Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • firegoat
    replied
    Onko kenelläkään tietoa paljonko on GY Eagle f1 asymmetric 2 tai 3 renkaiden urasyvyys uutena?
    Vertailuna Hankook k125 camskills ilmoittaa 7,9 mm ja nyt e61:n alla on 245/40 18 kormoranin gamma 2:t joissa oli 6,5 mm.
    Gammat todennäköisesti sulaa alta ennen kesän loppua ja uusien hankinta edessä. Tuo 6,5mm aiheutti pientä ihmettelyä kun sain renkaat.
    Tokihan kulumiseen vaikuttaa moni muukin tekijä kuin urasyvyys, mutta kuitenkin kiinnostaisi seuraavaksi hankookit tai GY:t

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by A.S View Post
    Itsekkin vilkuilin tuossa ämmäläiseen käyttörenkaiksi misukan pilot sport 3, mitä saisi 225/45 17 koossa 120e/kpl rengas-onlinesta.:
    https://www.1001renkaat.com/renkaat-...r17-94y-448156 Mites tuo uusi PS4, pitäisi olla lähempänä PSS ja PS2:sta. PS3 oli kai enemmän touring rengas kuin UHP.

    Leave a comment:


  • A.S
    replied
    Itsekkin vilkuilin tuossa ämmäläiseen käyttörenkaiksi misukan pilot sport 3, mitä saisi 225/45 17 koossa 120e/kpl rengas-onlinesta.

    Luin kuitenkin tuossa jotain vajaa 10v vanhoja postauksia noiden PS2 paskuudesta mm. Hemiltä ja tarinoita siitä miten semiagressiivisella katukäytöllä oli noita saatu kankaille alle 10000km matkalla.

    Pysyy vain tuossa omassa suosikki halpisrenkaassa eli Federalin 595SS vai pitäisikö kokeilla jotain Nokialaista? Oli 8v sitten perus Hakkat 320i alla ja ne pitivät helvetin hyvin märällä ja tykkäsin muutenkin niistä. Saako Nokian blackkiä mistään halvalla? Onlinessa lähtee 17 Hakka Blackit siitä 200e/kpl

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    No niin elikkäs 245/40 kumit tarviin ja ajatellut lähinnä tässä, GY Eagle f1 AS2 tai Yokohama AVS V105.
    Yokohamasta ei ole kokemuksia, mutta eaglesta löytyy.
    Pilot Supersport känyt mielessä myös.
    Kellään kokemuksia????:think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Hunt View Post
    Mikähän se olisi se mukava mutta ei niin hengenvaarallinen rengas?
    Sitä pitänee kysyä mm.Tekniikan Maailmalta.
    Pointti on kuitenkin siis siinä että rengas on AINA ominaisuuksiensa kompromissi. Silloin kun painotetaan mukavuutta, se on aina automaattosesti pois reagoinnista, muista käyttäytymisominaisuuksista(ratakierros aina heikompi), sekä näkyy hieman pidempänä jarrutusmatkana.
    Kun kuitenkin näitä terävyys/ratakierros/reagointi ominaisuuksia haetaan ja painotetaan eri rengastestien pisteytyksessä suhteessa paljon enemmän, niin mukavuuspainotteiseksi ”viritetyt” renkaat eivät pärjää testeissä.
    TM testeissään sitten tuomitsee tällaisen mukavuuspainotteisen, mutta laiskemmin reagoivan ja hieman pidemmän jarrutusmatkan tuotteen ”hengenvaaralliseksi” ja se jää kuluttajalta ostamatta.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Hunt View Post
    Mikähän se olisi se mukava mutta ei niin hengenvaarallinen rengas?

    Nyt alla varmaan jotain 5 vuotta vanhat ja 4 mm kulutuspinnalla olevat nakit ja niilläkään ei ole henki lähtenyt. Testeissä testataan yleensä uusia renkaita. Oli mielenkiintoista kun testissä olisi mukana myös pari vuotta vanhat käytetytkin. Meinaan, että tuskin kukaan hankkii jika kaudeksi uusia renkaita. Oiskohan ne pari/3 vuotta vanhat 6-8 mm renkaat millä jengi enimmäkseen ajelee myös hengenvaarallisia...?

