Originally posted by Rocla
View Post
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Soitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. Ei tosin kertonu montako niitä tehtiin, valmistusmäärähän vaikuttaa hintaan. En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. M3 akselisto ois kyl kiva mut rahaa palaa siinäkin jos löytää, ei niin yleisiä... Siks miettiny omaan uusii napoi, pääsis halvemmal ja helpommal.
-
Originally posted by .:Dam:. View PostSoitin just tänän yhteen konepajaan ja kysyin napojen teettämistä. Olivat tehneet johonkin nipponiin uudet navat eikä maksanu kovin montaa satasta. . En tiedä mitä orkkisnavat maksaa mut tuskin paljoa on hinnassa heittoa. .
no compactin navat on ~65e kpl
ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.
että kannattaako paljon teetellä?%
Comment
-
-
Tol muutamal satasel sais 4 napaa pultteineen. Tietty vois säästää sil et ostaa E87:n / Compactin takanavat ja teettää vaan eteen uudet navat jos mitoissa ei oo paljoa kerran heittoa.Originally posted by conna View Postno compactin navat on ~65e kpl
ja Maza (tai joku muu ketä tietää) vois kertoa hinnan noille 1 sarjan navoille.
että kannattaako paljon teetellä?
Comment
-
Muutama satanen on aika laaja käsite...
Comment
-

Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...
Comment
-
Misäs päin suomea tälläinen paja sijaitsee?Originally posted by .:Dam:. View Post
Vajaa satku /napa. Tarkkaa hintaa ei osannu antaa kun ei oo napaa nähny eikä niit nipponeitten napoja voi pitää kuin suuntaa antavana. Sit tiedän tarkemmin kun vien omasta navan sinne pöydäl tutkittavaks. Mut pointtina, ei se osien teetättäminen aina niin hirveästi maksa. Omaan kikottimeen kaipaillu jossain vaiheessa parempia jarruja -> E30 M3 alusta ois paras mut hinnakas, E36 M3 alustan osilla saa kans tehtyä mut ei oo halpaa sekään...Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
E87 mikäs bemari tämä on? uus vanha?Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
Ensin täytyy sanoa, että vaikka en E30:ä omista, niin Mazalle pitää hattua nostaa tuosta tiedosta. Onhan tuo E36 compactin navat ollut tiedossa, mutta siinä tulee juuri ongelma, että napa tulee ulos sen 20mm -> ei hyvä (jos meinaa komeita vanteita sovitella alle). Eli niinpä nuo ykkösen navat ois just hyvä.E39 ja E91
Comment
-
minkäs hintaiset e36 325 navat on? onko haittaa kun napa ja laakeri yhtenäisiä?
takapää on jo selvillä
siitä kiitokset mazalle
Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
Originally posted by jouni.325 View Postminkäs hintaiset e36 325 navat on? onko haittaa kun napa ja laakeri yhtenäisiä?
takapää on jo selvillä
siitä kiitokset mazalle
Comment
-
Parista paikasta kysytty täs vaihees, varsinaissuomest ja uudeltamaalta päin. Periaattees paja ku paja pystyy niit tekemään kunhan on koneet siihen. Voin tietty pistää tarkempaa tietoo kun vain itse saan. Pitää hommata napa ja viedä se pajalle niin tietää tarkemmin. Omassa ei ABSia mut ABSillinen napa ilmeisesti sopii siihen? Jos niitä enemmän tekee ja joku muu haluaa jolla on ABS... Luonnollisesti sopiva laakeri pitää löytää ensin.Originally posted by mapa View PostMisäs päin suomea tälläinen paja sijaitsee?
Voiko ton kysymyksen tulkita kiinnostukseksi vai epäilyksi?
Comment
-
Originally posted by Harri G View PostOnhan tuo E36 compactin navat ollut tiedossa, mutta siinä tulee juuri ongelma, että napa tulee ulos sen 20mm -> ei hyvä (jos meinaa komeita vanteita sovitella alle)
hyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,
ja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.
ja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?%
Comment
-
Onko niitä sitten pakko käyttää paremmin sopivan navan kanssa? Sehän tässä on ideana, että sais jotkut jarrutkin sovitettua kohtuu vaivalla.Originally posted by conna View Posthyvähän se on että tulee sen 20 mm ulospäin ni ei tartte mtn Leepu tyylisiä spareitä käyttää,
Se minkä verran on sisällä lisää, on ulkoa pois. Sisäinen kauneus on rumien keksimä juttu. Leveä vanne on tietty kiva asia, mutta vielä kivampi, jos se leveys myös näkyy.Originally posted by conna View Postja mahtuu 1" leviämpi sisäkehäkin paikoilleen vanteissa.
Edelleen on ideana varmaankin se, että sais 5-pulttisen jaon ilman muita suuria muutoksia. Komeat vanteet on mulle sama, kuin leveä reuna, ja täsmennettäköön vielä, että mielellään ulkopuolella, eli sompakin navat + leveä reuna = isompia muutoksia koriin.Originally posted by conna View Postja miksei vois komeita vanteita käyttää compactin napojen kanssa?
Jokainen tietty saa rakentaa leegoautostaan just sellaisen kuin haluaa.
Edit: Kysyin äsken osan hintaa, niin normihinta E87 navalle on apaut 70 euroa. Joskus ostin E36 navat, niin ne oli muistaakseni ihan saman hintaiset.Last edited by Bullitt; 15-01-2009, 10:30.
Comment
Comment