Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #91
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
    Marmoritiskiltä saa uutta osaa.. Jos kukkaro kestää.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Blacksatin
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 954
      • Mäntsälä

      #92
      Originally posted by jannmann View Post
      Marmoritiskiltä saa uutta osaa.. Jos kukkaro kestää.

      Niin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin

      Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaa

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #93
        Originally posted by Blacksatin View Post
        Niin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin

        Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaa
        voitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Emppu85
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 124

          #94
          Niin onko tuollaisen spacerin asennus mahdollista?
          Last edited by Emppu85; 22-11-2009, 09:57.

          Comment

          • Blacksatin
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 954
            • Mäntsälä

            #95
            Originally posted by Tonton View Post
            voitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
            Prkl ku menee tunnarit sekasin ku pitää kahen apinan olla samaan aikaan koneella....

            Mut siis juu tuollaista spaceria olen ajatellut, mutta onko sellaista mahdollista sinne laittaa? Jos on niin silloin mahtuisi levy paikoilleen ilman että se jarrulevy ottaisi kiinni käsijarru osiin.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #96
              Originally posted by Tonton View Post
              voitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
              Itselläni on navan ja laakeri välissä 5,5mm tavaraa, ei ole teoriassa hyvä ratkaisu, käytännössä ei ole vielä testattu.

              Ainakin vetarin ja navan välinen boori "lyhenee" koska kosketus ei tapahdu koko matkalta ja laakerin kestävyydessä voi olla ongelmia, koska napa ei ole oikeassa sijainnissa sisempään kooliin nähden.

              Näillä kuitenkin kasaan autoni, uusiksi menee jos ei kestä.

              Vetoniveltä voisi ehkä koneistaa ja navan mutteri on mallia ei alkuperäinen.

              Eli runsaasti sovitusta, ei suositeltava, jollei itse voi hoitaa koneistuksia.

              Kaikki tämä sen takia, että tuolle combolle löytyi helposti isot jarrut 300mm.de sivuilta tai noh, Suomalaiset replicat minulla on mutta silti ja omaa käsijarrua pystyy käyttämään.
              Olli.

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1277
                • Kokkola

                #97
                Eikö ois helpompi tehdä niin että koneistaa takanapaan uuden jaon (5x120) ja hitsaa vanhat reiät umpeen. Pitäis riittää vara, jos hirvittää niin hitsaa takapuolelta sen reunan viisteen umpeen ja koneistaa suoraks.. IX:ssä ei takanavas riitä tavara, mutta takavedon navassa pitäis riittää.

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5726
                  • Rovaniemi

                  #98
                  Originally posted by Make H. View Post
                  Eikö ois helpompi tehdä niin että koneistaa takanapaan uuden jaon (5x120) ja hitsaa vanhat reiät umpeen. Pitäis riittää vara, jos hirvittää niin hitsaa takapuolelta sen reunan viisteen umpeen ja koneistaa suoraks.. IX:ssä ei takanavas riitä tavara, mutta takavedon navassa pitäis riittää.
                  riittää vara takavetoisen navas..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Latvis_
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 104
                    • Keski-Suomi, Konnevesi

                    #99
                    Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Originally posted by Latvis_ View Post
                      Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.
                      ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • Discohai
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1726
                        • 02

                        Originally posted by Kapanos View Post
                        ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
                        Liian pieni halkaisija.
                        E30 V8 M-Technic II
                        Myydään uusia bmw-varaosia
                        Täällä,

                        täällä
                        ja täällä
                        Puretaan:E32 735ia
                        Puretaan:E34 525ia
                        Puretaan:E34 535ia
                        Puretaan:2kpl E30
                        Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                        Comment

                        • Discohai
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1726
                          • 02

                          Originally posted by Latvis_ View Post
                          Eli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.
                          Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
                          E30 V8 M-Technic II
                          Myydään uusia bmw-varaosia
                          Täällä,

                          täällä
                          ja täällä
                          Puretaan:E32 735ia
                          Puretaan:E34 525ia
                          Puretaan:E34 535ia
                          Puretaan:2kpl E30
                          Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                          Comment

                          • Latvis_
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 104
                            • Keski-Suomi, Konnevesi

                            Originally posted by Kapanos View Post
                            ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
                            Jos aiemmista viesteistä oikein ymmärsin/ luin niin etunavoissa ei oo materiaalia riittävästi 5x120 jakoon

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1277
                              • Kokkola

                              Originally posted by Discohai View Post
                              Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
                              Oisko kuvaa laittaa esille tuosta "kauluksesta" tai muutenkin toteutuksesta:think?

                              Comment

                              • Latvis_
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 104
                                • Keski-Suomi, Konnevesi

                                Originally posted by Discohai View Post
                                Kyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
                                No discohaihan se sieltä kerkeski vastauksen heittää...
                                Jarrulevyt kumminkin kaikki uusittava niin ajattelin, että jos sitä suoraan löytyis sopivat 5x120 jaolla niin ei tarvii turha rueta levyjä porailemaan.
                                Varaosa liikkeissä lienee kunnon tietokannat levyistä sun muista, jos sen esim. sitä kautta sais näppäristä selviteltyä... :think
                                Mitä tuli muuten hintaa noiden napojen koneistukselle? Vai oliko mahollisuus itse tehdä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