    Lukisit enemmän juttuja täällä, niin tietäisit mistä puhutaan

    Hengenvaarallisuudella hemi tarkoittaa jäykkärunkoisia leveitä/matalia/teräväolkaisia "premium" renkaita mitkä vetelee rajusti urista, varsinkin kuluneena. Tuo Hankook on aika hyvä kompromissi.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Hunt View Post
    Mikähän se olisi se mukava mutta ei niin hengenvaarallinen rengas?
    Hankook

    Leave a comment:


  • Hunt
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tottahan toki renkaiden mukavuudessa on huomattaviakin eroja.
    Ne mukavuuspainotteiset vain eivät pärjää testeissä, koska testipistepainotukset suosivat nopeaa renkaan reagointia, kaarrenopeutta ja jarrutusmatkoja.
    Silloin kun renkaasta tehdään mukava, kaikki em.ominaisuudet kärsivät.
    Yksikään testivoittajarengas ei voi olla luokkansa mukavin, lähellekkään.
    Mikähän se olisi se mukava mutta ei niin hengenvaarallinen rengas?

    Nyt alla varmaan jotain 5 vuotta vanhat ja 4 mm kulutuspinnalla olevat nakit ja niilläkään ei ole henki lähtenyt. Testeissä testataan yleensä uusia renkaita. Oli mielenkiintoista kun testissä olisi mukana myös pari vuotta vanhat käytetytkin. Meinaan, että tuskin kukaan hankkii jika kaudeksi uusia renkaita. Oiskohan ne pari/3 vuotta vanhat 6-8 mm renkaat millä jengi enimmäkseen ajelee myös hengenvaarallisia...?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Hunt View Post
    Sitä mä tässä mietinkin, että onko se nyt sit turhaa hankkia uusia pienempiä pyöriä, siis ettei niiden vaikutus nyt kuitenkaan ole noin dramaattinen kuin kesä- ja talvirenkaiden välillä?

    Onko noiden renkaiden mukavuudessa sit suuria eroja? Hankookkeihin muuten on voinut olla kyllä tyytyväinen mutta onko jotain muuta mikä olisi tuossa 19 tuuman kokoluokassa huomattavasti mukavampi?
    Tottahan toki renkaiden mukavuudessa on huomattaviakin eroja.
    Ne mukavuuspainotteiset vain eivät pärjää testeissä, koska testipistepainotukset suosivat nopeaa renkaan reagointia, kaarrenopeutta ja jarrutusmatkoja.
    Silloin kun renkaasta tehdään mukava, kaikki em.ominaisuudet kärsivät.
    Yksikään testivoittajarengas ei voi olla luokkansa mukavin, lähellekkään.

    Leave a comment:


  • Hunt
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tottakai talvirengas on paljon pehmeämpi kuin kesärengas, mutta ostaisitko sinä kesärenkaan joka testeissä saisi maksimissaan yhden tähden jäännöspisteet kesärengastesteissä, jos/kun renkaan rakenne ja sitä kautta kaikki testattavat kesärengasominaisuudet jäisivät valovuoden kilpakumppaneista?
    Eli vertaa kesärengastestejä mihin otettu mukaan vastaava mukava kitkarengas.
    Tällaisten ominaisuuksien kesärengas tuomittaisiin testeissä hengenvaaralliseksi valinnaksi.

    Tällä hetkellä on toki olemassa lähelle 18” talvipyörän pehmeyttä olevia 19” kesärenkaita, mutta veikkaan että sinulle ei sellaisia pidä ehdotella.
    Ihan ilmaisia aterioita kun ei ole edelleenkään tarjolla.
    Sitä mä tässä mietinkin, että onko se nyt sit turhaa hankkia uusia pienempiä pyöriä, siis ettei niiden vaikutus nyt kuitenkaan ole noin dramaattinen kuin kesä- ja talvirenkaiden välillä?

