Käsky kävi, että tässä topikissa ei saa vääntää kättä nasta vs. kitka, mutta....
Elämäni ensimmäisen kerran ostin kitkarenkaat. Siis uudet, ei tullut auton mukana(saksankitkat).
Ajattelin, ettei täällä apinakehien luona enimmäkseen tapahtuvassa liikennöinnissä ole hätää.
No miten sen nyt ottaa, ainahan sitä voi kääntyä seuraavasta risteyksestä, kun tohon ei hiljentynyt vauhti tarpeeksi.
Ei niin mitään pitoa, muljahtaa ja siinä se.
Tottakai tälle mun ekalle kitkakokeilulle piti sattua mahdollisimman outo eteläntalvi, mutta silti: Hemi rules.
Michelin x-ice II on pallon tyyppi ja koko 225/65/16, siis autoni orggiskoko.
Oli ekat ja vikat.
Anteeksi, mutta tosiasia oli vaan pakko kertoa.
Mitäs tähän heittäs. Sanotaan nyt vaikka, että ei yllätä yhtään.
Onko kellään kokemusta Tigar-merkkisistä nastarenkaista? Tulossa uudet tuommoset tuohon talvipeliin, kun ilmaiseksi saa, niin mielellään kuulisi ennakkoon jo semmosta puolueetonta kommenttia mokomista.
Onko kellään kokemusta Tigar-merkkisistä nastarenkaista? Tulossa uudet tuommoset tuohon talvipeliin, kun ilmaiseksi saa, niin mielellään kuulisi ennakkoon jo semmosta puolueetonta kommenttia mokomista.
Joskus isällä oli tollaset renkaat vanhassa mersussa. Muistaakseni ne oli vähän kulmikkaat eikä pitokaan kummoinen ollut. Viikon päivät se ajeli niillä ja meni ostamaan Michelinit alle.
Jossain balkanilla ne tehdään.
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Ainahan sitä voi jarruttaa ajoissa. Ajomiehet osaa, mämmiräpylät ei.
Joo. Tilanne vaan oli sellainen, että ihan normaalin tuntuinen pito, sitten tuo ramppi oli "kiillotettu" aluelle kurvaavien rekkojen toimesta.
En ole ennustaja, joten en tuota tiennyt. Jos lainaat minulle jatkossa kristallipalloasi, niin ehkä minäkin sitten vihdoin opin ajamaan.
Milloinkahan sen ajamisen oppii? Mäkin vasta 31 vuotta ajanut, niistä noin 29 vuotta kulkumulkkuna vähintään sen 60.000km. vuodessa.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Onko kellään kokemusta Tigar-merkkisistä nastarenkaista? Tulossa uudet tuommoset tuohon talvipeliin, kun ilmaiseksi saa, niin mielellään kuulisi ennakkoon jo semmosta puolueetonta kommenttia mokomista.
Serbiassahan nuo on tehty, ja juurikin tuo Sigura Stud näyttää lähinnä nastoitetulta kesärenkaalta. Onhan ne halvat, mutta ei varmasti yhtään paremmat kun kiinalaisetkaan.
Firman pakussa on Tigarin pakettiauto nastat, ihan kohtuullisesti ne nyt pitää mutta ulvoo aika kivasti
Ja sinä sitten näet ja ymmärrät sen tienpinnan tilan edessäajavien autojen läpi/alta.
Ihan vinkkinä; liukkaalla autoillessa kannattaa pitää sen verran turvaväliä, että havaitsee jäisen risteyksen ennen kuin on myöhäistä. On varsin tyhmää tälläisillä poikkeuksellisen liukkailla keleille vetää "sokkona" tilanteisiin - etenkin pimeisiin risteyksiin.
Nastatkaan ei kesää tee, ja kitkoilla autoillessa pitää olla erityisen hereillä. Turha syyttää renkaita, jos on itse tehnyt virheitä talviajamisen perusasioissa.
Ihan vinkkinä; liukkaalla autoillessa kannattaa pitää sen verran turvaväliä, että havaitsee jäisen risteyksen ennen kuin on myöhäistä. On varsin tyhmää tälläisillä poikkeuksellisen liukkailla keleille vetää "sokkona" tilanteisiin - etenkin pimeisiin risteyksiin.
Nastatkaan ei kesää tee, ja kitkoilla autoillessa pitää olla erityisen hereillä. Turha syyttää renkaita, jos on itse tehnyt virheitä talviajamisen perusasioissa.
Äiti, saa tulla pyyhkimään. Karpon ohjelma alkaa!
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment