memebuy23buy

Jarrujen ilmaus. Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    #46
    Originally posted by GOOFY View Post
    mulla ollu jo useamman vuoden sitä vikaa että jarru poljin painuu liian alas auton ollessa käynnissä ja kun sitä hieman pumppaa niin menee ihan lattiaan asti. kun auto on sammuksissa niin poljin tuntuu jäykemmältä pumpattaessa. yhdesti katsastuksessa mainittiin asiasta mutta jarrut toimivat muuten loistavasti. tyhjäkäynnissä on tietenkin pientä hyppimistä kun jarruja pumppaa mutta eihän sen pitäisi kertoa muusta kuin viallisesta tehostajasta. viallisen tehostajan ei pitäisi varmaan vaikuttaa mitenkään tohon lattiaan painuvaan poljin ilmiöön.

    jarrut ilmattu sillain että kompuralla painetta neste säiliöön. kannattaa olla tarkkana paineen kans ku mulla ei paineen säätö kompurassa oikein pelannu ja se pääsi hieman karkaamaan. 4 kilon paikkeilla alkoi kulmikas jarruneste säiliö olemaan hieman pyöreä=)
    sylinterissä ei voi olla häikkää millään.. just vaihdoin jokaisen tiivisteen ja kaikki pelaa helvetin hyvin.. kun auto ei käy tulee painetta ja tuntuma on hyvä! kun laittaa auton käyntiin tuntuma hävii kokonaan ? eli ite en nää mitään muuta mahollisuutta kun sen että se tehostin auttaa niin helvetisti et se jaksaa puristaa sen ilman "kasaan" siellä putkissa minne sitä on jääny ? joten wtf..
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

    Comment

    • zippe78
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 528
      • laihia

      #47
      Originally posted by alaska View Post
      sylinterissä ei voi olla häikkää millään.. just vaihdoin jokaisen tiivisteen ja kaikki pelaa helvetin hyvin.. kun auto ei käy tulee painetta ja tuntuma on hyvä! kun laittaa auton käyntiin tuntuma hävii kokonaan ? eli ite en nää mitään muuta mahollisuutta kun sen että se tehostin auttaa niin helvetisti et se jaksaa puristaa sen ilman "kasaan" siellä putkissa minne sitä on jääny ? joten wtf..
      luulempa että työsylinterissä on ilmaa vielä.Laita nestesäiliö täyteen nestettä ja avaa nippa siitä ja paina 3kertaa pohjaan ja kun päästät kytkintä ylöspäin niin pidätä se siihen kohtaan mihin sen haluat ottavan kiinni ja pidä siinä niin kauan että kaveri laittaa ruuvin kiinni ja sama toimenpide moneen kertaan.kattokaa vain että säiliössä on tavaraa.Sen jälkeen on hyvä ilmata jarrut.

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #48
        jarru mestari paikalle

        alkaapi mennä usko tähän hommaa! Nyt haetaan jotain joka osaa hoitaa tän homman! Tallit on keravalla kaskelantien varressa! Jos apua löytyy mut tavottaa numerost 0400878681 ps. Jeesatkaa nyt perkele
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #49
          sain kaverilta lainaan wurtin ilmaus laitteen.. tuntuu toimivan mut eihän sen niin pitäis olla et aina tulee ilmaa sinne letkuun? koska mä ilmasin ja lisäsin ainetta ja samaa siihen asti kun litra oli menny ja ilmaa tulee kun kompurasta?! palaapi hermot! etujarrut pitää nyt vähän.. takajarrut ei yhtään
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #50
            Originally posted by alaska View Post
            sain kaverilta lainaan wurtin ilmaus laitteen.. tuntuu toimivan mut eihän sen niin pitäis olla et aina tulee ilmaa sinne letkuun? koska mä ilmasin ja lisäsin ainetta ja samaa siihen asti kun litra oli menny ja ilmaa tulee kun kompurasta?! palaapi hermot! etujarrut pitää nyt vähän.. takajarrut ei yhtään
            Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
            Joku putken juntturi kenties?

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1442
              • Lempäälä

              #51
              Tommosella imurilla sitä ilmaa menee järjestelmään siitä ilmausnipan kierteen välistä eli siis jarrujärjestelmän ohi, eli sillä ei oo mitään merkitystä jos se siitä välistä ilmaa vetää väliin.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #52
                Originally posted by Tuiske View Post
                Tommosella imurilla sitä ilmaa menee järjestelmään siitä ilmausnipan kierteen välistä eli siis jarrujärjestelmän ohi, eli sillä ei oo mitään merkitystä jos se siitä välistä ilmaa vetää väliin.
                Aivan. Tästä mainittiin jo postauksessa #6 jos nimim Alaska olisi vaivautunut lukemaan

