Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustan vianmääritys

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amisqo
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 1612
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ilmeisesti tuo kahina on = naputus ?.
    Erehdyttävästi kuulostaa jarrulevyn takana olevalta suojapellin hankaukselta, itsellä oli vastaava ja yksi niistä muistaakseni 10mm pulteista löysällä.
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_2249

    Meinaatko osanro 6? Täytyy tarkistaa. Jarrutkin on kyllä moneen kertaan tutkittu, mutta eipä tuota ole tullut katottua. Hitaammalla vauhdilla tosiaan puhutaan narskuvasta äänestä, nopeammalla se kuulostaa enemmän naputukselta, kun taajuus vaihelee pyörän pyörimisnopeuden mukaan.

    Hassua äänestä tekee vain se, että se vaimenee autopesun jälkeen, tai kun auton nostaa nosturille. Ääntä ei myöskään saa esiin nosturilla mitenkään. Olen myös miettinyt ottaako pidemmät pyöränpultit johonkin kiinni tai olisiko spacereissä jtn... Vanteet mahdollisesti paskana tai nangkangit mutta en osaa sanoa. Pari kuukautta tässä on jo ihmetelty
    G30 530e iPerfomance M-sport -18
    Ex: F30 330D M-sport -15
    Ex: E90 330D M-sport -06
    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
    Ex: e30 320i -89
    Ex: e30 318iS -90

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #32
      Originally posted by aku1979 View Post
      Vaihdoin autoon reaktiotangot, iskarit(koni fsd-> koni sport ja jouset(h&r sport -> vakio). Nyt ohjaus on vasemmalle todella jäykkä, oikealle kääntyy normaalisti. isäksi koko kori tärisee tyhjäkäynnnillä, joka pahenee käännettäessä vasemmalle. Osaako joku kertoa mistä voisi johtua? Voiko suuntaukset olla korkeammalla alustalla niin pielessä? Autona E91 330xda -06
      Iskari kasattu väärin, ylätuki ei pääse pyörimään vapaasti laakerinsa varassa.
      Tai kasattu vanhalla laakerilla, mikä rempan yhteydessä antautui lopullisesti.

      Tuo tärinä voi liittyä samaan, eli iskarin yläpää ei ole kumin varassa vaan siellä on väärän kasauksen johdosta metalli metallia vasten-> värinää välittyy.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #33
        Originally posted by amisqo View Post
        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_2249

        Meinaatko osanro 6? Täytyy tarkistaa. Jarrutkin on kyllä moneen kertaan tutkittu, mutta eipä tuota ole tullut katottua. Hitaammalla vauhdilla tosiaan puhutaan narskuvasta äänestä, nopeammalla se kuulostaa enemmän naputukselta, kun taajuus vaihelee pyörän pyörimisnopeuden mukaan.

        Hassua äänestä tekee vain se, että se vaimenee autopesun jälkeen, tai kun auton nostaa nosturille. Ääntä ei myöskään saa esiin nosturilla mitenkään. Olen myös miettinyt ottaako pidemmät pyöränpultit johonkin kiinni tai olisiko spacereissä jtn... Vanteet mahdollisesti paskana tai nangkangit mutta en osaa sanoa. Pari kuukautta tässä on jo ihmetelty
        Osanro 5 ja sen pultit nro 18 (4kpl)
        Eli tuo taustapelti.

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1612
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Osanro 5 ja sen pultit nro 18 (4kpl)
          Eli tuo taustapelti.
          Täytyy tarkistaa ja jatkaa sen jälkeen speksailua

          Edittiä, eipä sielä mitään löysää ole. Jarrukilvet on kiinni ja jarrut on purettu ainakin 3 kertaa. Hohhoijaa...
          Last edited by amisqo; 09-08-2016, 18:00.
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • amisqo
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 1612
            • Vantaa

            #35
            Onko kellään sitten hajua tosta bc-racingin yläpäästä. Onko ollu ongelmia tms?
            Kävin eilen ns epätoivoisesti kaatamassa moottoriöljyä yläpään päälle, annoin vaikuttaa yön yli.

            Tänä aamuna ääni oli vaimentunut erittäin paljon. Kotimatkalla ehkä vähän palautui... Ajattelin ajaa äänen vielä kerran pahaksi ja kokeilla öljynkaatoa. Jos vaimenee uudestaan olisiko vika sitten tossa bc:n cambersäädettävässä yläpäässä?

            Hassua kyllä koska en ymmärrä miten pyörän pyörimisnopeus vaikuttaisi ääneen tolpan yläpäässä Muutenkin 4kk vanha alusta vasta. Toisaalta narina tulee aina kun tolpalla? on painorasitus päällä, eli käännyttäessä jyrkästi tai jarruttaessa. Voisko se sitten piruvie olla tolppa, kaikki muu kyllä alkaa olla jo uusittu :think
            G30 530e iPerfomance M-sport -18
            Ex: F30 330D M-sport -15
            Ex: E90 330D M-sport -06
            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
            Ex: e30 320i -89
            Ex: e30 318iS -90

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              #36
              Kaada jarruunkin öljyä, jospa se ääni häviää sieltäkin... ?

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Area 03

                #37
                Elikkä F11 potilaana,n.200tkm taulussa.

                Varmastikin laakerivika.Jurinaa kuuluu selvimmin 60kmh nopeudessa.Vähänkin jos rattia poikkeuttaa keskiasennosta vasemmalle,ääni kuuluu.

