Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • conna
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 324

    #31
    Originally posted by Maza View Post
    Olisiko kenelläkään irtaallaan E30 M3 ja/tai E36 compact takanapaa ? Tarvis tietää mittoja noista molemmista. Haussa olisi siis kuvasta selviävä mitta:


    Ps. Myös perus E30 325i tms takanavan mitat kiinnostaa
    toi e30 325 mitta on noin 65,5mm




    Last edited by conna; 22-12-2008, 19:31.
    %

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #32
      Nonnii.. tässä hieman tilastotietoa mitä tähän mennessä olen saanut selville:

      Tuo em. mitta seuraavissa navoissa on:
      E30 325ix (etu) 51mm
      E30 325i (taka) 65,5mm
      E30 M3 (taka) 70mm

      eli m3 napa on tosiaankin ~5mm leveämpi kuin e30 325i.

      Vielä olisi kiinnostusta seuraavien napojen mittoihin:
      e36 compact
      z3 1.8-2.8
      e36 320-325

      Noissa näyttäisi ainakin olevan laakeri samoilla mitoilla kuin e30:ssä. Pelkkien painojen perusteella e36 320-325 napa näyttäisi olevan kapein ja z3 napa levein. E36 320-325 napa on jopa huomattavasti kevyempi kuin e30 m3 ja sitä kautta tuo mitta kiinnostaisi erittäin paljonkin...
      Last edited by Maza; 23-12-2008, 15:01.

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #33
        Hiukan lisää tilastotiedettä...

        Tuo em. mitta seuraavissa navoissa on:
        E30 325ix (etu) 51mm
        E30 325ix (taka) 81mm
        E30 325i (taka) 65,5mm
        E30 M3 (taka) 70mm
        E87 1-sarja (taka) 60mm
        E36 323ti compact (taka) 85mm

        Just kotiutu tuollaset 1-sarjalaiset navat ja näyttäisi muiltakin mitoiltaan olevan sopivat e30:iin. Tuollaiset tulee itselle etupäähän (nelivetoon !!!!!) ja taakse compactin navat (pitäisi olla ~yhtä leveät tai hiukan leveämmät kuin vakio ix takanavat).

        Vink vink.. noi ykkösen navat on muuten tosi sopivan hintaiset verrattuna nykyään naurettavasti hinnoiteltuihin e30 m3 napoihin..
        Last edited by Maza; 28-02-2009, 18:12.

        Comment

        • BMF
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 149
          • Helsinki

          #34
          ???

          Onkos noissa ykkösen navoissa laakerit erilaiset ku e30(siis puhutaan 325i ei
          ix)?
          Ku täällä on vissiin aika moni vaihtanu tota jakoa ni vois laittaa reseptiä
          miten on ite tehnyt...:think
          Esim:mitkä navat eteen ja mitkä taakse ja mitä on joutunu tekemään....ja niin edespäin
          1983 e21 Tbo
          1973 Ascona A
          1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
          1969 Corvette BBC
          1967 El Camino BBC
          1996 750ia Talvi käyttis.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #35
            Originally posted by BMF View Post
            Onkos noissa ykkösen navoissa laakerit erilaiset ku e30(siis puhutaan 325i ei
            ix)?
            Ku täällä on vissiin aika moni vaihtanu tota jakoa ni vois laittaa reseptiä
            miten on ite tehnyt...:think
            Esim:mitkä navat eteen ja mitkä taakse ja mitä on joutunu tekemään....ja niin edespäin
            Ykkösen takanavoissa laakerit on eri varaosanrolla, mutta mitat on muistaakseni joka suuntaan samat kuin e30 takalaakeri. Ts. laakerityypissä tapahtunut jotain muutosta, mutta mitat samat.

            Eikös etunavoiksi kelpaa e36 325i etunavat pienellä väliholkilla ja takanavoiksi sitten vaikka nuo e87 takanavat. Toki molemmat vaatii sitten jarruihin vielä omat muutoksensa.

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #36
              Onnistuisko jaon muutos sorvaamalla?
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by jouni.325 View Post
                Onnistuisko jaon muutos sorvaamalla?
                Emmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.

