Nytku on nastat "ropisseet" puolen tunnin verran alla nii eipä ne tuonne E60 kabiiniin tuo maantiellä meteliä juurikaan enempää ku kesäkumit. Desibelit tuskin on juurikaan isommat jos ollenkaan ainoastaan hienoinen ero taajuudessa lähinnä nastojen takia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pex View Postok. saattaapi olla näinkin kun seiskasta kyse. Itellä vain huonot melukokemukset noista aikasemmista hkpl versioista.
Noin ylipäänsä koko meluaiheesta täytyy sanoa, että rengasvalmistajat (ainakin jotkut) näyttävät viime vuosina onnistuneen tuossa melunpoistossa. Ja vieläpä niin, että renkaan muut ominaisuudet ei siitä kärsi. Toista se oli vielä 10v sitten kun ropina ja ujellus oli hiljaisimmillakin renksuilla melkoinen. Silloin tuli itelläkin kokeiltua kitkoja parina talvena, mutta paluu nastoihin piti tehdä henkikullan säästämiseksi.
Tuo on totta että nykynastat on niin hiljaisia että sen takia ei kannata enää juurikaan kitkoja suosia..eri asia on miten nopeasti nuo nastat sitten kuluu paljaalla asfaltilla. Itekin ostin nastat omaan e61;seen, kun on niin hiljainen auto muutenkin ja yhdet hiljaisimmista nastoista (Kumhot)
E36:ssa oli aikoinaan nokian hkpl4 ja melu oli aivan hirveä,tuntu ku ois jokainen pyöränlaakeri ollut finaalissa..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View Post..eri asia on miten nopeasti nuo nastat sitten kuluu paljaalla asfaltilla.
Äkkipäätä tuntuu tuo metrimäärä aika isolta. Kyse ei siis ollut siitä, että nasta olis loppu vaan siitä että silloin vasta alkaa huomaamaan kulumisen...timanttiakohan ne on nykyään nuo nastat :think
Olisko jollakin linkkiä juttuun?Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSuuri osa talvesta ajetaan paljaalla suolatulla asfaltilla, monta talvea nastat kestää. Nastan kärki on niin kovaa, että ennemmin pehmeä asfaltti periksi antaa. Samaa kamaa esim. Kivimurskan leuat tai Rammerin kärki.
Ne sentään pystyy vaihtamaan toisinkuin nastat.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostAika nopiasti ne käytössä vasaran piikit ja murskan leuatkin kuluu.
Ne sentään pystyy vaihtamaan toisinkuin nastat.
Comment
-
-
Kumhon KW22 saapui Norden renkaalta viimein ja samoin nyt ajokilometrejä on kertynyt n.150km. Melutasoltaan rengas on varsin hiljainen ja samoin auton ajotuntuma/jämäkkyys parantui huomattavasti verrattuna edelisiin. Tähän vaikuttaa varmaankin eniten rengaskoon ja kantavuuden kasvaminen 91-> 97. Negatiivisenä puolena näissäkin Kumhoissa on näköjään tuo "flatspot" ilmiö niinkuin 18" KU31 kesärenkaissa.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostKumhon KW22 saapui Norden renkaalta viimein ja samoin nyt ajokilometrejä on kertynyt n.150km. Melutasoltaan rengas on varsin hiljainen ja samoin auton ajotuntuma/jämäkkyys parantui huomattavasti verrattuna edelisiin. Tähän vaikuttaa varmaankin eniten rengaskoon ja kantavuuden kasvaminen 91-> 97. Negatiivisenä puolena näissäkin Kumhoissa on näköjään tuo "flatspot" ilmiö niinkuin 18" KU31 kesärenkaissa.
Comment
-
-
Kyllä mä pienen mietinnän jälkeen otan ne 225 leveät, on ainaki sitten orkkiskoko ja ei mene laatikko sekaisin. Saahan siinä sen ~ sentin maavaraa lisää.
Mulla oli noi ContiIcet viimetalvena V6 mondeon alla 195/60/15 koossa (on muute keulapainoinen auto) ja pitoa riitti todella paljon.
Nykyään on muuten aika kartellihinnat renkaissa ketjuttumisen myötä, joka liikkeessä on parin kympin marginaalilla ollut samat hinnat.e39 -02 530Dat M-Sport 220hp
Comment
-
-
Originally posted by Simppaa View PostKyllä mä pienen mietinnän jälkeen otan ne 225 leveät, on ainaki sitten orkkiskoko ja ei mene laatikko sekaisin. Saahan siinä sen ~ sentin maavaraa lisää.
Originally posted by Simppaa View PostNykyään on muuten aika kartellihinnat renkaissa ketjuttumisen myötä, joka liikkeessä on parin kympin marginaalilla ollut samat hinnat.
Ja haparandasta ei näköjään enää kannata hakea. Merkki kuin merkki oli järjestään kalliimpia siellä...paitsi ne jotkut halvat ihmemerkit, joista ei oikein vertailupohjaa suomestä tai ainakaan oulusta ole tullut vastaanLast edited by Pex; 14-11-2011, 16:27.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment