Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sachs iskareiden laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    #46
    116:n orkkis etuiskarit (ilmeisesti sachs. oli ainakin 100% samanlaiset kuin tilalle ostetut sachsit) kesti alle 60tkm. Toinen pukkas mehut pihalle tässä talvella ja toinen oli ihan muuten vaan veltto.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #47
      Originally posted by Cell View Post
      Mihis tämä perustuu? Eipä ole tullut vastaan.
      Eikös se siihen perustu, että camperin ollessa perseellään ja päälle säätämättömät ohjauskulmat, niin pyörä pyrkii taittamaan iskaria.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #48
        Originally posted by kaol View Post
        Eikös se siihen perustu, että camperin ollessa perseellään ja päälle säätämättömät ohjauskulmat, niin pyörä pyrkii taittamaan iskaria.
        Ei kai sitä camperia normaalissa autossa vakiopalikoilla niin linttaan saa säätymään edes vahingossa.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #49
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Ei kai sitä camperia normaalissa autossa vakiopalikoilla niin linttaan saa säätymään edes vahingossa.
          E39:ssä etucamperi säädetään juuri iskarista, joten iskareita vaihtaessa se on helppo laittaa perseelleen, jos ei tiedä mitä tekee.

          EDIT: Tuohon pointtiin kiinnitin huomiota siksi, että varmasti osa näistä Boge/Sachs-iskareiden mollaajista on saattaneet itse aiheuttaa iskarin ennenaikaisen rikkoutumisen.
          Last edited by kaol; 26-01-2013, 16:13.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #50
            No ei kyllä vaikuta varmasti iskarin kestoon vakio autossa vaikka mitenpäin olisi asennettu
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #51
              Tuskin se Sachsin iskarikaan on niin erinomainen, että siinä ei vois olla ihan samoja vikoja kuin muissakin iskareissa. Edelliseen E46 oli edellinen omistaja laittanu uudet etuiskarit (Sachs) ja reilusti ennen 100tkm ajosuoritetta niistä tuli jo mehut ulos.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #52
                Niin ja nykyää tavara ku tavara tuntuu olevan paskempaa ku ennen, ihan laatumerkitkin. Valitettavasti
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #53
                  Kuulostaa vähän siltä, että ei kannata ainakaan huvikseen vaihdella uusia iskareita ns. varmuudenvuoksi, vaan mennä vaan alkuperäisillä niin kauan kunnes on ihan pakko vaihtaa. Vaivaakohan nää ongelmat myös uusia autoja, vai saako valmistajat jostain paremmasta erästä osansa?
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Lefis
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 29
                    • Espoo

                    #54
                    Eikö ole ihan päivän selvä että juuri tehtaalta ulos rullanneessa autossa kestää iskarit 200tkm todennäköisemmin kuin 200tkm kohdalla väljään autoon laitetut iskarit?
                    Itse mietin juurikin pitäiskö maksaa paljon sachseista, bilstein b6:sta vai laittaa mahdollisesti liian matala mutta edullinen h&r cup kit. Halpaa ja kivaa.
                    Nyt olen kyllä löytänyt aika paljon huonoa palautetta bilsteineista niin ehkä pitää laittaa alkuperäisrojut.

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      #55
                      Originally posted by Lefis View Post
                      Eikö ole ihan päivän selvä että juuri tehtaalta ulos rullanneessa autossa kestää iskarit 200tkm todennäköisemmin kuin 200tkm kohdalla väljään autoon laitetut iskarit?
                      Ehkä se voi vaikuttaa, jos mitään muuta ei vaihdeta, mutta aika moni täällä on laittanut alustan muutkin osat uusiksi noilla kilometreillä, tai jopa ennen.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Lefis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 29
                        • Espoo

                        #56
                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Ehkä se voi vaikuttaa, jos mitään muuta ei vaihdeta, mutta aika moni täällä on laittanut alustan muutkin osat uusiksi noilla kilometreillä, tai jopa ennen.
                        Se on tietysti hyvä. Paitsi jos kaikki alustan osat on jotain patarautaa ja auto vedetty tonttiin, tuskin ainakaan pidentää alustan osien elinikää.

                        Comment

                        • Sude
                          Newbiemmer
                          • Feb 2013
                          • 3
                          • Päijät-Häme

                          #57
                          Nyt olis täälläkin ajankohtaista tuo vaihto kun aina pakkasilla on ankkajäässä oikea puoli. Mitä sinne alle voi sitten laittaa? Tätä threadia kun selaa niin jää vähän sellainen käsitys ettei mikään kestä vuotta pidempään...
                          Mitä suosittelette? Autona 525I vm.2000 ja alusta m-sport I.
                          E39 525i -00

                          Comment

                          • biimerrrrville
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 296
                            • Suomi

                            #58
                            minulla

                            takana tommoset sachs iskarit, sen mitä auto mulla ollut niin ovat katastuksesta läpi kyllä menneet ja jämäkän oloset ovat. vaan ovat niin perkeleen pintakovat ei tarvii kun pieni halkeama olla asfaltissa ja siitä kun ajaa niin kyllä tuntuu iskut vielä viikon etiäppäin, edessä bilsteiniä ja niihin tyytyväinen

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              #59
                              Originally posted by biimerrrrville View Post
                              takana tommoset sachs iskarit, sen mitä auto mulla ollut niin ovat katastuksesta läpi kyllä menneet ja jämäkän oloset ovat. vaan ovat niin perkeleen pintakovat ei tarvii kun pieni halkeama olla asfaltissa ja siitä kun ajaa niin kyllä tuntuu iskut vielä viikon etiäppäin, edessä bilsteiniä ja niihin tyytyväinen
                              Onko tietoa, onko takaiskarit alkuperäiset vai vaihdettu jossain vaiheessa? Mitkä sachsit ne on, vakiot vai m-sport? Niin olen ymmärtänyt, että kuluneet iskarit päästää läpi noita teräviä tien saumoja ym.
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Onko tietoa, onko takaiskarit alkuperäiset vai vaihdettu jossain vaiheessa? Mitkä sachsit ne on, vakiot vai m-sport? Niin olen ymmärtänyt, että kuluneet iskarit päästää läpi noita teräviä tien saumoja ym.
                                ei noihin tien saumoihin paljon iskarit reagoi. Puslat ne tuollaiset iskut vastaanottaa joten ite lähtisin vikaa etsimään vaikkapa takakelkan puslista ja takapään nivelistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