkaat pitäisi lain mukaan olla 9" vanteella? Kaverilla on 225 leveät ja oli poliisi sakkoa kirjoitellessaan samalla valittanut niistä, että liian kapeat renkaat. Kuulemma muutenkin tulee liikaa ulos vanne kaaresta, vaikka kuvio on kaaren sisässä, eikä raapi renkaat mihinkään suuremmallakaan lastilla. Mitkä on muuten tarkat säännökse sille, että miten paljon saa tulla ulos kaaresta ? Taitaa olla taas uuden otteen hakemisen aika) kirjasta, jonka mukaan ehkä tuo 225 rengas on juuri ja juuri riittävä rengasleveys. Katsastusasemalta tai rengasliikkeestä kannattaa kysyä tuota STRO opasta ja katsoa sieltä taulukoista. Jos rengaskoko on laillinen niin ei muuta kuin kopio STRO kirjasen sivulta ja autoon mukaan. Seuraavan kerran kun näsäviisas kyttäruutu pysäyttää kaverisi niin käske näyttää sitä STRO sivun kopiota..
Ja mielestäni ei ole mitään merkitystä kuinka ulos vanne tulee lokasuojan kaaresta. Tärkeintä on että kulutuspinta jää kaaren reunan sisäpuolelle. Ja jos esimerkiksi takana tulee takaa päin katsottuna vaikkapa katsastusmiehen mielestä liian ulos renkaat niin homman voi korjata helposti roiskeläpällä. Irroitettavalla tietysti jonka saa heti katsastuksen jälkeen pois!
Olen kyllä joskus kuullut että joku poliisi (tai katsastusmies) olisi itkenyt tuota samaa asiaa että vanne tulee liian ulos. Mutta haluaisin nähdä lakikirjasta sen kohdan missä sanotaan että liian ulos tuleva vanne on laiton jos kerta renkaan kulutuspinta jää tarpeeksi sisälle kaarta. Joku ääliöhän sitä oli jo kerennyt perustella että liian ulos tuleva vanne on vaaralline jalankulkijoille. Vittuako kävelevät liian lähellä autoa!
Vielä noista rengasnormeista sun muista sen verran että Saksassa kyllä on laillisia mitä uskomattomimmat rengas- ja vanneyhdistelmät. Ja siellä saa laittaa tosi leveälle vanteelle tosi kapeita renkaita ja leima tulee konttorilta. Eikä poliiseillakaan ole mitään sanomista jos kyseinen yhdistelmä on katsastettu. Ja siellä ne vetää vaan tuhatta ja sataa autobaanalla ja hyvin kestää paikat. Eli eiköhän se vähän kapeampi rengaskin toimi tarpeeksi hyvin näillä meidän paikallisilla nopeuksilla eli max 120km/h..
Itselläni on ollut 9" vanteella 215 rengas ongelmitta ja tuttavillani jopa 205 leveä joka oli mielestäni jo turhan kapea. 10" vanteella minulla on ollut 235 rengas ongelmitta jopa talvirenkaana. Kapein rengas mitä on ollut leveällä vanteella oli 12" x 17" vanteella 255/45/17 rengas mutta toista kertaa en taatusti laita vastaavaa yhdistelmää.. kyllä hirvitti ajaa vaikka koskaan ei ollut mitään ongelmia..265/40/17 rengaskaan ei mennyt tuolle 12" vanteelle, ei sitten millään, mutta 255/45/17 saatiin menemään koska oli korkeampi profiili. Alunperin rengasliikkeessä suosittelivat jotain 335 leveitä renkaita ja sanoivat että jo 275/40/17 olisi liian kapea..
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
http://www.autowiki.fi/index.php/Van..._vanneleveydet
Tuolta löytyy näemmä tuo STRO normisto. 225/40-16 rengas on laillinen 9" vanteelle tuon perusteella, mutta 225/45-16 ei ole?? Ihme touhua. Pitää käydä konttorilta kysymässä asiaa. Tuota vannesettiä ei ole edes muutoskatsastettu, koska itse rengas menee sääntöjen mukaan ilman muutoskatsastusta. Pitää samalla ottaa selvää tuosta kaarien laitosta, että mikä on ite katsastusmiehen kanta on asiaan.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakerihttp://www.autowiki.fi/index.php/Van..._vanneleveydet
Tuolta löytyy näemmä tuo STRO normisto. 225/40-16 rengas on laillinen 9" vanteelle tuon perusteella, mutta 225/45-16 ei ole?? Ihme touhua. Pitää käydä konttorilta kysymässä asiaa. Tuota vannesettiä ei ole edes muutoskatsastettu, koska itse rengas menee sääntöjen mukaan ilman muutoskatsastusta. Pitää samalla ottaa selvää tuosta kaarien laitosta, että mikä on ite katsastusmiehen kanta on asiaan.
ei sen parempaa tietoa asiasta ole, mutta eiköhän korkeampi profiiliset renkaat ole löysempi runkoisia, niin sen takia ei saa laittaa niin leveälle vanteelle... kai niillä leveystaulukkojen tekijöillä joku tieto on asiasta ollut. tuskin ihan hatusta vedettyjä lukujamulla tosin oli 225/45-16 kumi 9" leveällä vanteella ja ihan hyvin pelitti... eri asia mitä konttorin setät sii
tä tykkää.
