Äsken auton alle uudet Continental Ice Contact BD 225/40/18. Testiikkelivoittaja 2011
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Heh! Oli pakko mainostaa
. Vaihdoin pirssin niin maksoin puolet talvikumeista ja vanteista. Vissiin 1000e maksaa setti, mitä nyt nopealla googlettamalla katsoin. Yllättävän hiljaiset ainakin ja luikkaat märällä asfaltilla. Katsellaan sit lisää kun lunta tulee.
BMW 135i performance
ex: BMW e46 M3
Comment
-
Mihis autoon tulivat?Originally posted by ämkolme View PostHeh! Oli pakko mainostaa
. Vaihdoin pirssin niin maksoin puolet talvikumeista ja vanteista. Vissiin 1000e maksaa setti, mitä nyt nopealla googlettamalla katsoin. Yllättävän hiljaiset ainakin ja luikkaat märällä asfaltilla. Katsellaan sit lisää kun lunta tulee.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Nyt kun on ehtiny hetken ajelemaan Kumhon KW22:lla niin täytyy todeta että on tosi hiljaiset nastarenkaat. Vai johtuukohan se vain autosta?
Tulis nyt vain lunta jo, säälittää ajella uusilla talvikumeilla asfaltilla.
Comment
-
Mulla on nyt viimetalvesta poiketen alla renkaat siten että puoli talvea ajetut Conti Ice Contact:it on takana ja yhden talven ajetut Conti Winter Viking 2:t edessä. Kokona se sama 225/50R17 kuin ennenkin. Viimetalvena noi oli siis toisinpäin ja silloin tuntui perä aika liukkaalta silloinkin kun ei olis halunnut perän luistavan. Nyt taas tuntuu että perä pysyy ruodussa mutta parkkiksella jos kaasulla kääntää ruutuun niin pari kertaa jo kerenny puskemaan mitä ei taas yleensä ole tehny. Eli taitaapa noissa eroa olla pidossa, vaikka molemmat on aika vähän ajettuja.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Tuli hankittua tuohon nykyiseen pulkkaan uudet talvirenkaat, tuossa perjantaina.
Alle pyöräytettiin Nokian hakkapeliitta 7 kumit auton alkuperäisille talvivanteille 205/55/16 koossa.
Nokialaiseen päädyin hyvien kokemuksien vuoksi edellisessä autossani, jossa oli hakkapeliitta 5 kumit neljä talvea alla, ilman että yhtään nastaa olisi irronnut ja pitoa löytyi hyvin vielä viimeisenä talvenakin...
Ja testeissähän nuo nykyiset on kyllä pärjänneet erinomaisesti, niin sekin omalta osaltaan helpotti ostopäätöstä.
Ja mitä nyt vajaat 40km ehdin ajaa "sisäänajoa", niin tuli jo ajeltua lumettomalla ja jäättömällä asfaltilla, jäällä ja vielä lumellakin, kun sattui illalla sitäkin harvinaisuutta tulemaan taivaalta.
Ja kieltämättä renkaat oli asfaltilla hieman äänekkäät maantieajossa, mutta pito jäällä ja tuoreella lumella oli kyllä mielestäni loistava.
Hintakaan ei ollut paha, verraten edelliseen autooni jossa oli 235/50/18 kumit, niin niiden hinta oli tuplat näihin nykyisiin verrattuna...
Mutta uskon kyllä, että jos ostaa minkä tahansa testeissä kolmen kärjessä olevan valmistajan renkaat, niin niillä taatusti pärjää Suomen talvessa oikein hyvin.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Saako BMW:n vanteelle (esim. Radial Spoke 244) asentaa sekä tavalliset renkaat että Runflat renkaat? Vai ovatko runflat renkaat ja -vanteet sekä tavalliset renkaat ja -vanteet keskenään yhteensopimattomia? Onko RF-renkaille tarkoitetussa vanteessa asiasta kertovaa merkintää?
Comment
-
Tavallisen renkaan saa asentaa kummallekin vanteelle, runflatit ainoastaan niille tarkoitetuille vanteille.Originally posted by Phaedrus View PostSaako BMW:n vanteelle (esim. Radial Spoke 244) asentaa sekä tavalliset renkaat että Runflat renkaat? Vai ovatko runflat renkaat ja -vanteet sekä tavalliset renkaat ja -vanteet keskenään yhteensopimattomia? Onko RF-renkaille tarkoitetussa vanteessa asiasta kertovaa merkintää?
Tuosta en ole varma onko "runflat-vanteissa" jotain merkintää, mutta kun vanne on ilman rengasta niin eron huomaa kun vertaa tavalliseen vanteeseen. (Humppi joka pitää renkaan paikallaan on suurempi sen takia että vajaapaineinen rengas pysyy paikallaan vanteella ja sillä pystyy ajamaan korjaamolle.)-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
täytyy sanoa...HKPL 2 vuodelta 2004
ja 90% nastoista tallessa.
jos tässä joku päivä laittelis vähän uudempaa versiota..._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
Kiitokset!Originally posted by Ravermeister View PostTavallisen renkaan saa asentaa kummallekin vanteelle, runflatit ainoastaan niille tarkoitetuille vanteille.
Tuosta en ole varma onko "runflat-vanteissa" jotain merkintää, mutta kun vanne on ilman rengasta niin eron huomaa kun vertaa tavalliseen vanteeseen. (Humppi joka pitää renkaan paikallaan on suurempi sen takia että vajaapaineinen rengas pysyy paikallaan vanteella ja sillä pystyy ajamaan korjaamolle.)
Vielä yksi kysymys: meneekö 225/50-R17 rengas 7,5Jx17 ET20 vanteelle ja sopiiko se pyörimään E60 LCI:n alla? (Ja näyttääkö hyvältä ja ajo-ominaisuudet sellaiset kuin kuuluukin?)
Comment
-
Mikä se on foorumin suositus E90:n alle. Nastarengas ja mahdollisimman hiljainen ja mukava. Teknarin testivoittajako se on sitten ?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
No, mulla on 205/55/16 HKPL7, jota en ainakaan suosittele jos tykkää jämäkästä ajettavuudesta. Pientä ujellus 80km/h. Että kannattaisiko panostaa conti-linjalle esim.? Riippuen tietenkin rengaskoosta.Originally posted by teropa View PostMikä se on foorumin suositus E90:n alle. Nastarengas ja mahdollisimman hiljainen ja mukava. Teknarin testivoittajako se on sitten ?
Teroex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment

Comment