Originally posted by TimE39
View Post
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tänään tuli pitkän odottamisen jälkeen Kumhot tuolta NordenRenkaasta.
Tuoreet kumit oli(1611), mutta eniten ihmetyttää kun renkaista puuttui pari nastaa ja yksi nasta oli jopa väärinpäin asennettu
Yhteenvetona, että eihän tässä kaupassa tainnut ollut muuta positiivista kuin hinta
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
Comment
-
JesOriginally posted by Jake79 View PostTänään tuli pitkän odottamisen jälkeen Kumhot tuolta NordenRenkaasta.
Tuoreet kumit oli(1611), mutta eniten ihmetyttää kun renkaista puuttui pari nastaa ja yksi nasta oli jopa väärinpäin asennettu
Yhteenvetona, että eihän tässä kaupassa tainnut ollut muuta positiivista kuin hinta
, mielenkiinnolla odotan omia... vaikka eihän tuo menoa haittaa mutta hieman kummallista kyllä.
Comment
-
Vähän offtopic, kun koskee kesärenkaitakin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli tuttavapiirissä yleinen väittelyn aihe on, että mistä johtuu sellainen 10-15min kestävä pieni tärinä ratissa heti ajon alettua. Muistelisin, että faijalla on tehnyt autossa, kuin autossa tuota. Itsellä nyt ainakin kesärenkailla (225/45/18). Tärinä loppuu tosiaan pienen ajamisen jälkeen. Rengasliike sanoo, että pehmeä kumiseos ja rengas menee hieman lyttyyn ja palautuu taas ajaessa. Kertooko myös siitä, että on liian pienet paineet? Jotkut tutuista taas väittää, että tekee vain matalaprofiilirenkailla.. Faktaa pöytään niin sais lopetettuu tämän kinaamisen kiitos!
Comment
-
Rengas tosiaan menee soikeeksi, varsinkin jos pitempään seisoo paikallaan. Enemmän matalien renkaiden ongelma, saattaa parantua nostamalla rengaspaineita lähelle maksimia.Originally posted by Ackbar View PostVähän offtopic, kun koskee kesärenkaitakin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli tuttavapiirissä yleinen väittelyn aihe on, että mistä johtuu sellainen 10-15min kestävä pieni tärinä ratissa heti ajon alettua. Muistelisin, että faijalla on tehnyt autossa, kuin autossa tuota. Itsellä nyt ainakin kesärenkailla (225/45/18). Tärinä loppuu tosiaan pienen ajamisen jälkeen. Rengasliike sanoo, että pehmeä kumiseos ja rengas menee hieman lyttyyn ja palautuu taas ajaessa. Kertooko myös siitä, että on liian pienet paineet? Jotkut tutuista taas väittää, että tekee vain matalaprofiilirenkailla.. Faktaa pöytään niin sais lopetettuu tämän kinaamisen kiitos!
Jotkut renkaat oirehtii näin jo yhdenkin seisontayön jälkeen, nähnyt moista mm. 19" minervoissa yms,
Comment
-
Kyseessä on ns.flatspot-ilmiö.Rengas/renkaat seisoessaan painuu hieman kasaan ja niihin tulee sellainen "suora kohta".Kun autolla sitten ajetaan ,niin tuo painunut kohta aiheuttaa ravistusta.Kun rengas hieman ajettaessa "lämpenee",niin ongelma poistuu.Aivan kuten rengasliikkessä teille on kerrottu.Toiset renkaat painuu herkemmin kuin jotkut toiset.Eli merkeillä ja malleillakin on eroja.Myös matalaprofiilisissa jäykkärunkoisissa renkaissa tuo ravistus yleensä tuntuu herkemmin,kun renkaan kova runko ei vaimenna yhtään tuota jympsytystä.Tähän flatspottiin saattaa vaikuttaa myös ilman lämpötila jonkin verran.Originally posted by Ackbar View PostVähän offtopic, kun koskee kesärenkaitakin, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli tuttavapiirissä yleinen väittelyn aihe on, että mistä johtuu sellainen 10-15min kestävä pieni tärinä ratissa heti ajon alettua. Muistelisin, että faijalla on tehnyt autossa, kuin autossa tuota. Itsellä nyt ainakin kesärenkailla (225/45/18). Tärinä loppuu tosiaan pienen ajamisen jälkeen. Rengasliike sanoo, että pehmeä kumiseos ja rengas menee hieman lyttyyn ja palautuu taas ajaessa. Kertooko myös siitä, että on liian pienet paineet? Jotkut tutuista taas väittää, että tekee vain matalaprofiilirenkailla.. Faktaa pöytään niin sais lopetettuu tämän kinaamisen kiitos!
Last edited by Heguli 31; 10-11-2011, 09:49.
Comment
-
Samalla linjalla jatkaakseni, olin 80-luvun alussa intissä DC3-apumeisselinä Utissa. Koneita oli silloin vielä 6 kpl ja monet seisoivat platalla pitkiäkin aikoja. Koneilla rullatessa töyssytys oli usein todella voimakasta samoin kuin tärinä lentoonlähdössä. Joskus olen havaitsevinani myös nykykoneissa pyörien tärinää juuri ennen ilmaan nousua, kun paino pyöriltä alkaa keventyä. E39:n alla ainakin Nankang ns2 ja Hankook W300 kitka täristävät myös viikon seisonnan jälkeen.Originally posted by Ackbar View PostVähän offtopic, ...
Comment
-
Mulle tuli tänään niin ikään nordenrenkaalta kumhot 225/50 r17 ja merkintä 17/11..Noissa oli nastat kohdillaan ja muutenkin kaikki pelasi okOriginally posted by Jake79 View PostTänään tuli pitkän odottamisen jälkeen Kumhot tuolta NordenRenkaasta.
Tuoreet kumit oli(1611), mutta eniten ihmetyttää kun renkaista puuttui pari nastaa ja yksi nasta oli jopa väärinpäin asennettu
Yhteenvetona, että eihän tässä kaupassa tainnut ollut muuta positiivista kuin hinta
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Uskomattoman hiljainen nastarengas
En sitten ole minkään merkin rengasmyyjä vaikka seuraavan kehun tänne laitan.
E61:n alla viikon verran uudet Continental ContiIce nastat, koko 225/50-17. Noin 1500 kilsaa rullannut noilla kuivalla ja märällä asfaltilla. Lunta ja jäätä odotellaan...
Ihan pakko tänne laittaa mainintaa renkaiden hiljaisuudesta. Oikeasti rengasäänistä ei meinaa millään löytää eroa 245/40-18 Hankookin Evo12 kesägummeihin. Nuo contit on todella älyttömän hiljaiset. Samaa luin testiraporteista joihin yleensä suhtaudun aika varauksella.
"Melu" on minimaalinen verrattuna aikaisempiin Hakkapeliitta 5:iin, joista selkeästi kuuli nastojen ropinan koko ajan ja etenkin kovemmissa nopeuksissa ujelluksen. Sitä ennen Hakkapeliitta 4:set, jotka olivat ihan järkyttävän meluisat. Nyt Conteilla ropinaa kuulee vain kiihdytyksissä ja jarrutuksissa kun noksuissa se kuului käytännössä koko ajan. Tänään kokeilin huvikseni alkaako nuo Contit ujeltaa jossakin vaiheessa. En saanut hakkapeliitta-efektiä edes 150 vauhissa.
Jää-/lumiominaisuuksista vaikea vielä sanoa ennen oikean talven tuloa, mutta jos testeihin uskominen niin pitäisi olla huippuluokkaa nekin. Hakkapeliitta 7 jäi kakkoseksi.
