mulla ollu jo useamman vuoden sitä vikaa että jarru poljin painuu liian alas auton ollessa käynnissä ja kun sitä hieman pumppaa niin menee ihan lattiaan asti. kun auto on sammuksissa niin poljin tuntuu jäykemmältä pumpattaessa. yhdesti katsastuksessa mainittiin asiasta mutta jarrut toimivat muuten loistavasti. tyhjäkäynnissä on tietenkin pientä hyppimistä kun jarruja pumppaa mutta eihän sen pitäisi kertoa muusta kuin viallisesta tehostajasta. viallisen tehostajan ei pitäisi varmaan vaikuttaa mitenkään tohon lattiaan painuvaan poljin ilmiöön.
jarrut ilmattu sillain että kompuralla painetta neste säiliöön. kannattaa olla tarkkana paineen kans ku mulla ei paineen säätö kompurassa oikein pelannu ja se pääsi hieman karkaamaan. 4 kilon paikkeilla alkoi kulmikas jarruneste säiliö olemaan hieman pyöreä=)
sylinterissä ei voi olla häikkää millään.. just vaihdoin jokaisen tiivisteen ja kaikki pelaa helvetin hyvin.. kun auto ei käy tulee painetta ja tuntuma on hyvä! kun laittaa auton käyntiin tuntuma hävii kokonaan ? eli ite en nää mitään muuta mahollisuutta kun sen että se tehostin auttaa niin helvetisti et se jaksaa puristaa sen ilman "kasaan" siellä putkissa minne sitä on jääny ? joten wtf..
sylinterissä ei voi olla häikkää millään.. just vaihdoin jokaisen tiivisteen ja kaikki pelaa helvetin hyvin.. kun auto ei käy tulee painetta ja tuntuma on hyvä! kun laittaa auton käyntiin tuntuma hävii kokonaan ? eli ite en nää mitään muuta mahollisuutta kun sen että se tehostin auttaa niin helvetisti et se jaksaa puristaa sen ilman "kasaan" siellä putkissa minne sitä on jääny ? joten wtf..
luulempa että työsylinterissä on ilmaa vielä.Laita nestesäiliö täyteen nestettä ja avaa nippa siitä ja paina 3kertaa pohjaan ja kun päästät kytkintä ylöspäin niin pidätä se siihen kohtaan mihin sen haluat ottavan kiinni ja pidä siinä niin kauan että kaveri laittaa ruuvin kiinni ja sama toimenpide moneen kertaan.kattokaa vain että säiliössä on tavaraa.Sen jälkeen on hyvä ilmata jarrut.
alkaapi mennä usko tähän hommaa! Nyt haetaan jotain joka osaa hoitaa tän homman! Tallit on keravalla kaskelantien varressa! Jos apua löytyy mut tavottaa numerost 0400878681 ps. Jeesatkaa nyt perkele
sain kaverilta lainaan wurtin ilmaus laitteen.. tuntuu toimivan mut eihän sen niin pitäis olla et aina tulee ilmaa sinne letkuun? koska mä ilmasin ja lisäsin ainetta ja samaa siihen asti kun litra oli menny ja ilmaa tulee kun kompurasta?! palaapi hermot! etujarrut pitää nyt vähän.. takajarrut ei yhtään
sain kaverilta lainaan wurtin ilmaus laitteen.. tuntuu toimivan mut eihän sen niin pitäis olla et aina tulee ilmaa sinne letkuun? koska mä ilmasin ja lisäsin ainetta ja samaa siihen asti kun litra oli menny ja ilmaa tulee kun kompurasta?! palaapi hermot! etujarrut pitää nyt vähän.. takajarrut ei yhtään
Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
Joku putken juntturi kenties?
Tommosella imurilla sitä ilmaa menee järjestelmään siitä ilmausnipan kierteen välistä eli siis jarrujärjestelmän ohi, eli sillä ei oo mitään merkitystä jos se siitä välistä ilmaa vetää väliin.
Tommosella imurilla sitä ilmaa menee järjestelmään siitä ilmausnipan kierteen välistä eli siis jarrujärjestelmän ohi, eli sillä ei oo mitään merkitystä jos se siitä välistä ilmaa vetää väliin.
Aivan. Tästä mainittiin jo postauksessa #6 jos nimim Alaska olisi vaivautunut lukemaan
Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
Joku putken juntturi kenties?
Olen tarkastanut jarruputken/letkun vaihtamisen jälkeen tiiveyden niin että putsaan liitoskohdan jarrukliinerillä ja paineilmalla kuivaksi. Tällä tapaa saa esiin varmuudella pienenkin vuodon kun valon kanssa kattoo.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
Joku putken juntturi kenties?
siis mä en nyt ihan tarkkaan vaivautunu lukemaan minkälaiset ilmaussysteemit on käytössä mutta ite on aina ilmattu kaverin kanssa kahdestaan niin että toinen pumpannu jarrua ja toinen laskenu ilmausruuvin päähän sovitetusta letkusta nestettä astiaan niin että sen letkun toinen pää on myös nesteessä, eli ei sitten haukkaa ilmaa sieltäkään.
siis mä en nyt ihan tarkkaan vaivautunu lukemaan minkälaiset ilmaussysteemit on käytössä mutta ite on aina ilmattu kaverin kanssa kahdestaan niin että toinen pumpannu jarrua ja toinen laskenu ilmausruuvin päähän sovitetusta letkusta nestettä astiaan niin että sen letkun toinen pää on myös nesteessä, eli ei sitten haukkaa ilmaa sieltäkään.
toi on just oikee tapa...
pullon korkkiin reikä ja letku siitä läpi niin et on hieman jarrunestettä siel pullos ja letkun pää siel nesteessä,sit vaan ilmausruuvi auki ja pumppaamaan rauhallisesti jarrupoljinta.. onnistuu jopa yksin,mut on hemmetisti helpompaa jos on kaveri siel pumppaas jarrua..
jees kyllähän toi paremmin toimii kun se että se letku ei olis siel nesteessä! pitääpi vaan yrittää..
Mutta tosiaan siitä kannattaa huolehtia että säiliössä on koko ajan lähelle ylärajan sitä nestettä,auton ei tarvitse käydä toimenpiteen aikana ja kytkimeen on ihan turha koskea lainkaan..
Mutta tosiaan siitä kannattaa huolehtia että säiliössä on koko ajan lähelle ylärajan sitä nestettä,auton ei tarvitse käydä toimenpiteen aikana ja kytkimeen on ihan turha koskea lainkaan..
yhden yleensä pystyy ilmaamaan enne ku pitää lisätä nestettä,jos palat ei oo ihan loppu...
Alaskal tähä myös pikku vinkki...
aloita oikeelta takaa!! sinne on kaikista pisimmät putket,sitte vasen taka,oikea etu ja viimeseks vasen etu...
yhden yleensä pystyy ilmaamaan enne ku pitää lisätä nestettä,jos palat ei oo ihan loppu...
Alaskal tähä myös pikku vinkki...
aloita oikeelta takaa!! sinne on kaikista pisimmät putket,sitte vasen taka,oikea etu ja viimeseks vasen etu...
jees tiedän järjestyksen.. etujarruihin tullu jonkunnäkönen tatsi mut taakse ei yhtään mitään..
Comment