...........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli ennen kuin ostaa renkaat niin kannattaa kysellä, että miten renkaita on säilytetty ja sitten vielä uskoa se selitysJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMolemmat renkaat oli pari-kolme talvea ajetut, eli ei juurikaan eroa. Ei tosin kerrottu kummalla ajettu kolme talvea.
"ruotsalaisessa VTI:n tutkimuksessa kolme vuotta varastoidut talvirenkaat osoittautuivat jääpidoltaan uusien vastaavien renkaiden veroisiksi (VTI 2000). Asiantuntijoiden mukaan renkaat säilyttävät käyttämättöminä ja oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa viisi vuotta."
auton alla ovat täysin poikkeavat tai niitä ei tunneta. Tieteellisestä näkökulmasta tuollaisen testin informaatio on nolla, se kertoo vain noiden kyseisten renkaiden suorituskyvystä eikä sen enempää kuluneiden talvirenkaiden erosta yleensä.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMotarilla meno on yleensä varsin hyvin ennakoitavaa, ...
Originally posted by Bmw Master View PostJotenkin tuntuu, että on ihan sama mitä E39 alla pyörii, koskaan ei pitä mitäänViime talvena olin työkaverin (B6) A4:n kyydissä, ja siinä alla olleet Noranza 2:t tuntui pitävän aivan eri tavalla kuin Contit ikinä E39:n alla, enkä siis tarkoita kiihdytyksiä missä neliveto auttaa.
Last edited by Petri.Kekkonen; 02-10-2012, 08:33.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJuuri palautin lehdet kirjastoon, mutta aina 17 numero tm:ssä on talvirengastesti. 2010 oli tuo muistakseni. Tuo lainaus on jostain muusta renkaita tutkivasta raportista.
Mielestäni tuo kertoo, ettei nasta kuluneena ole ylivoimainen enää kitkaan verrattuna. Eihän tuolla liikenteessäkään kaikkien renkailla ole samalla lailla ajettu samoissa olosuhteissa. Pointti on edelleen siinä, ettei voi automaattisesti sanoa nastarengasta paremmaksi.
Uudet testit kävin eilen lukemassa, selvästi nämä uuden tyypin nastarenkaat on ylivoimaisia vanhoihin verrattuna. Lakimuutos olisi voinut tulla aiemminkin.
Jotenkin tuntuu, että on ihan sama mitä E39 alla pyörii, koskaan ei pitä mitään
Ja siinä TM 2010 testissä 6mm nastarengas oli 4v vanha ja 6mm kitka 2v vanha. Tuosta nyt voi päätellä vain sen, että uudempi rengas on pitävämpi kuin vanhempi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMielestäni tuo kertoo, ettei nasta kuluneena ole ylivoimainen enää kitkaan verrattuna. Eihän tuolla liikenteessäkään kaikkien renkailla ole samalla lailla ajettu samoissa olosuhteissa. Pointti on edelleen siinä, ettei voi automaattisesti sanoa nastarengasta paremmaksi.
Eli "ennen vanhaan" nastarenkaiden kumiseokset olivat selkeästi kovempia kuin kitkojen ja ne myös kemiallisesti vanhenivat nopeammin(kovettuivat).
Uusimmat nastarenkaat poikkeavat enään puhtaista kitkarenkaista=nastattomista kitkarenkaista siinä että kapealla nasta-alueella pintakuviointi ei ole lamelloitu.
Väitän että esim.nykyinen Hakka 7 ilman nastoja, pärjäisi testissä paremmin kuin juuri mikään edellisen sukupolven kitkarengas.
Tätä tietenkin tukee se seikka, että nyt uusimpien nasta ja kitka...siis, nastattomien renkaiden välinen suorituskykyero on selvästi kasvanut muutaman vuoden takaisesta.
Eli kun katsoo tuloksia ajetulla alustalla missä nastasta ei ole mitään hyötyä(mm.lumella), ovat tulokset nykyään hyvinkin samanlaiset nasta ja kitkarenkaiden välillä, toisin kuin muutama vuosi sitten kun kitkat olivat lumiolosuhteissa kautta linjan parempia.
Testitien suorituskykymittauksissa käy selvästi ilmi että tuo nastarenkaiden ylivoimaisuus talvirenmkaana, tulee enään pelkästä nastan olemassaolosta ja erot syntyvät enään olosuhteissa joissa nastalla on osa pitotehtävästä.
Renkaana tuotteet alkavat jo kautta linjan olevan identtisiä, jolloin se kokonaankin nastansa menettänyt hakka 7 on siinä kohtaa enään vain tavallinen nastaton talvirengas/"kitka".
Eli, nyt siis unohdetaan se tosiseikka, että ei ole enään olemassakaan vain kitka ja nastarenkaita, vaan olemassa on enään VAIN KITKARENKAITA... nastoilla tai ilman.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEtpä tainnut lukea ollenkaan mitä kirjoitin aiemmin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJa siinä TM 2010 testissä 6mm nastarengas oli 4v vanha ja 6mm kitka 2v vanha. Tuosta nyt voi päätellä vain sen, että uudempi rengas on pitävämpi kuin vanhempi.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment