Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50 turbo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 454

    4x100 -> 5x120?

    onnistuuko jaon muutos vaihtatamalla pyörännavat esim e28sta? vai miten porukka on tehnyt muutoksen?
    http://www.teammadmax.com
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Olisko haku mitään?
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • m50 turbo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 454

      #3
      aijemmat jutut on jo kyllä luettu... pitää sit sorvauttaa töissä sellaset navat, jos ei minkään toisen vehkeen navat sovi
      http://www.teammadmax.com

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Kerrottakoon nyt ainakin ettei e28 osista ole mitään hyötyä, eli eivät käy.
        Olli.

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #5
          E36:sen navat menee E30:n tolppaan eteen pienellä sovituksella, ja taakse menee suoraan E30 M3:n navat.
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 901
            • Jyväskylä

            #6
            Tällänen vaihtoehtohan on myös olemassa.

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Jukka81 View Post
              E36:sen navat menee E30:n tolppaan eteen pienellä sovituksella, ja taakse menee suoraan E30 M3:n navat.
              E36 minkälaisen sovituksen vaatii?

              tarkoitatko tuolla E30 M3 napa systeemillä ihan pelkkää napaa vai koko takakynkkä systeemiä?
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Daa Daa View Post
                Tällänen vaihtoehtohan on myös olemassa.

                http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...f01610/04k.jpg
                Ja jako on 5*130 vähennäppä tuosta 5 pulttikehästä 10mm eli 5mm lähemmäs siirtyvät reiät toisiaan eli ohueksi menee.

                Originally posted by Eepo View Post
                E36 minkälaisen sovituksen vaatii?

                tarkoitatko tuolla E30 M3 napa systeemillä ihan pelkkää napaa vai koko takakynkkä systeemiä?
                Kynkkä on sama kuin levyjarru e30, jarrulevy ja satulan kehikko ovat M3 osia, joita ei ole muissa autoissa, itse satula on sama kuin e32 tietyissä malleissa. Käsijarrun osat(ml. jarrukilpi) ovet eri kuin normaali e30 malleissa, mutta _EHKÄ_ samat kuin e34 autoissa.

                Eli palapeliä pukkaa joka tapauksessa, vaikka m3 navat ovat "helppo" updeitti.

                Ja tietenkin vielä huomion arvoista että m3 raideleveys on isompi kuin normaali e30, eli navat tulevat leveämmälle.

                Ei ABS, rumpujarrullinen e36 käyttää takana samaa pyöränlaakeria kuin e30, eli mahdollisesti sen napa voi olla sovitettavissa, en löytänyt mitään dokumenttia, että joku olisi ko napaa käyttänyt.

                E36 Compactin napa käy suoraan, mutta käsittääkseni se levittää vielä ulommas kuin e30 m3 napa, jos joku tarkemmin tietää niin kertokoot.

                Compact navan kanssa voi _ILMEISESTI_ käyttää compactin jarrulevyä ja e30 käsijarrun osia ja satulaa, taas saa korjata, tämä on mutua.

                Kaikkein helpoin(enkä siis maininut hinnasta mitään) olisi "scorettaa" esim kolaroita m3 saksasta ja myydä osina pois ja jättää itselle nuo akselistot, saisi kaikki palikat kerralla ja varmasti toimivan geometria eteenkin, mutta etupäästä kertokoon joku muu.

                Niin ja EDITTIÄ:

                Mielestäni e36 etunapa ei todellakaan käy "pienellä sovitteella" e30 tolppaan, voi olla että olen väärässä, korjatkaa tämäkin jos meni metsään.
                Last edited by Rocla; 07-12-2006, 16:24.
                Olli.

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5725
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Miten käy abs:n kanssa jos solvaa nuo e36 etunavat paikalle, kun eiks siinä ole erimäärä hampaita kun e30?? vai onko sillä mitään merkitystä? :think
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    #10
                    E36:sen etunavassa sama määrä ABS:n hampaita kuin E30:n, halkaisijasta täytyy sorvata muistaakseni 0,3mm pois, niin toimii ABS:t.
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1145
                      • Tornio

                      #11
                      eli onko joku päässy mittaileen laakerin kokoja e30 ja e36 etunavoista,tietäs vähän mitä siihen pitäis tehä,onko e36 navassa/laakerissa sisäreikä suurempi?ja onko edes mahdollista saada sovitettua?cnc sorvilahan sais teetettyä kokonaan uuden navan,mutta miten tuon laakerin kans jos sitä ei saa irrallisena..2-rivinen laakerihan se varmaan on..

                      Comment

                      • Jukka81
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 1176

                        #12
                        E36:n etunavassa laakerin sisäreikä suurempi, kuin E30:ssa, holkin sorvaa vaan väliin, niin aika pienellä työllä saa sopimaan E36:n etunavat E30:iin.
                        -E30 325i M-TechII Turbo
                        -E39 528iA M-Sport
                        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Jukka81 View Post
                          E36:n etunavassa laakerin sisäreikä suurempi, kuin E30:ssa, holkin sorvaa vaan väliin, niin aika pienellä työllä saa sopimaan E36:n etunavat E30:iin.
                          E36 napa ja laakeriyhdistelmä on korkeampi kuin e30, olkatapin kierre mutterille jää olemattomaksi, on kuulemma tehty ympäri maailman noita, varmaan joku selleinen "kikkailumutteri" lienee tarpeen.
                          Olli.

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3217
                            • Mystinen Kuopio

                            #14
                            Tehkääpä joku tuo E36 napojen sovitus onnistuneesti autoonne ja laittakaa palikat + ohjeet näytille
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Soiled View Post
                              Tehkääpä joku tuo E36 napojen sovitus onnistuneesti autoonne ja laittakaa palikat + ohjeet näytille
                              Mä voi tarjota osat, tarjotkaa joku muu koneistukset.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