Comment
-
-
Triangle 225/45 x 17
Tällaiset pyörivät oman E36 328i:n alla:
Yllättivät kohtuullisella hiljaisuudellaan ja vetelemättömyydellään.
Kostean kelin ominaisuuksista ei ole suurempaa tietoa vielä...
Nankang NS-2
Nexen N3000
Marangoni Zeta Linea
Falken FK-451
Falken FK-452
Barum Bravuris
Hankook Sport K104
Pneumant P950
GT-Radial
Dunlop Sport 9000
Kumho Ecsta KU31
Fulda Carat Exelero
Uniroyal RainSport 1
Kumho KU19
Nokia NRY[/QUOTE]Last edited by jonne; 11-09-2006, 09:21.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Laakerihttp://www.autowiki.fi/index.php/Van..._vanneleveydet
Tuolta löytyy näemmä tuo STRO normisto. 225/40-16 rengas on laillinen 9" vanteelle tuon perusteella, mutta 225/45-16 ei ole?? Ihme touhua. Pitää käydä konttorilta kysymässä asiaa. Tuota vannesettiä ei ole edes muutoskatsastettu, koska itse rengas menee sääntöjen mukaan ilman muutoskatsastusta. Pitää samalla ottaa selvää tuosta kaarien laitosta, että mikä on ite katsastusmiehen kanta on asiaan.
Mulla on ollut aikanaan 225/50-16 kumit 9" vanteella ja ihan hyvin toimivat. Laillisuudesta en tiedä kun en käynyt sitä keneltäkään kyselemässä eikä miliisit koskaan pysäyttäneet noiden takia.
Comment
-
-
Originally posted by JukiiMun 205/40/17 ns-2:sissa on ainakin toi m+s merkintä. On muuten aika liukkaat sateella
Tuo m+s merkintä kyllä pisti miettimään, pitää varmaan kokeilla, että tekeekö mitään talvellaEi raskis ostaa 215/40R17 talvikumeja, ja nuita perus 195/60R15 settejäkään kehtaa levitettyihin kaareihin uittaa, on kohtuu hirveän näköistä.
E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by LaakeriTuo m+s merkintä kyllä pisti miettimään, pitää varmaan kokeilla, että tekeekö mitään talvellaEi raskis ostaa 215/40R17 talvikumeja, ja nuita perus 195/60R15 settejäkään kehtaa levitettyihin kaareihin uittaa, on kohtuu hirveän näköistä.
Voisinpa melkein leikkiä ennustajaa ja sanoa että kyllä noilla pärjää suolatulla ja sulalla asfaltilla talvella (=>kesäkeli) mutta oikeassa talvikelissä voipi olla nuo NS-2 suhteellisen niljakkaat vaikka niissä kuinka on M+S merkintä
Comment
-
-
Originally posted by hurttaVoisinpa melkein leikkiä ennustajaa ja sanoa että kyllä noilla pärjää suolatulla ja sulalla asfaltilla talvella (=>kesäkeli) mutta oikeassa talvikelissä voipi olla nuo NS-2 suhteellisen niljakkaat vaikka niissä kuinka on M+S merkintä
Btw, ite tilailin viime viikolla talveks uudet 225/50/16 Hakkapeliitta 4 nastat hintaan 380e sarja kotiovelle kannettuna!Tällä hinnalla juuri tullu halpiskumit enää mieleen! Tavara tuli kahdessa päivässä...
Halukkaille tuolta, saattavat mennä aika vikkelään...
---> http://www.vannetukku.fi/product_inf...oducts_id=2169530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Varmistettua tietoa noista kaari ja rengashommista. Tuon STRO taulukon mukaan tosiaan se katsastusmies katsoi nuo rengas/vanne yhdistelmät. Toiseksi itselläni kun on nuo 8½ et13 vanteet 215/40R17 kumeilla E36:sessa, niin edessä, josta ei ole kaaria levitetty jäi juuri kintaalle, että riittääkö. Sanoi että levitä pienesti kaarta, että kuvio pysyy kaaren sisällä niin kelpaa. Takana, johon tehin tilaa kaariin, ei ollut mitään sanomista, vaikka itse vanne tulee rutkasti kaaresta ulos. Kunhan kuvio on kaaren sisässä niin kelpaa. Ja toki ei saa raapata mihinkään.
Kaverille tosiaan poliisi väitti, ettei saa tulla vanteet kaaresta ulos. Paskapuhetta. Itse otan ainakin dokumentin katsastusmieheltä sille varalle, että nuo tinanapit tulevat tinkaamaan.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by RavermeisterJa noissa kumeissako riitti kantavuus E36:seen?E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
Comment