                Että sen verta vanha juttu.

                Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.

                Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.
                Olli.

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by Maza View Post
                  Hiukan lisää tilastotiedettä...

                  Tuo em. mitta seuraavissa navoissa on:
                  E30 325ix (etu) 51mm
                  E30 325i (taka) 65,5mm
                  E30 M3 (taka) 70mm
                  E87 1-sarja (taka) 60mm
                  E36 323ti compact (taka) 85mm

                  Just kotiutu tuollaset 1-sarjalaiset navat ja näyttäisi muiltakin mitoiltaan olevan sopivat e30:iin. Tuollaiset tulee itselle etupäähän (nelivetoon !!!!!) ja taakse compactin navat (pitäisi olla ~yhtä leveät tai hiukan leveämmät kuin vakio ix takanavat).

                  Vink vink.. noi ykkösen navat on muuten tosi sopivan hintaiset verrattuna nykyään naurettavasti hinnoiteltuihin e30 m3 napoihin..
                  Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?


                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #39
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?
                    Liekkö useita vaihtoehtoja, mutta itselle tuli tämmöinen randomilla:



                    Maza ilmeisesti jo tietää hinnankin...
                    Olli.

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #40
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Onkos tuon ykkösen navan osanumero 33 41 6 760 056? Sopiiko vetarinrihlat suoraan tuohon napaan?
                      Paketista apinoitua -> juurikin nuo navat on itsellä. Vetarin boorit on samat. Hintaa tuolla ykkösen navalla on ~1/3 e30 m3 navasta.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #41
                        Originally posted by Maza View Post
                        Paketista apinoitua -> juurikin nuo navat on itsellä. Vetarin boorit on samat. Hintaa tuolla ykkösen navalla on ~1/3 e30 m3 navasta.
                        No tilaukseenhan ne meni.
                        Olli.

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Maza View Post
                          Ykkösen takanavoissa laakerit on eri varaosanrolla, mutta mitat on muistaakseni joka suuntaan samat kuin e30 takalaakeri. Ts. laakerityypissä tapahtunut jotain muutosta, mutta mitat samat.

                          Eikös etunavoiksi kelpaa e36 325i etunavat pienellä väliholkilla ja takanavoiksi sitten vaikka nuo e87 takanavat. Toki molemmat vaatii sitten jarruihin vielä omat muutoksensa.
                          Eli jos tavoitteena olisi ainoastaan jaonmuutos, saattaisi se onnistua myös käyttämällä vakiojarruja poraamalla uuden jaon levyihin, ainakin takapäässä? takaveto siis kyseessä. Edessä varmaan kannattaisi tehdä samalla jonkin sortin jarrupäivitys, ainakin jos jarrulevyt alkaa olla vaihtokunnossa, kuten omalla kohdallani. Jos käytetään E36 325 etunapaa soviteholkilla, oliko tuohon olemassa joku kohtuuvaivalla/rahalla sopiva satula/levypäivityskombinaatio?
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #43
                            Täällähän on mainiota juttua tullut eli E87 takanapa lähtee tilaukseen täälläkin ja hyvä juttu on se, että tuo on sen 5mm lyhyempi jolloin vanne jää juuri sopivasti sisään!
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              #44
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Emmä haluu ilkee olla, mutta... Jeesus Kristus Vapahtajamme esitti saman kysymyksen ristillä ja hänelle kerrottiin että käytä searchia.

                              Että sen verta vanha juttu.

                              Ei onnistu, muuten kaikilla olisi sellainen.

                              Onnistuu, muttei 5*120 jaoksi e30 osilla.
                              ajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/
                              onneksi maza on löytänyt ratkaisun
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #45
                                Originally posted by jouni.325 View Post
                                ajattelin koko navan tekemistä, mut tuo boori vaikea toteuttaa=/
                                onneksi maza on löytänyt ratkaisun
                                No silloinan vain on taivas rajana, jos koko napa on uusiksi menossa.

                                Tosin saattaa tulla silti halvemmaksi ostaa vaikka koko m3 akselisto, kuin teettää napa.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