    Onko noiden renkaiden mukavuudessa sit suuria eroja? Hankookkeihin muuten on voinut olla kyllä tyytyväinen mutta onko jotain muuta mikä olisi tuossa 19 tuuman kokoluokassa huomattavasti mukavampi?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Hunt View Post
    Talvirenkaat alle laitettuna ja autosta tuli mukavan pehmeä.
    Kesärenkaat ovat 19 tuuman Hankookit ja talvirenkaat 18 tuuman ja 5 % korkeamman profiilin Goodyear:t.

    Vaikuttaako tuo 1 tuuman koon muutos ja 5 % profiilin muutos niin paljon vai onko kesärenkaiden rungot niin paljon jäykemmät, että ajettavuus muuttuu noin paljon mukavammaksi?

    Alan ilmeisesti tulemaan vanhaksi, koska olen juuri tämän vuoksi alkanut miettimään josko vaihtaisi nuo 19 tuuman kesärenkaat 18 tuumaisiin juuri tämän mukavuuden/pehmeyden vuoksi.
    Tottakai talvirengas on paljon pehmeämpi kuin kesärengas, mutta ostaisitko sinä kesärenkaan joka testeissä saisi maksimissaan yhden tähden jäännöspisteet kesärengastesteissä, jos/kun renkaan rakenne ja sitä kautta kaikki testattavat kesärengasominaisuudet jäisivät valovuoden kilpakumppaneista?
    Eli vertaa kesärengastestejä mihin otettu mukaan vastaava mukava kitkarengas.
    Tällaisten ominaisuuksien kesärengas tuomittaisiin testeissä hengenvaaralliseksi valinnaksi.

    Tällä hetkellä on toki olemassa lähelle 18” talvipyörän pehmeyttä olevia 19” kesärenkaita, mutta veikkaan että sinulle ei sellaisia pidä ehdotella.
    Ihan ilmaisia aterioita kun ei ole edelleenkään tarjolla.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Joo, talvirenkaina noin 2000 km ajetut uusimmat Continentalit. 195/65-15. Pehmeyttä havaittavissa, todellakin. Jopa huojakkuutta? Nastoista huolimatta yllättävän hiljaiset. Kolmatta kierrosta talviConteja mennään, nämä uusimmat vaikuttaa parhailta. Katotaan nyt... keväällä...

    Leave a comment:


  • Hunt
    replied
    Talvirenkaat alle laitettuna ja autosta tuli mukavan pehmeä.
    Kesärenkaat ovat 19 tuuman Hankookit ja talvirenkaat 18 tuuman ja 5 % korkeamman profiilin Goodyear:t.

    Vaikuttaako tuo 1 tuuman koon muutos ja 5 % profiilin muutos niin paljon vai onko kesärenkaiden rungot niin paljon jäykemmät, että ajettavuus muuttuu noin paljon mukavammaksi?

    Alan ilmeisesti tulemaan vanhaksi, koska olen juuri tämän vuoksi alkanut miettimään josko vaihtaisi nuo 19 tuuman kesärenkaat 18 tuumaisiin juuri tämän mukavuuden/pehmeyden vuoksi.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olen tuolta joitain settejä tilannut.Joskus tosi halvallakin.Ilmeisesti tilaa suoraa jostain ulkomailta ja ottaa tipit välistä.Minulle tuli edelliset kumit (tuolta tilattuna) Virosta.

    Riekkoniemi Oy:

    http://www.kauppalehti.fi/yritykset/...mi+oy/23965729

    Delticomilla (rengas-online) on iso varasto virossa. Ne varmaan toimittaa tuolta suoraan monille välittäjille. Esim. Hankookin nastat on tullut nyt kaikki tuolta Viron varastolta 2-3 päivässä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Mutta mikäs ihme se tuo riekko on?
    Olen tuolta joitain settejä tilannut.Joskus tosi halvallakin.Ilmeisesti tilaa suoraa jostain ulkomailta ja ottaa tipit välistä.Minulle tuli edelliset kumit (tuolta tilattuna) Virosta.

    Riekkoniemi Oy:

    Last edited by Heguli 31; 04-11-2015, 14:51.

    Leave a comment:

Working...
X