                Nyt kysymys kuuluu,kumman puolen laakeri paskana,itse sanoisin että juurikin tuon vasemman puolen etulaakeri.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Elikkä F11 potilaana,n.200tkm taulussa.

                  Varmastikin laakerivika.Jurinaa kuuluu selvimmin 60kmh nopeudessa.Vähänkin jos rattia poikkeuttaa keskiasennosta vasemmalle,ääni kuuluu.

                  Nyt kysymys kuuluu,kumman puolen laakeri paskana,itse sanoisin että juurikin tuon vasemman puolen etulaakeri.
                  Keula ylös, pyöritä pyörää ja pidä jousesta kiinni. Tuntuu kädessä jos on laakerivikaa.

                  Comment

                  • hjenkka
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 577
                    • JKL

                    #39
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Elikkä F11 potilaana,n.200tkm taulussa.

                    Varmastikin laakerivika.Jurinaa kuuluu selvimmin 60kmh nopeudessa.Vähänkin jos rattia poikkeuttaa keskiasennosta vasemmalle,ääni kuuluu.

                    Nyt kysymys kuuluu,kumman puolen laakeri paskana,itse sanoisin että juurikin tuon vasemman puolen etulaakeri.
                    juuri eilen vaihdoin omaan E39:iin vasemman takapyöränlaakerin, oireet olivat kuvauksesi mukaiset.

                    jurina koveni selvästi oikealle kääntäessä ja kuului takaa, varmistus saatiin vielä pyörittämällä renkasta käsin.

                    eli sun tapauksessa veikkaan oikean puolen laakeria, toki en tiedä päteekö etupyöränlaakeriin tämä..

                    kaartaessa vasemmalle tulee enemmän painetta oikeanpuolen pyöränlaakerille ja päin vastoin. näin minä ainakin asian ymmärsin kun selvittelin että kummalta puolelta jurina kuului..
                    Last edited by hjenkka; 25-08-2016, 19:09.
                    "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                    Vs1400 Intruder

                    Ex:
                    F11 530dA xDrive
                    E60 523iA
                    E39 520i Sedan
                    E39 530dA Touring
                    E39 528iA Sedan
                    E46 318i Sedan
                    E39 523i Sedan
                    E36 316i Sedan x2

                    Comment

                    • MS74
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 93
                      • Kymi

                      #40
                      Edestä laakeri jurisi oikealta aina oikealle kaartaessa, ainakin scaniassa, vaikka isäntä erimieltä yritti ollakkin Vasemmalle kaartaessa laakeri painu napaansa tiukemmin, siis oikella puolella ja ääntä ei kuulunut. Eipä kauan tarvinu kuunnella, bussi pysäkille kun stoppas tutkii nii sytty jo rasvat palaa.

                      Ja ihan ensimmäisenä kannattaa tarkistaa pyörän pultit. Kävipä kerran niinkin että omegasta alko rahisee takapyörä, olin niin satavarma että laakeri, et kävin ostamas sen. Kotoon sitten pyörästä kii ja nitkuttaa, voi v....vitsi millin navasta klappas kun pultit löystyny.
                      Last edited by MS74; 25-08-2016, 21:55.

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #41
                        Originally posted by MS74 View Post
                        Edestä laakeri jurisi oikealta aina oikealle kaartaessa, ainakin scaniassa, vaikka isäntä erimieltä yritti ollakkin Vasemmalle kaartaessa laakeri painu napaansa tiukemmin, siis oikella puolella ja ääntä ei kuulunut. Eipä kauan tarvinu kuunnella, bussi pysäkille kun stoppas tutkii nii sytty jo rasvat palaa.

                        Ja ihan ensimmäisenä kannattaa tarkistaa pyörän pultit. Kävipä kerran niinkin että omegasta alko rahisee takapyörä, olin niin satavarma että laakeri, et kävin ostamas sen. Kotoon sitten pyörästä kii ja nitkuttaa, voi v....vitsi millin navasta klappas kun pultit löystyny.
                        Näin minäkin sen olen itselleni pähkäillyt,sinne suuntaan minne kääntää niin sen puolen laakeriin edessä kohdistuu kovempi paine/rasitus.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • hjenkka
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 577
                          • JKL

                          #42
                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Näin minäkin sen olen itselleni pähkäillyt,sinne suuntaan minne kääntää niin sen puolen laakeriin edessä kohdistuu kovempi paine/rasitus.
                          voi hyvinkin olla etupyöränlaakerin kohdalla noin.. :think
                          "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                          Vs1400 Intruder

                          Ex:
                          F11 530dA xDrive
                          E60 523iA
                          E39 520i Sedan
                          E39 530dA Touring
                          E39 528iA Sedan
                          E46 318i Sedan
                          E39 523i Sedan
                          E36 316i Sedan x2

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            #43
                            Molemmat etupyöränlaalerit "kypsät" Auto nosturille,pyöritti rengasta niin laakerit äänsivät ja jousessa tuntui tärinä.

                            EDIT:Kyllähän F11 muuttui taas hiljaiseksi kun laakerin vollutus ja jurina on poissa.
                            Last edited by b mutteri kasa; 09-09-2016, 07:23.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1223
                              • Pori

                              #44
                              Millä tavoilla reaktiotangon puslan/pallonivelen väljyys ilmenee ajossa?
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Juspa View Post
                                Millä tavoilla reaktiotangon puslan/pallonivelen väljyys ilmenee ajossa?
                                Uraherkkyys ja kolahtelu.
                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