Paljon sulia pääteita ajavana lähdin lähinnä tuon melujutun takia lipsumaan Nokialaisista ja ainakin siltä osin todellakin kannatti.
...niin ja setti oli vieläpä 150 ekee halvempi kuin noksu seiska.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Ite lompsuttelin kovana kaverin arengasliikkeeseen viime syksynä ostamaan Conteja... Tuttu myyjä ei suostunu myymään niitä mulle E60:een kun oli laittanu omaa E60:iin ja oli joutunu vaihtamaan 2 viikon päästä Hakka7:aan kun ei ollu toiminu huonostikaan jäisellä ja lumisella tiellä 245/45R18 kokosena, hiljaset oli kuulemma ollu mutta ei ollu eroa huomannu Hakka7:n äänimaalimassa, että tämmöstä, ja joo ite laitoin ne Hakka7:t ja sain halvemmalla kuin Contit olis maksanu. Helevetin hyvät ajaa lumella ja jäällä.Originally posted by Pex View PostEn sitten ole minkään merkin rengasmyyjä vaikka seuraavan kehun tänne laitan.
E61:n alla viikon verran uudet Continental ContiIce nastat, koko 225/50-17. Noin 1500 kilsaa rullannut noilla kuivalla ja märällä asfaltilla. Lunta ja jäätä odotellaan...
Ihan pakko tänne laittaa mainintaa renkaiden hiljaisuudesta. Oikeasti rengasäänistä ei meinaa millään löytää eroa 245/40-18 Hankookin Evo12 kesägummeihin. Nuo contit on todella älyttömän hiljaiset. Samaa luin testiraporteista joihin yleensä suhtaudun aika varauksella.
"Melu" on minimaalinen verrattuna aikaisempiin Hakkapeliitta 5:iin, joista selkeästi kuuli nastojen ropinan koko ajan ja etenkin kovemmissa nopeuksissa ujelluksen. Sitä ennen Hakkapeliitta 4:set, jotka olivat ihan järkyttävän meluisat. Nyt Conteilla ropinaa kuulee vain kiihdytyksissä ja jarrutuksissa kun noksuissa se kuului käytännössä koko ajan. Tänään kokeilin huvikseni alkaako nuo Contit ujeltaa jossakin vaiheessa. En saanut hakkapeliitta-efektiä edes 150 vauhissa.
Jää-/lumiominaisuuksista vaikea vielä sanoa ennen oikean talven tuloa, mutta jos testeihin uskominen niin pitäisi olla huippuluokkaa nekin. Hakkapeliitta 7 jäi kakkoseksi.
Paljon sulia pääteita ajavana lähdin lähinnä tuon melujutun takia lipsumaan Nokialaisista ja ainakin siltä osin todellakin kannatti.
...niin ja setti oli vieläpä 150 ekee halvempi kuin noksu seiska.
Kuulemma ois etuvetosissa nuo Contit sitte ihan jees. Niillähän ne lehtien testitki tehdään ja taitaa rengaskokokin olla 205/55R16? joten on vähän eri rengas jo...LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment
-
-
-
ok. saattaapi olla näinkin kun seiskasta kyse. Itellä vain huonot melukokemukset noista aikasemmista hkpl versioista.Originally posted by Bmw Master View Post17" Hkpl7 on e61:sen alla myös lähes äänetön.
Noin ylipäänsä koko meluaiheesta täytyy sanoa, että rengasvalmistajat (ainakin jotkut) näyttävät viime vuosina onnistuneen tuossa melunpoistossa. Ja vieläpä niin, että renkaan muut ominaisuudet ei siitä kärsi. Toista se oli vielä 10v sitten kun ropina ja ujellus oli hiljaisimmillakin renksuilla melkoinen. Silloin tuli itelläkin kokeiltua kitkoja parina talvena, mutta paluu nastoihin piti tehdä henkikullan säästämiseksi.Last edited by Pex; 12-11-2011, 13:32.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment

Comment