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
                Joku putken juntturi kenties?
                Olen tarkastanut jarruputken/letkun vaihtamisen jälkeen tiiveyden niin että putsaan liitoskohdan jarrukliinerillä ja paineilmalla kuivaksi. Tällä tapaa saa esiin varmuudella pienenkin vuodon kun valon kanssa kattoo.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jiikoo-74
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 44
                  • hausjärvi

                  #53
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Eli ilmaahan sinne järjestelmään siis jostain pääsee.
                  Joku putken juntturi kenties?
                  siis mä en nyt ihan tarkkaan vaivautunu lukemaan minkälaiset ilmaussysteemit on käytössä mutta ite on aina ilmattu kaverin kanssa kahdestaan niin että toinen pumpannu jarrua ja toinen laskenu ilmausruuvin päähän sovitetusta letkusta nestettä astiaan niin että sen letkun toinen pää on myös nesteessä, eli ei sitten haukkaa ilmaa sieltäkään.
                  http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #54
                    cmoon pliis ammattiapua nyt ja heti ei onnistu ei sit nii millään! voi helvetti sentään.. :(
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • Ziggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 454
                      • Melbourne (Mellilä)

                      #55
                      Originally posted by jiikoo-74 View Post
                      siis mä en nyt ihan tarkkaan vaivautunu lukemaan minkälaiset ilmaussysteemit on käytössä mutta ite on aina ilmattu kaverin kanssa kahdestaan niin että toinen pumpannu jarrua ja toinen laskenu ilmausruuvin päähän sovitetusta letkusta nestettä astiaan niin että sen letkun toinen pää on myös nesteessä, eli ei sitten haukkaa ilmaa sieltäkään.

                      toi on just oikee tapa...
                      pullon korkkiin reikä ja letku siitä läpi niin et on hieman jarrunestettä siel pullos ja letkun pää siel nesteessä,sit vaan ilmausruuvi auki ja pumppaamaan rauhallisesti jarrupoljinta.. onnistuu jopa yksin,mut on hemmetisti helpompaa jos on kaveri siel pumppaas jarrua..
                      Ex. e39 540i -97
                      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                      Ex. e36 325iA -92
                      Ex. e34 540iA -94
                      Ex. e30 325 2.7 eta -86
                      Ex. e34 540iA -93 touring
                      Ex. e32 730i -89

                      Tällä mennään

                      Comment

                      • alaska
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 595
                        • PKS

                        #56
                        jees kyllähän toi paremmin toimii kun se että se letku ei olis siel nesteessä! pitääpi vaan yrittää..
                        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                        Comment

                        • jiikoo-74
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 44
                          • hausjärvi

                          #57
                          Originally posted by alaska View Post
                          jees kyllähän toi paremmin toimii kun se että se letku ei olis siel nesteessä! pitääpi vaan yrittää..
                          Mutta tosiaan siitä kannattaa huolehtia että säiliössä on koko ajan lähelle ylärajan sitä nestettä,auton ei tarvitse käydä toimenpiteen aikana ja kytkimeen on ihan turha koskea lainkaan..
                          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                          Comment

                          • Ziggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 454
                            • Melbourne (Mellilä)

                            #58
                            Originally posted by jiikoo-74 View Post
                            Mutta tosiaan siitä kannattaa huolehtia että säiliössä on koko ajan lähelle ylärajan sitä nestettä,auton ei tarvitse käydä toimenpiteen aikana ja kytkimeen on ihan turha koskea lainkaan..

                            yhden yleensä pystyy ilmaamaan enne ku pitää lisätä nestettä,jos palat ei oo ihan loppu...
                            Alaskal tähä myös pikku vinkki...
                            aloita oikeelta takaa!! sinne on kaikista pisimmät putket,sitte vasen taka,oikea etu ja viimeseks vasen etu...
                            Ex. e39 540i -97
                            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                            Ex. e36 325iA -92
                            Ex. e34 540iA -94
                            Ex. e30 325 2.7 eta -86
                            Ex. e34 540iA -93 touring
                            Ex. e32 730i -89

                            Tällä mennään

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #59
                              Originally posted by Ziggis View Post
                              yhden yleensä pystyy ilmaamaan enne ku pitää lisätä nestettä,jos palat ei oo ihan loppu...
                              Alaskal tähä myös pikku vinkki...
                              aloita oikeelta takaa!! sinne on kaikista pisimmät putket,sitte vasen taka,oikea etu ja viimeseks vasen etu...
                              jees tiedän järjestyksen.. etujarruihin tullu jonkunnäkönen tatsi mut taakse ei yhtään mitään..
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              • jiikoo-74
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 44
                                • hausjärvi

                                #60
                                Originally posted by alaska View Post
                                jees tiedän järjestyksen.. etujarruihin tullu jonkunnäkönen tatsi mut taakse ei yhtään mitään..
                                Mites onko sulla siellä uudet sylinterit kanssa putkien lisäksi?

                                Ne sylinteritkin voi olla uskomattoman jumissa..
                                http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                                Comment

                                Working...
                                X